لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت روشن نشدن و خاموشی ناگهانی گوشی سامسونگ A50

علت روشن نشدن و خاموشی ناگهانی گوشی سامسونگ A50

در دنیای امروز که گوشی‌های هوشمند، نقش مهمی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کنند، اگر متوجه شوید که گوشی شما خاموش شده است و دیگر روشن نمی‌شود، چه احساسی خواهید داشت؟ به‌طور حتم این یک وضعیت ناراحت‌کننده برای شماست و احتمالا از خود می‌پرسید چگونه ممکن است این اتفاق افتاده باشد و چه کاری باید برای آن انجام داد. ما موقعیت شما را درک می‌کنیم. برای همین در این مقاله قصد داریم نکات و ترفندهایی را برای حل مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 ارائه دهیم. پس قبل از این‌که برای تعمیر گوشی سامسونگ خود به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. اگر با استفاده از نکات زیر نتوانستید مشکل گوشی را حل کنید، به تکنسین‌های حرفه‌ای ما در موبایل آباد مراجعه کنید.


علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 چیست؟

عوامل مختلفی می‌توانند باعث این اتفاق شوند که برخی نرم‌افزاری و برخی سخت‌افزاری هستند. در ادامه این عوامل را باهم بررسی می‌کنیم.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

تمام‌شدن شارژ باتری

گاهی اوقات آن‌قدر سرگرم بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستید که متوجه کاهش شارژ باتری گوشی خود نمی‌شوید. به‌همین دلیل دفعه بعد که می‌خواهید از گوشی خود استفاده کنید، خواهید دید که گوشی روشن نمی‌شود.

 

خرابی باتری

خرابی باتری، یکی دیگر از دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 است. هر باتری عمر معینی دارد و اگر عمر آن تمام شود، دیگر شارژ نمی‌شود. 

 

 

آب‌خوردگی گوشی

اگر گوشی شما درون آب بیفتد یا رطوبت به بخش‌های داخلی آن نفوذ کند، احتمال آسیب سخت‌افزاری آن زیاد است. همین مسئله سبب می‌شود که گوشی خاموش شود و دیگر روشن نشود.

 

خرابی ال‌سی‌دی

گاهی اوقات علت خاموش شدن گوشی سامسونگ a50، خرابی ال‌سی‌دی است. برخورد اجسام سخت با ال‌سی‌دی، سقوط گوشی از ارتفاع و … می‌تواند موجب سوختن و خرابی صفحه نمایش گوشی شوند.

 

 

مشکلات نرم‌افزاری از دیگر دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a50

مشکلات نرم‌افزاری ممکن است در اثر بدافزارها، به‌روز نبودن سیستم‌عامل و … ایجاد شود.

 

ایرادات سخت‌افزاری

بروز اشکال در هریک از قطعات روی برد گوشی می‌تواند عامل خاموشی گوشی سامسونگ a50 باشد. 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

حل مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ a50

اکنون که با دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 آشنا شدید، در این قسمت می‌خواهیم راه‌های حل این مشکل را به شما آموزش دهیم.

 

گوشی خود را شارژ کنید

همان‌طور که اشاره کردیم، شاید یکی از دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ، تمام‌شدن شارژ باتری آن باشد. بنابراین اولین کاری که انجام می‌دهید این است که کابل شارژر را به گوشی خود وصل کنید و آداپتور آن را به پریز برق بزنید. 15 دقیقه منتظر بمانید، اگر مشکل همین باشد، پس از این زمان، باید آرم سامسونگ روی صفحه نمایش ظاهر شود. در غیر این‌صورت به‌سراغ راه‌حل بعدی بروید.

 

گوشی خود را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید

گاهی اوقات برخی از اپلیکیشن‌های خاص که روی گوشی خود نصب کرده‌اید با سیستم‌عامل دستگاه شما سازگار نیستند و همین امر سبب خاموشی گوشی سامسونگ a50 می‌شود. این اپلیکیشن‌ها که معمولا از منابع ناامن و تایید‌نشده دانلود شده‌اند، می‌توانند باعث بروز اشکال در گوشی شما شوند. بنابراین برای بررسی این احتمال، بهتر است دستگاه خود را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید. پس از این کار، اگر گوشی روشن شد، نشانه خوبی است و مشخص می‌کند یک اپلیکیشن ثالث، علت این مشکل بوده است. 

برای فعال‌کردن حالت Safe Mode، دکمه پاور را نگه دارید تا دستگاه روشن شود. اگر لوگوی سامسونگ روی صفحه ظاهر شد، دکمه پاور را رها کنید و دکمه صدا را فشار دهید و آن را نگه دارید. با این‌ کار اگر گوشی روشن شود و صفحه اصلی نمایان شود، عبارت Safe Mode در پایین صفحه قابل مشاهده است.

 

 

گوشی خود را ریست کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای رفع مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 انجام دهید این است که آن را ریست کنید. برای انجام این کار لازم است که به‌طور هم‌زمان دو دکمه پاور و کاهش صدا را برای مدت حدود 10 ثانیه نگه دارید. این اقدام سبب ریست‌شدن گوشی شما می‌شود که ممکن است مشکل خاموش شدن گوشی سامسونگ را حل کند.

 

گوشی سامسونگ را در فکتوری ریست کنید

برای فکتوری ریست‌کردن گوشی، اقدامات زیر را انجام دهید:

1.    از خاموش‌بودن دستگاه خود مطمئن شوید.
2.    همزمان دکمه‌های افزایش صدا و پاور را فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه بلرزد و صفحه بازیابی اندروید ظاهر شود. اکنون همه دکمه‌ها را رها کنید.
3.    سی ثانیه زمان بدهید تا صفحه بازیابی ظاهر شود.
4.    اکنون گزینه Factory data reset را انتخاب کنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا پروسه آن تکمیل شود.
5.    حال گزینه Reboot system now را انتخاب کنید و چند دقیقه وقت بگذارید تا فرآیند آن کامل شود. 

 

به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید

اگر تمام ترفندهای فوق را انجام دادید و بازهم گوشی شما روشن نشد، باید آن را به یک مرکز تعمیر موبایل ببرید تا آن‌ها بتوانند مشکل را شناسایی و برطرف کنند. موبایل‌آباد به‌عنوان بزرگترین و معتبرترین شبکه تعمیر موبایل در ایران، بهترین گزینه برای حل مشکل است. این مرکز با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و بهره‌مندی از کادری حرفه‌ای و باتجربه، می‌تواند گوشی شما را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین هزینه، به‌صورت تضمینی تعمیر کند. 

برای تعمیر گوشی خود، در هر جای ایران که هستید، کافیست وارد وب‌سایت موبایل‌آباد شوید و از طریق قسمت مشخص‌شده، درخواست تعمیر گوشی سامسونگ خود را ثبت کنید. پس از ثبت درخواست، همکاران ما بلافاصله با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم برای تحویل دستگاه آسیب‌دیده را انجام می‌دهند. تعمیرکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایراد گوشی را برطرف می‌کنند و آن را صحیح و سالم به‌دست شما می‌رسانند.

 

ضمانت تعمیر و گارانتی اصالت قطعات موبایل توسط موبایل آباد

در صورتی‌که قطعه‌ای از گوشی شما قابل تعمیر نباشد و نیاز به تعویض داشته‌باشد، تعمیرکاران موبایل‌آباد، آن را با قطعه اصل جایگزین می‌کنند. هنگام تحویل گوشی برگه گارانتی اصالت قطعه، تحویل شما می‌شود تا بابت اورجینال‌بودن قطعه جایگزین‌شده آسوده‌خاطر باشید. همچنین موبایل‌آباد، صحت تعمیر گوشی شما را ضمانت می‌کند.

 

تعمیر گوشی سامسونگ a50 در موبایل آباد

در این مقاله در مورد دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 و راه‌حل‌های برطرف‌کردن این مشکل صحبت کردیم. عوامل مختلفی مانند اتمام شارژ گوشی، خرابی باتری، آب‌خوردگی، خرابی ال‌سی‌دی و مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، ترفندهایی را که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم را امتحان کنید. اگر جواب نداد، حتما به وبسایت موبایل‌آباد مراجعه و درخواست تعمیر گوشی خود را ثبت کنید.

 

در این قسمت به سوالاتی که در مورد روشن نشدن گوشی سامسونگ a50 پرسیده می‌شود، پاسخ خواهیم داد.

 

سوالات متداول
 

 

علت خاموش شدن گوشی سامسونگ a50 چیست؟


این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته‌باشد. ممکن است شارژ باتری آن تمام شده یا شاید عمر باتری دستگاه به اتمام رسیده باشد. همچنین آب‌خوردگی گوشی، خراب‌شدن ال‌سی‌دی، اپلیکیشن‌های ناسازگار و نامعتبر و دیگر ایرادات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌توانند در ایجاد این مشکل نقش داشته‌باشد. یک تعمیرکار حرفه‌ای با استفاده از تجهیزات مخصوص و با بهره‌مندی از تخصص و تجربه خود، می‌تواند شکل را شناسایی و رفع کند. 

 

راه‌حل رفع مشکل روشن نشدن گوشی سامسونگ چیست؟


راه‌کارهای مختلفی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد که می‌توان به مواردی چون، شارژ کردن گوشی، تعویض باتری، ریست کردن گوشی، بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه، راه‌اندازی دستگاه در حالت Safe Mode و بسیاری ترفندهای دیگر اشاره کرد. اما در صورتی‌که مشکل گوشی جدی باشد، شما نمی‌توانید آن را به‌عنوان یک فرد مبتدی حل کنید و لازم است هرچه سریع‌تر به یک مرکز معتبر تعمیر موبایل مراجعه کنید. 

 

اگر مشکل خاموشی گوشی سامسونگ از باتری باشد، چگونه می‌توانم بدون باتری گوشی را روشن کنم؟


در گوشی‌های هوشمند یک باتری 3.8 ولتی وجود دارد. بنابراین باید از منبع تغذیه DC یا ولتاژ مشابه برای روشن کردن دستگاه بدون باتری استفاده کنید. خوشبختانه منبع USB پنج ولت است و برای این هدف ایده‌آل است. هم شارژرهای USB و هم پاور بانک‌ها می‌توانند این ولتاژ را برای شما تامین کنند. البته منبع تغذیه USB انتخاب‌شده، خواه آداپتور یا پاوربانک باشد، باید رتبه جریان مناسبی داشته‌باشد. پاوربانک‌هایی که بین 2.4 تا 3.4 ولت کار می‌کنند، مناسب هستند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات