لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعمیر گوشی خم شده (حل مشکل خم شدگی گوشی)

تعمیر گوشی خم شده (حل مشکل خم شدگی گوشی)

تعمیر گوشی خم شده

تصور کنید یک روز صبح که خانه را ترک می‌کنید و با شلوار جین جدید احساس خوبی دارید، گوشی خود را در جیب پشتی شلوارتان می‌گذارید و ناگهانی بر روی نیمکت یا زمین می‌نشینید، تا اینکه متوجه بدترین حالت ممکن می‌شوید، گوشی هوشمند زیبای شما خم شده است! آسیب رساندن به گوشی‌های هوشمند در بیشتر موارد به‌دلیل اعمال فشار یا ضربه زدن به آن ایجاد می‌شوند. اما خوشبختانه، داشتن یک گوشی خمیده به معنای پایان عمر آن نیست. اما به‌جای اینکه پس از خم شدن گوشی برای خرید گوشی جدید برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید آن را تعمیر کنید. ما به شما می‌گوییم چگونه! در این مطلب هر آنچه که باید درباره تعمیر خم شدن گوشی بدانید را برایتان بیان خواهیم کرد، همچنین نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل یا تعمیرکار مطمئن برای حل این مشکل را نیز شرح می‌دهیم؛ پس با ما همراه باشید.


 تعمیر خم شدن گوشی

دلیل خم شدن گوشی هوشمند چیست؟

خم شدن گوشی دلایل زیادی دارد که می‌تواند شما را برای تعمیر خم شدن گوشی به تعمیرگاه بفرستد. برخی از این دلایل عبارتند از:
●    وقتی گوشی برای طولانی مدت در یک محفظه تنگ قرار بگیرد: محفظهٔ تنگ مانند جیب شلوار شما است، حواستان باشد که طولانی مدت آن را درون جیب شلوار خود قرار ندهید تا به قاب گوشی فشار مضاعف وارد نشود.

●    اگر گوشی خود را در جیب پشتی شلوار می‌گذارید، یادتان باشد که اشتباهاً برروی آن ننشینید. این کار اگر دیگر قطعات گوشی مانند گلس گوشی را خراب نکند، ممکن است باعث تاب برداشتن یا خم شدن گوشی شود.

●    بعضی از گوشی‌ها جنس بدنهٔ ضعیفی دارند که یک فشار کوچک یا هر ضربه‌ای ممکن است باعث خم شدن آن شود. (ضربه می‌تواند به دلایل مختلفی باشد).

اگر به‌هر دلیلی اسمارت‌فون‌تان خم شده، حتما این سوال در ذهن‌تان صورت گرفته است که آیا تعمیر گوشی خم شده امکان‌پذیر است؟ 
 

 راه‌های تعمیر خم شدن گوشی
راه‌های تعمیر خم شدن گوشی: چگونه می‌توان یک تلفن خمیده را تعمیر کرد؟

اگر می‌خواهید گوشی خمیده خود را تعمیر کنید، باید بدانید که این کار آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. درواقع رفع خم شدن گوشی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.
تلفن خم‌شده به این معنی است که قاب گوشی به یک طرف تاب خورده باشد. این امر معمولا برای گوشی‌هایی با فریم‌های پلاستیکی یا آلومینیومیِ ضعیف اتفاق می‌افتد و در این مواقع بهتر است گوشی خود را تعویض و اسمارت‌فونی باکیفیت ساخت بالاتر خریداری کنید. اما با این قیمت‌های سرسام آور، خرید یک اسمارت‌فون جدید کار ساده‌ای نیست و خوشبختانه، تعمیرکاران معتبر می‌توانند تعمیر گوشی شما را برعهده بگیرند.

در

ساده‌ترین حالت، ممکن است فقط قاب گوشی شما آسیب دیده و خم شده باشد. اما شما نمی‌توانید قاب گوشی خود را در خانه با یک کیت ساده‌ی تعمیرات گوشی عوض کنید. درواقع شما باید تمام اجزای گوشی را از قاب خم شده جدا و آن را به یک قاب جدید متصل کنید. بنابراین، این کار باید توسط یک متخصص در امر تعمیرات انجام شود. اگر بخواهید به‌تنهایی به رفع مشکل خم شدن گوشی خود بپردازید، ممکن است آسیب بیشتری به آن بزنید و یا حتی برد یا نمایشگر آن را بشکنید. بنابراین برای تعمیر خم شدن گوشی باید به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید.
همچنین در موارد شدیدتر، ممکن است خم شدن گوشی به برخی از اجزای داخلی آن مثل مادربرد ضربه زده باشد که در این‌صورت باز هم تلفن شما باید توسط یک متخصص باتجربه چک شود تا میزان آسیب به اجزای درونی آن و قطعات الکترونی آسیب‌دیده مشخص شود و سپس با توجه به شرایط، برای تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام کند. تعمیرکاران مجرب موبایل آباد، گوشی خم شده شما را با کمترین هزینه و تضمینی تعمیر خواهند کرد.

 

چگونه از خم شدن گوشی جلوگیری کنیم؟

اگرچه بعید است که یک گوشی هوشمند مدرن و باکیفیت خم شود، اما غیرممکن نیست. بنابراین شما باید از خم شدن گوشی خود جلوگیری کنید. در ادامه نکاتی که شما را از تعمیر خم شدن گوشی معاف می‌کنند را لیست کرده‌ایم:

از قرار دادن گوشی در جیب تنگ خودداری کنید

اکثر کاربران به‌دلیل نگه‌داشتن گوشی در یک جیب محکم (که معمولاً جیب پشتی است)، با مشکل خم شدن گوشی مواجه می‌شوند. وقتی شلوار جین تنگ یا هر لباس دیگری را می‌پوشید که به بدن شما چسبیده است، وقتی گوشی خود را در جیب آن نگه می‌دارید و می‌نشینید یا خم می‌شوید، به تلفن شما فشار زیادی وارد می‌شود. بنابراین، باید از نگه داشتن گوشی در جیب‌های تنگ و محکم خودداری کنید و هنگامی که تلفن را در جیب خود نگه می‌دارید، بررسی کنید که فضای کافی برای نگهداری و جلوگیری از فشار زیاد به آن در هنگام نشستن، خم شدن یا حتی حرکت دادن بدن وجود دارد.

به گوشی هوشمند خود فشار زیادی وارد نکنید

هرگز نباید سعی کنید گوشی خود را بفشارید، خم کنید و یا فشار زیادی به آن وارد کنید. این کار می‌تواند تلفن همراه شما را خم کند. این نوع خم شدن گوشی اتفاقی نیست و نباید با خم کردن قاب گوشی خود به اجزای درونی آن آسیب وارد کنید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


همیشه گوشی خود را داخل قاب محافظ نگه دارید

همیشه باید گوشی هوشمند خود را در قاب محافظ با کیفیت بالا نگه دارید. یک قاب محافظ خوب، زمانی که درون جیب‌های تنگ قرار دارد و یا زمانی‌که ناخودآگاه بر روی تلفن خود می‌نشینید، از خم شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از قاب، علاوه‌بر محافظت از دستگاه شما در برابر خم شدن، آن را از ذرات گردوغبار، خط‌وخش و پاشش قطرات آب نیز دور نگه می‌دارد. همچنین زمانی که گوشی به‌طور تصادفی از دست‌تان می‌افتد، وجود یک قاب محافظ خوب، میزان آسیب به دستگاه شما را کاهش می‌دهد.

تلفن خود را بر روی تخت یا صندلی نگذارید

زمانی‌که گوشی خود را بر روی مبل و صندلی می‌گذارید، ممکن است به‌طور تصادفی بر روی آن بنشینید. یا اگر در حین استفاده از آن خواب‌تان ببرد، ممکن است گوشی در زیر بدن شما بیفتد و فشار زیادی به آن وارد شود و در این‌صورت باید برای تعمیر گوشی خود اقدام کنید! بنابراین، همیشه قبل از خواب یا در زمان‌های دیگر، تلفن خود را از تخت، مبل، صندلی و امثال آن دور نگه دارید.
 

 

تعمیر خم شدن گوشی
حل مشکل و تعمیر خم شدن گوشی شیائومی

از آنجایی‌که اسمارت‌فون‌های شیائومی اکثرا (نه همه‌ی آن‌ها!) با قیمت پایین و به‌عنوان میان رده به بازار عرضه می‌شوند، معمولا از پلاستیک در ساخت بدنه‌ی آن‌ها استفاده شده است. ضمن اینکه اکثر گوشی‌های شیائومی طول و عرض زیاد و نمایشگر بزرگی دارند. بنابراین باید از آن‌ها در برابر فشار و ضربه بیشتر محافظت کرد، زیرا بدنه‌ی ضعیف‌تری نسبت به اسمارت‌فون‌های گران‌قیمت موجود در بازار دارند.

این مشکل معمولا به دلیل استفاده نامناسب، افتادن یا ضربه خوردن به گوشی رخ می‌دهد. برای تعمیر گوشی شیائومی خم شده، بهتر است به تعمیرگاه رفته و به تعمیرکار ماهر و مجربی اعتماد کنید. تعمیرکاران ماهر با استفاده از ابزارهای مناسب، قادرند تا خم شدگی گوشی را تعمیر کنند و گوشی شما را به حالت اولیه بازگردانند. همچنین، برای جلوگیری از خم شدن مجدد گوشی، بهتر است از جعبه و کاور محافظ استفاده کنید و در استفاده از گوشی دقت کافی داشته باشید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک قاب محافظ باکیفیت، بهتر از تلفن شیائومی خود در برابر خم شدن محافظت کنید. با این‌وجود اگر اسمارت‌فون شیائومی شما علی‌رغم تلاش زیادتان باز هم خم شده است به‌هیچ‌عنوان با اعمال فشار مجدد یا عوض کردن فریم دور آن در خانه، سعی در تعمیر خم شدن گوشی خود نکنید.

 

تعمیر خم شدن گوشی
رفع مشکل و تعمیر خم شدن گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ بر اساس استانداردهای صنعتی به‌شدت مورد آزمایش قرار می‌گیرند. اما علی‌رغم بهترین تلاش‌ها، تلفن‌های همراه به‌طور کامل در برابر آسیب مصون نیستند. به این‌ترتیب، تحت اعمال نیروی بیش از حد (مانند هنگام افتادن گوشی بر روی زمین) و یا تحت فشار زیاد، ممکن است تلفن شما خم شود.
همانطور که گفتیم، شایع‌ترین علت خم شدن تلفن‌های همراه، قرار گرفتن آن‌ها در جیب‌های پشتی و نشستن طولانی‌مدت بر روی آن‌ها است. از آنجایی‌که گوشی‌های سامسونگ معمولا در بین اندرویدی‌ها گران‌قیمت‌تر هستند، ممکن است تحت آسیب داخلی هزینه تعمیر بالاتری هم داشته باشند. پس اصلا سعی نکنید که گوشی سامسونگ خود را در خانه تعمیر کنید!
همچین، هیچ قیمت ثابتی برای تعمیر گوشی خمیده سامسونگ وجود ندارد. هزینه‌ها بستگی به مدل گوشی شما دارد و این‌که کدام قسمت از گوشی شما آسیب دیده است. بااین‌حال، می‌توانید قیمت قطعات یدکی را در اینترنت بررسی کنید. 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 ما تماس بگیرید .

چگونه متوجه شوید که گوشی شما خم شده است؟

اگر گوشی شما خم شده باشد، به‌وضوح برای شما قابل مشاهده خواهد بود. اما اگر واضح نیست، کافی است گوشی خود را از سمت نمایشگر بر روی یک میز یا زمین صاف و تمیز بگذارید و روی لبه‌های آن ضربه بزنید و سپس بررسی کنید که تکان می‌خورد یا نه. اگر گوشی بلرزد و یا تکان بخورد به این معنی است که خم شده است. همچنین اگر گوشی به درون خم شده باشد، وقتی آن را بر روی یک سطح صاف گذاشته‌اید، اگر خم شوید و به‌صورت افقی به سطح تماس آن با زمین نگاه کنید، نور از زیر آن رد خواهد شد.


 مراجعه به تعمیرکار برای حل مشکل خم شدگی گوشی
 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر گوشی خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

 

برای تعمیر خم شدن گوشی به کجا مراجعه کنیم؟

مانند بسیاری از خدمات ظریف تعمیرات موبایل، مکان توصیه شده برای تعمیر گوشی خمیده، مراکز خدماتی باکیفیت و دارای استاندارد است. برای این منظور شما می‌توانید مثل همیشه به موبایل آباد اعتماد کنید! تعمیر خم شدن گوشی آنقدرها که فکر می‌کنید آسان نیست و نباید آن را به دست افراد کم تجربه بسپرید، زیرا در حین این تعمیرات اگر دقت و مهارت کافی وجود نداشته باشد، ممکن است به اجزای الکترونیکی درونی دستگاه آسیب جدی وارد شود. 
همچنین تعمیرکار باید بتواند در هنگام کار بر روی یک گوشی خمیده تشخیص دهد که به کدام یک از اجزای درونی آن آسیب رسیده است و سپس اگر این اجزا قابل تعمیر بودند آن‌ها را تعمیر کند و در غیر این‌صورت، آن‌ها را با قطعات جایگزین اورجینال تعویض کند. ما در موبایل آباد به‌صورت 100 درصد تضمینی، تمام تعمیرات را با حداقل قیمت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهیم داد. با موبایل آباد هیچ اسمارت‌فونی غیرقابل تعمیر نخواهد بود!

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

نرخ قیمت تعمیرات گوشی
 

سوالات متداول

1- اصلی‌ترین دلیل خم شدن گوشی چیست؟

خم شدن گوشی دلایل زیادی دارد که می‌تواند شما را برای تعمیر خم شدن گوشی به تعمیرگاه بفرستد. برخی از این دلایل عبارتند از:
● وقتی گوشی برای طولانی مدت در یک محفظه تنگ قرار بگیرد:

محفظهٔ تنگ مانند جیب شلوار شما است، حواستان باشد که طولانی مدت آن را درون جیب شلوار خود قرار ندهید تا به قاب گوشی فشار مضاعف وارد نشود.

● اگر گوشی خود را در جیب پشتی شلوار می‌گذارید، یادتان باشد که اشتباهاً برروی آن ننشینید. این کار اگر دیگر قطعات گوشی مانند گلس گوشی را خراب نکند، ممکن است باعث تاب برداشتن یا خم شدن گوشی شود.

● بعضی از گوشی‌ها جنس بدنهٔ ضعیفی دارند که یک فشار کوچک یا هر ضربه‌ای ممکن است باعث خم شدن آن شود. (ضربه می‌تواند به دلایل مختلفی باشد).


2- آیا خودمان می‌توانیم مشکل خم شدن گوشی را حل کنیم؟

در ساده‌ترین حالت، ممکن است فقط قاب گوشی شما آسیب دیده و خم شده باشد. اما شما نمی‌توانید قاب گوشی خود را در خانه با یک کیت ساده‌ی تعمیرات گوشی عوض کنید. ممکن است با خم شدن گوشی به اجزای دیگر گوشی مانند مادربرد آن آسیب وارد شود. درواقع شما باید تمام اجزای گوشی را بررسی کرده و قطعات آن را عیب‌یابی کنید، از قاب خم شده جدا و آن را به یک قاب جدید متصل کنید. بنابراین، برای تعمیر گوشی خم شده یا تاب برداشته نیاز به تخصص و ابزارهای تخصصی است.


3- در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟

مانند بسیاری از خدمات ظریف تعمیرات موبایل، مکان توصیه شده برای تعمیر گوشی خمیده، مراکز خدماتی باکیفیت و دارای استاندارد است اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، دارا بودن ضمانت اصالت قطعاتی که تعمیر کاران استفاده میکنند توسط خدمات دهنده است.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات