لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض اسپیکر گوشی گلکسی A70

تعویض اسپیکر گوشی گلکسی A70

تعویض اسپیکر گوشی گلکسی A70

گوشی گلکسی A70 بدون شک یکی اسمارت فون های محبوب کمپانی سامسونگ می باشد که در مارس 2019 رونمایی شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. اما مدتی است که کاربران این اسمارتفون با مشکل نویز اسپیکر A70 مواجه شده اند. اما جای نگرانی وجود ندارد. زیرا در این مطلب از موبایل آباد قصد داریم تا مشکل نویز اسپیکر A70 را با ساده ترین روش تعمیراتی بر طرف کنیم.

عیب یابی نویز اسپیکر گلکسی A70

1.    ابتدا گوشی را روشن کرده و کمی صبر کنید تا دستگاه روشن شود.
2.    برای حل مشکل نویز اسپیکر گوشی سامسونگ، لازم است قطعات گوشی بررسی شود. خوشبختانه در گوشی های سامسونگ کد هایی وجود دارد که می توان به راحتی تمام قطعات مختلف دستگاه اعم از ال سی دی، باتری و ....را بررسی و درصد سلامت هر یک را تشخیص داد. برای این کار کافیست #0#* را شماره گیری کنید. 
3.    می بینید که پنلی برای شما از قسمت های مختلف دستگاه نمایش داده می شود. زمانی که گزینه ی اسپیکر را انتخاب می کنید، می بینید که اسپیکر کمی نویز دارد چند بار این کار را امتحان کنید.
4.     اگر دیدید اسپیکر هنوز نویز داشت، گوشی را خاموش کرده و به وسیله ی پیک در پشت گوشی را باز کنید همچنین سیم کارت را نیز از گوشی جدا نمایید. زمانی که در پشت جدا شد به وسیله ی پیچ گوشتی، پیچ های گوشی را باز کرده و مجدد به وسیله پیک فریم را از شاسی جدا کنید.
5.     همانطور که میبینید اسپیکر روی برد شارژ قرار گرفته است. توسط مولتی متر از سالم بودن پایه های اسپیکر اطمینان حاصل کنید. برای مطمئن شدن چند بار این کار را انجام دهید. اگر این مشکل وجود داشت میبایست برد را جدا کنید 
6.    زمانی که برد را جدا کردید، تمام فلت ها اعم از آنتن ، دوربین های جلو و عقب و... را جدا کنید. 
7.    سپس به وسیله ی لوپ اجزای دستگاه را بررسی کنید. پشت و روی برد را کامل بررسی کنید. 
8.    سپس برد را داخل گیره قرار دهید و شیلد فلزی را از برد جدا کنید. 
9.    همچنین برچسبی که به برد چسبده را نیز از برد جدا نمایید. دقت کنید برای جدا کردن شیلد از هیتر با دمای 400 استفاده کنید. 
10.    سپس طبق نقشه، آی سی اسپیکر را پیدا کنید حال نوبت رسیده به جدا کردن آی سی اسپیکر که به وسیله ی روغن فلکس و هیتر این کار  را انجام دهید و آی سی را جدا کرده و باید آی سی جدیدی را در آن نصب کنید. البته قبل از آن میبایست با استفاده همزمان از هویه و هیتر پایه سازی کنید. حال با استفاده از برس برد را تمیز کنید. 

 


چگونگی ایجاد پایه سازی در اسپیکر A70

برای پایه سازی جدید روی اسپیکر سوخته A70 کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
1.    به وسیله ی برس آی سی های اسپیکر راتمیز کنید
2.    سپس شابلون را روی آن قرار داده و خمیر قلع را روی شابلون و آی سی اسپیکر بریزید و به وسیله هیتر و باد در دمای 400 درجه آن را حرارت دهید. تبریک میگیم آی سی جدید بدون اتصال به هم ایجاد شده اند 
3.    حال مجدد پای جدید را به وسیله برس تمیز کرده و مراحله بعد را انجام دهید.
4.    برای نصب آی سی اسپیکر روی برد ابتدا روغن فلکس را بریزید و آن را به وسیله ی هیتر در دمای 400 حرارت دهید حال آی سی را روی برد گذاشته و با هیتر حرارت دهید تا کامل محکم شود.
5.     پس از نصب امتحان کنید و ببینید اسپیکر سالم است یا خیر که این کار را با استفاده از کد #0#* انجام دهید اگر سالم بود یعنی مشکل برطرف شده است.
6.    حال فلت ها وصل کنید و بر چسب و شیلد را نیز نصب کنید و پیچ ها را ببندید و در گوشی را هم ببندید. تبریک می گوییم. شما مشکل اسپیکر A70  را برطرف کرده و اسپیکر را تعویض کرده اید.

هزینه تعویض اسپیکر گوشی گلکسی A70

هزینه تعویض اسپیکر گوشی A70 به عوامل مختلفی نظیر نوع و کیفیت قطعات مورد استفاده، سطح خرابی و نقص فنی، محل قرارگیری مرکز تعمیرات و... بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه دقیق تعویض اسپیکر گوشی گلکسی A70، بهتر است با کارشناسان موبایل آباد تماس بگیرید و درباره هزینه و نحوه تعویض این قطعه مشاوره لازم را بگیرید. همچنین تعمیرکاران موبایل آباد، پس از مشاهده و بررسی مشکل، هزینه لازم برای تعویض اسپیکر گوشی شما به شما اعلام خواهد شد و می‌توانید با توجه به بودجه خود، تصمیم مناسبی را در این زمینه بگیرید.

 

 

سخن آخر 

دقت کنید این کار نیاز به دقت بالا و وسایل تعمیرات موبایل دارد. همچنین ممکن است برای شما نیز زمان بر باشد.
بهترین راه برای حل مشکل تعویض نویز اسپیکر A70، مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل معتبر است. نگران نباشید نمایندگان موبایل آباد در کنار شما هستند. شما به راحتی می توانید به یکی از نمایندگی های این مرکز در سراسر کشور مراجعه کرده و گوشی خود را  تعمیر کنید و یا با وارد شدن به سایت موبایل آباد ثبت درخواست انجام دهید و به صورت اینترنتی گوشی خود را تعمیر کنید.

سوالات متداول

اصلی‌ترین دلیل خرابی اسپیکر گوشی چیست؟

می‌توان گفت اصلی‌ترین دلیل خرابی اسپیکر گوشی، خوردن ضربه و آب خوردگی آن است.

آیا خودم می‌توانم اسپیکر گوشی خود را تعمیر کنم؟

به دلیل تخصصی و ظریف بودن این کار، بهتر است برای جلوگیری از به بار آمدن هزینه‌های بیشتر، به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید.

در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟

مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد،دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات