لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A5

تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A5

با عرضهٔ گوشی میان‌ردهٔ ساسمونگ A5  به دلیل کارایی مناسب و قیمت کمتر نسبت به رقبای خود مخاطبان زیادی پیدا کرد. نمایشگر این گوشی دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی Super EMOLED و رزولیشن 1080 پیکسل و شیشه محافظ D 2.5 است. گلکسی A5 به واسطه مجهز بودن به پنل  EMOLDE همواره حرف زیادی برای گفتن در بخش نمایشگر خود دارد. 

صدمهٔ ال‌سی‌دی سامسونگ A5 یکی از مشکلاتی است که برای دارندگان این گوشی ممکن است پیش بیاید. مشکلاتی از این قبیل که از راه‌های مختلفی ایجاد خواهد شد. در ادامهٔ این مقاله به بررسی بیشتر صفحهٔ نمایش گوشی سامسونگ A50، راه‌های آسیب به ال‌سی‌دی گوشی و تعمیر یا تعویض آن می‌پردازیم.
برای تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی گوشی a5 سامسونگ میتوانید مشخصات و مشکل گوشی خود را در سایت موبایل‌آباد ثبت کنید و پس از مدت کوتاهی کارشناسان سامسونگ موبایل‌آباد با شما تماس حاصل میکنند تا در کم‌ترین زمان گوشی A5 سامسونگ شما را تعمیر کنند.

چه زمانی ال سی‌دی سامسونگ A 5 را تعویض کنیم؟

زمانی که از شکستگی صفحهٔ نمایش گوشی صحبت می‌شود اجزای مختلفی ممکن است آسیب دیده باشد که این منطقهٔ شکستگی صفحه نمایش لزوماً ال‌سی‌دی آن نیست. برخی از مدل‌های قدیمی‌تر ال‌سی‌دی و تاچ به یک دیگر متصل نیستند و هر قطعه به تنهایی قابل تعویض می‌باشد. اما در مدل‌های جدیدتر گوشی‌های سامسونگ قطعات صفحهٔ نمایشگر به یکدیگر متصل هستند و این موضوع باعث می‌شود که اگر اجزای مختلف آن آسیبی ببیند این آسیب به دیگر اجزای صفحهٔ گوشی نیز وارد شود. اجزای صفحهٔ نمایش گوشی سامسونگ گلس، تاچ و ال‌سی‌دی است که در ادامه به صدمات ال‌سی‌دی سامسونگ A5 می‌پردازیم:

به طور کلی ال‌سی‌دی بر اثر ضربه، فشار، نفوذ رطوبت و در مجاورت حرارت بالا آسیب می‌بیند. البته ال‌سی‌دی گلکسی A5  از استاندارد ضد آب و گردوغبار IP68 بهره می‌برد؛ بهره‌گیری از استاندارد IP68 به این معنی است که گلکسی A5 در عمق 1.5 متری از سطح آب و در حدود مدت 30 دقیقه عملکرد خود را ادامه خواهد داد. 

نرخ هزینه‌ی تعمیرات موبایل

بررسی گلس

اگر در اثر ضربه صفحه نمایش بشکند اما ال‌سی‌دی دستگاه قادر به نمایش محتوا باشد و تاچ به صورت دقیق عملکرد سابق را داشته باشد؛ خوشبختانه تنها گلس ال‌سی‌دی  آسیب دیده و دچار شکستگی شده و با هزینه به مراتب پایین‌تر گلس محافظ گوشی شما تعویض خواهد شد.

بررسی تاچ 

تاچ از دیگر بخش‌های نمایشگر گوشی سامسونگ A5 است که به دلایل مختلف دچار مشکلاتی می‌شود. عدم کارایی درست تاچ گوشی و یا عملکرد بد این قسمت در برخی از گوشی‌های سامسونگ سری A قابل مشاهده است. در این قسمت باید به دلیل کار نکردن تاچ هم توجه داشته باشید. توجه به دلایل نرم‌افزاری گوشی می‌تواند هزینه تعمیرات را کمتر کند.

بررسی ال‌سی‌دی

اگر ال‌سی‌دی گلکسی A5 دراثر ضربه یا فشار بشکند و تاچ و ال‌سی‌دی ازکاربیفتد یا درمواردی آثار شکستگی در ال‌سی‌دی دیده نمی‌شود؛ اما شما با پرش تصویر، خطوط رنگی، سوختگی پیکسل یا جاافتادن تاچ در برخی بخش‌ها مواجه هستید در صورت مشاهده این علائم متاسفانه ال‌سی‌دی دستگاه آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

آیا ال‌سی‌دی گلکسی A5 را تعویض کنیم؟

تعداد زیادی از کاربران گلکسی A5 در مورد تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود مردد هستند و با توجه به هزینه بالای ال‌سی‌دی‌ گوشی‌های سامسونگ نگران خراب شدن مجدد دستگاه پس از تعویض قطعه هستند.
باتوجه به حساسیت بالای ال‌سی‌دی گلکسی A5 اگر در یک مرکز تعمیرات گوشی مجهز وتوسط تعمیرکار متخصص با قطعات اورجینال تعویض و تعمیر شود، کیفیت سابق را خواهد داشت و پس از تعمیر با هیچ مشکلی مواجه نخواهدشد.


اما این مسئله را درنظر داشته باشید که پس از تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A5 قابلیت عایق بودن دربرابر رطوبت را از دست می‌دهد حتی درصورت استفاده از چسب‌های مخصوص برای آب بندی دستگاه، بازهم نتیجه مطلوب را ندارد و در برابر نفوذ رطوبت امکان آسیب رسیدن به ال‌سی‌دی وجود دارد، در این صورت ال‌سی‌دی گلکسی شما نیاز به تعویض دارد.
متاسفانه این روزها برخی از تعمیرکاران پس از بررسی تلفن همراه شما با دریافت هزینه گزاف ال‌سی‌دی دستگاه شما را با قطعه غیر اورجینال و کیفیت بسیار پایین تعویض می‌کنند. 
که زمینه ساز مشکلات بعد خواهد بود؛ درنتیجه برای تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A5  به مرکز تعمیرات موبایل متخصص و تعمیرکاری با مهارت بالا مراجعه کنید.

هزینه تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A5

تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A5 نسبت به گوشی‌های مدرن‌تر مانند سری s سامسونگ ارزان‌تر می‌باشد زیرا اندازهٔ نمایشگر آن کوچک‌تر و کیفیت ساخت پایین‌تری دارد. اما با این حال هزینه تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گوشی A5 نسبت به دیگر قطعات سخت‌افزاری این گوشی گران‌تر است. 
اما این هزینه‌ها ممکن است کمی کاهش بیاید. گاهی شاید فکر کنید که هنگام ضربهٔ گوشی تاچ و ال‌سی‌دی آسیب دیده است اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، صفحهٔ نمایشگر گوشی از 3 جزء مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به این موضوع بعد از ضربه به گوشی ممکن است تنها گلس گوشی شما شکسته باشد. در این شرایط نیاز به تعویض ال‌سی‌دی نیست و تنها با تعویض گلکس گوشی می‌توان آن را تعمیر کرد.
زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A5 نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی A5 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A5 شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

گوشی میان‌رده گلکسی A5 باطراحی زیبا و چشم نواز، فناوری ساخت صفحه نمایش و بهره‌مندی از استاندارد IP68 جزء اسمارت‌فون‌های پرطرفدار سری A سامسونگ بوده و هنوز هم طرفداران بسیاری دارد؛ درصورت نیاز، هزینه کردن برای آن ارزش دارد.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

سوالات متداول

1. چه موقع باید ال‌سی‌دی سامسونگ A5 را تعویض کنیم؟

اگر ال‌سی‌دی گلکسی A5 دراثر ضربه یا فشار بشکند و تاچ و ال‌سی‌دی ازکاربیفتد یا درمواردی آثار شکستگی در ال‌سی‌دی دیده نمی‌شود؛ اما شما با پرش تصویر، خطوط رنگی، سوختگی پیکسل یا جاافتادن تاچ در برخی بخش‌ها مواجه هستید در صورت مشاهده این علائم متاسفانه ال‌سی‌دی دستگاه آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد.

2. هزینه‌ی تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ A5 چقدر است؟

گاهی شاید فکر کنید که هنگام ضربهٔ گوشی تاچ و ال‌سی‌دی آسیب دیده است اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، صفحهٔ نمایشگر گوشی از 3 جزء مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به این موضوع بعد از ضربه به گوشی ممکن است تنها گلس گوشی شما شکسته باشد. در این شرایط نیاز به تعویض ال‌سی‌دی نیست و تنها با تعویض گلکس گوشی می‌توان آن را تعمیر کرد.
زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A5 نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی A5 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند.

3. در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه داشته باشیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است.

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات موبایل