لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض ال سی دی شیائومی Redmi Note7 | راهنمای جامع تعمیرات ال سی دی

تعویض ال سی دی شیائومی Redmi Note7 | راهنمای جامع تعمیرات ال سی دی

ال‌سی‌دی‌ها به‌واسطه نقش حیاتی که در یک اسمارت‌فون ایفا می‌کنند، نسبت به دیگر قطعات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. از طرفی تمامی کمپانی‌های بزرگ سازنده گوشی، برای هم‌سو شدن با سلیقه مخاطب به سمت ال‌سی‌دی‌هایی با ابعاد بزرگ با حداقل حاشیه و حدالمقدور حذف قیدهای فیزیکی، کشیده می‌شوند.
با این اوصاف تمام نمای جلوی یک اسمارت‌فون را نمایشگر آن تشکیل می‌دهد؛ که این مسئله حساسیت و آسیب‌پذیری آن را افزایش می‌دهد. یک ضربه یا فشار کافیست که ال‌سی‌دی گوشی آسیب ببیند و شما هزینه سنگین تعویض ال‌سی‌دی متحمل شوید.
جدا از بحث هزینه، با توجه به اینکه ال‌سی‌دی‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل شدند و علائم خرابی  در هر بخش به شکل متفاوتی بروز می‌کند؛ عیب‌یابی دقیق و تعمیر و تعویض تخصصی ال‌سی‌دی نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
اینجا به‌طور اختصاصی از ال‌سی‌دی شیائومی ردمی‌نوت7، علائم و دلایل خرابی این قطعه و نحوه تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی خواهیم‌گفت؛ اگر شما هم یکی از همین پرچمدار محبوب را در دست دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله باما همراه شوید.

نمایشگر شیائومی Redmi Note7 از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است؟

نمایشگر شیائومی ردمی نوت 7 و به‌طور کلی همه گوشی‌های هوشمند از سه بخش گلس، تاچ و ال‌سی‌دی تشکیل می‌شوند؛ که هر بخش در عین وابستگی به هم، وظایف متفاوتی را برعهده دارند.

گلس: لایه محافظ شیشه‌ای و نازکی، که روی تاچ و ال‌سی‌دی قرار می‌گیرد و وظیفه محافظت از نمایشگر را برعهده دارد. این لایه محافظ، جزئی از خود نمایشگر محسوب می‌شود و با گلکسی که جداگانه تهیه می‌کنیم متفاوت است.  

تاچ: صفحه‌ایست مابین گلس و ال‌سی‌دی، که دستورات را از طریق لمس کاربر دریافت و به پردازنده انتقال می‌دهد.

ال‌سی‌دی: لایه‌‌ای از جنس شیشه که زیر تاچ قرار گرفته و وظیفه نمایش محتوای نمایشگر را برعهده دارد.  

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

آیا گلس شیائومی Redmi Note7 آسیب دیده‌است؟


آثار شکستگی که بعد از ضربه و فشار وارد به نمایشگر پدیدار می‌شود؛ همیشه هم نشانه خرابی ال‌سی‌دی نیست. گاهی گلس دستگاه آسیب دیده، که با هزینه نسبتا مناسب‌تر قابل تعویض است.


از کجا بفهمیم گلس شکسته یا ال‌سی‌دی؟ تشخیص این موضوع بسیار ساده‌است. کافیست صفحه نمایش ردمی نوت 7 را روشن کرده و عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی را بررسی کنید؛ اگر نمایش محتوا و عملکرد تاچ بدون هیچ لگ و تاخیر و مانند سابق بود، آثار شکستگی مربوط به گلس بوده و نیازی به تعویض ال‌سی‌دی نخواهد بود. 

بررسی وضعیت تاچ شیائومی Redmi Note7

اغلب نام تاچ و ال‌سی‌دی را در کنار هم می‌شنویم و این مسئله ناشی از پیوستگی این دوبخش به یکدیگر است. تاچ و ال‌سی‌دی با وجود عملکردهای متفاوت، به‌هم وابسته و یک پکیج هستند. درنتیجه هرگونه آسیب در هر بخش، سبب تعویض هردو قطعه  بصورت همزمان  می‌شوند.
و اما نشانه خرابی تاچ که بسیار هم تشخیص آن ساده است؛ از کار افتادن تاچ یا جاافتادن تاچ در برخی نقاط خواهد بود. 
البته در مواردی عمل نکردن تاچ ناشی از اختلالات نرم‌افزاری یا هنگ کردن گوشی است. درصورت مشاهده این مورد، پیش از هر اقدامی ابتدا گوشی خود را ریستارت یا ریست‌فکتوری کنید. 

نشانه‌های خرابی ال‌سی دی شیائومی Redmi Note7 

 

  1. شایع‌ترین نشانه خرابی ال‌سی‌دی، مشاهده آثار شکستگی در نمایشگر است، که راه‌های تشخیص آن را پیش‌تر توضیح دادیم.  
  2. سیاه شدن صفحه نمایش پس از ضربه،فشار، آبخوردگی و... خبر از سوختن ال‌سی‌دی دستگاه می‌دهد و بدون شک نیاز به تعویض دارد.

آموزش تعویض ال‌سی‌دی شیائومی ردمی نوت 7

البته توجه داشته باشید؛ در همه مواقع روشن نشدن گوشی مربوط به نمایشگر نیست.گاهی اختلالات مربوط به برد، باتری و...این مشکل را بوجود آورده‌است. پیشنهاد می‌کنیم عیب‌یابی این مورد را به فردی متخصص بسپارید.

3- پدیدار شدن خطوط و لکه‌های رنگی و جوهری در نمایشگر نیز حاکی از خرابی ال‌سی‌دی و تاکید بر تعویض آن دارد. 

اگر کمی به مقدمات تعمیرات موبایل تسلط دارید، می‌توانید خودتان ال‌‌سی‌دی گوشی خود را تعویض کنید.در این بخش به ابزارهای مورد نیاز برای تعویض ال‌‌سی‌دی گوشی شیائومی  redmi note 8 می‌پردازیم.

مرحله اول: استفاده از سشوار
ابتدا با یک سشوار صنعتی به پشت گوشی حرارت دهید تا چسب‌های ال سی دی نرم شود.حتما دقت کنید که حرارت را بیش از حد انتقال ندهید؛ زیرا باعث بروز اختلال در سخت‌افزار گوشی می‌شود.

مرحله دوم: استفاده از قاب‌بازکن
با استفادهاز قاب بازکن قاب پشتی و ال سی دی گوشی را از یکدیگر جدا کنید.

مرحله سوم: استفاده از چسب ال سی دی
با استفاده از چسب ال سی دی می‌توانید صفحه نمایش جدید را به گوشی بچسبانید.

پس از چسباندن ال سی دیف لبه‌های آن را با چسب نواری به گوشی بچسبانید و به مدت 8 تا 10 ساعت منتظر بمانید تا صفحه نمایش کاملا به گوشی بچسبد.

پیشنهاد: اگر آموزش تعمیرات موبایل را به حد کافی نگذرانده‌اید، بهتر است که برای تعویض ال سی دی گوشی خود به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید؛ زیرا اگر خودتان نسبت به تعویض ال‌سی‌دی گوشی خود اقدام کنید و اشتباهی صورت بگیرد، باعث به بار می‌آورد.

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

  1. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
  2. خدمات‌دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
  3. خدمات‌دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

سخن آخر 

متاسفانه وضعیت بازار، هزینه بالای تعمیرات گوشی علی‌الخصوص تعویض ال‌سی‌دی، سو استفاده برخی تعمیرکاران از عدم اطلاعات کافی مشتریان یا عدم تجربه و مهارت تعمیرکار، همه کاربران Redmi Note7 را برای تعویض ال‌سی‌دی آسیب‌دیده خود، مردد کرده‌ است. 
اما نمایشگر 6.3 اینچی ردمی نوت7، که 81.4 بدنه را اشغال کرده، با قابلیت تفکیک 16میلیون رنگ و رزولیشن 1080 در 2340، هنوز هم طرفداران بسیاری دارد و با توجه به قیمت بالای گوشی‌های هوشمند، تعویض ال‌سی‌دی به‌صرفه‌تر خواهدبود؛ البته به شرطی که ال‌سی‌دی آسیب‌دیده با قطعه‌ای اورجینال و باکیفیت و زیر نظر تعمیرکاری مجرب تعویض شود.

 

سوالات متداول

1-آیا خودم می‌توانم نسبت به تعویض ال سی دی گوشی خود اقدام کنم؟

پیشنهاد می‌شود چنانچه به مباحث تعمیرات موبایل تسلط ندارید، برای جلوگیری از به بار آمدن هزینه‌های بیشتر به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید.

2-هزینه تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی شیائومی ردمی نوت 7 چقدر است؟

این هزینه با توجه به اینکه گلس یا ال سی دی شما شکسته باشد، متفاوت است و به ترتیب هزینه پایین‌تر و بالاتری دارد.

3-مهمترین دلیل خرابی دکمه پاور گوشی چیست؟

از مهمترین دلیل خرابی دکمه پاور گوشی می‌توان به خوردن ضربه و نفوذ رطوبت در گوشی اشاره کرد.

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات