لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض ال سی دی A50s سامسونگ

تعویض ال سی دی A50s سامسونگ

گلکسی A50S سامسونگ یکی از گوشی‌های میان ردهٔ این برند است که به دلیل امکانات نسبتاً خوب و قیمت مناسب آن تقاضای استفاده از این گوشی بالا رفت. به همین دلیل تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی A50S نیز افزایش یافت. به طور کلی این گوشی میان‌رده برای مصارف روزمره و معمولی می‌باشد (طبعا جنس به کار رفته در آن مانند پرچمداران سامسونگ در سطح عالی نیست) و صفحهٔ نمایشگر آن در برابر ضربه مقاومت کمی دارد. 
سامسونگ گلکسی A50s با داشتن یک صفحه نمایش سوپر امولد 6.4 اینچی که هم در وضوح تصویر و هم در کیفیت آن عملکرد عالی از خود به نمایش گذاشته است. رزولوشن به نمایش در آمده توسط ال سی دی A50s برابر 1080 در 2340 است و نسبت نمایشگر به بدنه 85.1% است. این عدد نشان دهنده این نکته است که حاشیه صفحه بسیار نازک است و نسبت تصویر به بدنه 19.5:9 در نظر گرفته شده. روکش محافظ این نمایشگر کورینگ گوریلا گلس 3 است.


همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

با توجه به اطلاعات داده شده و دیگر ویژگی‌های صفحهٔ نمایشگر این گوشی ممکن است مشکلاتی به وجود آید که در این مقاله برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ A50s از نقطه‌ نظر خود اطلاعات بیشتری را برایتان ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید؛ همچنین به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن برای رفع این مشکل می‌پردازیم. 


 

گرچه سامسونگ با استفاده از لایه محافظ گوریلاگلس3 ال سی دی A50S را تاحد زیادی در برابر ضربات ایمن ساخته ولی این مقاومت بدین معنا نیست که دستگاه شما در برابر همه آسیب‌ها مقاوم خواهد بود.   
ال سی دی A50S نیز مانند دیگر اسمارت‌فون‌ها از 3 بخش اصلی گلس، تاچ و ال‌سی‌دی تشکیل شده است.
همان‌طور که می‌دانید هرگونه آسیب در هر قسمت ال‌سی‌دی با علائم به خصوصی ظاهر می‌شود که روش و هزینه تعمیر را متفاوت می‌کند. ال سی دی A50s سامسونگ شما در اثر ضربه و فشار شکست؛ پیش از هر اقدامی خودتان دست به ‌کار شوید و بررسی‌های اولیه را انجام دهید. ابتدا عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی را به‌طور کامل بررسی کنید. همانطور که می‌دانید صفحهٔ نمایشگر گوشی شما دارای بخش‌های مختلفی است که برای آشنایی شما در اینجا تنها آن‌ها را نام خواهیم برد:

1. گلس ( با گلس محافظ تفاوت دارد.)
2. تاچ
3. ال‌سی‌دی

اگر شماهم یکی از کاربران گوشی A50S سامسونگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم بخش‌های مختلف صفحه‌نمایش و علائم آسیب دیدن آن را بشناسید. 

 

نرخ هزینه‌ی تعمیرات موبایل

شرایط تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A50s

تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A50S با این حال که 2 بخش جداگانه با وظایف متفاوت‌اند اما به صورت یک پکیج کامل، به یکدیگر متصل و وابسته هستند. در نتیجه تفاوتی ندارد به کدام قسمت آسیب وارد شود، هر دو قطعه تعویض خواهد شد.
همان‌طور که می‌دانید ضربه، فشار، آب‌خوردگی و حرارت زیاد بر ال‌سی‌دی دستگاه تاثیر منفی می‌گذارد و در اغلب موارد منجر به تعویض ال سی دی a50s می‌شود.


 

در اغلب موارد اثار شکستگی در ال‌سی‌دی آسیب‌دیده دیده می‌شود. در این صورت با بررسی عملکرد ال‌سی‌دی و تاچ تشخیص این مسئله که آسیب به کدام قسمت وارد شده راحت است.
اما گاهی آثار شکستگی در ال‌سی‌دی آسیب دیده مشاهده نمی‌شود و کاربران تصور می‌کنند ال‌سی‌دی تلفن همراه‌شان سالم است اما به محض روشن کردن دستگاه با پرش تصویر، لکه‌های و خطوط رنگی، جاافتادن تاچ و یا در مواردی سیاه شدن صفحه نمایش مواجه می‌شوند که متاسفانه در این شرایط نیاز به تعویض ال‌سی‌دی a50s می‌شود.  

مشاهده خطوط و لکه‌های رنگی در نمایشگر

یکی از شایع ترین آثار آسیب دیدگی ال‌سی‌دی مشاهده لکه‌های رنگی پس از ضربه یا فشار وارد شده به گوشی است؛ که در این حالت راهی جز تعویض ال‌سی‌دی a50s نیست.

سیاه شدن صفحه نمایش

اگر پس از ضربه و فشار وارد شده به گوشی، صفحه نمایش به طور کامل سیاه شود؛ متاسفانه نمایشگر شما سوخته و تنها راه حل، تعویض ال‌سی‌دی است. البته گاهی سیاه شدن صفحه نمایش به دلیل اختلالات مربوط به بورد به‌وجود می‌آید و ال‌سی‌دی گوشی سلامت است.

جاافتادن تاچ

گاهی پس از آسیب‌رسیدن به صفحه نمایش، ظاهر ال‌سی‌دی سالم است و مانند سابق قادر به پخش محتوا می‌باشد اما تاچ عمل نمی‌کند یا در برخی قسمت‌ها جا می‌افتد.در این صورت تاچ صفحه نمایش آسیب دیده و همان‌طور که پیش‌تر در مورد اتصال و وابستگی این دوقطعه صحبت کردیم تاچ و ال‌سی‌دی هر دو تعویض خواهد شد.


 

هزینهٔ تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A50S سامسونگ

تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A50S سامسونگ نسبت به گوشی‌های مدرن‌تر مانند باقی رده‌های سامسونگ ارزان‌تر است. اما با این حال هزینه تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی A50S نسبت به دیگر قطعات سخت افزاری این گوشی مانند: برد، هارد، باتری و ...گران‌تر است. 
اما این هزینه‌ها ممکن است کمی کاهش بیاید.

گاهی شاید فکر کنید که هنگام ضربهٔ گوشی تاچ و ال‌سی‌دی آسیب دیده است اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، صفحهٔ نمایشگر گوشی از 3 جزء مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به این موضوع بعد از ضربه به گوشی ممکن است تنها گلس گوشی شما شکسته باشد. در این شرایط نیاز به تعویض ال‌سی‌دی A50S سامسونگ نیست و تنها با تعویض گلس گوشی می‌توان آن را تعمیر کرد.
زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال سی دی گوشی A50S که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است، هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیراورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال سی دی A50S خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی A50S شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

شرایط تعویض گلس گلکسی A50S

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم سامسونگ برای محافظت از نمایشگر گلکسی A50S، لایه محافظ گوریلاگلس 3 را در نظر گرفته است.این لایه محافظ را با نام گلس می‌شناسیم. این لایه محافظ با گلسی که بصورت جداگانه خریداری می کنیم متفاوت است و روی ال‌سی‌دی قرار می‌گیرد.
در مواردی که ال‌سی‌دی تلفن همراه شما براثر ضربه و فشار شکسته اما نمایشگر قادر به پخش محتواست و تاچ عملکرد سابق را دارد خوشبختانه تنها گلس ال‌سی‌دی آسیب دیده و با هزینه به مراتب پایین‌تر قابل تعویض است.
البته تعویض گلس ال‌سی‌دی نیز به تخصص و تجهیزات به‌روز دارد. در نتیجه برای این کار حتما از تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

  

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.


تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

سوالات متداول

 

1-  آیا خودم می‌توانم ال‌سی‌دی گوشی A50s خود را تعویض کنم؟

چنانچه به اصول تعمیرات موبایل مسلط باشید، با آموزش ارائه شده در مقاله می‌توانید ال‌سی‌دی گوشی خود را تعویض کنید؛ در غیر این صورت نیازمند مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل هستید.

 

2-  هزینه‌ی تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A50s سامسونگ چقدر است؟  

زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی A50s که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی گلکسی A50s خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A50s شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

 

3- در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته‌ای باید توجه داشته باشیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرایند تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A50s استفاده از ال‌سی‌دی‌های اورجینال و معتبر به جای قطعات غیراورجینال است. برخی از تعمیرکاران در بازار برای کاهش هزینهٔ تعویض ال‌سی‌دی A50s از قطعه فیک و غیراورجینال استفاده می‌کنند. ال‌سی‌دی‌های غیر اورجینال کیفیت ساخت و روان بودن ال‌سی‌دی فابریکی را ندارند و حتی ممکن است پس از مدتی کوتاه دوباره دچار مشکل شوند و کاربر مجبور شود دوباره برای تعمیر ال‌سی‌دی خود مراجعه کند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات