لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A51 سامسونگ

تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A51 سامسونگ

ال‌سی‌دی گوشی‌ یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی شما به کار می‌رود که عملاً کار کردن گوشی بدون آن امکان پذیر نخواهد بود. تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A51 یکی از مشکلات رایجی است که دارندگان این مدل گوشی با آن سر و کار دارند. 
گلگسی A51 سامسونگ با حداقل حاشیه صفحهٔ نمایشگر 6.5 اینچی Super EMOLED  و رزولیشن2400×1080 کیفیت تصویر بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و در همان ابتدای ورود به بازار جهانی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بعد از استفاده انبوه از این گوشی، کاربران از ضعیف بودن صفحهٔ نمایشگر و به خصوص ال‌سی‌دی سامسونگ  A50 شکایت کردند. اگر شما هم طرفدار گوشی‌های سامسونگ هستید بهتر است با اشکالات این گوشی و راه‌های تعمیرات آن آشنا شید. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا برای حل مشکلات و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A51 سامسونگ شما از نقطه‌ نظر خود اطلاعات بیشتری را برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید؛ همچنین به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن برای رفع این مشکل می‌پردازیم. 


همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

کمپانی سامسونگ محافظت از صفحه نمایش را به گوریلاگلس3 واگذار کرده است که نکته مثبتی محسوب می‌شود. هم‌چنین حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر تعبیه شده  که حساسیت نمایشگر گلکسی را بالا می‌برد. 

سامسونگ در فناوری ساخت گلکسیA51 نیز مانند دیگر برادرانش از دریافت گواهی استاندارد IP68  خودداری کرده است.در نتیجه گلکسی A51 از خاصیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار نیست که این مسئله مواظبت بیشتر از نمایشگر را می‌طلبد.
همان‌طور که می‌دانید شرکت سامسونگ به کیفیت ال‌سی‌دی گوشی‌های خود توجه ویژه‌ای دارد، این مسئله در قیمت بسیار بالای ال‌سی‌دی‌های سامسونگ کاملا مشهود است. 

 

در چه شرایطی ال‌سی‌دی گلکسی A51 را تعویض کنیم؟

به‌طور کلی عوامل متعددی سبب آسیب‌ رسیدن به نمایشگر گلکسی A51 می‌شوند و بخش‌های متفاوت را تحت تاثیر قرار می‌دهند که در هر قسمت این آسیب به‌طور متفاوتی خود را نشان‌می‌دهد. 

نمایشگر گلکسی A51 سامسونگ شما در اثر ضربه و فشار شکست؛ پیش از هر اقدامی خودتان دست به ‌کار شوید و بررسی‌های اولیه را انجام دهید. ابتدا عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی را به‌طور کامل بررسی کنید. همانطور که می‌دانید صفحهٔ نمایشگر گوشی شما دارای بخش‌های مختلفی است که برای آشنایی شما در اینجا تنها آن‌ها را نام خواهیم برد:

1. گلس ( با گلس محافظ تفاوت دارد.)

2. تاچ

3. ال‌سی‌دی

اگر ال‌سی‌دی شما قادر به پخش محتوا بدون هیچ مشکلی بود و تاچ به‌طور کامل و جاافتادن در نقطه‌ای عمل می‌کرد؛ خوشبختانه ال‌سی‌دی سامسونگ شما سالم است و تنها به گلس آسیب وارد شده و این قطعه با هزینه نسبتا پایین‌تر قابل تعویض خواهد بود.
اما در شرایطی که در عملکرد تاچ و ال‌سی‌دی خللی مشاهده کردید؛ به ‌احتمال بسیار زیاد این قطعات دچار مشکل شدند و نیاز به تعویض دارند. در این صورت حتماً با یک تعمیرکار مجرب مشورت کنید.

اگر صفحهٔ گوشی شما سیاه شد و نتوانستید آن را روشن کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: علت سیاه شدن یا خاموش شدن ال سی دی گوشی‌های سامسونگ
 

نرخ هزینه‌ی تعمیرات موبایل

بررسی گلس

گلس: یک لایه محافظ از جنس شیشه است که روی تاچ و ال‌سی‌‌دی قرار می‌گیرید و از صفحه نمایشگر محافظت می‌کند.
اشتباه نکنید! این لایه محافظ شیشه‌ای با گلسی که به صورت جداگانه خریداری می‌کنیم متفاوت است و یکی از بخش‌های نمایشگر محسوب می‌شود. گلس در گوشی دارای تعاریف مختلفی است که در اینجا به تعریف عمومی آن می‌پردازیم؛ لایه‌ای است از جنس شیشه که توسط شرکت سازنده برروی صفحه نمایش پرس می‌شود تا از این طریق مانع آسیب رسیدن به تاچ و ال‌سی‌دی گوشی شود.

 

بررسی تاچ و ال‌سی‌دی

تاچ: وظیفه این قطعه همان‌طور که از نامش پیداست، دریافت اطلاعات از طریق لمس کاربران و اجرای دستورات است.

تاچ در صفحهٔ نمایشگر گوشی سامسونگ بخش انتهایی است که به عنوان لایه دیجیتایزر لمسی نیز شناخته می‌شود. این لایه جزء مهم‌ترین بخش گوشی به شمار می‌آید که از  فناوری لمس خازنی پیش‌بینی شده (PCT) استفاده می‌کند. تاچ گوشی به وسیلهٔ ولتاژ اعمال شده یک میدان الکترواستاتیکی ایجاد می‌کند و زمانی که انگشتتان را برروی ناحیه تحت پوشش آن قرار گیرد، این میدان اکترواستاتیک دستخوش تغییر قرار می‌گیرد.

ال‌سی‌دی: وظیفهٔ این قطعه نمایش محتواست و با هرگونه خلل در این قطعه حیاطی عملا دستگاه شما ناکارآمد خواهد شد.
تاچ و ال‌سی‌دی گلکسیA51 با وجود اینکه 2 بخش جدا با عملکردهای متفاوت در صفحه نمایش هستند؛ اما به یکدیگر متصل و وابسته اند و هرگونه آسیب به هر یک از این بخش‌ها سبب تعویض هر دو قطعه می‌شود.
 اگر نمایشگرA51 براثر ضربه و فشار بشکند و هر یک از این قسمت‌ها عملکرد مطلوب را نداشته باشند؛ متاسفانه ال‌سی‌دی گوشی شما باید تعویض شود.

گاهی پس از آسیب دیدن دستگاه هیچ علائمی در ظاهر مشاهده نخواهید کرد اما به محض روشن کردن گوشی با علائمی نظیر لکه‌های رنگی، سوختگی پیکسل، خطوط رنگی، جاافتادن تاچ، سیاه شدن صفحه نمایش و... روبه‌رو می‌شوید؛ متاسفانه در این شرایط تاچ و ال‌سی‌دی تلفن همراه شما احتیاج به تعویض دارد. 

تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A51 با قطعهٔ اورجینال یا غیر اورجینال؟

کاربران بسیاری برای یافتن مرکز تعمیرات مطمئن و مجهز برای تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A51 زمان زیادی صرف می‌کنند و گاهی با هزینهٔ بسیار بالا موفق به تعمیر تلفن همراه خود می‌شوند که در برخی موارد پس از گذشت زمان اندک با مشکلات متفاوتی مواجهه می‌شوند که این موضوع دو دلیل می‌تواند داشته باشد. استفاده از قطعهٔ غیراورجینال در گوشی شما و یا تعمیرکار غیرمتخصصی که نتوانسته است به درستی گوشی را تعمیر کند. 

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرایند تعمیر و تعویض ال سی دی گلکسی A51 استفاده از ال‌سی‌دی‌های اورجینال و معتبر به جای قطعات غیراورجینال است. برخی از تعمیرکاران در بازار برای کاهش هزینهٔ تعویض ال‌سی‌دی A51 از قطعه فیک و غیراورجینال استفاده می‌کنند. ال‌سی‌دی‌های غیر اورجینال کیفیت ساخت و روان بودن ال‌سی‌دی فابریکی را ندارند و حتی ممکن است پس از مدتی کوتاه دوباره دچار مشکل شوند و کاربر مجبور شود دوباره برای تعمیر ال‌سی‌دی خود مراجعه کند.
ما به شما پیشنهاد میکنیم برای تعویض تاچ و ال سی دی گلکسی A51 خود به نمایندگی های سامسونگ موبایل آباد موجود در سراسر کشور مراجعه کنید.

هزینه تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A51

تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A51 نسبت به گوشی‌های مدرن‌تر مانند s10 سامسونگ ارزان‌تر می‌باشد زیرا اندازهٔ نمایشگر آن کوچک‌تر و کیفیت ساخت پایین‌تری دارد. اما با این حال هزینه تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گوشی A51 نسبت به دیگر قطعات سخت‌افزاری این گوشی گران‌تر است. 
اما این هزینه‌ها ممکن است کمی کاهش بیاید. گاهی شاید فکر کنید که هنگام ضربهٔ گوشی تاچ و ال‌سی‌دی آسیب دیده است اما همان‌طور که در این مقاله گفته شد، صفحهٔ نمایشگر گوشی از 3 جزء مختلفی تشکیل می‌شود که با توجه به این موضوع بعد از ضربه به گوشی ممکن است تنها گلس گوشی شما شکسته باشد. در این شرایط نیاز به تعویض ال سی دی A51 نیست و تنها با تعویض گلکس گوشی می‌توان آن را تعمیر کرد.
زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A51 نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی A51 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی گلکسی A51 خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A51 شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

نرخ هزینه‌ی تعمیرات موبایل

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:

1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.

همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

کاربران بسیاری برای یافتن مرکز تعمیرات مطمئن و مجهز برای تعویض ال‌سی‌دی زمان زیادی صرف میکنند و گاهی با هزینه بسیار بالا موفق به تعمیر تلفن همراه خود می‌شوند که در برخی موارد پس از گذشت زمان اندک با مشکلات متفاوتی مواجهه می‌شوند یا برای تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A51 با توجه به قیمت و حساسیت بالای قطعه میان تعمیر ال‌سی‌دی و خرید تلفن‌همراه جدید مردد می‌شوند. 
بی تردید اگر تلفن همراه خود را به تعمیرکار متعهد، کاربلد و ماهر بسپارید، ال‌سی‌دی دستگاه شما با هزینه مناسب تعویض شده و کیفیت مطلوبی خواهد داشت و نیازی به خرید تلفن همراه جدید و صرف هزینه بسیار بالا نیست. 
 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

سوالات متداول

1. چه موقع ال‌سی‌دی گلکسی A51 سامسونگ آسیب دیده است؟ 

تاچ و ال‌سی‌دی گلکسیA51 با وجود اینکه 2 بخش جدا با عملکردهای متفاوت در صفحه نمایش هستند؛ اما به یکدیگر متصل و وابسته‌اند و هرگونه آسیب به هر یک از این بخش‌ها سبب تعویض هر دو قطعه می‌شود.
 اگر نمایشگرA51 براثر ضربه و فشار بشکند و هر یک از این قسمت‌ها عملکرد مطلوب را نداشته باشند؛ متاسفانه ال‌سی‌دی گوشی شما باید تعویض شود.

2. هزینه‌ی تعمیر و تعویض ال‌سی‌دی گلکسی A51 سامسونگ چقدر است؟

زمانی که به تعمیر یا تعویض ال‌سی‌دی سامسونگ A51 نیاز پیدا می‌کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که قسمت دیگر هزینه تعویض ال‌سی‌دی گوشی A51 که به صورت تخمینی در صفحهٔ هزینه‌های تعمیرات موبایل‌ آورده شده است هزینه‌ها مربوط به اجرت تعمیرکار و قطعات اصل و غیر اورجینال نیز جزو هزینه‌های پرداختی شما نیز می‌باشد، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای تعویض ال‌سی‌دی گوشی گلکسی A51 خود به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید چون ممکن است از شما هزینه بیش از حد و گزاف برای تعویض ال سی دی دریافت کنند. نمایندگی‌های سامسونگ موبایل‌آباد در سراسر کشور تعمیر و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A51 شما هموطنان عزیز را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

3. در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد، دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فرایند تعمیر و تعویض ال سی دی گلکسی A51 استفاده از ال‌سی‌دی‌های اورجینال و معتبر به جای قطعات غیراورجینال است. برخی از تعمیرکاران در بازار برای کاهش هزینهٔ تعویض ال‌سی‌دی A51 از قطعه فیک و غیراورجینال استفاده می‌کنند. ال‌سی‌دی‌های غیر اورجینال کیفیت ساخت و روان بودن ال‌سی‌دی فابریکی را ندارند و حتی ممکن است پس از مدتی کوتاه دوباره دچار مشکل شوند و کاربر مجبور شود دوباره برای تعمیر ال‌سی‌دی خود مراجعه کند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات موبایل