لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض باتری آیفون به همراه حل مشکلات باتری اپل

تعویض باتری آیفون به همراه حل مشکلات باتری اپل

متاسفانه امروزه مشکلات گوشی‌ها تمامی ندارد؛ گاهی ممکن است این ماشین‌های کوچک جیبی از دستمان به سمت زمین سقوط کنند و یا به دلیل نفوذ آب، قطعاتی مانند باتری گوشی نیز آسیب ببینند که گوشی‌های آیفون نیز از این قائده مسثنی نیستند. 

امروز قصد داریم تا باهم دلایل خرابی باتری گوشی‌های این برند موفق آمریکایی تبار را مورد بررسی قرار دهیم؛ همچنین در ادامه به معرفی مراکز معتبر تعمیراتی برای گوشی آیفون شما نیز خواهیم پرداخت. اما در ابتدا بهتر است تا ببینیم باتری گوشی‌های آیفون از نوعی هستند؟


انوع باتری های موبایل آیفون

•    باتری های نیکل هیدرید فلز
•    باتری های لیتیوم یونی
•    باتری های لیتیوم پلیمری


باتری نیکل هیدرید فلز چیست؟


همانطور که می‌دانید باتری‌های نیکل هیبرید فلز از دسته‌های ابتدایی باتری‌های گوشی بودند؛ اما به دلیل مقاومت داخلی پایین و نیز چگالی بالای آن‌ها، خیلی زود فراموش شدند و دیگر در گوشی‌ها نیز از این باتری ها استفاده نشد.


باتری لیتیوم یونی چیست؟

باتری‌هایی با چگالی و انرژی بالا که از عمر طولانی تری بر خوردارند را باتری‌های لیتیوم یونی می‌نامیم. این نوع باتری‌ها در گوشی های آیفون نیز قابل تعویض توسط کاربر هستند.

اما معایبی که برای باتری‌های لیتیوم یونی وجود دارد، وزن سنگین آن‌ها و نیز در هنگام مصرف شارژ در موبایل های اپل، زود خالی می‌شوند.


باتری لیتیوم پلیمری چیست؟

اما دسته‌ی دیگری از باتری‌ها را لیتیوم پلیمرها تشکیل می‌دهند. این نوع باتری‌ها بسیار سبک هستند و مدت زمان شارژ شدن آن‌ها بسیار کوتاه است که می‌توان یکی از مزیت‌های خوب برای باتری‌های لیتیوم پلیمری توصیف کرد؛

 اما اگر بخواهیم از معایب این باتری‌ها صحبت کنیم، گران قیمت بودن و کوتاه بودن عمر آن‌ها است. همچنین باتری‌های لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض هستند و در صورت خرابی باید نزد تعمیر‌کار موبایل تعویض شوند.


تفاوت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری چیست؟

شاید این سوال بسیاری از افراد باشد "تفاوت باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری چیست؟" و یا "کدام یک از آن‌ها بهتراست؟" بگذارید جواب این سوال را       به صورت کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

به صورت کلی و با توجه به مطالب بالا، باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری نسبت به همدیگر مزایا و معایبی دارند که هر یک را نسبت به دیگری برتری می‌دهد. اما نکته قابل توجه این است که خوشبختانه هر یک از آن‌ها امروزه در انواع گوشی‌ها و نیز اسمارت‌فون های آیفون مورد استفاده قرار گرفته اند. اپل از زمان تولد نسخه‌های اولیه موبایل های هوشمند خود و نیز در مدل‌های آیفون 4 از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کرد؛ اما بعد ها به باتری های لیتیوم پلیمری روی آورد تا جایی که در مدل های 5 و 6  نیز از آن ها استفاده کرد و سپس پس از بررسی‌ها، اپل در زمینه ی قدرتمند تر شدن باتری اسمارت‌فون های خود متمرکز شد و مجدد مسیر را به سمت باتری لیتیوم یونی تغییر داد. همچنین کلیه مدل‌ها و همچنین جدید ترین نسخه اسمارت‌‌فون های اپل یعنی آیفون 11 و 12 نیز از از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده شده است.

 

دلایل خرابی باتری گوشی آیفون

شارژر‌های فندکی: استفاده طولانی مدت از شارژرهای فندکی، باعث می‌شود تا باتری گوشی آیفون شما زودتر خراب شود.
شارژرهای غیر اورجینال: مانند مطلب بالا، در صورتی که کار شما واجب و ضروری است، مشکلی ندارد اما استفاده مداوم از آن‌ها، باتری موبایل شما را خراب می‌کند.
بازی کردن گوشی هنگام شارژ: این مورد هم کاملا صحیح است؛ زمانی که موبایل شما در شارژ قرار دارد و با آن کار می‌کنید، باعث داغ شدن موبایل شما می‌شود که می‌تواند از مدت زمان زنده ماندن باتری موبایل شما بکاهد.
ضربه به باتری: بدون شک عمده ترین و مهم ترین دلیلی که باعث خرابی باتری گوشی شما خواهد شد، ضربه به باتری است که اگر ضربه شدت بیشتری داشته باشد، متاسفانه راهی جز تعویض باتری ندارید.
نفوذ آب در باتری گوشی آیفون: از دلایل دیگری که بسیار اتفاقی و ناگهانی ممکن است رخ دهد، افتادن گوشی از دستتان به داخل آب است. همچنین آبخوردگی علاوه بر خرابی باتری، ممکن است شامل آسیب پذیری قطعات دیگرباتری گوشی آیفون شما را نیز شود.

 

نشانه های خرابی باتری 

همانطورکه می‌دانید در صورتی که باتری موبایل آیفون شما به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی شود، نشانه‌هایی را از خود به جا می‌گذارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

همین حالا از کارشناسان حرفه ای موبایل آباد مشاوره بگیر

باد کردن باتری گوشی آیفون

احتمالا اکثر شما نیز به این موضوع برخورده اید که به مرور زمان باتری گوشی آیفون شما باد می‌کند؛ این مورد می‌تواند به دلیل داغ شدن گوشی موبایل آیفون شما نیز باشد که باید سریعا نزد تعمیرکار موبایل تعویض شود.


زود خالی شدن شارژ باتری گوشی آیفون

برای مثال در صورتی که باتری موبایل شما 30 درصد شارژ داشته باشد و به یکباره خاموش شود، بدون شک باتری گوشی آیفون شما خراب است و می‌بایست تعویض گردد.


کالیبره کردن باتری گوشی چیست؟


"کالیبره کردن" باتری یا به زبان ساده تر "درصد سلامت باتری"، ممکن است سیستم عامل گوشی آیفون شما، در خواندن اطلاعات موبوط به شارژ باتری با مشکل مواجه شود؛ برای مثال زمانی که گوشی را 100 درصد شارژ می‌کنید، بر روی نمایشگر شما نمایش داده خواهد شد؛ در حالی که در واقعیت، شارژ گوشی شما 80 درصد است. اما نگران نباشید؛ زیرا می‌توانید با چند ترفند ساده این مشکل را حل کنید.


چطور باتری گوشی را کالیبره کنیم؟


•    بگذارید شارژ گوشی به اتمام برسد


•    هنگام شارژ کردن، گوشی را خاموش کنید


•    هنگامی که گوشی شارژ شد، عملیات راه اندازی مجدد را انجام دهید


•    اگر شارژ گوشی کمتر از 100 بود، مجدد گوشی را به شارژ بزنید تا پر شود.


•    این کار را بارها تکرار کنید تا شارژ گوشی آیفون شما به 100 در صد برسد.


راهکارهای خراب نشدن باتری گوشی

1.    استفاده از شارژرهای اصلی آیفون به جای تقلبی   

                     
2.    بازی نکردن گوشی درهنگام شارژ


3.    استفاده نکردن طولانی مدت از شارژرهای فندکی


4.     استفاده نکردن مداوم از پاور بانک‌ها


5.    باتری را خنک نگه دارید


6.     گوشی شب تا صبح به شارژ نزنید

 

تعویض باتری اپل در موبایل آباد

بدون شک همه شما این روزها به دنبال مراکز تعمیراتی حرفه ای برای تعویض باتری گوشی آیفون خود هستید که در این زمینه موبایل‌ آباد در کنار شماست.


نتیجه گیری 

در صورتی که باتری گوشی آیفون شما به هر دلیلی از کار افتاده و خراب شده، اصلا نگران نباشید؛ زیرا موبایل‌ آباد در کوتاه ترین زمان، با قیمیتی معقول و ثابت براساس نرخ اتحادیه و نیز با داشتن نمایندگی ها و متخصصین قابل اطمینان و مجرب در این زمینه و در سراسر کشور، با جدید ترین ابزارآلات تعمیراتی موبایل، باتری گوشی آیفون شما با کیفیت بالا تعویض خواهند کرد. همچنین این مرکز برای آسودگی مشتریان خود، تعمیرات موبایل به صورت آنلاین را نیز راه اندازی کرده است.

شما عزیزان می‌توانید با شماره گیری 43412000 و یا با وارد شدن در سایت موبایل‌ آباد و کلیک کردن بر روری گزینه ثبت درخواست تعمیرات، از کارشناسان ما مشاوره‌ی رایگان دریافت کنید.


از همراهی شما بسیار خرسندیم. خوشحال میشیم مشکلات باتری گوشیتون رو و نیز تجربه تعویض آن‌ها را با ما در قسمت دیدگاه به اشتراک بگذارید.


تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات