لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض باتری شیائومی Mi4

تعویض باتری شیائومی Mi4

بی‌شک همه شما در گوشیهای هوشمند خود با مشکلاتی نظیر تخلیه سریع شارژ، خاموش‌شدن ناگهانی، تورم باتری و... مواجه شده‌اید.   
شما برای حل مشکلاتی از این قبیل چه اقدامی کرده‌اید؟ اقدامات شما تاچه اندازه نتیجه‌بخش بوده‌است؟
باتوجه به بهره‌‌مندی گوشی‌های هوشمند از باتری‌های لیتیوم‌یونی و لیتیوم‌پلیمری و شناختی که از عمر محدود این باتری‌ها داریم؛ دیر یا زود احتیاج به تعویض آن‌ها خواهیم داشت و گریز از این مسئله ممکن نیست.
البته درمواردی می‌توان با پیشگیری از عوامل موثر در خرابی باتری، مسئله را تا حدودی کنترل کرد.
دراین مقاله قصد داریم به‌صورت اختصاصی باتری گوشی شیائومی Mi4، علائم و دلایل خرابی آن و راه‌حل‌های موجود را بررسی کنیم.

 شیائومی، این کمپانی چینی برای گوشی Mi4 خود باتری لیتیوم‌یونی  با ظرفیت باتری 3080 میلی‌‌آمپر را درنظر گرفته، که بنظر ظرفیت مناسبی است. اگرچه در همه موارد ظرفیت بالای باتری دلیل بر ماندگار ی بیشتر آن نیست، اما ترفندهایی که شیائومی در این گوشی درنظر گرفته، هر دو گزینه را ساپورت کرده‌است.
این گوشی درحالت استفاده از اپلیکیشن‌های کم‌حجم و فعالیت‌های روزمره، تا 2روز متوالی بدون نیاز به شارژ مجدد، پاسخ‌گوی نیاز شماست.
همچنین مسئله مهمی که اغلب نسبت به آن بی توجه هستیم؛ زمان شارژشدن مناسب آن است که تنها حدود 1ساعت و 20 دقیقه تایم برای شارژشدن نیاز دارد که در مقایسه باگوشی‌های هم‌رده‌اش بسیار راضی کننده خواهد بود. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

چه عواملی در خراب ‌شدن باتری شیائومی Mi4 موثر هستند؟

خب، همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم جلوگیری از کاهش ظرفیت باتری‌های لیتیوم‌یونی غیرقابل اجتناب است و تنها کنترل عوامل موثر در خرابی باتری می‌تواند این کاهش طول عمر را به حداقل برساند. 

حرارت عامل اصلی نابودی باتری‌ها

مهم‌ترین عامل خرابی در باتری‌ها، حرارت است.حرارت تاثیرات مخربی روی گوشی‌های هوشمند به‌خصوص باتری‌ها دارند.با بیان این مسئله شاید اولین چیزی که در ذهن شما روشن شود، قرارگیری گوشی در معرض مستقیم حرارت است. بله،حرارت مستقیم تاثیر منفی زیادی در دستگاه دارد. اما عوامل دیگری نظیر استفاده از گوشی در حین دریافت شارژ، اجرای طولانی مدت بازی‌های دیتادار و حجیم، استفاده از کاورهای سخت و چرمی در حال شارژ شدن گوشی و... نیز سبب تولید حرارت و خرابی باتری می‌شود.
همچنین علت اصلی خرابی باتری‌هایی که از صبح تاشب در منبع تغذیه می‌مانند نیز حرارتی است که در این بازه‌زمانی تولید می‌شود.   
این مسئله‌ایست که اغلب کاربران از آن بی اطلاع بوده و بدون آن‌که بدانند به باتری تلفن همراه خود آسیب می‌رسانند.

هرگز از شارژرهای غیراورجینال استفاده نکنید.

شارژرهای به اصطلاح های‌کپی و ارزان‌قیمت، دشمن سرسخت باتری‌‍‌های شما هستند و تاثیرات مخرب و جبران‌ناپذیری در گوشی شما می‌گذارند.  

شارژرهای فندکی و پاوربانک‌ها ممنوع!

پاور‌بانک‌ها و شارژرهای فندکی در شرایط اضطرار به کمک ما می‌آیند و انرژی گوشی را تامین ‌می‌کنند.اما اگر گوشی شما به‌صورت مداوم انرژی خود را از طریق پاوربانک‌ها و شارژرهای فندکی تامین کند.بی‌شک پس از مدت کوتاهی دچار اختلال خواهد شد. 

گوشی خود را حتما با محافظ شارژ کنید.

برای شارژ کردن گوشی خود حتما از محافظ‌ها استفاده کنید. نوسانات برق تاثیرات منفی مستقیم در باتری ایجاد می‌کنند
و گاهی منجر به انفجار دستگاه می‌شوند.

به گوشی خود فرصت برای شارژ شدن دهید.

به گوشی خود فرصت دهید تا به‌طور کامل انرژی دریافت کند،سپس اتصال را قطع کنید.شارژ شدن کوتاه مدت و دشارژشدن مداوم باتری سبب خرابی این قطعه خواهدشد.

علائم خرابی باتری شیائومی mi4 چیست؟

علائم خرابی در اغلب باتری‌ها مشترک و مشابه است و نشانه‌هایی نظیر خاموش شدن ناگهانی دستگاه حتی درحالت شارژ بالا، تخلیه سریع شارژ، تورم باتری، امکان استفاده از گوشی تنها در حالت دریافت شارژ، شارژ و دشارژشدن مدام باتری و...  بیان‌گر این است که باتری دستگاه شما آسیب‌دیده و نیاز به تعویض دارد.


البته در مواردی این نشانه‌ها دلیل بر خرابی باتری نیست.درصورت مشاهده این علائم، پیش از هر اقدامی مسائل زیر بررسی بررسی کنید

از سلامت شارژر مطمئن شوید.

گاهی دلیل شارژ و دشارژ شدن گوشی، خرابی کابل شارژ یا آدابتور شارژر است که سبب ایجاد قطع و وصل‌شدن مداوم
ارتباط می‌شود.

اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه را بررسی کنید.

درمواردی یک اپلیکیشن حجیم در حال اجراست و سبب تخلیه سریع‌تر شارژ باتری شما می‌شود.یا در حالت بدتر، گوشی‌ شما درگیر  یک اپلیکیشن مخرب و بدافزار شده و به‌شدت با کاهش ظرفیت باتری مواجه است.

اتصالات وای‌فای را بررسی کنید.

اگر گوشی شما به‌طور مداوم به وای‌فای متصل باشد، اپلیکیشن‌هایی که به اینترنت وابسته هستند در پس‌زمینه گوشی، بدون اینکه شما متوجه شوید از اینترنت استفاده کرده و شارژ مصرف می‌کنند.

از اصل بودن باتری مطمئن شوید.

مهم‌ترین مسئله‌ای که پس از تشخیص خرابی باتری با آن روبه‌رو هستید؛ مسئله اصل‌بودن باتری است.
باتری‌های ارزان‌ قیمت با کیفیت بسیار ضعیف یا باتری‌های غیراوجینال نه‌تنها نتیجه مطلوبی از نظر ماندگاری شارژ و ظرفیت باتری ندارد بلکه گاهی منجر به حوادثی نظیر انفجار دستگاه خواهدشد.


متاسفانه تشخیص باتری اصل از غیراورجینال کارآسانی نیست و نیازمند تخصص و تجربه است.
درنتیجه برای تعویض و تعمیر باتری گوشی شیائومی Mi4 حتما به مرکز تعمیرات مجهز و امن مراجعه کنید تا دستگاه شما زیر نظر تعمیرکاری کاربلد و متخصص با مطلوب‌ترین نتیجه و مناسب‌ترین هزینه تعمیرشود.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

جمع‌بندی

حساسیت بالای باتری‌ها، خصوصیات پیچیده‌ای که هرروز به آن‌ها افزوده می‌شود، هزینه بالای تعمیرات این قطعات، تعمیرکارانی که به‌ هر روشی به دنبال سودجویی هستندو... کاربران گوشی‌های شیائومی Mi4 را در مورد تعویض این قطعه کمی نگران و مردد کرده است. اکثر آن‌ها را با سوال(آیا گوشی شیائومی Mi4 ارزش تعویض دارد؟) وارد چالش می‌کند.
اگر گوشی شما در یک مرکز تعمیرات تخصصی و امن و زیر نظر تعمیرکار مجرب تعمیر شود؛نه تنها نتیجه مطلوب را دریافت خواهید کرد بلکه گوشی شما با هزینه بسیار مناسب تعمیر و مانند سابق خواهدشد. 
امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید. 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات