لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض باتری شیائومیRedmi Note8 Pro | آیا باتری Redmi Note8 Pro ارزش تعویض دارد؟

تعویض باتری شیائومیRedmi Note8 Pro | آیا باتری Redmi Note8 Pro ارزش تعویض دارد؟

اگر شما، یکی از صاحبان گوشی‌های شیائومی Redmi Note8 Pro هستید و  تخلیه سریع شارژ، خاموش شدن ناگهانی و... این گوشی شما را حسابی کلافه و ناراحت کرده و به‌دنبال راهی برای حل این مشکلات هستید؛ وارد صفحه درستی شده‌اید!


در اینجا تمامی مشکلات مربوط به باتری گوشی Redmi Note8 Pro را زیر ذره‌بین برده و به‌طور کامل بررسی خواهیم نمود.
پیش از هرچیزی لازم است بدانید، گوشی شیائومی Note8 Pro از باتری لیتیوم پلیمری غیرقابل دسترسی با ظرفیت 4500 میلی‌آمپری بهره می‌برد و همچنین این اسمارت فون چینی تبار با بهره مندی از فناوری شارژ سریع 18 واتی، کاربران را از زمان شارژ شدن باتری حجیم خود آسوه خاطر کرده است.
اما مسئله مهمی که نباید از آن غافل شد، خصوصیت ویژه باتری ‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری بوده که پس از گذشت 1.5 الی 2 سال ظرفیت خود را  رفته رفته از دست می‌دهند و این مسئله غیرقابل اجتناب است و هیچ راهی برای جلوگیری از وقوع این روند وجود ندارد.تنها می‌توانید با جلوگیری از عوامل آسیب‌زننده، این روند را تا حدودی کنترل کرده و از خراب شدن زود هنگام باتری‌ها پیشگیری کنید.

چگونه عوامل موثر در خراب شدن باتریRedmi note8 Pro  را کنترل کنیم؟

مراقبت از باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم‌پلیمری آنچنان هم کار دشواری نیست و با چند ترفند ساده می‌توانید از باتری اسمارت‌فون خود محافظت کنید.

شارژرهای اورجینال و سازگار با گوشی

ساده‌ترین و مهم‌ترین روش محافظت از باتری، استفاده از شارژرهای اورجینال و سازگار  با اسمارت‌فون شماست.
باتری‌های غیر اورجینال یا اصطلاحا های‌کپی، تاثیرات مخرب و غیرقابل جبرانی روی باتری گوشی‌ها دارند. 

آیا گوشی شما فرصت برای شارژ شدن دارد؟

به گوشی موبایل خود فرصت دهید تا به‌طور کامل انرژی دریافت کند، سپس آن را از منبع برق جدا کنید.
شارژ و دشارژ شدن مداوم، سبب آسیب رسیدن به باتری و کاهش طول عمر آن‌ها خواهدشد.

 در انتخاب منبع تغذیه گوشی دقت کنید!

نکته بسیار مهمی که از دید اغلب کاربران دور می‌ماند، نوسانات برق و صدمات جبران ناپذیر آن است.نوسانات برقی علاوه بر آسیب به باتری در مواردی سبب انفجار گوشی نیز می‌شود.برای جلوگیری از این‌گونه مشکلات، حتما گوشی را به محافظ متصل کنید. همچنین استفاده مکرر از پاور بانک‌ها و شارژرهای فندکی، در کاهش طول عمر باتری موثر هستند، در نتیجه تنها در مواقع لزوم از آن‌ها بهره بگیرید.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

تولید حرارت در گوشی را کنترل کنید.

حرارت، به میزان زیادی سلامت گوشی به خصوص باتری را تحت شعاع قرار می‌دهد و این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست، اما مسئله‌ای که شاید اغلب کاربران از آن بی‌خبر باشند،این است که تنها حرارت مستقیم به باتری گوشی  آسیب نمی‌زند، بلکه عواملی نظیر استفاده از گوشی در حین دریافت انرژی، اجرای اپلیکیشن و بازی‌های دیتادار در مدت زمان طولانی، قرارگیری گوشی در حالت شارژشدن به مدت زیاد و... سبب تولید حرارت زیاد و خرابی 
باتری خواهدشد.این مسئله‌ایست که اغلب کاربران از آن بی‌اطلاع بوده و بدون آنکه بدانند به باتری گوشی خود آسیب می‌رسانند.

خرابی باتری شیائومی Note8 Pro   چه نشانه‌هایی به دنبال دارد؟

1.شایع‌ترین نشانه یک باتری آسیب‌دیده، تخلیه سریع و غیرعادی باتری در شرایطی که در اسمارت‌فون خود اپلیکیشن سنگین و دیتادار اجرا نمی‌کنید،است. احتمالا  این موضوع را بسیاری از شما آن را تجربه کرده‌اید.
2. در مواردی گوشی به‌طور ناگهانی در و حتی حالت شارژ بالا، خاموش شده یا تنها در حالت دریافت انرژی، قادر به استفاده از آن هستید.
3.حرارت زیاد و غیرعادی که از گوشی متصاعد می‌شود در  هنگام شارژ شدن یا در حالی که استفاده طولانی مدت و سنگین از آن ندارید.
4. تغییر شکل و متورم شدن باتری گوشی، که در اغلب موارد به دلیل غیر قابل دسترس بودن مشاهده آن‌ها و تشخیص تغییر شکل، کمی دشوارتر خواهدبود.
 البته برخی از این علائم ناشی از مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری دستگاه است که تشخیص و عیب‌یابی دقیق‌تر آن، یک فرد متخصص و کاربلد را می‌طلبد.

آیا باتری شیائومی Note8 Pro ارزش تعویض دارد؟

این سوالی است که  برای اغلب کاربران پیش خواهد آمد. در پاسخ باید بگوییم: اگر باتری گوشی Note8 Pro شما نزد تعمیرکاری متعهد و متخصص تعمیر شود، بی‌شک نتیجه مطلوبی دریافت خواهید کرد و در این صورت بله،باتری شیائومی Note8 Pro ارزش تعویض دارد.


موارد بسیاری دیده شده که تعمیرکار با سو استفاده از عدم آگاهی کافی مشتری، باتری گوشی را با قطعه غیراورجینال یا درجه 2و 3 تعویض می‌کنند، یا در مواردی به دلیل عدم تجربه و مهارت نه تنها کمکی به تعمیر دستگاه نکرده بلکه سبب آسیب بیشتر به آن خواهند شد.  

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

نتیجه‌گیری

همان‌طور که پیش‌تر بیان کردیم، کاهش طول عمر باتری‌های لیتیوم پلیمری امری عادی و غیر قابل اجتناب بوده و شیائومی Note8 Pro نیز از این قائده مستثنی نیست. در نتیجه دیر یا زود همه کاربران Note8 Pro  و به طور کلی کاربرانی که اسمارت‌فون مجهز به چنین باتری‌هایی دارند،پس از گذشت زمان، نیاز به تعویض باتری در گوشی‌های آنان احساس می‌شود.
اما مسئله مهمی که در اینجا مهم و حائز اهمیت خواهد بود؛ اعتماد به مرکز تعمیرات مجهز و متخصص است تا شما بدون هیچ نگرانی اسمارت‌فون خود را به آن‌ها بسپارید و از نتیجه مطلوب آن آسوده خاطر باشید.   

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات