لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض باتری گوشی شیائومی Mi 9 Lite

تعویض باتری گوشی شیائومی Mi 9 Lite

دراینجا به‌صورت اختصاصی از باتری شیائومی Mi 9 Lite و علائم و دلایل خرابی آن صحبت خواهیم کرد.پس اگر شما هم یکی صاحبان گوشی‌ شیائومی Mi 9 Lite هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.
کمپانی محبوب شیائومی، در سپتامبر 2019 ،گوشی Mi 9 Lite را به رده میانی بازار عرضه کرد. این اسمارت‌فون چینی از باتری لیتیوم پلیمیری با ظرفیت 4030 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد.این ظرفیت برای گوشی‌های میان‌رده بسیار راضی کننده است.


اما مسئله‌ای که در اینجا بسیار زیاد حائز اهمیت می‌باشد، این است که: آیا گوشی شیائومی Mi9  Lite   از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله، خوشبختانه این کمپانی قدرتمند چینی گوشی شیائومی Mi 9 lite  را به فناوری شارژ سریع 18 واتی مجهز کرده و نگرانی همه کاربران از مدت زمان بالای شارژ شدن این اسمارتفون میان‌رده برطرف کرده است.
اما مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، باتری لیتیوم پلیمری به‌کار رفته در این گوشی و خصوصیات ویژه این باتری‌هاست که طول عمر محدود دارند.
همان‌طور که می‍‌دانید باتری‌های لیتیوم پلیمیری با وجود همه خصوصیات مثبت،از  طول عمر محدودی بهره‌ میبرند و پس از حدود 1 الی 2 سال ، ظرفیت آن‌ها کاهش خواهد یافت و این مسئله غیرقابل اجتناب است. تنها می‌توان در مواردی این کاهش ظرفیت را کنترل کرد.شما می‌توانید با کنترل عوامل موثر در کاهش طول عمر این باتری‌ها، این شرایط را تاحدودی مدیریت کنید.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

چه عواملی در خراب شدن باتری شیائومی Mi 9 Lite موثر هستند؟

عوامل متفاوتی در کاهش طول عمر باتری‌‌های لیتیوم پلیمری و لیتیوم یونی موثرهستند که اغلب ما آن‌ها را رعایت نمی‌کنیم و از آسیبی که به گوشی خود وارد می‌کنیم، بی خبر هستیم.

1. حرارت، دشمن سرسخت باتری‌ها

حرارت برای باتری گوشی‌ شما سم است. بی‌شک بسیاری از شما از تاثیر منفی حرارت روی باتری گوشی خود مطلع هستید و دستگاه خود را در معرض حرارت مستقیم قرار نمی‌دهید؛ اما تنها حرارت مستقیم تاثیر منفی روی باتری ندارد و عواملی دیگری نیز  سبب تولید حرارت در گوشی شما خواهدشد که قطعا از آن‌ها بی‌خبرید.
عواملی نظیر اجرای اپلیکیشن و بازی‌های حجیم و دیتادار در مدت طولانی، استفاده از گوشی در حین دریافت انرژی یا قرار گیری گوشی در شارژ به مدت طولانی و... سبب تولید حرارت در باتری و آسیب جدی به این قطعه حیاتی و مهم می‌شود. در صورتی که اغلب کاربران از این موضوع بی‌اطلاع بوده و بدون آنکه بدانند به باتری گوشی خود آسیب می‌رسانند.

2. پاور بانک‌ها؛ دوست‌اند یا دشمن؟

اگرچه پاوربانک‌ها در موقعیت‌های ضروری به کمک ما می‌آیند و به گوشی ما نیرو می‌رسانند؛ اما، اگر دریافت نیرو از پاوربانک‌ها به‌صورت مداوم صورت گیرد نه تنها کمکی به ما نمی‌کند بلکه در کاهش طول عمر باتری موثر هستند.

3. هرگز از شارژرهای غیر اورجینال استفاده نکنید!

تاثیر مخرب شارژرهای غیراورجینال را روی باتری‌ها جدی بگیری و هرگز شارژرهای ارزان قیمت و به اصطلاح های‌کپی را تهیه نکنید.این شارژرها تاثیرات جبران ناپذیری روی گوشی شما می‌گذارد و در مواردی سبب انفجار دستگاه می‌شود.

4.آیا گوشی شما فرصت کافی برای شارژ شدن دارد؟

گوشی شما نیز به تغذیه احتیاج دارد و این تغذیه را از طریق نیروی برق دریافت می‌کند. اما لازم است بدانید که حتی گوشی شما هم برای تغذیه شدن نیاز به زمان دارد.
پس به گوشی خود فرصت دهید به طور کامل  شارژ شود.شارژ و دشارژ شدن مداوم گوشی، تاثیری منفی روی باتری خواهد داشت.

5. شارژ گوشی خود را از طریق محافظ تامین کنید.

نوسانات برق، تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری برای گوشی شما به‌همراه خواهد داشت.پس یکی از ساده‌ترین راه‌های جلوگیری از خرابی باتری، استفاده از محافظ برای دریافت نیرو است.

چه زمانی باتری شیائومی Mi 9 lite  نیاز به تعویض دارد؟

گوشی شیائومی Mi 9 Lite با بروز نشانه‌هایی نظیر :خاموش شدن ناگهانی دستگاه درحالت شارژ بالا، تخلیه سریع و غیرعادی شارژ، تغییر شکل و تورم باتری، امکان استفاده از دستگاه تنها در حالت شارژ شدن و... به شما اعلام خواهد کرد که با یک باتری آسیب دیده طرف هستید و دستگاه شما نیاز به تعویض این قطعه ضروری دارد.
در صورت بروز این علائم، حتما گوشی شیائومی Mi 9 Lite  خود را نزد تعمیرکاری مجرب، قابل اعتماد و متخصص بسپارید که باتری گوشی شما را به بهترین نحو و با قطعات اورجینال تعویض کند تا شما در مقابل  پرداخت هزینه‌ای مناسب، گوشی خود را با مطلوب ترین کیفیت دریافت کنید.   

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

کلام پایانی

برخی از کاربران در مورد تعویض باتری گوشی شیائومی Mi 9 Lite  دچار تردید می‌شوند و اغلب با این سوال مواجه‌اند که: آیا باتری شیائومی Mi 9 Lite ارزش تعویض دارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم: بله، گوشی شیائومی Mi 9 Lite  با بهره مندی از باتری 4030 میلی‌آمپری و فناوری شارژ سریع 18 واتی، برای یک گوشی میان‌رده کاملا مطلوب است.
هم‌چنین باتوجه به هزینه بالای گوشی‌های هوشمند، اگر باتری گوشی شیائومی Mi 9 Lite شما زیر نظر یک فرد متخصص تعمیر و تعویض شود. نه‌تنها ارزش تعویض دارد بلکه کاملا به‌صرفه خواهد بود.

 

 

     


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات