لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ گلکسی A31

تعویض تاچ و ال سی دی سامسونگ گلکسی A31

یکی از گوشی های محبوب کمپانی سامسونگ، گلکسی A31 است. این گوشی جزء اسمارت‌فون های میان‌رده محسوب می‌شود و نسبت به قیمت آن از صفحه‌نمایش با کیفیت و ساختار خوبی برخوردار است. اما گاهی ممکن است تاچ و ال‌سی‌دی گلکسی A31 شما به دلایل مختلف مانند ضربه دیدن، آب خوردگی، فشار و ... دچار آسیب شده باشد که اغلب برایتان پیش آمده، به دلیل نداشتن دانش کافی هزینه های بالایی را صرف آن کرده اید. قصد داریم تا در مورد تعویض ال سی دی گلکسی A31 مطالبی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم تا از تعویض ال سی دی A31، علل خرابی و قطعاتی که باید تعویض شود به خوبی آگاه باشید .

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

صفحه نمایشگر گلکسی A31 از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

به طور کلی، ال‌سی‌دی یا نمایشگر گوشی A31 از 3 قطعه تشکیل شده است که هرکدام وظایف متفاوتی دارند؛ اولین قطعه از صفحه نمایشگر مربوط به گلس یا شیشه‌ی جلویی است که اولین عضو نمایشگر محسوب می‌شود؛ اشتباه نکنید! این قطعه متصل شده به صفحه نمایش است و با گلس‌هایی که صرفا به عنوان محافظ صفحه نمایش از آن یادشده و در فروشگاه های معتبر موبایل به فروش می‌رسد کاملا متفاوت است. دومین قطعه پنل تاچ یا همان تاچ‌اسکرین است که اطلاعات را از سوی کاربر به صورت لمسی‌ دریافت می‌کند؛ و اما سومین قطعه از صفحه نمایشگر، ال‌سی‌دی‌ است که در زیر تاچ نصب می شود و وظیفه‌ی نمایش محتوا را بر عهده دارد. 

 

چگونه می‌توان فهمید کدام قسمت از صفحه نمایشگر نیاز به تعویض دارد؟ 

همانطورکه پیش‌تر درمورد صفحه نمایشگر گلکسی A31 توضیح داده بودیم، صفحه‌نمایشگر این گوشی از 3 قطعه تشکیل شده است که هرکدام وظایف متفاوتی را برعهده دارند. در ادامه درمورد اینکه کدام قسمت از صفحه‌نمایش آسیب دیده است و نیاز به تعویض دارد را به طور کامل بررسی خواهیم کرد .


آسیب دیدن گلس نمایشگر A31

اگر فقط شیشه گلس گلکسی A31 شما آسیب دیده باشد، روی تاچ و عملکرد صفحه نمایش شما تاثیری نمی گذارد؛ مگر در برخی مواقع روی چند نقط هی گوشی که ترک خورده باشد. هنگامی که گوشی از دستتان می‌افتد و ترک برمی‌دارد، می‌توان گفت شکستن گلس آن نسبت به حالت‌های بعدی خوشبینانه‌ترین حالت ممکن است. زیرا هزینه‌ی کمتری برای شما دارد.

آسیب دیدن تاچ گلکسی A31

ممکن است تاچ گوشی A31 شما به دلایل مختلف مثل فشار، ضربه و یا آبخوردگی آسیب دیده باشد. اگر تاچ گوشی عملکرد لمسی را به خوبی اجرا کرد، خوشبختانه تاچ سالم است؛ اما اگر تاچ گوشی پس از آسیب دیدن، لکه‌های رنگی و یا جاافتادگی درآن پدیدار شد، تاچ و ال سی دی گوشی گلکسی A31 شما حتما باید تعویض گردد.

شکستن ال‌سی‌دی گوشی A31

زمانی که ال سی دی گلکسی A31 شما به دلایل فشار، ضربه و... در معرض آسیب قرار می‌گیرد، لکه‌های تیره یا ترک‌های تار عنکوبتی در پانل صفحه‌نمایش گوشی پدیدار می‌شود و شاید دیگر امکان مشاهده‌ی تصاویر روی صفحه‌نمایش شما وجود نداشته باشد که در این حالت هم تاچ و ال‌سی‌دی باید به‌طور کامل تعویض شود.

 

تغییر رنگ صفحه نمایشگر A31

در برخی از گوشی‌های موبایل ممکن است به دلیل ضربه خوردن یا تحت فشار بودن ، صفحه نمایشگر موبایل با تغییر رنگ مواجه شود که این موضوع درمورد گلکسی هم صدق می‌کند. ، مثلا بارها دیده شده است که بعد از آسیب‌دیدن گلس گوشی A31 ، برخی از قسمت‌های صفحه نمایشگر سیاه شود یا در مواردی به رنگ بنفش در بیاید. معمولا به دلیل ضربه‌ی وارد شده، گاز موجود در نمایشگر به بیرون نشت پیدا می‌کند و این موضوع باعث می‌شود در طول زمان این گاز کل صفحه را فرا بگیرد و در نهایت طی مدتی کل صفحه نمایش شما بنفش و سپس سیاه شود. اگر با چنین موردی روبرو شدید، باید تاچ و ال سی دی A31 خود را به طور کامل تعویض کنید. البته تغییر رنگ فقط به این موارد خلاصه نمی‌شود؛ در برخی موارد به دلیل استفاده زیاد کاربر یا قرار گرفتن گوشی در دمای بالا ممکن است نمایشگر گوشی شما به رنگ زرد در بیاید و این موضوع کیفیت نمایشگر را تا حد زیادی پایین می آورد.

 

 خرید تاچ و ال‌سی‌دی گوشی سامسونگ A31

امروزه قطعات درجه 2 و 3 در بازار گوشی‌ها بیشتر شده و قطعات اورجینال به وفور یافت می‌شوند. متاسفانه برخی فروشندگان از کمبود اطلاعات مشتریان سوء استفاده می‌کنند و قطعات اشباع شده را به جای قطعات اورجینال به فروش می‌رسانند که این موضوع منجر به بی اعتمادی کاربران شده است. پس بهترین و درست‌ترین کار ممکن، انتخاب مراکز متخصص و مجرب در زمینه‌ی تعمیرات موبایل است.

آیا تاچ و ال‌سی‌دی گوشی A31 ارزش تعویض دارد؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که تاچ و ال سی دی گوشی A31 پس از آسیب‌دیدن ارزش تعویض کردن را دارد یاخیر؟ باتوجه به این که این اسمارت‌فون یک گوشی میان‌رده محسوب می شود؛ اما عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. گوشی گلکسی A31 با بدنه‌ای خوش‌ساخت، استفاده شده از از نوع صفحه نمایش Super AMOLED  که در این مدل گوشی به کاربرده شده و مهم تر از آن، باتری 5000 میلی‌آمپری این گوشی، امکان نگهداری شارژ تا 2 روز را برای کاربران فراهم کرده است. باتوجه به این امکانات، می‌توان بر روی تعویض ال سی دی گلکسی A31 حساب باز کرد. پس قطعا ارزش تعویض کردن را دارد.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


جمع بندی

در این مقاله سعی داشتیم تا درباره‌ی تعویض ال سی دی گوشی A31 ، اطلاعاتی را برای شما کاربران عزیز فراهم کنیم. به یاد داشته باشید که قبل از تعویض تاچ و ال‌سی‌دی، از قسمت‌هایی که باید تعویض شود به خوبی آگاه باشید و توجه کنید که درصورت تعویض تاچ و ال‌سی‌دی به مراکز معتبر و قابل‌اطمینان مراجعه کنید.

 

سوالات متداول
 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request