لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تعویض تاچ و ال سی دی شیائومی Mi 4

تعویض تاچ و ال سی دی شیائومی Mi 4

گوشی هوشمند، خوش‌ساخت، محبوب، دارای صفحه‌ نمایش باورنکردنی، با فناوری IPS LCD و درعین حال میان‌رده، شما را به یاد کدام یک از اسمارت‌فون‌های بی‌نظیر کمپانی شیائومی می‌اندازد؟ گوشی mi4!
امروزه کمپانی شیائومی توانسته با تولید گوشی‌های خوش‌ساخت، با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای فوق‌العاده قدرتمند و درعین حال اقتصادی،‌ تمام نیازهای کاربران را برطرف کند که گوشی mi4 یکی از شاهکارهای این کمپانی قدرتمند چینی به شمار می‌رود. از خصوصیت‌هایی که باعث پرفروش بودن این محصول شده، خوش‌دست بودن آن است. تحقیقات و بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد که دلیل محبوب بودن این گوشی جذاب، تاچ و ال‌سی‌دی 5 اینچی این اسمارت‌فون است که جلوه‌ای زیبا به آن داده است. اما ممکن است برای شما هم که یکی از صاحبان mi4 هستید، تاچ و ال‌سی‌دی گوشیتان به طور اتفاقی آسیب ببیند؛ می‌تواند به دلیل ضربه، فشار، آب خوردگی و یا دلایل مختلف باشد و به قولی اتفاق خبر نمی‌کند!


 

اگر این حادثه زمانی برایتان رخ داد به هیچ وجه عجله نکنید؛ زیرا ممکن است به دلیل آسیب دیدن گوشیتان عجولانه عمل کنید و تعمیر آن را به یک تعمیرکار بی‌تجربه بسپارید که امکان دارد حتی به گوشی شما آسیب بیشتری وارد شود. برای این کار در ابتدا ببینید کدام قسمت از صفحه‌نمایش گوشی آسیب دیده و سپس اقدام به تعمیر آن کنید.

اما مسئله اینجاست که ممکن است متوجه نباشید که کدام قسمت از صفحه‌نمایش دچار آسیب‌دیدگی شده و به دنبال یک منبع موثق برای فهمیدن این موضوع باشید. نگران نباشید! موبایل‌آباد در کنار شما است. ما در این مقاله به شما کاربران عزیز راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که می‌تواند به شما در شناخت علائم خرابی ال سی دی mi4 شما کمک کند. پس با موبایل آباد همراه باشید.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

صفحه نمایشگر mi4  از چه قطعاتی تشکیل شده است؟


در ابتدا بهتر است درمورد قسمت هایی که ال سی دی mi4 را تشکیل می‌دهند شروع کنیم. به طور کلی نمایشگر این گوشی از 3 قسمت تشکیل شده است که هر کدام وظایف خود را بر دوش دارند که علائم خرابی در هر کدام متفاوت است.


گلس – لایه ی محافظ  نمایشگر 


اولین لایه از صفحه نمایش مربوط به گلس گوشی می‌باشد. این قطعه وظیفه‌ی محافظت کردن نمایشگر را بر عهده دارد. اشتباه نکنید! این گلس با گلس هایی که در فروشگاه های قطعات موبایل وجود دارد و جدا از گوشی هستند کاملا متفاوت است. اگر این قسمت از نمایشگر آسیب ببیند، خوشبختانه جای نگرانی برای آن  وجود ندارد و هزینه‌ی کمتری را برای mi4 شما به همراه دارد.

 


 

تاچ – بخش لمسی نمایشگر 


تاچ گوشی که به نام‌های تاچ اسکرین یا صفحه تاچ نیز معروف است، در زیر گلس روی ال‌سی‌دی یا محافظ نمایشگر تعبیه می‌شود. تاچ گوشی، در واقع، لایه ای است که در برابر فشار لمس دست کاربر، حساسیت نشان داده و محل دقیق لمس را به پردازنده منتقل می‌کند. حال اگر این قسمت از صفحه نمایشگر آسیب ببیند برای آن 2حالت وجود دارد که به شرح زیر است:
خوشبینانه‌ترین حالت ممکن در تاچ و ال‌ سی ‌دی گوشی اگرتاچ گوشی پس از آسیب دیدن توانست دستورات لمسی کار بر را به خوبی اجرا نماید این خبر خوبی است و خوشبختانه تاچ گوشی ایرادی ندارد. اما حالت بدترهم برای تاچ وجود دارد!


جا افتادگی تاچ گوشی 


در این حالت اگر تاچ گوشی توانایی انتقال اطلاعات از سوی کاربر به صورت لمسی را نداشته باشد و نتواند آن را به خوبی اجرا کند مانند جاافتادگی تاچ و... متاسفانه تاچ و ال سی دی گوشی به طور کامل باید تعویض گردد.

 

ال ‌سی‌ دی – نمایش دهنده محتوا 


حال نوبت به سومین عضو از صفحه نمایشگر می رسد. این لایه در زیر تاچ به صورت یک لایه شیشه ای با الگوهای مخصوص قرارگرفته که وظیفه اش نمایش محتوا در صفحه نمایش یا نمایشگر گوشی است. حال حالت های مختلفی برای تشخیص خرابی ال‌سی‌دی گوشی و تعویض آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.


سیاه‌ شدن ال سی‌ دی صفحه‌ نمایش گوشی


سیاه‌شدن ال‌سی‌دی‌ صفحه‌نمایش، یکی از نشانه‌های خرابی ال‌سی‌دی گوشی می‌باشد. در این حالت پس از ضربه و فشار وارد شده به گوشی، ال‌سی‌دی به‌طور کاملا سیاه شده و از کار می‌افتد.

 

مشاهده خطوط و لکه ‌های رنگی


در مواردی ممکن است هیچ اثری از شکستگی در نمایشگر گوشی مشاهده نشود و ال‌سی‌دی قادر به نمایش محتوا هم هست. اما در نمایشگر خطوط و لکه‌های رنگی به چشم می‌خورد؛ که متاسفانه این لکه‌ها و خطوط بیان‌گر این است که ال‌سی‌دی گوشی آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد.

 


آبخوردگی ال ‌سی ‌دی


قطعا یکی دیگر از اثرات خرابی در ال‌سی‌دی گوشی تاثیرات رطوبت است. نفوذ هرگونه رطوبت به داخل دستگاه تاثیرات مخربی  بر روی آن خواهد داشت که یکی از این تاثیرات از کارافتادن تاچ و ال‌سی‌دی خواهد بود.  

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


جمع بندی


امروزه اکثر کار‌های روزمره با اینترنت و به صورت آنلاین انجام می‌شود. طوری که مراجعات حضوری به مغازه‌ها بسیار کمرنگ‌تر شده. از طرفی شما برای تعویض ال سی دی گوشی mi4 خود به تعمیر‌کاری متخصص، مجرب و مورد اطمینان در زمینه‌ی تعمیرات موبایل نیاز دارید که آن هم به وفور یافت می شود. اما نگران نباشید مجموعه‌ی موبایل آباد با داشتن افراد متخصص، مورد اعتماد و با تجهیزات به روز به کمکتان آمده تا نیازهای شما کاربران عزیز را برطرف سازد. شما کاربر گرامی می‌توانید ثبت درخواست و سفارشات خود را به صورت آنلاین انجام دهید؛ همکاران ما درکوتاه ترین زمان به درخواست ها و سفارشات شما رسیدگی خواهند کرد.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات