لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

تفاوت ریست فکتوری با فلش کردن چیست؟  

تفاوت ریست فکتوری با فلش کردن چیست؟  

قطعا همه صاحبان گوشی‌های هوشمند بعد از مدتی استفاده با مشکلاتی از قبیل هنگ کردن، مشکلات نرم افزاری و عملکرد کند دستگاه خود مواجه می‌ شوند ؛ وبرای حل اختلالات، به فکر ریست یا فلش کردن می‌افتند.
بی شک بسیاری از شما با مفهوم دقیق این واژه ها ناآشنا واز تفاوتهای آنها اطلاعات دقیقی ندارید.باما همراه باشید تا عملکرد دقیق آنها را بررسی کنیم تابرای حل مشکل دستگاه‌تان درست ترین تصمیم را بگیرد.

ریست فکتوری (Factory Reset) 

ریست کردن در واقع  حذف تمام اطلاعات نرم‌افزار و تنظیمات شما و بازگردانی  سیستم‌عامل به صورت فکتوری دیتا (حالتی که روز اول خریداری نموده‌اید) است. پس از اتمام کار شما تلفن همراه‌تان را  از نو تنظییم نموده و اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کنید.
این اقدامات در قسمت تنظیمات  تلفن همراه به راحتی بدون نیاز به رایانه صورت می‌گیرد و در صورت نیاز به کمک نرم افزارهای مربوطه همه اطلاعات شخصی شما بازگردانی می‌شوند. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

فلش کردن (نصب‌رام) 

فلش کردن یا نصب رام به معنای حذف سیستم عامل دستگاه و نصب مجدد  یک نسخه از سیستم عامل دیوایس خود به دلخواه ( نسخه فعلی یا ارتقاء یافته ) بر روی تبلت یا گوشی شماست. 
این اقدام به کمک رایانه صورت می‌گیرد و علاوه بر ارتقاء سیستم‌عامل ونسخه اندروید، مشکلاتی که با تنظیم کارخانه حل نمی‌شود ، مشکلاتی که فایلهای مخرب ایجاد می‌کنند، مشکلات مربوط به Root، خرابی نرم‌افزاری، Boot نشدن سیستم عامل و...راهم رفع می‌کند. 

نتیجه‌گیری

به‌طور کلی در هر دو صورت اطلاعات شما حذف و اختلالات سیستمی رفع خواهد شد؛ بااین تفاوت که در فلش کردن سیستم عامل دیوایس شما حذف و مجدد نصب می‌شود که در بیشتر موارد منجر به ارتقاء نسخه سیستم عامل هم می‌شود اما در ریست فکتوری دستگاه به حالت تنظیمات کارخانه بر‌میگردد.
اگر قصد فروش تلفن همراه خود را داشتید برای حذف اطلاعات شخصی تان هرگز به فکر ریست فکتوری نباشید و با فلش زدن از بازیابی اطلاعات تان توسط افراد بیگانه جلوگیری کنید.
    

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات