لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل بیس باند آیفون 7: رفع مشکل بیس باند آیفون

حل مشکل بیس باند آیفون 7: رفع مشکل بیس باند آیفون

رفع مشکل بیس باند آیفون 7

 

صفحه عیب‌یابی iPhone7 در فروم‌های مختلف، در سال‌های اخیر با شکایت و عصبانیت برخی از کاربران نسبت به برخی از مشکلات شبکه و اتصال مانند مشکل بدنام "No Service" پر شده است. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، بنابراین اگر آیفون شما آن را نشان می‌دهد، ممکن است به‌دلیلی کاملاً متفاوت از آیفون دوست‌تان باشد! اما یکی از دلایل رایج از دست‌دادن آنتن در آیفون 7، مشکل بیس باند آن است. ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا با اطلاعات لازم برای رفع مشکل بیس باند آیفون 7 و همچنین نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر آشنا شوید.

 

برطرف کردن مشکل بیس باند آیفون7

بیس باند چیست؟

 

قبل از اینکه به رفع مشکل بیس باند آیفون 7 بپردازیم، اول از همه باید ببینیم که اصلا بیس باند چیست؟ ما در ایران درحال‌حاضر شبکه‌های تلفن همراه نسل 2 تا 4 را به‌صورت فعال داریم و توسط گوشی‌های خود دریافت می‌کنیم. درست است که مانند فرکانس‌های رادیو، شبکه‌های 2G و 3G و 4G هم بر روی امواج مختلفی منتشر می‌شوند، اما قبل از آن، همه‌ی آن‌ها تحت یک Baseband هستند. بنابراین باید برای کنترل این تعداد فرکانس در یک تلفن همراه، یک CPU وجود داشته باشد تا آن‌ها را مدیریت کند. به این CPU، سی‌پی‌یو بیس باند می‌گویند.


سی‌پی‌یو بیس باند چیست؟


یک" CPU Baseband" با یک IMEI منحصربه‌فرد برنامه‌ریزی شده است. بدون این شماره IMEI، هیچ برج یا ماهواره فرستنده‌ی امواجی نمی‌تواند گوشی شما را ردیابی کند، بنابراین بدون بیس باند، نمی‌توانید از هیچ فرکانسی استفاده کنید. اکنون که با اهمیت حل مشکل بیس باند آیفون 7 آشنا شدید، باید بدانید که ما فقط یک IMEI در هر گوشی داریم. پس هر مادربرد آیفون مساوی است با داشتن یک CPU بیس باند.
توجه داشته باشید که iPhone XS یا برخی از مدل‌های آیفون، دو IMEI دارند، زیرا از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند. اما آنتن‌دهی آن‌ها هنوز فقط توسط یک CPU Baseband کنترل می‌شود. پس اگر این سی‌پی‌یو کار نکند، هر دو IMEI از بین خواهند رفت.

برند و مدل خود را انتخاب کنید تا از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

بیس باند یعنی چه؟

علائم مشکل بیس باند برای رفع مشکل بیس باند آیفون 7

اگر علائم زیر را بر روی گوشی خود دیدید، احتمالا باید برای رفع مشکل بیس باند آیفون 7 خود اقدام کنید:

  • نمایش پیغام No Service (حتی وقتی سیم کارتی وارد دستگاه نشده است).

  • وقتی *#06# را شماره گیری کنید IMEI ظاهر نمی‌شود.

  • Modem Firmware خالی است (Setting – General – About).

  • پس از بازیابی از iTunes، گوشی فعال نمی‌شود

  • سیم کارت شناسایی نمی‌شود.

 

چرا بیس باند آسیب می‌بیند؟

آی‌سی بیس باند آیفون 7 معمولا زمانی‌ که گوشی از دست شما بر روی یک سطح سخت افتاده باشد، آسیب می‌بیند. می‌توانیم به شما بگوییم که این مورد، یک نقص طراحی بزرگ برای این اسمارت‌فون است. زیرا در آیفون 7،‌ آی‌سی بیس باند در وسط برد منطقی قرار دارد. بنابراین وقتی آیفون 7 به‌ سختی بر روی زمین می‌افتد، برد گوشی کمی از وسط خم می‌شود و سپس به موقعیت اول خود باز می‌گردد اما با تعداد زیادی چسب که بین PCB و‌ آی‌سی بیس باند بسته شده است، اتصال این‌ آی‌سی با مادربورد دچار مشکل و یا ارتباطش کلا با برد قطع می‌شود.
برخی آیفون‌ها هم به‌دلیل نقص در ساخت، از ناحیه بیس باند آسیب می‌بینند و نیاز به رفع مشکل بیس باند آیفون 7 وجود دارد. آیفون در اطلاعیه آیفون درباره‌ مشکل ساخت برخی آیفون‌های 7 گفته که شرکت اپل تشخیص داده است که درصد کمی از دستگاه‌های آیفون 7، به‌دلیل نقص یک قطعه در برد منطقی اصلی، ممکن است عبارت "No Service" را در استاتوس بار خود نشان دهند (حتی اگر پوشش شبکه موجود و در دسترس باشد). این واحدهای آسیب‌دیده، بین سپتامبر 2016 و فوریه 2018 تولید و در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، ژاپن، ماکائو و ایالات متحده فروخته شده‌اند.
البته احتمال دیگری هم وجود دارد. برخی اوقات گوشی شما پس از انجام تعمیر‌ آی‌سی صوتی هیچ سیگنالی دریافت نکرده و هیچ سیم کارتی را نمی‌خواند. اگر تکنسین هنگام انجام تعمیرات‌ آی‌سی صدا بی‌دقتی به خرج داده باشد، از آنجایی‌که CPU Baseband در طرف دیگر مادربرد است، ممکن است ناخودآگاه به آن آسیب وارد شده باشد. گاهی اوقات نیز سوختن یک خازن کوچک یا خرابی یک قطعه می‌تواند باعث خرابی بیس باند شود.

علامت‌های مشکل بیس باند آیفون

چگونه بفهمم بیس باند گوشی معیوب است؟

اگر می‌خواهید بررسی کنید که بیس باند شما معیوب است و آیا نیاز به تعمیر بیس باند آیفون 7 خود دارید یا نه، به مسیر Setting> General> About و در قسمت پایین، به Modem Firmware بروید، اگر عددی برای Modem Firmware نوشته شده است، پس بیس باند شما مشکلی ندارد.

 

خطای No Service چیست و چگونه رفع می‌شود؟

وقتی صحبت از مشکل No Service در آیفون‌ها و حل مشکل عدم سرویس آیفون 7 می‌شود، معمولاً هیچ راه‌حل واحدی برای آن وجود ندارد. گاهی اوقات ممکن است این مسئله ناشی از یک اشکال منحصربه‌فرد در سخت‌افزار دستگاه باشد، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است مربوط به شبکه باشند. همچنین همانطور که گفتیم، برخی از آیفون 7‌ها دچار مشکل بیس باند هستند که باعث می‌شود تا آن‌ها نتوانند از هیچ شبکه‌ای استفاده کنند. برای عیب‌یابی مشکل شما و کمک به دیگرانی که ممکن است در شرایط مشابهی باشند، همه مراحل قابل اجرا برای رفع مشکل No Service و Searching در آیفون 7 را در ادامه پوشش می‌دهیم. 

 

بررسی پوشش شبکه

به غیر از رفع مشکل و تعمیر بیس باند آیفون 7، اکنون می‌خواهیم دلایل دیگری که منجر به از دست رفتن شبکه در آیفون 7 می‌شوند را هم بررسی کنیم. ابتدا باید ببینید که آیا گوشی شما دچار مشکل بوده و یا شبکه تلفن همراه در محلی که هستید، ضعیف است. قاعده کلی در مورد تعیین پوشش خوب شبکه، بررسی قدرت شبکه یا شمردن تعداد نوارهای سیگنال است. اگر آیفون شما نوارهای سیگنال را در یک مکان نشان نمی‌دهد، اما در مکان دیگری نشان می‌دهد، به احتمال زیاد در منطقه‌ای با پوشش ضعیف هستید. سعی کنید در فضای باز حرکت کنید و ببینید که آیا این امر پوشش شبکه را بهبود می‌بخشد یا نه. اگر آیفون مشابهی در دسترس‌تان هست که از همان شبکه استفاده می‌کند، سعی کنید قدرت سیگنال آن را بررسی کنید و ببینید آیا اختلافی بین تعداد نوار سیگنال دو گوشی وجود دارد یا خیر. اگر آیفون اولی سیگنال ندارد، ولی آیفون دوم از پوشش سیگنال خوبی برخوردار باشد، احتمالاً مشکل No Service مربوط به تلفن شما است. پس برای رفع آن، عیب‌یابی زیر را ادامه دهید.

پوشش شبکه آیفون

آیفون خود را ری‌استارت کنید

راه‌اندازی مجدد راه خوبی برای شروع هرگونه عیب‌یابی است و مشکل شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. راه‌اندازی مجدد، حافظه آیفون شما را پاک می‌کند و اگر یک باگ باعث ایجاد مشکل در تنظیمات شبکه شده باشد، انجام این مرحله ممکن است آن را برطرف کند. راه‌اندازی مجدد آسان است. فقط این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه بالا (یا کناری) را فشار داده و نگه دارید تا نوار لغزنده ظاهر شود.

  • نوار لغزنده را بکشید تا دستگاه شما کاملاً خاموش شود. بعد از خاموش شدن دستگاه، دکمه بالا (یا کناری) را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.

  • یا می‌توانید به تنظیمات > عمومی > خاموش کردن بروید.

نصب به‌روزرسانی‌های iOS (در صورت وجود)

یکی از مراحلی که خیلی اوقات توسط کاربران آیفون نادیده گرفته می‌شود، نصب به‌روزرسانی‌های iOS است. برای بسیاری از کاربران معمولی، به‌روزرسانی‌ها فقط تغییرات جدیدی در ظاهر رابط کاربری گوشی هستند. اما در واقع، این تنها یکی از نتایج نصب به‌روزرسانی است. کار مهم دیگری که گاهی اوقات به‌روزرسانی‌ها انجام می‌دهند، آوردن وصله‌ها یا راه‌حل‌هایی برای رفع باگ‌های کشف‌شده است. به‌طور معمول، دستگاه‌های آیفون به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌ها را دانلود می‌کنند و به شما اطلاع می‌دهند که اکنون می‌توان آن‌ها را نصب کرد. برای این‌که ببینید آیا به‌روزرسانی خاصی وجود دارد که هنوز نصب نکرده‌اید، می‌توانید به مسیر Settings>General>About بروید.

سیم کارت را دوباره در جای خود قرار دهید

گاهی اوقات، برداشتن سیم کارت و قرار دادن دوباره آن می‌تواند مشکلات مربوط به شبکه را برطرف کند. قبل از برداشتن سیم کارت، ابتدا آیفون خود را خاموش کنید. سپس، درحالی‌که هنوز خاموش است، سیم کارت را دوباره وارد کرده و گوشی را دوباره روشن کنید.

 

تنظیمات شبکه آیفون را ریست کنید

در ادامه مطلب رفع مشکل بیس باند آیفون 7 به یک راه‌حل ساده برای رفع خیلی از مشکلات مربوط به آنتن‌دهی آیفون می‌پردازیم: ریست کردن تنظیمات شبکه.
این عیب‌یابی می‌تواند انواع مشکلات نرم‌افزاری مربوط به شبکه تلفن همراه را برطرف کند. اساساً، بازنشانی تنظیمات شبکه آیفون شما، شبکه‌های Wi-Fi ذخیره‌شده و رمزهای عبور، تنظیمات تلفن همراه و اطلاعات VPN و APN را پاک می‌کند. برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • تنظیمات را باز کنید.

  • روی General ضربه بزنید.

  • روی Reset ضربه بزنید.

  • روی Reset Network settings ضربه بزنید.

  • وقتی که از شما خواسته شد، رمز عبور خود را وارد کنید.

  •  برای تایید روی Reset Network Settings ضربه بزنید.

آسیب ناشی از آب را بررسی کنید

اگرچه آیفون 7 گواهی IP67 دارد، اما این محافظت مطلق و همیشگی نیست. فناوری نانویی که گوشی را مهرو‌موم می‌کند، می‌تواند فرسوده شود و یا به خطر بیفتد، به‌خصوص اگر تلفن شما از نظر فیزیکی ضربه خورده باشد. آب یا رطوبت ممکن است به داخل دستگاه نفوذ کند و باعث ایجاد انواع مشکلات برای آن شود. اگر آیفون شما قبل از اینکه شروع به کار کند خیس شده و مشکل No Service را نشان می‌دهد، ممکن است آب به برد آن آسیب زده باشد. متأسفانه، در این مرحله کاری از دست‌تان برنمی‌آید و باید سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید. موبایل‌آباد با کمترین هزینه و به‌صورت تضمینی، گوشی محبوب شما را تعمیر خواهد کرد.

آسیب‌هایی که از آب خوردگی ایجاد می‌شود

هزینه تعمیر و تعویض بیس باند آیفون 7

 

هزینه تعمیر یا تعویض بیس باند آیفون 7 به میزان خرابی و نیز نوع خدماتی که ارائه می‌شود متغیر است. با این حال، در حدود 100 تا 200 دلار برای تعمیر بیس باند و در صورت نیاز به تعویض، هزینه بیشتری الزامی خواهد بود و می‌تواند تا 300 دلار یا بیشتر نیز برسد. بهترین راه برای کاهش هزینه‌ها، پیشگیری از خرابی با مراقبت مناسب و استفاده درست از دستگاه است. همچنین برای استعلام هزینه تعمیر یا تعویض بیس باند آیفون 7 از طریق سایت موبایل آباد اقدام کنید.

 

سوالات متداول

 

آیا می‌توانیم سیگنال بیس باند را مخابره کنیم؟

سیگنال‌ها می‌توانند به شکلی که تولید می‌شوند مخابره شوند. برای مخابره سیگنال در باندهای فرکانس بالاتر، باید فرکانس بیس باند را با فرآیندی به نام mixing یا modulation، به باند فرکانسی مورد نیاز انتقال داد. 

چالش‌های مخابره سیگنال بیس باند چیست؟

سیگنال بیس باند را نمی‌توان از طریق یک لینک رادیویی یا ماهواره‌ای مخابره کرد، زیرا این امر به یک آنتن بزرگ برای تابش طیف فرکانس پایین سیگنال نیاز دارد. بنابراین طیف سیگنال بیس باند باید با مدوله کردن یک حامل با سیگنال بیس باند به فرکانس بالاتری منتقل شود.

موبایل بیس باند چیست؟

سفت‌افزار Baseband دستورات خاصی را می‌پذیرد که به دستورات AT معروف هستند و عملکردهای سلولار دستگاه را کنترل می‌کنند. با استفاده از این دستورات می‌توان به مودم اعلام کرد که با کدام شماره تلفن تماس بگیرد. اما محققان دریافتند که این دستورات قابل دستکاری هستند.

پردازنده بیس باند چه کاری انجام می‌دهد؟

پردازنده بیس باند تراشه‌ای در گوشی هوشمند، تبلت یا دستگاه‌های دیگر است که به تبدیل داده‌های دیجیتال به سیگنال‌های فرکانس رادیویی (و بالعکس) کمک می‌کند که سپس، این سیگنال‌ها می‌توانند از طریق RAN (شبکه دسترسی رادیویی) منتقل شوند. چرا شما به آن نیاز دارید؟ یک پردازنده بیس باند تمام عملکردهای رادیویی بی‌سیم یک دستگاه سلولار را مدیریت می‌کند.

چرا رفع مشکل بیس باند آیفون 7 به یک تعمیرکار حرفه‌ای نیاز دارد؟

در زمینه تعمیرات تلفن همراه، تعمیر و رفع مشکل بیس باند آیفون 7 به دلیل پیچیدگی‌های طراحی مادربرد این گوشی، یک کار بسیار چالش برانگیز است. همچنین بسیاری از بخش‌های مربوط به نتورک و شبکه در این گوشی وجود دارند که می‌توانند بر کار نکردن باند پایه تأثیر بگذارند. شناخت این مشکلات برای یک تعمیرکار حرفه‌ای مشکلی نیست. اما بدون اغراق، واقعا تعداد کمی تعمیرکار در ایران وجود دارد که بتوانند مشکل شبکه را به درستی تشخیص داده و آن را تعمیر کنند.
آیفون مانند دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار نیست و تمام اجزای روی مادربرد آن بسیار کوچک هستند و بنابراین، تعمیر آن نه تنها به مهارت و ابزار میکرو لحیم کاری مخصوص نیاز دارد، بلکه یک تعمیرکار باید به خوبی آموزش دیده باشد تا انتخاب کند که چه حرارتی را برای حذف یک چیپست خاص، بدون تأثیر بر سایر اجزای مادربرد، انتخاب نماید. در واقع یک اشتباه کوچک در تعمیر برد آیفون منجر به از دست رفتن تمام آن خواهد شد.

برای حل مشکل بیس باند چه باید کرد

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

پس برای رفع مشکل بیس باند آیفون 7 به کجا مراجعه کنیم؟

اگر مشکل شبکه، عدم آنتن‌دهی مناسب، خطای No Service، از دست‌رفتن ناگهانی آنتن و امثال این‌ها را دارید و یا بعد از خواندن این مقاله به خرابی بیس باند آیفون 7 خود مشکوک شده‌اید، فقط کافی است تا درخواست خود را در صفحه‌ی اول وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بررسی دلیل مشکل آیفون شما پرداخته و پس از یافتن علت اصلی، آن را به‌صورت 100درصد تضمینی و با کمترین هزینه‌ی ممکن رفع می‌کنند. حتی اگر کار به تعویض و تعمیر بیس باند آیفون 7 برسد، مطمئن باشید که در موبایل آباد هیچ آسیبی در هنگام لحیم‌کاری، به cpu و سایر اجزای اصلی برد گوشی شما وارد نخواهد شد!

برند اپل و مدل آیفون 7 را انتخاب کنید و ثبت درخواست تعمیرات را بزنید

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات