لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل خاموشی گوشی شیائومی POCO X3

حل مشکل خاموشی گوشی شیائومی POCO X3

گوشی شیائومی پوکو ایکس 3، حتی با وجود مراقبت‌ها و احتیاط‌هایی که انجام می‌دهید، بازهم ممکن است دچار مشکل شود. گاهی این مشکلات به‌دلیل نقص در عملکرد سیستم گوشی است و گاهی به‌خاطر آسیب فیزیکی است. روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 علت‌های مختلفی دارد که برخی از آن‌ها را می‌توانید خودتان به‌راحتی برطرف کنید.

در این مقاله می‌خواهیم عوامل ایجاد این مشکل را بررسی کنیم و راه‌کارهایی برای رفع آن ارائه دهیم. پس قبل از این‌که برای تعمیر گوشی شیائومی به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. اگر با راه‌کارهای زیر مشکل‌ گوشی حل نشد برای تعمیر و حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 به مرکز تعمیرات موبایل، موبایل آباد مراجعه کنید. تکنسین‌های باتجربه و حرفه‌ای موبایل آباد گوشی شما را در کمترین زمان و به‌صورت تضمینی تعمیر خواهند کرد.

علت روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 

دلایل زیادی برای اختلال در عملکرد گوشی شیائومی وجود دارد. اغلب این مشکلات در طول استفاده روزمره ایجاد می‌شوند. به گفته کارشناسان، مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 می تواند در اثر عوامل زیر باشد:

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

عدم به‌روزرسانی صحیح سیستم‌عامل

عدم به‌روزرسانی صحیح سیستم‌عامل می‌تواند منجر به مشکلات امنیتی و عملکردی در گوشی شود. با به‌روزرسانی سیستم‌عامل، مشکلات امنیتی برطرف می‌شوند و عملکرد گوشی بهبود می‌یابد. همچنین، به‌روزرسانی سیستم‌عامل می‌تواند باعث بهبود عمر باتری گوشی و بهبود کارایی آن شود. برای انجام به‌روزرسانی صحیح، لازم است که از نسخه‌های مناسب سیستم‌عامل استفاده کنید و از منابع معتبر دانلود کنید. همچنین، پیش از به‌روزرسانی، حافظه دستگاه خود را پشتیبان‌گیری کنید تا در صورت بروز مشکل در به‌روزرسانی، اطلاعات شما حفظ شود.

در صورتی که پس از به‌روزرسانی مشکلی در گوشی خود مشاهده کردید، می‌توانید با بازیابی تنظیمات کارخانه به حالت اولیه، مشکل را برطرف کنید. در صورت بروز مشکلات پس از انجام به‌روزرسانی، بهتر است به تعمیرکار مربوطه مراجعه کنید.

ویروسی شدن گوشی دلیل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکوx3

حل مشکل خاموشی گوشی شیائومی پوکو X3

درصورتی‌که اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و وبسایت‌های معتبر دانلود نکنید، احتمال ویروسی شدن گوشی وجود دارد. برخی از این ویروس‌ها روی بوت دستگاه اثر می‌گذارند و مانع روشن شدن آن می‌شوند.

سقوط از ارتفاع

سقوط از ارتفاع می‌تواند باعث آسیب به قطعات مختلف گوشی شود و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. برای پیشگیری از سقوط گوشی، می‌توانید ازمحافظ صفحه نمایش، کاورهای محافظ گوشی و یا استفاده از گوشی‌هایی با قابلیت مقاومت در برابر ضربه استفاده کنید.

در صورتی که گوشی شما از ارتفاع سقوط کرده و با مشکلاتی مانند نشان دادن خطوط رنگی، پیدا نکردن سیگنال و یا عدم روشن شدن مواجه شده‌اید، نیاز به تعمیرات لازم است. در بعضی موارد، تعویض قطعاتی مانند ال‌سی‌دی یا باتری ممکن است لازم باشد. همچنین، در صورتی که گوشی شما دارای گارانتی است، می‌توانید با مراجعه به نمایندگی رسمی، خدمات تعمیراتی رایگان یا با کمترین هزینه را دریافت کنید.

مسدودشدن پورت شارژ گوشی

مسدود شدن پورت شارژ گوشی ممکن است به دلیل ورود گرد و غبار، آسیاب‌های بین پورت و سیم شارژ و یا خطای سخت‌افزاری رخ دهد. این مشکل می‌تواند باعث عدم شارژ گوشی شود و در نتیجه، کاربر قادر به استفاده از گوشی خود نخواهد بود. برای پیشگیری از مسدود شدن پورت شارژ گوشی، می‌توانید از محافظ شارژ، استفاده کنید تا از ورود گرد و غبار به داخل پورت شارژ جلوگیری کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که شارژر مناسب و با کیفیت استفاده کنید تا جلوی خطای سخت‌افزاری را بگیرید.

آب‌خوردگی گوشی

یکی از عوامل خاموشی گوشی شیائومی پوکو ایکس 3، آب‌خوردگی است. اگر در اثر بی‌احتیاطی، گوشی شیائومی داخل آب بیفتد یا در معرض رطوبت قرار بگیرد، احتمال نفوذ آب به داخل آن وجود دارد که باعث آسیب به بورد گوشی می‌شود. این آسیب‌دیدگی در برخی موارد بسیار جدی است و دستگاه را از کار می‌اندازد. 

دلایل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو X3

 

خرابی باتری

باتری، منبع تامین انرژی گوشی موبایل است. اگر این قطعه دچار مشکل شود و نتواند انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند، دستگاه خاموش می شود. علت خرابی باتری می‌تواند پایان عمر مفید آن باشد.

روش‌های تعمیر و حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو ایکس 3

یک‌سری راه‌حل‌ها برای رفع این مشکل وجود دارد که خودتان به‌تنهایی می‌توانید انجام دهید. اما برخی از آن‌ها باید توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات ویژه انجام شوند. در ادامه راه‌کارهایی برای تعمیر و حل مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 ارائه می‌دهیم.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

بررسی کابل و آداپتور شارژ گوشی

گاهی اوقات، وجود اشکال در کابل و آداپتور شارژ دستگاه، باعث بروز مشکل روشن نشدن این گوشی می‌شود. برای بررسی این مورد بهتر است با یک کابل و شارژر دیگر گوشی خود را شارژ کنید.

راه‌اندازی گوشی در حالت Safe Mode

وجود برخی از اپلیکیشن‌های مخرب که از منابع نامعتبر دانلود و نصب شده‌اند، می‌تواند باعث خاموشی گوشی شیائومی پوکو x3 شود. این اپلیکیشن‌ها در سیستم‌عامل اختلال ایجاد می‌کنند و آن را از کار می‌اندازند. برای حل این مشکل باید گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید. 

برای این کار دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی روشن شود، هنگامی‌که لوگوی شیائومی را مشاهده کردید، دکمه کاهش صدا را فشار دهید و نگه دارید. با این اقدام، دستگاه در حالت Safe Mode راه‌اندازی می‌شود.

 

علت روشن نشدن گوشی شیائومی poco x3

فورس‌ری‌استارت گوشی

در صورتی‌که باتری دستگاه شما بیش از 15 درصد شارژ داشته‌باشد، این روش قابل استفاده است. همچنین با اتصال شارژ گوشی به برق می‌توانید از سالم‌بودن صفحه نمایش و عملکرد پورت شارژ آن اطمینان حاصل کنید. پس از اتصال گوشی شیائومی، در صورتی‌که به اتصال شارژ پاسخ داد و اطلاعات مربوط به پرکردن باتری روی صفحه نمایش ظاهر شود، اقدامات زیر را دنبال کنید.

1.    دکمه‌های پاور و افزایش صدا را همزمان باهم نگه دارید. چند ثانیه در این حالت بمانید تا زمانی‌که دستگاه لرزش کند. در این لحظه منوی مربوط به بوت گوشی ظاهر می‌شود و لرزش دستگاه ادامه پیدا می‌کند. پس از آن می‌توانید دکمه‌ها را رها کنید. 

نکته مهم: گاهی اوقات این ترکیب، با دکمه کاهش صدا کار می‌کند.

2.    در منوی بازشده، گزینه "Reboot to system" را انتخاب کنید (در برخی نسخه ها گزینه "Reboot system now" نام دارد).

در این لحظه، دستگاه باید خیلی سریع Reset و سپس روشن شود و مثل گذشته شروع به کار کند.

 

فکتوری ریست گوشی

پس از انجام مراحلی که در بالا توضیح داده شد، چندین سناریو ممکن است اتفاق بیفتد. علاوه‌بر راه‌اندازی معمول دستگاه، ممکن است گوشی خاموش شود یا در قسمت محافظ صفحه، ثابت بماند. در این حالت شما نباید نگران شوید، زیرا مراحل انجام‌شده به شما کمک کرد تا اطمینان حاصل کنید که حداقل بخشی از عملکردها و سیستم‌های مهم گوشی شیائومی به‌درستی کار می‌کنند و عامل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 نیستند. 

راه‌اندازی مجدد از طریق ریکاوری، گزینه‌ای مناسب برای موقعیت‌هایی است که در آن سیستم‌افزار از اشکالات جزئی رنج می‌برد که با این اقدام برطرف می‌شوند. اگر ایراد در سیستم‌عامل بسیار جدی‌تر باشد (به‌عنوان مثال، پس از فلش‌کردن، سیستم‌عامل خطا دهد)، باید آن را فکتوری‌ریست کنید. توجه به این نکته ضروری است که با این کار تمام فایل‌ها از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌ها از حافظه دستگاه حذف می‌شوند. مراحل انجام این کار به شرح زیر است:

1.    همانند مراحلی که در بالا توضیح داده شد، Recovery را باز کنید.
2.     Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید.
3.    در این حالت، دستگاه باید راه‌اندازی مجدد شود. این فرآیند ممکن است بسیار بیشتر از حد معمول طول بکشد (10 تا 15 دقیقه). پس از آن تنظیمات اولیه را انجام دهید.

با این اقدام ممکن است مشکل گوشی حل شود و نیاز به اقدامات دیگر نباشد.

خاموشی گوشی شیائومی پوکو x3

مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل برای تعمیر و حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو ایکس 3

در صورتی‌که گوشی مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو x3 با اقدامات فوق برطرف نشد، باید آن را به یک مرکز تعمیر موبایل معتبر ببرید تا مشکل آن را بررسی و برطرف کنند. موبایل‌آباد، بزرگترین مرکز تعمیرات موبایل در ایران با داشتن شعب متعدد در سراسر کشور، آمادگی دارد تا گوشی‌های آسیب‌دیده شما را در کوتاه‌ترین زمان، با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین هزینه تعمیر کند. تعمیرکاران این مرکز، همگی از افراد متخصص و باتجربه انتخاب شده‌اند و دوره‌های پیشرفته موبایل را با موفقیت گذرانده‌اند. همچنین موبایل‌آباد مجهز به دستگاه‌های مدرن و پیشرفته تعمیر موبایل است تا مشتریان بابت تعمیر بدون نقص گوشی خود آسوده‌خاطر باشند.

اگر با مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 مواجه هستید، در هر نقطه از ایران که زندگی می‌کنید، همین الان وارد وب‌سایت موبایل‌آباد شوید و از قسمت مشخص‌شده، خیلی راحت درخواست تعمیر گوشی خود را برای ما ارسال کنید. کارشناسان موبایل‌آباد بلافاصله با شما تماس می‌گیرند تا هماهنگی‌های لازم برای تحویل گوشی را انجام دهند. متخصصین حرفه‌ای ما، گوشی آسیب‌دیده شما را عیب‌یابی می‌کنند و پس از برطرف کردن ایراد آن، گوشی را صحیح و سالم برای شما ارسال می‌کنند.

ضمانت تعمیر و گارانتی اصالت قطعات موبایل توسط موبایل آباد

موبایل‌آباد، تعمیر گوشی‌ها را ضمانت می‌کند. همچنین اگر لازم باشد که قطعه‌ای از دستگاه شما عوض شود، تعمیرکاران موبایل‌آباد از قطعه اورجینال استفاده می‌کنند. در هنگام تحویل گوشی، برگه گارانتی اصالت قطعه نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد تا از این بابت آسوده‌خاطر باشید. 

 

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 سخن گفتیم و راه‌حل‌هایی را برای رفع آن ارائه دادیم. عوامل مختلفی مانند ویروسی‌شدن گوشی، عدم به‌روزرسانی مناسب گوشی، سقوط از ارتفاع، آب‌خوردگی و غیره می‌توانند در بروز این مشکل موثر باشند. با استفاده راه‌کارهایی که در اینجا گفته شد، ممکن است بتوانید ایراد به‌وجودآمده را برطرف کنید. در غیر‌این‌صورت با موبایل‌آباد تماس بگیرید.


در این قسمت به سوالات پرتکراری که در مورد مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی پوکو ایکس 3 پرسیده می‌شود، پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول

 

علت مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 چیست؟

علت‌های مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارد. این احتمال وجود دارد که در هنگام به‌روزرسانی سیستم‌عامل، این فرآیند به صورت ناقص انجام شده باشد. همچنین نصب اپلیکیشن‌های مشکوک از سایت‌ها و فروشگاه‌های نامعتبر، سقوط از ارتفاع، آب‌خوردگی، وجود ایراد در باتری و بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دیگر می‌توانند عامل بروز این مشکل باشند. با مراجعه به یک مرکز معتبر و باسابقه تعمیر موبایل می‌توانید ایراد آن را برطرف کنید.

مشکل خاموشی گوشی شیائومی پوکو x3 چگونه رفع می‌شود؟

روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارند که برخی از آن‌ها نرم‌افزاری و برخی سخت‌افزاری هستند. در ابتدا باید مطمئن شوید که کابل و شارژر گوشی سالم هستند. سپس از سلامت باتری آن اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل از آن‌ها نبود، بهتر است گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید. در مرحله بعد به‌دنبال فورس ری‌استارت گوشی باشید و در مرحله آخر به‌سراغ گزینه فکتوری‌ریست بروید. اگر هیچکدام جواب نداد به یک تعمیرکار حرفه‌ای موبایل مراجعه کنید.

برای جلوگیری از ایجاد مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی پوکو x3 چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

برای این‌که با چنین مشکلی مواجه نشوید، همواره اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر دانلود کنید. همچنین از کابل و شارژر استاندارد استفاده کنید تا باتری گوشی به‌خوبی شارژ شود. گوشی خود را در جای امن قرار دهید تا خطر سقوط یا آب‌خوردگی آن وجود نداشته‌باشد. اگر فکر می‌کنید عمر باتری گوشی شما رو به اتمام است، حتما به یک مرکز تعمیر موبایل مراجعه کنید تا آن را با یک باتری اورجینال جدید جایگزین کند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات