لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل روشن نشدن وای فای

حل مشکل روشن نشدن وای فای

در دنیای فناوری‌های مدرن و گوشی‌های هوشمند، اینترنت و شبکه وای‌فای (Wi-Fi) یکی از عناصر حیاتی محسوب می‌شوند. گاهی پیش می‌آید که وای‌فای گوشی‌های اندرویدی و iOS روشن نمی‌شوند و امکان اتصال به اینترنت، دشوار می‌شود. در این مقاله در سایت موبایل آباد نکاتی در مورد حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی و اینکه چرا وای فای گوشی روشن نمی شود ارائه کرده‌ایم که کاربردی هستند و به دردتان می‌خورند. نکته جالب اینجاست که اکثر روش‌هایی که برای این  مشکل ارائه می‌کنیم، نیازی به دانش فنی یا تخصصی ندارند. شما می‌توانید در عرض چند دقیقه، مشکلات مربوط به شبکه وای‌فای گوشی خود را حل کنید و مجدداً به اینترنت متصل شوید.
پرسش اصلی این مقاله این است که چرا وای فای گوشی روشن نمی‌شود؟ مشکلات مربوط به شبکه وای‌فای در گوشی‌های هوشمند به 2 بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند. چنانچه مشکلات وای‌فای با روش‌های ساده برطرف نشوند، باید دستگاه را به نزدیک‌ترین مرکز تعمیرات موبایل نشان دهید. شما با استفاده از کادر زیر می توانید مدل گوشی خود را انتخاب کرده و مشکل آن را نیز اعلام کنید تا در اسرع وقت پیک رایگان موبایل آباد گوشی شما را دریافت کرده و پس از تعمیر نیز به دست شما برساند.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

حل مشکل اینترنت گوشی

5 دلیل اصلی بروز مشکل در وایفای (Wi-Fi) گوشی


 
از ظهور اینترنت حدوداً 30 سال می‌گذرد و این فناوری توانسته است تا دنیای پیرامون ما را به دهکده‌ای کوچک تبدیل کند. اینترنت در دوره کنونی به‌اندازه انرژی‌های مهمی مثل برق، اهمیت دارد و برای بسیاری از ما حیاتی است. شبکه Wi-Fi برای اولین‌بار در سال 1997 اختراع شد و مسیر دسترسی به شبکه جهانی اینترنت را هموار کرد. احتمالاً شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که از اینترنت برای انجام پروژه‌های کاری و یا امور شخصی استفاده می‌کنید و قطعی وای‌فای گوشی می‌تواند تلخ‌ترین اتفاق روز باشد. 
دلایل مختلفی برای روشن نشدن وای فای گوشی وجود دارند. گاهی ممکن است که یک قطعه سخت‌افزاری حساس در گوشی خراب شده‌باشد و همین، باعث وصل نشدن گوشی به وای‌فای شود. در ادامه به 5 دلیل اصلی بروز این مشکل و چند راه‌کار برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی اشاره می‌کنیم.

 

دلیل اول: دزدان اینترنت


کمتر کسی حاضر می‌شود که از خیر یک شبکه اینترنت رایگان و پرسرعت به‌راحتی بگذرد. اگر در تامین امنیت شبکه وای‌فای گوشی خود، جدی نباشید، هر کاربری می‌تواند به‌راحتی به آن متصل شود. علاوه‌براین، یک شبکه وای‌فای که در دسترس عموم قرار گرفته و اصطلاحاً «باز» است، پهنای باند کمتری دارد و سرعت پایینی هم خواهد داشت. اولین قدم برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی، بررسی رمز عبور شبکه موبایل است. همچنین، سعی کنید که همه IPهایی که به وای‌فای گوشی وصل می‌شوند را بررسی کنید تا کاربران غریبه از اینترنت شما سوء استفاده نکنند. 

 

 

دلیل دوم: وصل شدن تعداد زیادی از کاربران به وای فای


اگر خانواده‎ای پرجمعیت دارید و همگی از یک شبکه وای‌فای استفاده می‌کنید، احتمالاً برای استفاده از اینترنت گوشی دچار مشکل می‌شوید. شبکه وای‌فای گوشی، قدرت پشتیبانی مودم‌های خانگی را ندارد و نمی‌تواند هم‌زمان به چندین کاربر، اینترنت پرسرعت بدهد. مخصوصاً اگر همه کاربران بخواهند در ساعات اوج مصرف اینترنت مثل عصرها، روزهای تعطیل یا آخر هفته‌ها به شبکه مشترک وصل شوند. 

دلایل وصل نشدن وای فای گوشی

مشکل سوم: آپدیت نکردن سیستم نرم‌افزاری موبایل


به‌روزرسانی‌ها و آپدیت‌هایی که برای گوشی شما آماده می‌شوند، شامل تغییرات مهم و اساسی در تمامی بخش‌ها هستند. یکی از این بخش‌های مهم، اتصال به شبکه وای‌فای گوشی است. اگر وای‌فای گوشی سرعت پایینی دارد یا حتی وصل نمی‌شود و خاموش است، گوشی موبایل‌تان را آپدیت کنید. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

مشکل چهارم: خرابی قطعه


گوشی‌های موبایل هوشمند دارای قطعه‌ای سخت‌افزاری با عنوان "Wi-Fi IC" هستند که نقش تامین اینترنت را ایفا می‌کند. اگر این قطعه آی‌سی دچار خرابی شود یا سوخته باشد، نمی‌توان از طریق راه‌کارهای نرم‌افزاری، آن را برطرف کرد. خرابی Wi-Fi IC معمولاً به‌دلیل داغ شدن بیش‌ازاندازه باتری گوشی، نفوذ آب و مقاومت پایین آن رخ می‌دهد. برای تعمیر یا تعویض این قطعه معمولاً باید برای عیب‌یابی دقیق به یک مجموعه تعمیرگاه تخصصی مراجعه کرد. هزینه تعمیر این قطعه، بسته‌به برند و مدل گوشی‌های موبایل متغیر است و نمی‌توان برآورد دقیقی از آن داشت.

 

مشکل پنجم: خروج از محدوده دسترسی به اینترنت


گاهی اوقات ساده‌ترین راه‌کار حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی، بررسی محدوده دسترسی به اینترنت است. اگر وای‌فای گوشی شما روشن نمی‌شود، احتمالاً از شهر یا دکل‌های اینترنت دور هستید. قطعات Router وای‌فای گوشی معمولاً برای انتقال و دریافت سیگنال از مناطق بزرگ طراحی نشده‌اند و ممکن است در حاشیه شهر یا بعضی از محله‌ها دچار مشکل اینترنت شوید. 

انواع مشکلات وای فای گوشی

6 راه‌کار جدید برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی 


 
مشکلات وای‌فای در گوشی‌های اندروید و iOS معمولاً به‌دلیل رمز عبور نارست، سیگنال‌های ضعیف و ضعف سیستم نرم‌افزاری در مورد آدرس‌های IP و DHCP رخ می‌دهند. برای کمک به حل این مشکل لیستی از راه‌کارهای نرم‌افزاری را در اختیارتان قرار داده‌ایم. 

 

تقویت سیگنال‌های ضعیف برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی


سیگنال‌های ضیف، پای ثابت روشن نشدن وای‌فای گوشی‌های موبایل هستند. برای حل این مشکل کافی است که گوشی را روی حالت هواپیما (Airplane Mode) قرار دهید و برای 30 ثانیه منتظر بمانید. سپس گوشی را از حالت هواپیما خارج کنید و اجازه دهید تا شبکه وای‌فای، سیگنال‌های قوی‌تر اینترنت را دریافت کند.

 

اتصال مجدد به شبکه اینترنت


ممکن است که خواسته یا ناخواسته از شبکه اینترنتی که به آن وصل هستید، جدا شوید. برای حل این مشکل، به بخش تنظیمات (Setting) بروید و یکی از گزینه‌های Wireless and Network یا Networks and Internet را انتخاب کنید. بخش مربوط به عنوان شبکه WiFi خود را انتخاب کنید و آن را نگه‌دارید تا گزینه Forget ظاهر شود. با انتخاب این گزینه می‌توانید مجدداً به شبکه اینترنت وصل شوید و از دنیای گسترده آن لذت ببرید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

تغییر مودم برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی


گاهی پیش می‌آید که وای‌فای گوشی به‌دلایل نرم‌افزاری، با مودم خانگی یا همراه سازگار نمی‌شود. راه‌حل موقت و سریع برای برطرف کردن این مشکل، انتخاب کردن یک مودم دیگر و وصل شدن به آن است. شما می‌توانید پس از انجام دادن کارهایتان، مودم یا شبکه وای فای گوشی خود را برای عیب‌یابی مورد بررسی قرار دهید.

 

ریست کردن مودم


یکی دیگر از راه‌کارهای ساده برای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی، ریست (reset) کردن مودم است. مودم را به‌مدت 30 ثانیه خاموش و سپس روشن کنید. این کار باعث می‌شود تا آدرس IP مودم تغییر کند و احتمالاً مشکل اتصال به وای‌فای گوشی برطرف شود. دستورالعمل‌ها و راهنمای مربوط به تنظیم مجدد مودم را با دقت مطالعه کنید تا مشکلی پیش نیاید. مودم‌های مختل، روش‌های تنظیم مختلفی هم دارند و نمی‌توان روشی یکسان را برای همه آن‌ها در نظر گرفت.

 

تغییر تنظیمات شبکه وای فای گوشی


اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا کار نکردند، تنظیمات وای‌فای و بلوتوث را دست‌کاری کنید. این کار باعث از بین‌رفتن یا پاک شدن اطلاعات و دیتای گوشی نمی‌شود، اما تنظیمات قبلی وای‌فای و بلوتوث را از بین می‌برد. برای تغییر تنظیمات وای فای و بلتوث، دستورات زیر را با دقت اجرا کنید:
Setting > System > Reset Option > reset WiFi, mobile, Blutooth
حالا سعی کنید مجدداً شبکه وای‌فای را روشن کنید. این کار باعث می‌شود تا همه داده‌های قبلی مربوط به IP و منابع دریافت سیگنال، مجدداً به‌کار بیفتند.

 

برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه


این روش، آخرین راه‌کار است. پیش از انجام دادن این کار، یک بک‌آپ (backup) از همه اطلاعات و دیتاهای مهم گوشی خود تهیه کنید. شما می‌توانید برای بک‌آپ گرفتن، از یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی و محبوب در این زمینه استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از گزینه‌هایی که گوگل برای بک‌آپ گرفتن از گوشی ارائه داده، استفاده کنید. ضمناً، برای بک‌آپ گرفتن مستقیم از گوشی، می‌توانید این دستورات را اجرا کنید:
Setting > System > backup> Backup Now
البته بسیاری از کاربران همین زحمت را هم به‌خود نمی‌دهند و با کمک USB، تمامی اطلاعات (اعم از کلیپ، عکس، موزیک و غیره) را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ انتقال می‌دهند. برای برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، این دستورات را در نظر بگیرید:
Settings > System > Reset Options > Factory Reset
پس‌ازاین‌که گوشی به تنظیمات کارخانه برگشت، وارد حساب کاربری گوگل (Google Account) شوید و تنظیمات قبلی را بازیابی (restore) کنید. انجام دادن این راه‌کار احتمالاً همه مشکلات نرم‌افزاری وای‌فای گوشی را برطرف می‌کند.

روش حل مشکل وای فای گوشی

بررسی دلایل سخت‌افزاری روشن نشدن وای فای گوشی 


پس‌ازاین‌که همه عیب‌یابی‌های نرم‌افزاری وای فای گوشی بررسی شد، نوبت به عیب‌یابی سخت‌افزاری می‌رسد. خرابی قطعات آنتن گوشی یا آی‌سی وای فای از جمله مشکلات رایج Wi-Fi هستند. در ادامه به چند مشکل اصلی سخت‌افزارهای وای‌فای گوشی اشاره می‌کنیم و راه‌کارهای اساسی آن‌ها را هم زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

 

نام‌های شبکه یا SSID در نتایج اسکن وای فای نشان داده نمی‌شوند


طبیعی است که شما برای وصل شدن به شبکه وای فای، تمامی منابع اطراف خود را جست‌وجو یا اسکن (scan) می‌کنید. گاهی پیش می‌آید که با وجود روشن بودن مودم یا منبع اینترنت، هیچ نامی از آن شبکه ظاهر نمی‌شود و وای‌فای در پیدا کردن آن موفق نیست. از جمله مشکلاتی که باعث این اتفاق می‌شوند، خرابی آنتن گوشی یا آسیب دیدن قطعات داخلی آن است. برای عیب‌یابی سخت‌افزاری آنتن گوشی، باید آن را به یک تکنسین حرفه‌ای و متخصص نشان دهید.

ناپدید شدن شبکه وای‌فای گوشی


ممکن است که گاهی شبکه اینترنت مورد نظرتان را پس از اسکن پیدا کنید و به آن وصل شوید، اما شبکه وای‌فای در حین وصل شدن، ناگهان متوقف یا ناپدید شود. این مشکل می‌تواند، نتیجه خرابی آی‌سی وای‌فای گوشی باشد و حتی با پیدا کردن منابع دیگر اینترنت هم به آن‌ها وصل نشود. برای این‌که مطمئن شوید، مشکل از وای‌فای است، می‌توانید با یک دستگاه هوشمند دیگر مثل لپ‌تاپ یا تلبت به مودم یا منبع اینترنت موردنظر وصل شود. اگر دستپاه‌های هوشمند به منبع اینترنت وصل شوند، وای‌فای گوشی شما دچار مشکل است.

 

حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی سامسونگ


 
اگر در حین اتصال به وای‌فای گوشی‌های سامسونگ دچار مشکل شده‌اید، احتمالاً با مشکلات شبکه اینترنت مواجه هستید. البته این راهنما می‌تواند به شما کمک کند تا به‌صورت تخصصی در تنظیمات وای‌فای گوشی‌های سامسونگ در جست‌وجوی راه‌حل باشید. پیش‌ازاین‌که بخواهید تنظیمات گوشی‌های سامسونگ را دست‌کاری کنید، در مورد به‌روزرسانی موبایل و سلامت سیستم نرم‌افزاری دستگاه مطمئن شوید. برای به‌روزسانی و آپدیت کردن دستگاه خود، به بخش تنظیمات (Setting) بروید و گزینه Software Update را انتخاب کنید. حالا  گزینه Download and Install لمس کنید تا به‌روزرسانی انجام شود.
برای بررسی مشکلات وای‌فای گوشی‌های گلکسی سامسونگ، راه‌کارهای ساده‌ای در وب‌سایت این برند کره‌ای ارائه شده‌اند. این راه‌حل‌ها عبارتند از:
●    ریست کردن و یا خاموش‌روشن کردن دستگاه موبایل
●    بررسی دسترسی و پهنای باند اینترنت
●    قطع کردن (disconnect) شبکه وای فای گوشی و اتصال (connect) مجدد
●    تلاش برای اتصال با یک منبع اینترنت دیگر
●    قرار دادن دستگاه موبایل روی حالت Safe Mode
●    روشن‌خاموش کردن دیتای اینترنت گوشی

 

 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

بررسی مشکلات وصل نشدن وای فای در گوشی‌های شیائومی


برند چینی شیائومی (Xiaomi)، از جمله شرکت‌های محبوب ارائه‌دهنده گوشی‌های هوشمند در ایران است و بعضی از کاربران در مورد مشکلات وای فای آن شکایت دارند. مدل Redmi Note 8، یکی از پروفروش‌ترین محصولات شیائومی است و عواملی همچون قطعی ناگهانی یا روشن نشدن وای فای از جمله مشکلات رایج آن محسوب می‌شوند. راه‌کارهای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی در محصولات شیائومی عبارتند از:
●    بررسی تنظیمات وایفای
●    خاموش کردن بلوتوث
●    ریبوت (reboot) کردن دستگاه موبایل
●    قرار دادن موبایل روی حالت هواپیما (Airplane Mode)
●    رفرش کردن (refresh) اینترنت موبایل
●    آپدیت کردن نرم‌افزارهای موبایل
●    برگرداندن گوشی به حالت تنظیمات کارخانه (Reser Factory)
اگر هیچ‌کدام این روش‌ها جواب نداد، بخش Setting، بخش Wi-Fi و سپس Advanced Settings را انتخاب کنید. حالا بخش IP Setting را انتخاب کنید و آدرس IP خود را از DHCP به Static تغییر دهید. 

حل مشکل وای فای گوشی شیائومی

مشکل وصل نشدن وای فای در گوشی آیفون


 
مشکلات وصل شدن وای‌فای در محصولات برند اپل مخصوصاً در آیفون‌ها هم دیده می‌شود. شما می‌توانید با درنظر داشتن راه‌کارهایی که در ادامه اشاره می‌کنیم، به حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی و آیپدهای آیفون کمک کنید. این راه‌کارها عبارتند از:
●    در مورد روشن بودن روتر (router) و دسترسی به اینترنت مطمئن شوید.
●    مطمئن شوید که وای فای روشن است.
●    وای فای را ‌خاموش‌روشن کنید و در صورت لزوم، پسورد را مجدداً وارد کنید.
●    به بخش مربوط به wi-Fi بروید و وصل بودن آن را با بررسی عبارت Internet Connection چک کنید.
●    دستگاه آیپد یا آیفون را ری‌استارت کنید.

 

رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با موبایل آباد


در این مقاله، تمامی راه‌کارهای حل مشکل روشن نشدن وای فای گوشی اندروید، شیائومی و iOS را مورد بررسی قرار دادیم. طبق نظر کاربران، روش «روشن‌خاموش کردن موبایل» رایج‌ترین کاری است که معمولاً باعث برطرف شدن مشکلات وای‌فای می‌شود. گاهی ممکن است مشکل از طرف شبکه ارائه‌دهنده اینترنت باشد و برخی اوقات باید برای بهبود وضعیت اینترنت، فقط صبر کرد.
اگر تمامی راه‌کارهای ساده را امتحان کرده‌اید و باز هم با مشکلات وای‌فای روبه‌رو هستید، مشکل از گوشی موبایل شماست. برای رفع هرگونه مشکل و خرابی قطعات سخت‌افزاری وای‌فای با مجموعه تخصصی موبایل آباد تماس بگیرید. موبایل آباد، امکان ثبت سفارش تعمیر یا تعویض را به‌صورت آنلاین در اختیارتان می‌گذارد و این، مهم‌ترین تفاوت مجموعه ما با سایرین است.

 

سوالات متداول


1.    وای فای گوشی در حین وصل شدن، ناپدید می‌شود. مشکل از کجاست؟ 


ممکن است که گاهی شبکه اینترنت مورد نظرتان را پس از اسکن پیدا کنید و به آن وصل شوید، اما شبکه وایفای در حین وصل شدن، ناگهان متوقف یا ناپدید شود. این مشکل می‌تواند، نتیجه خرابی آی‌سی وای فای گوشی باشد و حتی با پیدا کردن منابع دیگر اینترنت هم به آن‌ها وصل نشود.


2.    خرابی کدام قطعه باعث روشن نشدن وای فای گوشی می‌شود؟ 


گوشی‌های موبایل هوشمند دارای قطعه‌ای سخت‌افزاری با عنوان "Wi-Fi IC" هستند که مسئولیت تامین اینترنت را ایفا می‌کند. اگر این قطعه آی‌سی دچار خرابی شود یا سوخته باشد، نمی‌توان از طریق راه‌کارهای نرم‌افزاری، آن را برطرف کرد. خرابی Wi-Fi IC معمولاً به‌دلیل داغ شدن بیش‌ازاندازه باتری گوشی، نفوذ آب و مقاومت پایین آن رخ می‌دهد.


3.    رایج‌ترین راه‌کار برای رفع مشکلات نرم‌افزاری وای فای گوشی چیست؟ 


طبق نظر کاربران، روش «روشن‌خاموش کردن موبایل» رایج‌ترین کاری است که معمولاً باعث برطرف شدن مشکلات وایفای می‌شود. ممکن است که گاهی مشکل از طرف شبکه ارائه‌دهنده اینترنت باشد و در بسیاری از اوقات باید برای بهبود وضعیت اینترنت، فقط صبر کرد.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات