لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل قطع شدن صدای آیفون

حل مشکل قطع شدن صدای آیفون

قطع شدن صدای آیفون


آیفون یک دستگاه خوش‌ساخت و قابل اعتماد است، اما مانند هر گوشی دیگر، چند قطعه دارد که در برابر اشکالات و خرابی آسیب‌پذیر هستند. در بالای لیست قطعاتی از آیفون که بیشتر خراب می‌شوند دو نام وجود دارد: بلندگو و میکروفون، صرفاً به این دلیل که این دو قطعه دارای قسمت‌های ارتعاشی کوچکی هستند! اگر بلندگوی آیفون شما کار نمی‌کند، این مشکل جدی است، زیرا نمی‌توانید تماس‌های تلفنی، موسیقی یا اعلان‌ها را بشنوید. در این مطلب بهترین راهکارها برای عیب‌یابی دلیل کار نکردن اسپیکر آیفون و حل مشکل قطع شدن صدای آیفون و همچنین نحوه تشخیص تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر برای حل این مشکل را را بیان خواهیم کرد.

همچنین برای تعمیر و رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون از طریق بخش تعمیرات آیفون ثبت درخواست کرده و نسبت به تعمیر گوشی خود اقدام کنید.
 

رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون


بررسی دلایل قطعی صدا برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون


مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی می‌توانند باعث قطع شدن صدای آیفون شما شوند، اما متأسفانه تلفن‌تان به شما نمی‌گوید که چرا صدایی از آن درنمی‌آید! درعوض، برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون باید دلایل احتمالی نداشتن صدا در گوشی خود را بررسی کنید. با درنظرگرفتن شرایط شما، این موارد برخی از دلایل احتمالی مشکلات صدای آیفون هستند:
●    تنظیمات صدا: گاهی اوقات با فشرده شدن دکمه کمکردن صدا، سطح صدای آیفون شما به‌طور تصادفی کم می‌شود. سایر تنظیمات نرم‌افزاری مانند «حالت Do not disturb»، «حالت Silent» یا حتی sound enhancementها نیز می‌توانند باعث این مشکل شوند.
●    مشکلات اتصال: این مورد به اتصال یک هدفون به آیفون شما اشاره دارد. جک هدفون آسیب دیده یا شل‌شده، ممکن است در بین هدفون‌های سیمی مقصر باشد. هدفون‌های بیسیم نیز ممکن است با بلوتوث دچار مشکل شوند. 
     باگ‌‌ها: این‌ها خطاهایی در سیستمعامل ios هستند که باعث بروز مشکلات ناخواسته مانند کار نکردن صدا در تماس‌ها می‌شوند. این باگ‌ها ممکن است بهدلیل کدنویسی معیوب، عدم به‌روزرسانی منظم تلفن و سایر مشکلات مربوط به کد رخ دهند. 
●    تنظیمات برنامه‌های شخص ثالث: گاهی اوقات، علت مشکل قطع شدن صدا به گوشی مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به پلتفرم استریم یا سایر برنامه‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. برخی از برنامه‌ها تنظیمات صدای مخصوص بهخود را دارند که گاهی اوقات ممکن است با عملکرد آیفون تداخل داشتهباشد.
●    مشکلات سخت‌افزاری: از بین رفتن لحیمکاری سیم‌ها، قرار گرفتن در معرض رطوبت و شل شدن جک هدفون، همگی می‌توانند به مشکلات صدای آیفون دامن بزنند.
اکنون که ایده‌ای در مورد دلایل قطع صدا در آیفون به‌دست آورده‌اید، آماده رفع آن خواهید بود. در ادامه، مشکلات قطع شدن صدای آیفون که به دلایل نرم‌افزاری رخ می‌دهند را توضیح می‌دهیم.

دلیل قطع شدن صدای اپل
 
روش حل مشکل قطع شدن صدای آیفون به روش‌های نرم‌افزاری


اگر آیفون شما مشکل نرم‌افزاری داشته‌باشد، با یکی از روش‌های زیر می‌توانید مشکل قطع شدن صدای آیفون خود را برطرف کنید:


برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون، گوشی را Force restart کنید


از آن‌جایی‌که بسیاری از مشکلات فنی را می‌توان با راه‌اندازی مجدد دستگاه حل کرد، برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون بهتر است فورس ری‌استارت را امتحان کنید. راه‌اندازی مجدد اجباری، محتوای گوشی شما را پاک نمی‌کند.
●    اگر از آیفون 8 به بعد استفاده می‌کنید: دکمه افزایش صدا را فشار دهید و سریع رها کنید، دکمه کاهش صدا را فشار داده و سریع رها کنید، سپس دکمه Side را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را برای چند ثانیه ببینید.
●    اگر از iPhone 7 یا iPhone 7 Plus استفاده می‌کنید: دکمه Side و Volume Down را برای حداقل 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را مشاهده کنید.
●    اگر از iPhone 6s و نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنید: دکمه هوم و دکمه بالا (یا کناری) را برای حداقل 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.
راه‌اندازی مجدد اجباری می‌تواند به شما در راه‌اندازی عادی آیفون کمک کند.

 


مطمئن شوید دستگاه شما silent یا muted نباشد


این امکان وجود دارد که به‌طور تصادفی تلفن خود را روی حالت بی‌صدا قرار داده باشید، بنابراین بلندگوی آن مشکلی ندارد. مطمئن شوید که کلید Ring/Silent در موقعیت بالا قرار دارد (نباید هیچ رنگ قرمزی را در سوئیچ ببینید).
علاوه‌براین، مطمئن شوید که گوشی شما در حالاتی مانند Do Not Disturb قرار نداشته‌باشد. انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا مرکز کنترل را ببینید و اگر عبارت Do Not Disturb، Personal یا تنظیمات دیگری را دیدید، روی آن ضربه بزنید تا حالت فوکوس غیرفعال شود.
 


مطمئن شوید که صدا را به AirPlay ارسال نمی‌کنید


اگر اخیراً از AirPlay برای ارسال صدا یا تصویر به تلویزیون یا دستگاه  AirPlayدیگری استفاده کرده‌اید، ممکن است دستگاه‌تان در حالت AirPlay باشد. برای بررسی، انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا مرکز کنترل را ببینید و سپس روی نماد AirPlay در سمت راست بالای بخش پخش موسیقی ضربه بزنید. اگر دستگاه دیگری با AirPlay صدا دریافت می‌کند، روی iPhone ضربه بزنید تا به دستگاه خود برگردید.

 

برای حل مشکل قطع شدن صدای آیفون، اکسسوری‌های صوتی جانبی را دیسکانکت کنید


همانند قسمت قبل، ممکن است آیفون شما درحال تلاش برای ارسال صدا به لوازم جانبی مانند هدفون، هدست یا یک بلندگوی پرتابل باشد که هنوز به تلفن شما متصل است. اگر آن دستگاه دورتر است یا صدای آن پایین است، ممکن است متوجه نشوید که صدای گوشی شما را پخش می‌کند. 
ساده‌ترین راه برای حل این مشکل این است که مطمئن شوید هیچ وسیله جانبی به آیفون شما وصل نیست و بلوتوث را خاموش کنید. مرکز کنترل را از بالای صفحه به سمت پایین بکشید و سپس روی نماد بلوتوث ضربه بزنید تا بلوتوث آیفون به‌طور موقت غیرفعال شود.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


اسپیکر خود را تمیز کنید


آیا بلندگوی گوشی شما مسدود شده یا کثیف است؟ این امر می‌تواند شما را از شنیدن صدایی که بلندگو در حال پخش آن است، باز دارد. برای تمیزکردن اسپیکر آیفون، قاب و محافظ صفحه آیفون خود را درصورتی‌که به هر طریقی روی اسپیکر تأثیر می‌گذارند، بردارید. سپس بررسی کنید که آیا درون اسپیکر گوشی کثیف است یا خیر. درصورت لزوم، از یک برس کوچک و خشک با پنبه‌ نرم استفاده کنید تا هرگونه پرز، کثیفی یا آشغال را از درون آن پاک کنید. این کار می‌تواند باعث رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون شود.


تنظیمات صدا را بررسی کنید


اگر برخی از برنامه‌ها صدا ندارند، باید تنظیمات صدا را بررسی کنید. تنظیمات نامناسب صدا در آیفون می‌تواند مشکل عدم وجود صدا را ایجاد کند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
1.    به Settings > Notifications بروید، سپس روی اپلیکیشنی که صدایی در آیفون شما ندارد ضربه بزنید. به‌عنوان مثال، فیس بوک در آیفون من صدا ندارد، بنابراین روی Facebook ضربه می‌زنم.
 
2.    مطمئن شوید که Allow Notifications را فعال کرده‌اید. همین کار را برای برنامه‌های دیگری که صدا ندارند تکرار کنید.

روش حل مشکل قطع شدن صدای آیفون


برای حل مشکل قطع شدن صدای ایفون، iosرا به‌روز کنید


مشکلات نرم‌افزاری می‌توانند باعث مشکل عدم صدا در آیفون شما شوند. بنابراین برای به‌حداقل رساندن مشکلات نرم‌افزاری، باید به‌روزرسانی‌های iOS را بررسی کنید و آیفون خود را همیشه به‌روز نگه دارید. توجه داشته‌باشید که هنگام نصب به‌روزرسانی‌های iOS باید به WiFi متصل شوید.
●    به Settings > General > Software Update بروید.
●    اگر به‌روزرسانی جدیدی در دسترس است، برای به‌روزرسانی روی Download و Install ضربه بزنید.
●    دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا نسخه iOS را به آخرین نسخه به‌روز کنید.
ی    پس از به‌روزرسانی، بررسی کنید که آیا اکنون صدای آیفون شما کار می‌کند یا خیر.


بازنشانی همه تنظیمات


تنظیم مجدد آیفون می‌تواند به بازگشت آیفون به حالت کارخانه کمک کند، بنابراین قبل از تنظیم مجدد، توصیه می‌کنیم ابتدا از آیفون خود در iTunes پشتیبان تهیه کنید.
1.    به Settings > General > Reset بروید.
2.    روی Reset All Settings ضربه بزنید و برای ادامه رمز عبور خود را وارد کنید.
3.    برای تایید دوباره روی Reset All Settings ضربه بزنید.
سپس دستورالعمل‌های روی صفحه نمایش خود را دنبال کنید تا فرآیند به پایان برسد. پس از ریست کردن، بررسی کنید که آیا حل مشکل قطع شدن صدای آیفون شما با موفقیت انجام شده یا خیر؟
 


آیا حل مشکل قطع شدن صدای آیفون به دلایل سخت‌افزاری امکان‌پذیر است؟


برای فهمیدن وجود مشکل سخت‌افزاری، اگر تمامی روش‌های بالا را انجام دادید و باز هم صدایی از گوشی درنیامد، باید بلندگوهای آیفون خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشکلی ندارند و سالم هستند. منوی تنظیمات آیفون گزینه‌ای دارد که به شما امکان می‌دهد بلندگوهای گوشی خود را آزمایش کنید.
●    تنظیمات را در آیفون باز کنید.
●    روی Sounds در منوی تنظیمات ضربه بزنید.
●    نوار لغزنده زنگ و هشدارها را به چپ و سپس راست بکشید.
●    هنگامی که نوار لغزنده را بکشید، آیفون شما صدایی پخش می‌کند. نوار لغزنده را تا انتها به سمت راست نگه دارید تا بیشترین میزان صدا را در گوشی خود داشته باشید.
اگر هنگام کشیدن نوار لغزنده صدایی نشنیدید، اسپیکرهای فیزیکی آیفون شما با مشکل مواجه هستند. در این مورد، با پشتیبانی اپل تماس گرفته و از آن‌ها کمک بگیرید. اگر اسپیکرهای گوشی شما از نظر سخت‌افزاری دچار مشکل شده باشند، تنها راه‌چاره تعویض آن‌ها است. برای این منظور می‌توانید مشکل خود را در وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت به عیب‌یابی آیفون شما پرداخته و حل مشکل قطع شدن صدای آیفون را به‌صورت تضمینی و با استفاده از قطعات اورجینال انجام دهند.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

آموزش تعمیرات موبایل با موبایل‌آباد

در گذشته به دلیل ارزان بودن قیمت گوشی موبایل، اگر مشکلی برای آن پیش می‌آمد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دادند، یک گوشی نو را جایگزین آن کنند. اما امروزه با توجه به افزایش قابل توجه قیمت گوشی موبایل، بازار تعمیر موبایل رونق گرفته است و بسیاری تمایل دارند، موبایل آسیب‌دیده خود را تعمیر کنند. از طرف دیگر در سال‌های اخیر، واردات گوشی موبایل به کشور، رشد چشم‌گیری داشته است. اگر این عوامل را در کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازار کار تعمیر موبایل، یک بازار بکر است. موبایل آباد علاوه بر تعمیرات تخصصی تلفن همراه در زمینه آموزش تعمیرات موبایل نیز فعالیت می‌کند تا تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصصی را به بازار کار ارائه دهد. دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در مرکز آموزش موبایل‌آباد به شرح زیر است:
•    آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
•    آموزش تعمیرات گلس
•    آموزش تعمیرات آیفون
•    آموزش VIP تعمیرات موبایل 
شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان، روی متن دوره‌ها کلیک کنید یا با شماره تلفن 02143412  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

 

1-    آیا رفع مشکل قطع شدن صدای آیفون امکان پذیر است؟

چنانچه مشکل نرم‌افزاری باشد، می‌توانید با روش‌های ارائه شده مشکل را حل کنید. در غیر این صورت نیازمندید تا به یک مرکز تعمیرات موبایل مطمئن و معتبر مراجعه و مشکل خود را حل کنید.


2-    رایج‌ترین دلایل قطع شدن صدای آیفون چه هستند؟

می‌توان گفت اشتباهات در تنظیمات صدا، باگ‌های نرم‌افزاری و آسیب دیدن اسپیکر از رایح‌ترین دلایل قطع شدن صدای آیفون هستند.


3-    در انتخاب تعمیرکار یا مرکز تعمیرات موبایل معتبر به چه نکته ای باید توجه داشته باشیم؟

مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشد،دارا بودن ضمانت اصالت قطعات توسط خدمات دهنده است.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات