لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل پریدن آنتن گوشی

حل مشکل پریدن آنتن گوشی

پریدن آنتن گوشی از جمله مشکلاتی است که تمامی کسانی که گوشی هوشمند دارند آن را تجربه کرده‌اند. با توجه به این موضوع که امروزه زندگی انسان‌ها به اینترنت و گوشی‌های هوشمند وابسته است، هیچ‌کس تمایل ندارد در شرایطی باشد که خرابی آنتن گوشی را تجربه کند. اگر پرش آنتن گوشی تنها یک بار برای شما اتفاق افتاده است، این امر طبیعی است. اما اگر دائما در معرض قطع و وصل شدن آنتن گوشی هستید، باید برای رفع آن اقدام کنید و به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه نمایید. در ادامه، تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه قرار دهیم. 

حل مشکل پریدن آنتن گوشی در موبایل آباد

علل پرش آنتن گوشی 

پرش آنتن گوشی بسیار آزاردهنده است. تصور کنید شما در حال مکالمه با یک فرد هستید (این فرد برای شما بسیار مهم است)، در طول مکالمه دائما صدا قطع‌ و وصل می‌شود و یا به طور کلی مکالمه از دست می‌رود. این مسئله می‌تواند خسته‌کننده باشد و دیگر نمی‌توانید با آرامش از گوشی همراه خود استفاده کنید. اما اکنون سوال این است که مشکل از کجاست و آیا باید برای رفع مشکل آنتن گوشی اقدام کنیم! این چیزی است که در اینجا مورد بحث و تحلیل قرار می‌دهیم. 

ترافیک سنگین مخابراتی 

اگر روزهای تعطیل و یا سال نو را به یاد بیاورید همگی به خوبی می‌دانید که برقرار تماس تلفنی در همان ساعت اولیه سال تحویل بسیار دشوار است و تماس دائما قطع می‌شود. زیرا در این زمان تمامی افراد می‌خواهند با یکدیگر صحبت کنند و همین امر باعث می‌شود ترافیک مخابراتی سنگین گردد. 
 
در این میان، جنگی در میان گوشی‌ها برای یافتن برج مخابراتی آغاز می‌شود و با توجه به این موضوع که رقابت در این فضا زیاد است، ممکن است در طول مکالمه تلفن قطع شود و یا حتی تماس برقرار نگردد. بهترین روش برای کنترل این شرایط عدم استفاده از تلفن همراه و موکول کردن زمان مکالمه به زمانی است که ترافیک مخابراتی سبک است. 

وجود مصالح نامناسب در ساختمان‌ها 

برای تمامی افراد این شرایط پیش آمده است که بگویند در خانه ما آنتن خوب نیست و یا تنها در یک قسمت از خانه و یا ساختمان محل کار بتوانند با تلفن همراه خود صحبت کنند. پریدن آنتن گوشی در این شرایط می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و حتی این سوال را برای کاربران به وجود بیاورد چرا این اتفاق می‌افتد. بهتر است بدانید وجود آهن‌های بزرگ با ضخامت بالا و یا دیوارهای ضخیم می‌تواند مانع از ردوبدل شدن آنتن شود و همین امر منجر به پریدن آنتن گوشی می‌شود. گاهی نیز وجود ساختمان‌های بلند در اطراف از انتقال سیگنال‌های مخابراتی جلوگیری می‌نماید. شما برای اینکار نمی‌توانید کار خاصی انجام دهید و تنها راه خروج از ساختمان برای صحبت کردن با تلفن همراه است. 

علت پریدن آنتن گوشی

پدیده‌های آب و هوایی

حتما این موضوع را تجربه کرده‌اید صحبت کردن با گوشی همراه در یک روز برفی و بارانی دشوارتر از یک روز آفتابی است. دلیل اصلی این امر این است که این پدیده‌ها از انتقال سیگنال‌ها جلوگیری می‌کنند و این مسئله می‌تواند آنتن را ضعیف کند و مشکل پریدن آنتن گوشی را به همراه داشته باشد. همچنین، رعدوبرق، باد، باران و پدیده‌های دیگر نیز می‌توانند به آنتن گوشی آسیب وارد کنند. در این شرایط، تنها راه این است که اجازه دهید این پدیده‌ها به اتمام برسد و پس از آن می‌توانید دوباره با تلفن همراه خود صحبت کنید. 

وجود انبوه زیاد برگ و یا درختان بلند 

از جمله مواردی که باعث پریدن آنتن گوشی می‌شود وجود انبوه زیاد برگ و درختان بلند است. اگر در ساختمانی هستید که برگ‌های زیادی دارد و یا در جنگل و یا نزدیکی به درختان زیاد و انبوه هستید، بی‌شک پرش آنتن گوشی را تجربه کرده‌اید. زیرا برگ‌های درختان انتقال سیگنال را مسدود می‌کنند و در نتیجه امکان انتقال پیامک و یا تماس تلفنی وجود ندارد. در این شرایط نیز همانند مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم خروج از آن محیط بهترین روش برای برقراری تماس تلفنی هدفمند است و راهکار دیگری برای این مشکل وجود ندارد.

پرش آنتن در بعضی روزها شدیدتر است!

ممکن است شما به این موضوع اشاره کنید که در بعضی از روزها هوا آفتابی و صاف است و شما در یک ساختمان بد آنتن نیستید. اما دوباره پریدن آنتن گوشی را تجربه می‌کنید. یکی از مهمترین دلایلی که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود پدیده‌هایی است که در جو در حال رخ دادن است. به طور مثال، توده‌های گازی در جو و یا فعل‌وانفعالاتی که بر روی سطح خوشید انجام می‌شود می‌توانند در انتقال سیگنال‌های مخابراتی مشکل ایجاد کنند و این مسئله می‌تواند باعث پریدن آنتن گوشی شود. شما در این شرایط باید صبر کنید تا این فعل‌وانفعالات به پایان برسد.

شارژ پایین باتری 

یکی دیگر از مواردی که نقش بسیار مهمی در پریدن آنتن گوشی دارد شارژ پایین باتری است. به طور کلی، همواره به کاربران گوشی‌های هوشمند یادآوری می‌کنیم شارژ پایین گوشی می‌تواند بسیار آسیب‌رسان باشد. اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که همیشه شارژ گوشی‌تان در حال تمام شدن است و تا زمانیکه آلارم را بر روی گوشی خود مشاهده نکنید، آن را شارژ نمی‌کنید باید بدانید در معرض پرش آنتن گوشی قرار می‌گیرید. برای رفع این مشکل، توصیه می‌شود زمانیکه شارژ گوشی روی 30 تا 40 درصد است اقدام به شارژ گوشی خود نمایید. این کار باعث می‌شود هم طول عمر باتری افزایش پیدا کند و هم از بروز مشکلات دیگر مانند پریدن آنتن گوشی جلوگیری می‌نماید. 

تعمیر و تعویض آنتن گوشی در موبایل آباد

مسدود شدن آنتن 

پریدن آنتن گوشی ممکن است به دلیل مسدود شدن آنتن گوشی باشد. امروزه، با توجه به پیشرفت‌های زیادی که در علوم تکنولوژیک صورت گرفته است آنتن‌ها به صورت داخلی طراحی می‌شوند و دیگر مانند گذشته آنتن‌های بزرگ به گوشی‌های همراه متصل نیستند. ممکن است اکنون این سوال برای شما پیش بیاید که آنتن گوشی در کدام قسمت آن قرار گرفته است.
 
این مسئله به مدل گوشی بستگی دارد که افراد باید با توجه به مدل گوشی خود آنتن را پیدا کنند. پس از آن کاربران باید مطمئن شوند که آنتن خود را مسدود نکرده‌اند. 

ترفندهای ویژه برای رفع پریدن آنتن گوشی 

در بالا به دلایلی که باعث پریدن آنتن گوشی می‌شوند اشاره کردیم و متناسب با هریک راهکارهایی را نیز ارائه دادیم. اما در این میان، روش‌هایی نیز برای رفع پریدن آنتن گوشی وجود دارند که به کاربران کمک می‌کنند تا حد زیادی این مشکل را رفع نمایند و دوباره از گوشی خود استفاده کنند. 

ریستارت کردن 

اولین و ساده‌ترین راهکاری که برای رفع مشکل قطع و وصل شدن آنتن گوشی پیشنهاد می‌شود ریستارت کردن گوشی است. اگر اختلالی در شبکه و یا گوشی رخ داده باشد، به سادگی با استفاده از این روش می‌توان آن را رفع کرد. بنابراین، زمانیکه با این مشکل روبه‌رو شدید سریعا گوشی را ریستارت کنید. اگر متوجه شدید با این روش مشکل شما حل نشد، بهتر است به مرحله بعدی بروید. 

قرار دادن گوشی در حالت هواپیما 

قرار دادن گوشی در حالت هواپیما باعث می‌شود سیگنال‌های دریافتی توسط گوشی همراه رفرش شوند و این مسئله می‌تواند در بیشتر مواد مشکل قطع و وصل شدن آنتن گوشی را حل کند. در این مرحله بهتر است گوشی خود را به مدت 10 ثانیه بر روی حالت هواپیما قرار دهید. پس از آن گوشی را از این حالت خارج کنید. معمولا این کار باعث می‌شود سیگنال‌های گوشی آپدیت شوند و این امر نقش بسیار مهمی در بازگشت آنتن گوشی دارد. 

انتخاب اپراتور شبکه به صورت دستی 

اگر متوجه شدید راهکارهایی که در بالا پیشنهاد می‌شوند هیچ‌یک کارساز نیستند باید اپراتور گوشی را به صورت دستی انتخاب کنید. در این شرایط دیده شده است که در بیشتر مواقع مشکل پرش آنتن گوشی رفع می‌گردد و افراد می‌توانند از گوشی خود استفاده نمایند. برای اینکار باید روش زیر را اجرا کنید:
•    Settings -> Find Mobile networks -> Network operators
وقتی اینکار را انجام می‌دهید معمولا سیگنال به گوشی باز می‌گردد و قابل استفاده خواهد بود. 

دلیل پریدن آنتن گوشی

چک کردن سیم‌کارت 

گاهی با هیچ‌یک از این روش‌ها مشکل پرش آنتن گوشی موبایل حل نمی‌شود و افراد به دنبال راهکارهای دیگر هستند. در این موارد ممکن است مشکل پرش آنتن به دلیل بروز مشکل در سیم کارت باشد. بهتر است ابتدا از این موضوع اطمینان حاصل کنید که به سیم کارتی که درون موبایل قرار داده‌اید آسیبی وارد نشده است. ممکن است گاهی آسیب به محل قرارگیری سیم کارت وارد شده باشد که این امر باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. معمولا زمانی که محل قرارگیری سیم کارت آسیب دیده است مشکل پرش آنتن زیاد دیده می‌شود. 

آپدیت کردن نرم‌افزارها 

در پایان، توصیه می‌شود برای رفع مشکل قطع و وصل شدن آنتن گوشی نرم‌افزارهای اصلی خود را آپدیت کنید. معمولا عدم آپدیت‌سازی نرم‌افزارهایی که بر روی گوشی قرار گرفته‌اند باعث می‌شود آنتن گوشی قطع و وصل شود و این امر مشکلات زیادی را برای کاربران موبایل به وجود می‌آورد. به همین دلیل، اگر متوجه شدید با هیچ‌یک از روش‌های بالا پرش آنتن گوشی رفع نشد باید نرم‌افزارهایی را که بر روی گوشی قرار گرفته‌اند آپدیت سازید. با اینکار معمولا مشکل پرش آنتن گوشی رفع می‌گردد. اگر با هیچ‌یک از این روش‌ها مشکل پرش آنتن گوشی رفع نشد، باید به یک فرد متخصص مراجعه کنید. 

هزینه و قیمت تعمیر و تعویض آنتن گوشی در موبایل آباد 

یکی از مهمترین سوالاتی که دائما پرسیده می‌شود در این رابطه است که هزینه تعمیر پریدن آنتن گوشی چقدر است. بهتر بدانید معمولا عوامل خارجی باعث پرش آنتن گوشی می‌شوند. در نتیجه، حتی زمانیکه به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید شاید نتوان کار زیادی برای شما انجام داد. 
 
گاهی ممکن است گوشی ضربه دیده باشد و ساختار داخلی آن از بین رفته باشد. در این شرایط، تعمیر گوشی می‌تواند به رفع مشکل پریدن آنتن گوشی کمک کند. به همین دلیل، برای استعلام قیمت بهتر است با کارشناسان ما در موبایل آباد در تماس باشید. 

اصالت قطعات و گارانتی قطعات موبایل موبایل آباد 

تعویض قطعه یکی از بزرگترین مواردی است که می‌تواند باعث بروز نگرانی در کاربران شود. زیرا امروزه قطعات فیک در بازار زیاد است و اگر این قطعات بر روی موبایل سوار شوند می‌توانند به ساختار داخلی آن آسیب وارد کنند. بهتر است بدانید تمامی قطعاتی که در موبایل آباد موجود هستند کیفیت بسیار بالایی دارند و همراه با گارانتی به فروش می‌رسند و بر روی موبایل‎ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها سوار می‌شوند. در نتیجه، شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی تعمیر موبایل خود را به این مرکز بسپارید. 

تعمیر پریدن آنتن گوشی در موبایل آباد 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد پریدن آنتن گوشی در اختیار شما قرار دهیم. موارد مختلفی باعث پرش آنتن می‌شوند که از میان آنها می‌توان به قرارگیری در ساختمان‌های نامناسب، پدیده‌های جوی، ترافیک بالای مخابراتی، وجود مشکلات نرم‌افزاری و یا ضربه به گوشی و بروز مشکلات سخت‌افزاری اشاره کرد. با ترفندهای ساده می‌توان به رفع پرش آنتن موبایل کمک کرد، در صورتی که با این ترفندها مشکل رفع نشد می‌توانید فرم درخواست را در سایت موبایل آباد پر کنید. در این شرایط، کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت و سپس اقدامات لازم در این روند انجام می‌شوند. 

سوالات پرتکرار در مورد پرش آنتن گوشی 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد پریدن آنتن گوشی پاسخ دهیم. 

 

سوالات متداول


آیا پریدن آنتن گوشی به معنای مشکل سخت‌افزاری است؟


به طور کلی، همانطور که متوجه شده‌اید پریدن آنتن گوشی می‌تواند به دلیل مسدود کردن این برنامه بر روی گوشی و یا مشکلات خارجی باشد. گاهی نیز ضربه به گوشی باعث می‌شود آنتن درونی گوشی آسیب ببیند که در این صورت یک تعمیرکار متخصص باید برای رفع آن اقدام کند. 
 

آیا با آپدیت کردن برنامه‎‌ها مشکل پریدن آنتن گوشی رفع می‌شود؟


عدم آپدیت سازی برنامه‌هایی که بر روی گوشی قرار گرفته‌اند زمینه‌ساز بروز مشکلات زیادی می‌شوند که یکی از آنها پریدن آنتن گوشی است. اگر پرش آنتن گوشی به دلیل نسخه قدیمی برنامه‌هایی است که روی گوشی قرار گرفته‌اند بی‌شک پس از آپدیت کردن این مشکل رفع می‌شود و افراد دوباره می‌توانند از گوشی خود استفاده نمایند. 


آیا پریدن آنتن گوشی نشان‌دهنده مشکل جدی در گوشی است؟
 

به طور کلی، پرش آنتن گوشی نشان‌دهنده مشکل جدی در گوشی نیست و به راحتی رفع می‌گردد. گاهی ضربه به گوشی باعث می‌شود ساختار آنتن در گوشی آسیب ببیند و این مسئله زمینه‌ساز بروز مشکل می‌شود. اما باید بدانید معمولا با تعمیرات ساده و آپدیت‌سازی نرم‌افزارهایی که بر روی گوشی قرار گرفته‌اند می‌توان این مشکل را رفع کرد.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات