لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی

حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی

همه گوشی‌های اندرویدی معمولا با گذشت زمان و استفاده بیش از حد دچار کاهش سرعت می‌شوند. این امر بیشتر بهدلیل فرسودگی سخت‌افزار گوشی است. در موارد متعددی، کاربران اندرویدی بلافاصله پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل (OTA) کاهش سرعت عملکرد گوشی اندرویدی خود را تجربه کرده‌اند. برای این موضوع دلایل زیادی وجود دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بدافزارها، فایل‌های قدیمی باقیمانده در کش و وجود باگ در به‌روزرسانی ارائهشده توسط شرکت سازنده گوشی اشاره کرد. اما خوشبختانه برای حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با ما در مرکز تخصصی تعمیرات موبایل موبایل آباد همراه باشید.


 
بررسی مشکلات بعد از بروزرسانی گوشی 

 


تقریباً همه کاربران اندرویدی پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری، کندتر شدن گوشی را تجربه کرده‌اند. چند دلیل برای این اتفاق وجود دارد، و البته چند راهکار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.
یکی از دلایلی که ممکن است گوشی شما پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری کند شود، این است که به‌روزرسانی برای مدل گوشی خاص شما بهینه نشده است. هنگامی که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید منتشر می‌شود، معمولاً برای جدیدترین مدل‌های گوشی در بازار طراحی می‌شود و مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است نتوانند نرم‌افزار جدید را مانند مدل‌های جدیدتر مدیریت کنند.
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است گوشی شما پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری کند شود، این است که به‌روزرسانی شامل ویژگی‌های جدیدی است که به قدرت پردازش بیشتری از تلفن شما نیاز دارند. برای مثال، اگر به‌روزرسانی شامل یک تصویر زمینه زنده یا یک ویجت جدید باشد، گوشی شما باید از منابع بیشتری برای اجرای این ویژگی‌های جدید استفاده کند.
می‌توانید با بستن برنامه‌های استفاده نشده و پاک کردن حافظه پنهان، به عملکرد سریع‌تر گوشی خود پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری کمک کنید. همچنین می‌توانید گوشی را مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید آیا به حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی کمک می‌کند یا خیر. اگر بعد از این‌که این کارها را امتحان کردید، گوشی شما همچنان کند است، ممکن است لازم باشد تا گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

 


بررسی دلایل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی 


این‌که چرا گوشی پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار هنگ میکند، ممکن است چند دلیل داشته‌باشد. یک دلیل می‌تواند این باشد که به‌روزرسانی با سخت‌افزار گوشی شما سازگار نیست. دلیل دیگر می‌تواند این باشد که به‌روزرسانی برای مدل و نسخه سیستمعامل خاص گوشی شما بهینه نشده است. در نهایت، دلیل سوم می‌تواند این باشد که برنامه‌ها و فرآیندهای زیادی در پس‌زمینه در حال اجرا هستند و به‌روزرسانی قادر به پاسخگویی به همه آن‌ها نبوده است. اگر بعد از به‌روزرسانی نرم‌افزاری، گوشی شما عملکرد کندی دارد، توصیه می‌کنیم برای راهنمایی بیشتر با نمایندگی یا تعمیرگاه‌های مجاز تلفن همراه تماس بگیرید.

حل مشکل کند شدن گوشی پس از به‌روز‌رسانی
 
بررسی راهکارهای موثر برای حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی


در ادامه، مراحل کاملی را ذکر خواهیم کرد که تقریباً برای همه سازندگان دستگاه‌های محبوب اندرویدی مانند برندهای زیر یکسان هستند:
●    سامسونگ
●    وان پلاس
●    شیائومی
●    ویو
●    ریلمی
●    اوپو
●    موتورولا
●    هواوی
●    نوکیا
●    آنر
●    ال جی و …
لطفا کارهای زیر را به دقت دنبال کنید تا از هر گونه خطا جلوگیری شود.
دو روز صبر کنید تا ببینید آیا عملکرد گوشی بهتر می‌شود یا خیر!
پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید، پایدار شدن نرم‌افزار دستگاه شما ممکن است تا دو روز طول بکشد. زیرا تا مدتی، برخی از فرآیندهایی که با به‌روزرسانی سیستمعامل شروع شده‌اند در پسزمینه باقی می‌مانند. بنابراین می‌توانید چند روز صبر کنید و ببینید که آیا زمان به حل مشکل هنگ کردن گوشی پس از بروزرسانی کمک می‌کند یا خیر. 
برخی از فرآیندهای آغازشده توسط به‌روزرسانی که برای مدتی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:
●    نمایه‌سازی فایل‌ها 
●    به‌روزرسانی برنامه‌های از پیش نصب شده: هنگامی که دستگاه برای اولین‌بار پس از به‌روزرسانی روشن شده و به اینترنت متصل می‌شود، برنامه‌های موجود در آن نیز به‌صورت خودکار به روزرسانی می‌شوند.
پردازش‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند از پردازنده استفاده زیادی می‌کنند و باعث می‌شوند که دستگاه به‌طور موقت برای یک یا دو روز کند شود. این رفتار در طول نمایه سازی و به‌روزرسانی برنامه‌ها طبیعی است.


دستگاه را مجددا راه‌اندازی کنید


اگر دو روز پس از به‌روزرسانی، دستگاه شما همچنان هنگ میکند، دستگاه را مجدداً راه‌اندازی کنید تا ببینید که آیا عملکرد آن بهبود می‌یابد یا خیر.


حافظه کش را پاک کنید


برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی خود، ابتدا باید بررسی کنید که آیا آخرین به‌روزرسانی سیستم را دانلود کرده‌اید یا خیر. گوشی‌های اندرویدی به‌روزرسانی‌های سیستم را در حافظه پنهان خود ذخیره می‌کنند. اگر کش پر باشد، می‌توانند باعث کندتر شدن تلفن شما شوند. برای پاک کردن حافظه پنهان گوشی اندرویدی خود، این مراحل ساده را دنبال کنید:
ابتدا به Settings > Storage > Cached Data بروید. این صفحه به شما نشان می‌دهد که کدام برنامه‌ها در حالحاضر فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کنند. روی گزینه‌ای که مربوط به پاک کردن حافظه کش برنامه است ضربه بزنید تا همه آن‌ها حذف شوند. توجه داشته‌باشید که باید این فرآیند را برای هر اپلیکیشن روی گوشی خود تکرار کنید. پس از پاک کردن حافظه نهان، فضای ذخیره‌سازی بیشتری بهدست می‌آورید و عملکرد برنامه را بازیابی می‌کنید. اگر نسخه جدیدی از اندروید را نصب کرده اید، باید این مراحل را تکرار کنید.
یکی دیگر از مزایای پاک کردن حافظه نهان افزایش سرعت و عمر باتری است. هنگام استفاده از برنامه‌های مختلف (و مخصوصا Google Chrome)، فایل‌های داده حافظه پنهان در دستگاه شما ذخیره می‌شوند. این فایل‌ها اطلاعات را ذخیره می‌کنند تا برنامه‌ها بتوانند نحوه استفاده شما از آن‌ها را بهخاطر بسپارند. برای اطمینان از اینکه دستگاه شما سریع‌تر و بدون هیچ مشکلی در عملکرد کار می‌کند، مراقب ذخیره‌سازی حافظه پنهان گوشی باشید. 

حل مشکل کند شدن گوشی پس از به‌روز‌رسانی


برای حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی، بازنشانی داده‌های کارخانه (factory data reset) را انجام دهید


از اطلاعات مهم ذخیره‌شده در حافظه داخلی دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس بازنشانی به تنظیمات کارخانه انجام دهید. توجه داشته‌باشید! بازنشانی به داده‌های کارخانه تمام داده‌های حافظه داخلی را پاک می‌کند. البته محتوای کارت SD حذف نخواهد شد. شما باید از محتوای شخصی مانند مخاطبین و فایل‌های رسانه‌ای از دستگاه خود در کارت SD، کامپیوتر شخصی یا سرویس پشتیبانگیری ابری (حساب آنلاین) نسخه پشتیبان تهیه کنید.


تعمیر یا عیب‌یابی نرم‌افزاری انجام دهید


اگر اخیراً این کار را انجام نداده‌اید، از اطلاعات مهم ذخیرهشده در حافظه داخلی دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس یک تعمیر یا عیبیابی نرم‌افزاری انجام دهید. روش انجام این کار در برندهای مختلف سازنده اسمارت‌فون‌های اندرویدی متفاوت است و شما می‌توانید این روش را با سرچ کردن مدل گوشی خود در اینترنت پیدا کنید.


برای حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی، کارت حافظه را فرمت کنید (کارت SD)


و در آخرین مرحله سعی کنید کارت حافظه اسمارت‌فون را فرمت کنید. فرمت کردن کارت حافظه، همه فایل‌ها و پوشه‌ها، از جمله داده‌های باقی مانده و فایل‌های خراب را حذف می‌کند.
توجه داشته‌باشید! قبل از فرمت کردن کارت حافظه از اطلاعات مهم پشتیبان تهیه کنید. می‌توانید از یک کابل usb برای انتقال محتوای کارت حافظه به رایانه استفاده کنید.
برای فرمت کارت حافظه:
●    Settings > Storage را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
●    روی کارت SD ضربه بزنید، سپس روی Storage settings > Format > FORMAT SD CARD ضربه بزنید.


حل تضمینی مشکلات گوشی در موبایل آباد


معمولا اگر چند روز صبر کنید و سپس حافظه کش دستگاه خود را پاک کنید، موفق به حل مشکل خواهید شد. با اینحال گاهی اوقات وجود برخی باگ‌های نرم‌افزاری در به‌روزرسانی جدید اندروید و یا وجود بدافزارها بر روی گوشی شما می‌توانند عملکرد دستگاه‌تان را بهشدت تحت تاثیر قرار دهند. در این شرایط بهترین راهکار این است که برای حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.
شما می‌توانید بهسادگی با ثبت مشخصات دستگاه خود و مشکل آن در وب‌سایت موبایل آباد، از خدمات باکیفیت ما در کمترین زمان ممکن بهره‌مند شوید! متخصصان ما در اسرع وقت به مشکل اسمارت‌فون شما رسیدگی می‌کنند و به‌صورت تضمینی، مشکل هنگ کردن آن را برطرف خواهند کرد.

 

سوالات متداول

 


آیا امکان کند شدن گوشی اندرویدی پس از به‌روزرسانی وجود دارد؟


بله.  این اتفاق برای بسیاری از کاربران رخ می‌دهد. مخصوصا اسمارت‌فون‌های قدیمی‌تر و یا اسمارت‌فون‌هایی که سخت‌افزار (رم، حافظه داخلی، cpu و...) چندان قدرتمندی ندارند بیشتر تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند و باید برای حل مشکل کند شدن گوشی پس از بروزرسانی اقدام کنند.


آیا بازنشانی به تنظیمات کارخانه‌، گوشی را سریع‌تر می‌کند؟


بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه می‌تواند جان تازه‌ای به گوشی شما بدهد. اگرچه این روش ممکن است با حذف تمام داده‌ها، گوشی را سریع‌تر کند، اما فقط باید در مواقع ضروری انجام شود. همچنین، از آن‌جایی‌که گوشی پس از ریست فکتوری از نظر نرم‌افزاری کاملاً نو خواهد شد، باتری آن تنها عامل تعیین‌کننده سرعت دستگاه خواهد بود. باتری‌ها با گذشت زمان تحلیل می‌روند و باتری‌های قدیمی می‌توانند عامل مهمی در کند شدن تلفن همراه شما باشند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات