لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ a51

خاموش شدن و روشن نشدن گوشی سامسونگ a51

برند سامسونگ از برندهای قدیمی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند است که توانسته است با تولید محصولات خاص و منحصربه‌فرد تمامی افراد را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار دهد. امروزه، بسیاری از افراد به برند سامسونگ اطمینان کاملی دارند و همواره به این موضوع اشاره می‌کنند گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ بسیار باکیفیت هستند و طول عمر بالایی دارند. یکی از محصولات پرطرفداری که در سال 2020 به بازار عرضه گردید گوشی سامسونگ a51 است.
با توجه به این موضوع که تعمیرات موبایل جز جدانشدنی از گوشی‌ها هوشمند است، در کنار آن سوالات متعددی در مورد عملکرد این گوشی مانند علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 به وجود آمد. همین امر سبب شد متخصصان با تمرکز بر ساختار داخلی این گوشی برای تعمیر و رفع مشکل این گوشی اقدام کنند. در ادامه اطلاعات کاملی را در مورد علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

همچنین شما می‌توانید با ثبت درخواست در پنل تعمیرات موبایل سایت موبایل آباد نسبت به عیب‌یابی و تعمیر گوشی سامسونگ A51 خود اقدام کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و پس از دریافت اطلاعات مربوطه فرایند تعمیر گوشی شما آغاذ خواهد شد.


معرفی گوشی سامسونگ a51
 

قبل از آنکه به طور تخصصی به علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 بپردازیم بهتر است نگاهی به ویژگی‌های این گوشی خاص داشته باشیم. گوشی سامسونگ a51 با حافظه 6 رم به بازار آمد و در ساختار آن از صفحه نمایش سوپر آمولد استفاده شده است. بر روی این گوشی نسخه اندروید 10 پیاده‌سازی شده است و این مسئله باعث شده است گوشی سامسونگ a51 در رده گوشی‌های مدرن قرار گیرد.

 

روشن نشدن گوشی سامسونگ A51


 
 از ویژگی‌های بسیار مهم این گوشی می‌توان به قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت و شفاف اشاره کرد. باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 به کار رفته است که طول عمر آن را بالا برده است. تراشه گرافیکی باکیفیتی در این گوشی وجود دارد که آن را برای بازی‌های ویدیویی ایده‌آل کرده است. 


خاموش شدن گوشی سامسونگ

 

شاید بتوان گفت یکی از بدترین مواردی که ممکن است برای یک کاربر موبایل رخ دهد خاموش شدن ناگهانی و یا زود هنگام گوشی است. همانطور که می‌دانید امروزه گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند و به نوعی زندگی افراد به گوشی وابسته است. اگر گوشی دائما خراب شود، فرد در شرایط بسیار دشواری قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع کاربران همواره به دنبال علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 هستند. خاموشی گوشی سامسونگ دلایل متفاوتی دارد که در ادامه تلاش می‌کنیم به بیان آنها بپردازیم. 


نصب برنامه از منابع نامعتبر 


یکی از مهمترین دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 نصب برنامه از منابع نامعتبر بر روی گوشی است. همانطور که می‌دانید زمانیکه کاربر با موبایل خود وارد سایت‌های مختلفی می‌شود ممکن است لینک‌های متعددی به آن نمایش داده شوند و اگر یکی از این لینک‌ها جالب باشد و کاربر آنها را دانلود کند می‌تواند نرم‌افزار گوشی را تحت تاثیر قرار دهد.
 بسیاری از کسانی که برای تعمیرات موبایل به موبایل آباد مراجعه می‌کنند و به دنبال علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 هستند متوجه می‌شوند برنامه‌های زیادی را که منبع معتبری ندارند بر روی گوشی خود نصب کرده‌اند و این مسئله به گوشی آسیب‌های زیادی وارد می‌کند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از خاموشی گوشی سامسونگ a51گوشی خود را در حالت safe mode قرار دهید. همچنین، هرگز از روی لینک‌ها و یا منابع نامعتبر اقدم به دانلود نکنید. در این صورت می‌توانید از اطلاعات داخلی گوشی خود محاظفت کنید و دیگر مشکل خاموش شدن گوشی برای شما رخ نمی‌دهد. 


فعال‌سازی حالت safe mode


همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 عدم فعال‌سازی حالت safe mode بر روی گوشی است. اگر با حالت safe mode آشنایی ندارید، می‌توانید بدین صورت آن را فعال نمایید: 
•    ابتدا دکمه پاور را در گوشی خود نگه دارید تا گوشی شما خاموش شود. 
•    زمانی که گوشی در حال خاموش شدن است و لوگو سامسونگ بر روی صفحه نمایش داده می‌شود دکمه volume پایین را فشار دهید و چند ثانیه در همین حالت نگه دارید. این فرآیند بیش از 30 ثانیه زمان نخواهد برد. 
•    در پایان گزینه Safe mode نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید آن را فعال کنید. 


حجم بالای دیتای ذخیره شده در گوشی سامسونگ 


از جمله موارد دیگری که می‌تواند به عنوان علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 در نظر گرفته شود حجم بالای دیتای ذخیره شده در گوشی است. بهتر است قبل از آنکه اقدامی بر روی گوشی خود انجام دهید ابتدا ظرفیت حافظه آن را بررسی کنید. 
 
اگر شما جز آن دسته کسانی هستید که دائما عکس و یا فیلم می‌گیرید خالی کردن حافظه و انتقال داده‌های آن به لپ‌تاپ و کامپیوتر از مواردی است که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند. همچنین، می‌توانید بر روی گوشی خود حافظه جانبی نصب کنید و اطلاعات را به درون حافظه جانبی انتقال دهید. معمولا زمانیکه حافظه گوشی خود را خالی می‌کنید روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 حل می‌شود و شما می‌توانید بدون دغدغه از گوشی‌ خود استفاده نمایید. 


خرابی باتری 


باتری گوشی قلب حیاتی آن است. زمانیکه باتری گوشی آسیب می‌بیند دیگر نمی‌توان به خوبی از آن استفاده کرد و این مسئله می‌تواند چالش‌های زیادی را برای کاربران به وجود بیاورد. یکی از رایج‌ترین مواردی که می‌تواند به عنوان علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 در نظر گرفته شود خرابی باتری است. زمانیکه باتری نمی‌تواند شارژ نگه دارد، باعث می‌شود گوشی خاموش شود و همین امر چالش‌های زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. در همینجا به شما اعلام می‌کنیم اگر باتری گوشی خود را هر چه سریعتر تعویض نکنید، ممکن است به قسمت‌های دیگر موبایل شما فشار وارد شود. بنابراین، تعویض باتری خراب از جمله اموری است که تمامی صاحبان گوشی‌های هوشمند باید به آن توجه داشته باشند. 


خرابی شارژر و کابل شارژ 


زمانیکه گوشی خریداری می‌کنید شارژر آن به شما داده می‌شود و دقیقا با توجه به ساختار داخلی گوشی طراحی شده است. موارد متعددی می‌توانند باعث شود شارژر گوشی خراب شود و همین امر چالش‌های زیادی را برای دارندگان گوشی‌های هوشمند به وجود می‌آورد. کارشناسان ما در موبایل آباد به این موضوع اشاره می‌کنند یکی از دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 خرابی شارژر است. 
زمانیکه ساختار داخلی شارژر آسیب دیده باشد نمی‌تواند جریان الکتریسیته را به باتری انتقال دهد و این مسئله می‌تواند شارژ را کاهش دهد. گاهی کابل شارژ ضعیف است و این مسئله نیز اجازه نمی‌دهد باتری گوشی به خوبی شارژ شود. در این شرایط، اگر شما شارژر خود را تعویض کنید به زودی مسئله روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 حل می‌شود. در نتیجه قبل از هر اقدامی ابتدا چک کنید آیا شارژر شما به خوبی کار می‌کند یا خیر. 

 

خاموش شدن گوشی سامسونگ A51


آیا خرابی شارژر باعث داغ شدن گوشی می‌شود؟


خرابی شارژ می‌تواند باعث شود گوشی همیشه داغ شود. این مسئله می‌تواند در بلند مدت به مدارهای داخلی گوشی آسیب وارد کند و طول عمر آن را کاهش دهد. به همین دلیل، استفاده از یک شارژر باکیفیت از جمله اموری است که تمامی صاحبان گوشی باید به آن توجه داشته باشند (اگر می‌خواهید با دلایل دیگر داغ شدن گوشی آشنایی پیدا کنید، می‌توانید مقاله علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 را مطالعه کنید). 


خرابی دکمه‌های کنار گوشی 


در گوشی‌های سامسونگ دکمه‌هایی که در کنار گوشی قرار گرفته‌اند اثرات زیادی بر عملکرد گوشی دارند و تنها وظیفه آنها کم و یا زیاد کردن گوشی نیست. بلکه از این گوشی می‌توان برای خاموش کردن گوشی نیز استفاده کرد. گاهی گیر کردن این دکمه‌ها سبب می‌شود گوشی خاموش شود و این سئله چالش‌های زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. به همین دلیل، کارشناسان موبایل آباد همواره به این موضوع اشاره می‌کنند قبل از هر اقدامی برای بررسی روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 اطمینان حاص کنید دکمه کنار گوشی شما گیر نکرده است. البته به این موضوع توجه داشته باشید گاهی دکمه خراب شده است و باید به یک مرکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه نمایید. 


خرابی صفحه نمایش گوشی سامسونگ


مسئله دیگری که می‌تواند به عنوان یکی از دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 در نظر گرفته شود خرابی صفحه نمایش است. گاهی صفحه نمایش ضربه می‌بیند و مدارهای داخلی آن خراب می‌شوند.  در نتیجه، ال‌سی‌دی قدرت نمایش آیتم‌های مختلف را بر روی گوشی از دست می‌دهد و این مسئله منجر به روشن نشدن گوشی سامسونگ می‌شود. 
 
اگر اخیرا گوشی سامسونگ شما آسیب دیده است و پس از آن صفحه روشن نمی‌شود و گوشی در حالت خاموشی قرار دارد بهتر است به یک مرکز معتبر مراجعه نمایید و صفحه نمایش گوشی را بررسی کنید. 


نفوذ آب و رطوبت به گوشی سامسونگ 


به طور کلی، در تمامی سال‌هایی که در موبایل آباد برای تعمیر انواع گوشی‌ها فعالیت داشتیم به این مسئله رسیدیم یکی از آسیب‌رسان‌ترین آیتم‌ها برای ساختار داخلی گوشی‌های هوشمند آب و رطوبت است. بنابراین، تمامی کسانی که می‌خواهند طول عمر گوشی‌های خود را بالا ببرند باید از قرارگیری گوشی خود در معرض آب و رطوبت جلوگیری نمایند. یکی از دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 وارد شدن آب به داخل گوشی است. این مسئله می‌تواند به برد گوشی آسیب وارد کند و این مسئله به صورت خاموش شدن مجدد گوشی خود را نشان می‌دهد. 


سوختن CPU


اگر گوشی شما بدون هیچ‌گونه دلیلی خاموش می‌شود و تمامی موارد بالا را طی کرده‌اید و متوجه شده‌اید علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 هیچ‌یک از این موارد نیست باید بدانید متاسفانه CPU گوشی خراب شده است و یا سوخته است. خراب شدن CPU باعث می‌شود عملکرد کلی گوشی تحت تاثیر قرار گیرد و در نتیجه دیگر نمی‌توان از گوشی استفاده کرد. در این شرایط، باید به یک مرکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه کنید و سپس برای تعمیر گوشی خود اقدام نمایید. به این موضوع توجه داشته باشید تعمیر و تعویض CPU کار دشواری است که تنها باید زیر نظر متخصصان صورت گیرد. در غیر اینصورت، ممکن است ساختار داخلی گوشی خراب شود و دیگر قابل‌استفاده نباشد. 

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.


اصالت قطعات و گارانتی قطعات موبایل موبایل آباد 


در بالا به این نتیجه رسیدید علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 می‌تواند مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باشد. اگر مشکلات گوشی شما نرم‌افزاری است باید هر چه سریعتر برای آپدیت کردن برنامه‌های خود اقدام کنید و مشکلات مرتبط با نرم‌افزار را از بین ببرید. اما زمانیکه دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 مشکلات سخت‌افزاری است، پای استفاده از قطعات اصل به میان کشیده می‌شود. موبایل آباد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکزی که در زمینه تعمیرات موبایل فعالیت دارد توانسته است در تمامی این سال‌ها قطعات اصل را به مشتریان خود ارائه دهد و رضایت بالای مشتریان نشان می‌دهد این مرکز همواره به ارائه کالاهای اصیل پایبند بوده است.  

 

تعمیر گوشی سامسونگ A51 در موبایل آباد


تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که می‌دانید وجود مشکل در باتری گوشی از دلایلی است که می‌تواند باعث خاموش شدن گوشی شود. از دلایل دیگر می‌توان وجود مشکل در شارژر، نفوذ آب و رطوبت به ساختار داخلی گوشی، سوختن CPU و خرابی دکمه‌های موبایل اشاره کرد. اگر می‌خواهید برای تعمیرات موبایل اقدام کنید می‌توانید به سایت اصلی موبایل آباد مراجعه کنید و سپس فرم درخواست را پر کنید. پس از آن کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت. 


سوالات پرتکرار در مورد علت روشن نشدن گوشی سامسونگ a51


در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد دلایل روشن نشدن گوشی سامسونگ a51 پاسخ دهیم. این مسئله به شما کمک می‌کند دید روشنی به این موارد داشته باشید و همین امر سبب می‌شود طول عمر گوشی شما افزایش پیدا کند. 

 

سوالات متداول

 


آیا داغ شدن گوشی می‌تواند منجر به روشن نشدن گوشی سامسونگ شود؟


داغ شدن گوشی دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها خرابی باتری موبایل است. اگر دلایل داغ شدن خرابی باتری باشد، به زودی گوشی شما خاموش می‌شود و یا دیگر روشن نمی‌شود. اما اگر داغ شدن گوشی دلایل دیگری داشته باشد، الزاما منجر به خاموشی گوشی موبایل نمی‌شود. 


آیا روشن نشدن گوشی سامسونگ نشان‌دهنده مشکل حاد است؟


باید بدانید روشن نشدن گوشی سامسونگ معمولا نشان‌دهنده وجود مشکلات جزیی در گوشی است که به سادگی حل می‌شود. در برخی از موارد ممکن است برد گوشی خراب شده باشد و یا CPU سوخته باشد. در این شرایط، باید مشکل گوشی به صورت تخصصی رفع شود. این موارد می‌توانند توسط متخصصان موبایل آباد انجام شوند و به شما کمک نمایند دوباره از گوشی خود استفاده کنید. 


وقتی گوشی سامسونگ روشن نمی‌شود یعنی آن را باید عوض کنم؟


برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند زمانیکه مشکلی بر روی گوشی آنها به وجود می‌آید زمان تعویض گوشی رسیده است. اما باید بدانید شما می‌توانید با تعمیرات موبایل به سادگی و برای مدت زمان بیشتر از گوشی موبایل خود استفاده نمایید. خرابی گوشی هرگز به معنای تعویض آن نیست.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات