لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

دلایل ارسال نشدن پیامک ها

دلایل ارسال نشدن پیامک ها

اس ام اس یک سرویس ارتباطی است که تمامی اپراتورهایی که در سراسر جهان  وجود دارند این سرویس ارتباطی را ارائه می‌دهند. در گذشته استفاده از سرویس اس ام اس در میان مخطبان گوشی همراه بسیار پر کاربردتر از امروز بوده است. برنامه‌های ارتباطی بسیار زیادی به بازار ارائه شده‌اند که همگی از سرویس اینترنت استفاده می‌کنند و با  پیدایش این برنامه‌ها استفاده از سرویس اس ام اس کمتر شده است، اما باید بدانید که به دلیل پرکاربرد بودن این سرویس در میان مشتریان درست است که  استفاده از آن کم شده، اما هنوز قطع  نشده است. 
 تمام مخاطبانی که از این سرویس استفاده می‌کنند ممکن است که دچار مشکلاتی شوند که این مشکلات در اوایل استفاده از آن بیشتر از امروزه بوده است و در حال حاضر با پیشرفت در این زمینه کمتر از قبل این مشکل به وجود می ‌آید. زمانی که فردی برای فرد دیگری پیامی ارسال می کند این امکان وجود دارد که این پیامک ارسال شده دچار مشکلی شود و در راستای این مشکل دیرتر یا هرگز به دست فرد مقابل نرسد. این سرویس از همان ابتدای پیدایش هزینه بسیار پایینی در بر داشته است و طرفداران بسیار زیادی داشته است. با ما در ادامه این مطلب از موبایل آباد همراه باشید تا راهکارهای رفع این مشکل را با یکدیگر بررسی کنیم. 

 

6 علت ارسال نشدن پیامک


برای همه این سوال پیش می‌آید که چرا پیامم ارسال نمیشه؟ دلیل ارسال نشدن پیامک دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. دلایلی که برای علت ارسال نشدن پیامک وجود دارد همگی عبارتند از:

 


1.    اشتباه بودن شماره دریافت کننده

 


زمانی که اقدام به برقراری ارتباط با پیامک می‌کنید و جوابی دریافت نمی‌کنید ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که چرا پیام ارسال نمیشه! اما حقیقت این نیست و شما با عدم ارسال پیامک رو به رو نشده‌اید اما پیام ارسال شده به دست مخاطب هم نرسیده است. اینجا نیاز است که به بررسی شماره‌ای که برای آن پیام ارسال کردید بپردازید زیرا اغلب این امکان وجود دارد که شماره مقصد را اشتباه وارد کرده باشید.


2.    محدودیت کلمات


در مواردی پیش آمده است که اقدام به ارسال پیامک می‌کنید اما متوجه ارسال نشدن پیامک خود می‌شوید و در این لحظه است که به دلیل ارسال نشدن پیامک می‌پردازید. ابتدا نیاز است که متن نوشته خود را بررسی کنید و ببینید از چند کاراکتر تشکیل شده است زیرا برای ارسال پیامک می‌توانید از تعداد کاراکتر و یا حروف مشخصی استفاده کنید و زمانی که این محدودیت را پشت سر بگذارید با ارسال نشدن پیامک و یا ارسال نشدن اس ام اس رو‌به‌رو می‌شوید. هر پیام می‌تواند از 70 کاراکتر تشکیل  شود و در نهایت 3 پیام را می‌توانید به یک مخاطب ارسال کنید.


3.    عدم اعتبار کافی


یکی دیگر از مشکلاتی که می‌تواند دلیل ارسال نشدن پیامک باشد عدم اعتبار کافی برای فرد ارسال کننده پیام است. عدم وجود اعتبار کافی می‌تواند به دلیل پرداخت نکردن حساب ماهیانه و یا اتمام شارژ و یا حساب اعتباری خریداری شده باشد. 


4.    محتوای نامناسب پیامک


زمانی که قصد ارسال اس ام اس را دارید باید توجه داشته باشید که هر اپراتور ممکن است اجازه استفاده از برخی کلمات را به شما ندهد و در این صورت اگر از آن کلمات استفاده کرده باشید متوجه می‌شوید که ارسال پیامک شما ناموفق بوده است. برای رفع مشکل ارسال اس ام اس باید متنی که نوشته‌اید را مجددا با دقت بسیار بالا بازبینی و اصلاح کنید و سپس اقدام به ارسال مجدد آن نمائید. 

 

5.    خاموش بودن شماره مقابل


اگر شماره تماسی که برای آن اس ام اس ارسال می‌شود خاموش و یا مسدود شده باشد آن طرف قادر به دریافت اس ام اس شما نخواهد بود. برای مطمئن شدن از در دسترس بودن شماره طرف مقابل می‌توانید با او تماس برقرار کنید تا متوجه شوید دستگاه دریافت کننده پیامک روشن است یا خیر.


6.    کش کردن برنامه پیامک گوشی


هر پیامکی که ارسال شده است، در پو‌شه‌ای به نام پیام‌های ارسال شده ذخیره می‌شود. در صورت ارسال زیاد اس ام اس ممکن است این حافظه به حد نساب برسد و در اصطلاح پر شود. زمانی که این حافظه پر می‌شود با ارسال نشدن اس ام اس مواجه می‌شوید. برای حل این مشکل، نیاز است که حافظه را بررسی کرده تا در صورت پر بودن  آن را تخلیه کنید. برای انجام دادن این کار نیاز است به برنامه و تنظیمات آن دست پیدا کنید.

در چند خط بخوانید


آنچه باید در مورد اینکه چرا پیامم ارسال نمیشه بدانید این است اگر  زمانی با عدم ارسال پیامک رو به رو شدید ابتدا باید از خودتان بپرسید چرا ارسال پیامک ناموفق بوده است تا بتوانید به رفع اشکال ارسال اس ام اس بپردازید. برای حل مشکل ارسال نشدن پیام نیاز است دلایل ارسال نشدن اس ام را بدانید سپس به بررسی و بر طرف کردن مشکلات ارسال بپردازید. چنانچه یک پیام را مدت زمان زیادی است که فرستادید و یا یک پیام را برای چند بار فرستادید اما برای شماره‌ای که وارد کردید ارسال نشده است ابتدا از وجود موجودی کافی برای ارسال پیام مطمئن شوید سپس شماره وارد شده را بررسی کنید تا به صورت صحیح وارد شده باشد. از روشن بودن و در دسترس بودن شماره مقابل اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید تعداد کاراکترهای پیام شما بیش از حد مجازی که در هر گوشی تعیین شده است نباشد. در صورتی که هیچ یک از این مشکلات وجود نداشت نیاز است حافظه ارسال پیام خود را بررسی کنید تا پر نشده باشد و در نهایت اقدام به ارسال پیامک تازه نمائید. گاهی ممکن است پیش آید که به دلیل نداشتن موجودی کافی از طرف مقصد پیام شما این مشکل پیش آید که پیامک شما برای مقصد دلیوری و ارسال نشده باشد. اگر موضوع مهمی را می‌خواهید به مقصد خود برسانید پیشنهاد می‌شود با او تماس بگیرید. 
آیا تا به امروز با این مشکل روبرو شده‌اید؟ چگونه این مشکل را رفع کرده‌اید؟ اگر از روشی به‌غیر از این 6 روش استفاده کرده‌اید، با ما در میان بگذارید. تنها کافی است زیر همین مقاله، نظر خود را کامنت کنید. 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات