لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

ماجرای بحران سامسونگ و ناکام ماندن اپل چه بود؟

ماجرای بحران سامسونگ و ناکام ماندن اپل چه بود؟

اپل و سامسونگ دو کمپانی بزرگ و برتر در زمینه‌ی تلفن همراه می‌باشند و امروزه کاربران برای به دلیل رقابت و یا جذابیت بیشتر، از گوشی‌های این دو کمپانی استفاده می‌کنند. 


بحران سامسونگ در تولید گوشی گلکسی نوت 7


اگر به یاد داشته باشید مدت‌ها قبل، سامسونگ گوشی‌هایی تحت عنوان نوت 7 را تولید و در بازار عرضه کرد. اما مدتی بعد این گوشی‌ها به دلیل مشکلاتی نظیر آسیب‌دیدگی باتری و ... با خرابی مواجه می‌شدند و سامسونگ با یک بحران جدی روبرو شد. البته کمپانی اپل نیز بر این باور بود که به دلیل مواجه شدن سامسونگ با این بحران، کار آسانی را خواهد داشت. اما اینگونه نشد! همچنین تحلیلگری به نام استفان بیکر به‌تازگی مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال منتشر کرده و به فروش محصولات دو کمپانی اپل و سامسونگ در تعطیلات کریسمس پرداخته است.
همچنین این تحلیلگر مشهور گفته اکثر کسانی که قصد خرید گلکسی نوت 7 داشتند یا موفق به خرید آن شده بودند، در اقدام بعدی به سمت گوشی بالا رده‌ی دیگری از سری گلکسی رفتند. سامسونگ نه‌تنها رقبای اندرویدی خود را شکست داده است، بلکه به دلیل نبود امکانات متقاعدکننده در محصولات اپل، از رقابت با این کمپانی هم جا نمانده است. 


کدام یک از گوشی های نوت 7 و آیفون 7 آمار فروش بهتری داشتند؟

 


در پاسخ باید گفت که هیچ کدام! زیرا اپل تصمیم گرفت آمار فروش هفته اول آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را منتشر نکند و کمپانی اپل معتقد است این آمار دیگر اهمیت گذشته را ندارد؛ همچنین سامسونگ نیز در ماه اکتبر فروش گلکسی نوت 7 را به دلیل مواجه شدن با بحران خرابی متوقف کرد.


جمع بندی

درست است اپل با سخت‌افزار، نرم‌افزار، اپلیکیشن و محتوای فروشگاهش قوی‌ترین اکوسیستم را دارد. اما با وجود آنکه رقیب قدرتمندی مانند سامسونگ با مشکلات جدی روبرو شد، اما باز هم اپل نتوانست محصول جدیدی را معرفی کند که باعث شود طرفداران سامسونگ به سمت استفاده از محصول این کمپانی سوق داده شوند. و در نهایت باید گفت که هر دو کمپانی اپل و سامسونگ اشتباهاتی انجام دادند که باعث شد با ضرر مالی مواجه شوند و همچنین رشد کمتری داشته باشند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات