لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

راهکار های افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی 

راهکار های افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی 

راهکار های افزایش سرعت اینترنت همراه اول در گوشی 

 

همراه اول یکی از بهترین اپراتور های هوشمند در کشور است و بسیاری از افراد از خدمات این اپراتور در خانه ها و یا حتی بیرون خانه ها استفاده می کنند که از جمله می توان به  وای فای، برقراری تماس، اینترنت و... اشاره کرد. اما یکی از مشکلات پر تکراری که اکثر کاربران همراه اول با آن مواجه شده اند. ضعیف بودن اینترنت همراه اول در گوشی های این افراد است. به همین دلیل در این مطلب از موبایل آباد قصد داریم به چگونگی افزایش سرعت اینترنت گوشی بپردازیم. اگر شما نیز از کاربران این اپراتور هستید و می خواهید سرعت اینترنت گوشی شما افزایش پیدا کند، حتما این مقاله را بخوانید. 

 

دلایل کاهش سرعت اینترنت همراه اول چیست؟


به طور کلی دلایل مختلفی برای کاهش سرعت اینترنت شبکه همراه اول در گوشی شما وجود دارد. برای مثال زمانی که با یک برنامه وابسته به اینترنت کار می کنید، شبکه های دیتا در گوشی فعال شده و از سرعت آن می کاهد. یا زمانی فیلم دانلود می کنید اگر حجم سنگینی داشته باشد، باعث کاهش سرعت اینترنت گوشی شما می شود 

راهکار های افزایش سرعت اینترنت همراه اول در تلفن

در ادامه این مطلب از موبایل آباد راهکار هایی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که می  توند سرعت اینترنت همراه اول گوشی شما را افزایش دهد.


افزایش سرعت اینترنت همراه اول - پاک کردن حافظه کش


همانطور که در بالا گفته شد، زمانی که فیلمی را دانلود می کنید علاوه بر پایین آمدن سرعت اینترنت همراه اول گوشی، حافظه آن را نیز پر می کند. که این هم می تواند یکی از دلایل کاهش سرعت اینترنت گوشی باشد. در این حالت توصیه می شود حافظه کش گوشی را خالی کنید تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. برای پاک کردن حافظه کش گوشی کافیست وارد تنظیمات شده و در قسمت حافظه حافظه کش یا حافظه پنهان را انتخاب نمایید و پاک کنید.

 

افزایش سرعت اینترنت همراه اول -  پاک کردن برنامه های ضروری در تلفن


دانلود برنامه ی غیر ضروری باعث کاهش سرعت اینترنت همراه اول می شود که اگر آن ها را از گوشی حذف کنید این مشکل برطرف خواهد شد.

افزایش سرعت اینترنت همراه اول - فعال کردن میزان بارگزاری اطلاعات


برای این کار کافیست در بخش تنظیمات قسمت WIRELESS AND NETWORK SETTINGS و سپس گزینه GPRS TRANSFER PREFER را انتخاب کرده و به حالت DATA PREFER تغییر دهید. این کار موجب افزایش سرعت اینترنت می شود.


افزایش سرعت اینترنت همراه اول - تغییر دادن حالت نوع اتصال شبکه به 4G


همانطور که می دانید اینترنت 4G معمولا بهتر از 3G است در این حالت اگر نوع اتصال در کمترین حالت ممکن شبکه برای مثال 3G بود، آن را در گوشی به 4G تبدیل کنید.( در صورتی که گوشی شما قابلیت شبکه 4G را پشتیبانی کند)


افزایش سرعت اینترنت همراه اول - انتخاب کردن مرورگر وب 


مرور گر ها نقش مهمی در افزایش سرعت اینترنت گوشی ایفا می کنند. به طور کلی تعداد زیادی مرور گر در گوگل پلی استور وجود دارند که میان آن ها باید سریع ترین مرور گر را انتخاب کنید. در این میان پیشنهاد ما مرور گر اپرا و کروم است که جزء بهترین گزینه ها هستند.


سخن آخر

امید واریم از این مطلب از موبایل آباد لذت برده باشید. همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، می توانید با کلیک بر روی ثبت درخواست تعمیرات از مشاوران ما در موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات