لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

راه های مقابله با چالش مومو

راه های مقابله با چالش مومو

همانطور که می‌دانید (چالش مومو) یکی از چالش‌هایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفته و موجب نگرانی والدین نیز شده است. اما این چالش از کجا شروع شد؟مومو مجسمه‌ای است که توسط هنرمندی با استعداد به نام (میدوری هایاشی) در توکیو ژاپن ساخته شد و پس از رونمایی از مومو، عکس آن را در فضای مجازی منتشر کرد اما خبری از به سرقت رفتن تصاویرش برای ساخت یک بازی شیطانی و مرگبار را نداشت. چالش مومو که به گفته برخی سایت‌ها نسخه‌ی پیشرفته‌ تر نهنگ آبی است و عمدتا در غرب آسیا و در تابستان 2018 میلادی آغاز شد؛ به طوری که در 25 ژوئیه 2018 میلادی نیز گزارشی مبنی این که یک دختر 12 ساله به دلیل بازی کردن در این چالش اقدام به خودکشی کرده است. اگرچه مدتی بود که این گزارش در اینترنت کم رنگ تر شده بود اما حدود چند روز پیش این چالش دوباره در فیس بوک خبر ساز شد و به والدین نیز هشدار داده شد تا به فعالیت‌های فرزندان خود در واتساپ رسیدگی کنند. اما شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که (چالش مومو) چه مشکلاتی را برای گوشی ما ایجاد می‌کند؟ 

 

هک شدن گوشی در چالش مومو

 

مومو معمولا از پیام‌رسان تصویری درواتساپ استفاده می‌کند تا بتواند با کودکان و یا حتی شما عزیزان ارتباط برقرار کند. درصورتی که به تماس تصویری آن ها پاسخ می‌دهید باعکس زنی وحشتناک مواجه می‌شوید. درحقیقت باید گفت این افراد ممکن است هکر باشند و زمانی که به تماس تصویری آن ها پاسخ دهید، می‌توانند به راحتی اطلاعات شخصی موبایلتان را بدزدند. پس درصورتی که از مومو در هر برنامه‌ای با شماره‌های ناشناس به گوشی شما تماس تصویری گرفته شد به آن‌ها پاسخ ندهید و به پلیس فتا گزارش دهید. همچنین اگر گوشی شما هک شده سریعا آن را نزد یک تعمیرکار تلفن همراه ببرید.

 

برطرف کردن سریع و آسان هک گوشی

 

عکس های خشونت آمیز و تهدید به مرگ در چالش مومو

 

کودکان شما ممکن است این چالش را به دلیل واقعی بودن در این چالش در فضای مجازی و یا از دوستانشان می‌شنوند آن را باور کنند و این موضوع می‌تواند می‌تواند مشکلی جدی برای شما باشد. تنها راه مقابله با آن صحبت کردن است. برای مثال می‌توانید از یک سوال ساده شروع کنید (درباره‌ی چالش مومو چیزی میدونی؟) از آن ها بخواهید تا صحبت کنند. 

محدود کردن وب سایت‌ها برای مقابله با مومو

 

خوشبختانه اکثر مرورگرهای وب می‌توانند وب سایت‌های خاصی را مسدود کنند، آنچه کودکان می‌بینند را محدود کرده و گزارشی درباره سایت‌هایی که کودک بازدید کرده را ارائه می‌دهند. تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نیزمی توانند زمان صفحه نمایش و دسترسی به برنامه ها را محدود کنند. YouTube Kids به والدین اجازه می دهد جستجو را غیرفعال کرده و پخش خودکار را خاموش کنند.

 

مسدودکردن مومو از واتساپ

از دیگر کارمشکلاتی که ممکن است در گوشی شما ایجاد کند، پیام دادن با شماره‌ی ناشناس است؛ در صورتی که با این موضوع مواجه شده شدید، سریعا مومو را در برنامه‌ی واتساپ گوشی خود مسدود کنید.

جمع بندی

امید وار هستیم با نوشتن این مقاله، به شما عزیزان کمک کرده باشیم تا در دام چالش مومو گرفتار نشوید. همچنین از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا با اشتراک‌گذاری این مقاله، دوستان و آشنایان خود را نیز مطلع کنید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات