لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

رفع مشکل کار نکردن دوربین گوشی

رفع مشکل کار نکردن دوربین گوشی

امروزه دوربین ها بخش مهمی از زندگی شده است؛ گاهی ممکن است اتفاقات و یا خاطره‌ها، دیگر تکرار نشوند و خیلی زود آن را فراموش کنید، اما دوربین ها این اجازه را نمی‌دهد و کاری می‌کنند تا شما دوباره آن‌ها به یا آورید. اما رویدادن برخی اتفاقات، موجب درست کار نکردن دوربین گوشی شما می‌شود.
اگر دوربین موبایل شما نیز به دلایلی با اختلال مواجه شده، در این مقاله راهکارهایی را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم که می‌تواند به راحتی مشکل از کار افتادن دوربین گوشی شما را حل کند.

حل مشکل کار نکردن دوربین گوشی موبایل 


به طور کلی علاوه بر آسیب های فیزیکی که در مقاله تعویض دوربین گوشی به آن پرداختیم، مشکلاتی وجود دارد که با چند راهکار ساده می‌توانید دوربین گوشی خود را دوباره مانند روز اول ترمیم کنید.

دوربین گوشی کار نمی‌کند

گاهی ممکن است موبایل شما با پیام خطا "دوربین کار نمی‌کند" مواجه شود. 

توجه کنید که همیشه ساده ترین و بهترین راه برای رفع این مشکل، ریست ( راه اندازی مجدد دستگاه ) شماست. اگر این مورد نتواسنت جوابگو باشد، ‌می‌بایست راه های زیر را امتحان کنید.

شارژ باتری گوشی کم است


زمانی که باتری گوشی شما به طور قابل توجهی کم است، دوربین ممکن است کار نکند اما اخطار شارژی در بالای گوشی شما قرار داده شده که اگر دستگاه را به شارژ بزنید دوربین آن کار خواهد کرد.

داده های برنامه گوشی


اگر دوربین یا چراغ قوه کار نمی کند، می توانید با پاک کردن داده های برنامه، این مشکل را رفع کنید. این عمل به طور خودکار سیستم برنامه دوربین را بازنشانی می کند. برای پاک کردن داده های برنامه مراحل زیر را طی کنید.

به تنظیمات برنامه ها و اعلان ها بروید و گزینه همه برنامه ها را انتخاب کنید. سپس در قسمت CAMERA STORAGE روی پاک کردن داده ضربه بزنید و بعد بررسی کنید دوربین خوب کار می کند یا نه.

بروز نشدن سیستم

ممکن است سیستم گوشی شما بروز نبوده باشد که اگر عملیات بروزرسانی سیستم آن را انجام دهید، احتمال درست شدن دوربین گوشی زیاد است.

 

همین حالا از کارشناسان حرفه ای موبایل آباد مشاوره بگیر


حافظه پر است


همانطور که می‌دانید اکثر افراد یادگاری و خاطرات زیادی را از گذشته دارند و از خود، خانواده و دوستانشان عکس می‌گیرند، ‌این عکس‌ها هر کدام مقدار حافظه داخلی گوشی را اشغال می‌کنند و زمانی که حافظه لبریز شود، دوربین قادر به عکس گرفتن نمی‌باشد و خطایی مانند " حافظه پر است" را اعلام می‌کند که در این شرایط اگر در قسمت حافظه داخلی گوشی،‌ پوشه ها و فایل‌های غیر ضروری را حذف کنید، این مشکل برطرف خواهد شد.


ویروس و اشکالات برنامه دوربین

احتمال زیاد شما نیز با این مورد زیاد روبرو شده باشید؛ "دوربین در دسترس نیست و یا متاسفانه دوربین متوقف شده است" که می‌تواند به دلیل ویروس و یا اشکالات در دوربین گوشی نیز باشد.
در این حالت فلش کردن درمان درد های گوشی است و آن ها را از نو متولد می‌کند.

دسترسی مجوزهای برنامه 

برنامه های بارگیری شده در موبایلتان درخواست دسترسی (مجوز) به عملکردهای اصلی سیستم تلفنی را دارند و می‌توانند دوربین گوشی شما را با اختلال روبرو کنند. برای غیر فعال کردن این دستور باید مراحل زیر را انجام دهید.

برای مشاهده برنامه های دارای مجوز دوربین در گوشی خود، به بخش تنظیمات در قسمت مجوزهای برنامه و اعلان ها ، روی CAMERA ضربه بزنید. می توانید به طور موقت همه برنامه ها به جز دوربین نوارها را خاموش کنید، به این ترتیب به راحتی می توانید محل مشکل را بررسی کنید.

توجه داشته باشید در صورتی که مشکل دوربین گوشی شما با هیچ یک از موارد بالا حل نشد، می‌توانید در قسمت زیر مدل و مشخصات گوشی را انتخاب کنید و مشکل آن را ذکر کنید؛ سپس روی گزینه ثبت درخواست کلیک کنید تا کارشناسان و متخصصین مجرب ما در این حوزه شمارا یاری کنند.

پیشنهاد ما به شما:


موبایل‌ آباد با داشتن متخصصین فعال، مجرب و آموزش دیده تعمیرات موبایل در سراسر کشور، در کوتاه‌ترین زمان دوربین گوشی شما را تعمیر خواهند کرد. همچنین این مرکز با ارائه گارانتی تا یکماه پس از تعمیر، خاطر شما را از بوجود آمدن مشکلات احتمالی آسوده می‌کند. 

فرآیند تعمیرات گوشی شما در موبایل‌ آباد


خدمات غیرحضوری:

ثبت درخواست تعمیرات موبایل از طریق فرم زیر

تماس توسط کارشناسان جهت راهنمایی های لازم

اعلام برآورد هزینه و مدت زمان تقریبی فرآیند خدمات

ارائه کد رهگیری جهت پیگیری آنلاین فرایند تعمیر گوشی توسط مشتری

ارسال پیک توسط نماینده و دریافت دستگاه مشتری

انجام خدمات تعمیرات توسط کارشناسان نمایندگی مربوطه

تست نهایی کنترل کیفیت(QC Test)

ارسال گوشی توسط پیک و تحویل به مشتری

خدمات حضوری:

مشاهده آدرس نزدیک‌ترین نمایندگی موبایل ‌آباد(ورود به صفحه نمایندگان)

مراجعه به نمایندگی و بررسی مشکل توسط کارشناسان

پذیرش دستگاه و ارائه کد رهگیری به مشتری

انجام خدمات تعمیرات و تست نهایی کنترل کیفیت(QC Test)

اطلاع‌رسانی اتمام فرآیند تعمیرات و هماهنگی جهت تحویل 

مراجعه حضوری مشتری و یا ارسال دستگاه توسط پیک و تحویل به مشتری

درصورت تمایل برای حل مشکل دوربین گوشی خود فرم زیر را تکمیل نمایید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات