لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

روشی آسان برای تعویض اسپیکر آیفون 6  

روشی آسان برای تعویض اسپیکر آیفون 6  

چگونه می‌توان اسپیکر آیفون 6 آسیب دیده خود را تعویض کرد؟ آیا تعویض آن کاری دشوار و زمانگیر است؟ این‌ها سوالاتی هستند که ممکن است در ذهن ما ایجاد شود و ما از آن اطلاعی نداشته باشیم. همانطور که می‌دانید عوامل متعددی برای خرابی اسپیکر گوشی آیفون 6 شما وجود دارد که بهتراست در ابتدا آن‌ها را بررسی کنیم.

دلایل خرابی اسپیکر گوشی آیفون 6

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، عوامل بسیاری در خرابی اسپیکر این اسمارت‌فون نقش دارند. اگر اسپیکرIPHONE 6  شما به درستی کار نمی‌کند ممکن است یکی از این عواملی که در ادامه گفته می‌شود باعث ایجاد مشکل در آن شده باشد.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن


نفوذ رطوبت و آب

نفوذ آب و رطوبت یکی از رایج ترین عواملی است که باعث خرابی اسپیکر گوشی IPHONE 6 شما می‌گردد. اگر مایعات روی گوشی ریخته شود، قطعه‌ای که بیش از سایر اجزا در معرض نفوذ آب قرار می‌گیرد اسپیکر این گوشی می‌باشد. این موضوع سبب سوختگی و یا اتصالی در اسپیکر شده و عملکرد آن را دچار مشکل می‌کند.

روش هایی برای حل از کار افتادن اسپیکر آیفون 6

اگر اسپیکر گوشی آیفون 6 شما از کار افتاده، روش هایی برای شما وجود دارند که شما می‌توانید به صورت دستی این مشکل را حل کنید. پس در ادامه‌ی تاین مقاله با ما همراه باشید. 


داخل سوراخ ‌های اسپیکر را تمیز کنید

به مرور زمان داخل اسپیکر گوشی خاک جمع می‌شود. این امر می‌تواند مانع از پخش صدا شود. پس بهتر است سوراخ‌های اسپیکر را تمیز کنید. برای این‌کار می‌توانید با استفاده از دهان یا مخزن هوای فشرده، هوا را با فشار به داخل اسپیکرها بدمید. حتی می‌توانید از جارو برقی استفاده کنید. البته، ممکن است به قطعات داخلی گوشی آسیب برسد، برای همین باید خیلی دقت کنید. یکی دیگر از روش‌های کارساز استفاده از یک مسواک قدیمی است.

تنظیمات صدای گوشی آیفون 6 را بررسی کنید

نمایه‌های صوتی یک گوشی قابل تنظیم هستند. به صورت مثال در برخی از گوشی‌های نوکیا و سامسونگ این قابلیت وجود دارد که شما برای حالت ویبره، حالت بی صدا و صدا دار عملکردهای متفاوتی در نظر گرفته باشید.
به طور مثال ممکن است برای حالت صدا دار گوشی، هیچ زنگ و آهنگی انتخاب نشده باشد به همین دلیل در صورتی که گوشی آیفون 6 شما زنگ بخورد یا هرگونه هشداری برای گوشی فعال شود، هیچ صدایی را نشنوید. به همین دلیل اولین راه حل این است که تنظیمات تماس و صدای گوشی را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

جک هدفون گوشی آیفون 6

وقتی که شما از طریق این جک هدفون را به گوشی خود متصل می‌کنید بر روی صفحه گوشی شما علامت هدفون نمایش داده می شود اگر شما این علامت را نمی بینید هدفون را جدا کنید و دوباره متصل کنید، اگر باز هم درست نشد احتمالا جک شما خراب شده است و باید آن را تعوض کنید. احتمال اینکه آشغال هم در جک گیر افتاده باشد نیز وجود دارد پس سعی کنید آن را با خلال دندان تمیز نمایید.

قرار دادن گوشی در حالت safe mode

حالت Safe mode حالتی است که تمامی برنامه های نصب شده توسط شما موقتا غیرفعال گردد. اگر با تست کردن اسپیکر متوجه شدید که مشکلی وجود ندارد و اسپیکر گوشی شما سالم است، ممکن است یک برنامه معیوب باعث قطع شدن صدای اسپیکر گوشی شده باشد. برای اطمینان از این موضوع گوشی در حالت safe mode راه اندازی نمایید. به این ترتیب اگر در این حالت صدای گوشی شما بدون هیچ مشکل باشد، نتیجه می گیریم یک برنامه معیوب بر روی گوشی شما نصب شده است. 

برای راه اندازی گوشی در حالت safe mode مراحل زیر را دنبال کنید:
•    گوشی خود را خاموش کنید.
•    کلید پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا زمانی که لوگوی گوشی را مشاهده کنید.
•    کلید پاور را رها کنید و دکمه ی ولوم پایین را تا وقتی که گوشی کاملا ری استارت شود و عبارت Safe Mode را در گوشه سمت چپ پایین صفحه مشاهده کنید , نگه دارید.
•    اگر در این حالت شما با مشکل قطع شدن صدا مواجه نشوید، باید برنامه معیوب را حذف کنید.
•    در این شرایط باید دقت داشته باشید که مشکل قطع شدن صدای اسپیکر گوشی شما از چه زمانی و بعد از نصب کدام برنامه شروع شده است. اگر نمی دانید باید برنامه های مشکوک را به ترتیب حذف کنید و چک کنید مشکل حل شده است یا نه.

تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر اسپیکر گوشی آیفون 6

در صورتی که اسپیکر گوشی آیفون 6 شما با هیچ یک روش های گفته شده درست نشد، میبایست نزد یک تعمیرکار تلفن همراه مراجعه کنید تا اسپیکر این گوشی را تعمیر کند؛ اما پیدا کردن تعمیرکار ماهر هم دشواری‌های خود را دارد.


خدمات تعمیرات تلفن همراه موبایل در موبایل آباد 

آیا به دنبال یک تعمیرکار ماهر برای تعمیر اسپیکر آیفون 6 تان هستید؟ آیا از صرف زمان به صورت حضوری در مراکز تعمیراتی خسته شده اید؟ نگران نباشید موبایل‌آباد در کنار شماست! این مرکز با داشتن نمایندگان فعال، متخصص و با تجربه به یاری شما آمده است. همچنین این مرکز تعمیراتی به صورت آنلاین هم در خدمت شماست. شما کاربران عزیز می‌توانید با مراجعه در سایت موبایل آباد ثبت درخواست تعمیرات اسپیکر آیفون 6 خود را انجام دهید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات