لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

حل مشکل از کار افتادن فیس آیدی در آیفون

حل مشکل از کار افتادن فیس آیدی در آیفون

مشکل از کار افتادن فیس ایدی گوشی آیفون میتواند برای خیلی از ما طاقت‌فرسا و آزاردهنده باشد اما خبر خوش این است که خوشبختانه راه حل‌های متعددی برای تعمیر یا حل این مشکل وجود دارد. در این مقاله سعی شده است تا به تمامی راه‌حل‌های موجود برای رفع مشکل از کار افتادن فیس آیدی آیفون اشاره شود پس در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل خرابی فیس آیدی در آیفون  

فیس آیدی (Face ID) یا قابلیت تشخیص چهره، قابلیت اختصاصی اپل است که با ورود آیفون X کار خود را شروع کرد و جایگزین Touch ID شد. اولین مشکل از کار افتادن فیس‌آیدی آیفون نیز برای آیفون x پیش آمد که باعث آزار برخی از کاربران شد.

اگرچه این قابلیت محبوب کارایی زیادی دارد، اما از حساسیت بالایی هم بهره می‌برد و احتمال خرابی در آن بسیار زیاد است. 

در مورد علت خرابی فیس آیدی نمی‌توان نظر قطعی داد اما در مواردی برخی مشکلات به ظاهر ساده نرم‌افزاری در عملکرد فیس آیدی آیفون اختلال ایجاد می‌کنند و گاهی مشکلات سخت‌افزاری نیز می‌توانند دلیل بروز این مشکل باشند.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

راه‌حل‌های رفع مشکل از کار افتادن فیس‌آیدی آیفون

به خاطر اینکه دلایل بروز این مشکل متعدد هستند، راه‌حل‌های متعددی نیز برای رفع این مشکل وجود دارد، اما پیشنهاد می‌شود که اگر مشکل سخت‌افزاری برای گوشی شما پیش آمده بود، به یک مرکز تعمیرات موبایل معتبر مراجعه کنید. در ادامه مطلب سعی بر این است راه‌حل‌های موجود برای رفع این مشکل بررسی شود.

تمیز کردن سنسورها

در پنل جلویی آیفون‌هایی که قابلیت تشخیص چهره دارند، یک لنز اختصاصی به نام True Depth قرار گرفته که وظیفه تشخیص جزئیات چهره را برعهده دارد و در صورت کثیف بودن سنسورهای جلوی آیفون در عملکرد فیس‌آیدی اختلال ایجاد خواهد شد.

در نتیجه پیش از هر چیز، ابتدا این قسمت را با پارچه بسیار نرم یا پنبه کاملا تمیز کرده و عملکرد فیس آیدی را مجدد بررسی کنید.

خاموش و روشن کردن فیس آیدی

برای حل چنین مشکلاتی همیشه ساده‌ترین راه‌ها را امتحان کنید. بعد از تمیز کردن سنسورها و بی‌نتیجه بودن این روش، با ورود به منوی تنظیمات گزینه Face ID & Passcode را انتخاب کرده و اسلایدر مربوط به فیس آیدی را غیرفعال کنید.

در صورت امکان گزینه‌ی Other Apps را نیز لمس کرده و اسلایدر موارد موجود در آن را نیز غیرفعال کنید.

پس از آن آیفون را ریستارت کرده و مجدد به بخش setting>Face ID&passcode رفته و تنظیمات را فعال کنید.

ریست فیس آیدی

برای حل مشکل فیس‌آیدی آیفون می‌توانید به کمک گزینه Reset Face ID تنظیمات این قابلیت را ریست کرده و مجدد با چهره خود تنظیم کنید. بسیاری از باگ‌های نرم‌افزاری با این روش حل خواهند شد.

بروزرسانی سیستم‌عامل

بسیاری از اختلالات نرم‌افزای در گوشی‌های هوشمند نتیجه آپدیت نبودن سیستم است و به محض بروزرسانی سیستم‌عامل بسیاری از مشکلات از این قبیل رفع می‌شود.

برای حل مشکل نرم‌افزاری آیفون سیستم عامل دستگاه را بروزرسانی کنید

ریست تنظیمات آیفون

یکی دیگر از روش‌هایی که در حل مشکل از کارافتادن فیس آیدی آیفون موثر است، ریست تمامی تنظیمات آیفون است که می‌توانید با انتخاب گزینه (Reset All Cantact & Settings) تمامی تنظیمات شخصی که روی آیفون اعمال کردید را حذف کرده و به حالت اولیه باز می‌گرداند.

این گزینه فقط تنظیمات آیفون را ریست می‌کند و اطلاعات شما نظیر عکس، فیلم، اپ‌ها و... حذف نخواهد شد.

ریستور کردن یک بکاپ قدیمی

اگر بعد از ایجاد تغییرات در آیفونتان و نصب آپدیت‌ها مشکل فیس آیدی آیفون شما حل نشد، به احتمال زیاد اگر گوشی‌تان را به حالت قبل خود باز گردانید، مشکل شما حل می‌شود. برای ریستور کردن یک بکاپ قدیمی می‌توانید از آیتیونز(itunes) یا آیکلواد (icloud) استفاده کنید. در این مقاله به دلیل محبوبیت بیستر آیتیونز به روش ریستور کردن بکاپ قدیمی از طریق آیتیونز اشاره شده است:

1-گوشی اپل خود را با یک کابل به یک کامپیوتر وصل کنید که برنامه و بکاپ آیتیونز در آن نصب شده باشد.

2-برنامه ایتیونز را اجرا کنید و منتظر شناسایی شدن آیفون‌تان توسط برنامه بمانید.

3-روی قسمت restore بزنید.

4-یکی از فایل‌های بکاپی که قصد restore کردن آن را دارید از لیست drop down انتخاب کنید.

5-روی گزینه restore بزنید.

6-کمی منتظر بمانید تا فرایند ریستور شدن گوشی‌تان انجام شود.

پس از اتمام این فرآیند می توانید اتصال کامپیوتر را قطع و فیس آیدی گوشی آیفون خود را تست کنید. به احتمال بسیار زیاد پس از انجام این کار مشکل شما حل می شود، اما اگر مشکلتان حل نشد، راه حل آخر شما ریست فکتوری است.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .

ریست فکتوری آیفون

ریست فکتوری یا بازگردانی به حالت کارخانه، آخرین راه برای حل مشکل از کار افتادن فیس آیدی آیفون خواهد بود و تفاوت آن با ریست تنظیمات این است که در این روش همه اطلاعات آیفون شما حذف خواهد شد و به حالت کارخانه و روز اول برمی‌گردد.

فراموش نکنید که از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید که در غیر این صورت پس از ریست فکتوری آیفون، هیچ یک از آن‌ها در دسترس شما نخواهد بود.

نحوه ریست فکتوری کردن آیفون:

1-وارد قسمت setting شوید.

2-گزینه general و سپس گزینه‌ی reset را انتخاب کنید.

3-روی قسمت Reset all Content & Settings کلیک کنید و سپس رمز عبور گوشی خود را وارد کنید.

4-دوباره روی گزینه Reset All Content & Settings کلیک کنید و منتظر انجام فرایند ریست فکتوری بمانید.

با انجام فرایند بازیابی کارخانه و تست قابلیت فیس آیدی، به احتمال زیاد مشکل شما حل می‌شود اما اگر فیس آیدی گوشی شما باز هم دچار اختلال بود، گوشی شما مشکل سخت افزاری دارد و باید به یک تعمیرکار متخصص و مجرب مراجعه کنید.

مراجعه به تعمیرکار

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم ریست فکتوری آخرین راه چاره خواهد بود و پس از آن اگر چاره ساز نبود، مشکل سخت‌افزاری بوده و لازم است نزد تعمیرکاری مجرب رفته و مشکل از کار افتادن فیس آیدی آیفون را حل کنید.

 در انتخاب مرکز تعمیرات موبایل دقت زیادی به خرج دهید و داشتن ضمانت اصالت قطعات و گارانتی بی قید و شرط خدمات ارائه شده را مورد توجه قرار دهید.
 

سوالات متداول

 

1-اصلی ترین دلیل وجود مشکل در عملکرد فیس‌آیدی آیفون چیست؟

عموما اصلی ترین دلیل وجود اختلال در عملکرد فیس آیدی آیفون، ایراد نرم‌افزاری در دستگاه است.

2-آیا خودم می‌توانم مشکل فیس‌آیدی در گوشی آیفون را حل کنم؟

چنانچه مشکل شما نرم‌افزاری باشد، با راه‌حل‌های ارائه شده می‌توانید مشکل را حل کنید؛ در غیر این صورت باید از یک مرکز تعمیرات تخصصی موبایل مانند موبایل‌آباد کمک بگیرید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات