لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

روش های جلوگیری از هک اینستاگرام

روش های جلوگیری از هک اینستاگرام

اگرشما هم یکی از کاربران اینستاگرام بوده و نگران هک‌شدن حساب ‌کاربری خود هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. 
هک اینستاگرام،دغدغه بسیاری از کاربران است؛و همواره به‌دنبال راهی برای جلوگیری از هک شدن صفحه شخصی خود در اینستاگرام هستند.


در ابتدا این خبر خوشحال کننده را بدهیم که اپلیکیشن اینستاگرام از نظر امنیتی در رتبه بالایی قرار دارد و هک این اپلیکیشن،کار راحتی  نیست.اما در این میان کاربران نیز وظایفی در قبال بالابردن امنیت صفحه شخصی خود دارند تا امکان نفوذ افراد سودجو و بیگانه به صفحه اینستاگرام خود را به صفر برسانند.در این مقاله قصد داریم راه‌های جلوگیری از هک اینستاگرام را بررسی کنیم.

برای جلوگیری از هک‌شدن اینستاگرام چه‌کنیم؟   

راه‌های بسیاری برای جلوگیری از هک اینستاگرام وجود دارد که به اختصار هرکدام رابیان خواهیم کرد.

به هیچ عنوان از پسورد ساده استفاده نکنید!

شایع‌ترین راه نفوذ افراد بیگانه به حساب کاربری اینستاگرام شما، انتخاب پسوردهای ساده و قابل حدس است.
درواقع شما باانتخاب پسورد ساده و سهل الوصل، کار هکرها را بسیار راحت‌تر می‌کنید.اغلب هکرها با  یک تحقیق ساده بر اساس رتبه و میزان تکرار این پسورد ها به یک لیست در این زمینه میرسند که تنها کافیست چند تا از آن‌ها را برای ورود به اکانت شما امتحان کنند و به راحتی وارد اکانت شخصی شما بشوند.


در این میان برخی سایت‌ها هستند که با ارائه این پسوردها و اموزش کامل هک اینستاگرام، را آموزش می‌دهند درنتیجه حتی افرادبسیار مبتدی نیز به راحتی می‌توانند حساب کاربری اینستاگرام را هک کنند.درنتیجه روش اول برای جلوگیری از هک اینستاگرام انتخاب یک پسورد قوی است.

چگونه پسورد سخت و پیچیده در اینستاگرام بسازیم؟

از انتخاب پسوردهایی نظیر: اعداد متوالی 1تا6، شماره تلفن همراه‌ شخصی، استفاده از نام‌کاربری به‌جای پسورد، ترکیب نام و تاریخ تولد، استفاده از یک پسورد مشابه برای چند حساب کاربری، عبارات قابل حدس مانندILOVE you و...بپرهیزید.
همچنین از ارسال رمز شخصی خود از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنید.
توصیه ی اکید ما این است که از ورود به اینستاگرام از طریق کامپیوترهایی که در دسترس همه هستند(مثل کافی نت ها، دانشگاه ها و…) خودداری کنید.
سعی کنید برای امنیت بیشتر صفحه اینستاگرام خود از پسوردهایی با کارکترهای کوچک و بزرگ و علائم نگارشی به‌صورت ترکیبی استفاده کنید.
هم‌چنین پسورد شما طول مناسبی داشته باشد.از 6 تا 12 کارکتر مناسب است.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

ثبت ایمیل و شماره تلفن معتبر در اینستاگرام را جدی بگیرید!

برای ثبت‌نام در اینستاگرام حتما از شماره و ایمیل شخصی خودتان استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی  سیم کارت و ایمیل خود را دراختیار دیگران قرار ندهید.زیرا دراین صورت به راحتی به اینستاگرام شما دسترسی خواهندیافت.
نکته مهم دیگری که اهمیت ثبت تلفن و ایمیل معتبر را بالا می‌‌برد، اعلام ورود اشخاص دیگر به پیج شما توسط ایمیل شخصی‌تان است.
به بیان ساده‌تر،زمانی که شخصی غیر شما قصد ورود به حساب کاربری اینستاگرام‌تان را دارد؛ یه پیغام هشداردهنده از طریق ایمیل دریافت خواهیدکرد.
همچنین زمانی که پیج شما هک میشود؛اولین اقدام هکر تغییر نام کاربری و کلمه عبور است.زمانی که شما از ایمیل معتبر برای پیج‌تان استفاده کنید تمامی تغییرات برای شما ارسال خواهدشد.

 ورود دومرحله‌ای اینستاگرام فراموش نشود!

احراز هویت دومرحله‌ای امکان ویژه‌ایست که برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داده‌است تا از هک‌شدن اکانت‌های شخصی خود جلوگیری کنند.
برای فعال‌سازی این قابلیت به این صورت عمل کنید: 


درصفحه اینستاگرام خود وارد بخشSetting شده و گزینهSecurity را انتخاب کنید.
دراین مرحله صفحه پیش روی شما نمایان می‌شود در میان گزینه‌ها،Two-Factor-Authentication را انتخاب کرده تا از این پس برای ورود به حساب پیامک به خط تان ارسال شود.

به ربات‌هاو اپ‌ها اعتماد نکنید!

این روزها دغدغه افزایش تعدادفالوورها همه‌گیر شده است و اکثر کاربران اینستاگرام با روش‌های مختلف اقدام به جذب فالوور می‌کنند.درمیان میان برخی کاربران برای افزایش تعداد فالوورهایشان از اپلیکیشن‌ها کمک میگیرند که متاسفانه نفوذ هکرها را به صفحه شخصی‌شان را راحت‌تر می‌کنند؛زیرا در این شرایط علاوه‌بر خودتان یک شخص ثالث نیز به اطلاعات شخصی شما دسترسی خواهد داشت.دراین حالت او می‌تواند به راحتی پیج را از دسترسی شما خارج کند. درنتیجه هرگز مدیریت پیج خود را به ربات‌ها نسپارید.

چگونه بفهمیم کسی وارد اکانت اینستاگرام ما شده است؟

خوشبختانه اینستاگرام،امکانی را برای کاربران قرار داده تا اطلاعات وروردی و خروجی پیج خود را چک کنند.اگر به هک اینستاگرام خود شک دارید؛ با مراجعه به مسیر (Setting > Privacy & Security >Access Data ) وبررسی اطلاعاتی نظیر: ورود وخروج، تغیرات کلمه‌عبور، فعالیت‌های مربوط به استوری و فعالیت‌های انجام گرفته در پیج از هک نشدن پیج خود اطمینان حاصل کنید.

پس از هک اینستاگرام چه کنیم؟

اگر به دلیل رعایت نکردن موارد بالا، اینستاگرام شماهک شد؛ اصلا نگران نباشید، هنوز هم امیدی برای نجات صفحه اینستاگرام شما وجود دارد.

تغییر کلمه عبور

دربهترین شرایط، تنها کلمه عبور شما تغییر کرده وشما هنوز به پیج خود دسترسی دارید.دراین صورت به راحتی وارد اکانت خود شده و کلمه عبور را تغییر دهید.توجه داشته باشید که اینبار نکات مهمی که در مورد پسورد بیان کردیم را رعایت کنید.

از پشتیبانی اینستاگرام کمک بخواهید.

اما درصورتی که هکر دسترسی شما از صفحه شخصی‌تان را مسدود کرده باشد؛کارشما کمی سخت‌تر خواهدشد و امکان دارد نجات صفحه‌تان چند هفته به طول بینجامد.
عملیات بازیابی پیج شما از زمانی اغاز می‌شود که،یک ایمیل از اینستاگرام با موضوع تغییریافتن ایمیل و کلمه عبور دریافت می‌کنید.
دراین ایمیل،یک لینک برای بازیابی کلمه عبور ذکر شده که باید آن را انتخاب کنید.دراین مرحله تیم‌پشتیبانی اینستاگرام با شما در تماس خواهندبود و از شما خواسته می‌شود کداحراز هویت ایمیل شده را با دست‌خط خودتان روی کاغذ یادداشت کرده و با قرار دادن آن کنار صورت خورت خود،یک عکس ثبت کنید؛سپس عکس را همراه نام دستگاه خود که با آن وارد حساب کاربری‌تان می‌شدید را برای تیم پشتیبانی ارسال کنید. 
از این مرحله به بعد بازیابی صفحه‌تان برعهده اینستاگرام است و در نهایت ایمیلی دریافت خواهدکرد که گویای بازیابی صفحه شخصی‌ شما است.
امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.نظرات و پیشنهادات خود را برای ما بنویسید. 

  

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات