لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

ریست فکتوری گوشی

ریست فکتوری گوشی

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند امروزه یکی از ابزار‌های مهم و جدا نشدنی در زندگی هستند. اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که گوشی شما در هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و یا حتی معمولی نیز بسیار کند عمل می‌کند؛ و یا در برخی موارد ممکن است رمز عبور گوشی خود را فراموش کرده باشید. 
اگر شما عزیزان با هر یک از این موراد مواجه شده اید، حتما این مقاله بخوانید. 

 

ریست فکتوری چیست؟


 ریست فکتوری (بازنشانی به تنظیمات کارخانه) فرآیندی است که داده های رایانه لوحی یا تلفن هوشمند را پاک می‌کند.

کاربرد ریست فکتوری چیست؟


به طور کلی ریست فکتوری علاوه بر حل مشکلات گوشی مانند هنگی، داغ شدن گوشی و ... برای افرادی که قصد دارند در هنگام فروش گوشی، تمام فایل‌ها و اطلاعات شخصی خود را پاک کنند از ریست فکتوری استفاده می‌کنند.


همین حالا از کارشناسان حرفه ای موبایل آباد مشاوره بگیر


تفاوت ریست فکتوری با فلش چیست؟

 

همه شما با دو اصلاح تنظیمات کارخانه و فلش کردن آشنا هستید اما شاید برای شما نیز عجیب به نظر برسد. درحقیقت فلش کردن گوشی با ریست فکتوری گوشی دوفرایند جدا از هم و کاملا متفاوت است.
بازگشت به تنظیمات کارخانه (FACTORY DATA RESET) از قابلیت‌های گوشی‌های اندرویدی است که در صورت انجام این کار گوشی شما مانند روز اولی که آن را از کارخانه خریداری کرده اید. تنظیمات کارخانه عموما در ویروسی شدن گوشی، هنگ کردن، رفع اختلالات بوجود آمده در گوشی، از کار افتادن سخت افزار‌ها مانند بلوثوت، فراموش کردن رمز گوشی، پاک کردن اطلاعات شخصی و ... به کار گرفته می‌شود. اما فلش‌کردن گوشی متفاوت تر است و مانند نصب ویندوز در کامپیوتر، فلش کردن نیز نیاز به نصب مجدد رام ( firmware ) دارد و در این روش تمام اطلاعاتتان پاک خواهد شد، گویا یک گوشی سالم و نو را در اختیار دارید. رفع مشکل ویروسی شدن سیستم عامل، رفع مشکلات مربوط به Root ، ارتقاء سیستم عامل و نسخه اندروید، رفع مشکل خرابی نرم افزاری گوشی، از بین بردن رمز گوشی، روف ایرادات سخت افزاری وابسته به سیستم عامل، رفع مشکل درخواست Gmail پس از تنظیم مجدد کارخانه، بازگشت به firmware و رام پایه و اصلی، رفع مشکل بوت نشدن سیستم عامل از وظایف مهم فلش کردن گوشی محسوب می‌شود.


چگونه گوشی را ریست فکتوری کنیم؟


ریست‌فکتوری دستی یا فرمت کردن گوشی‌های اندروید از روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که در ادامه آن را به طور کامل برای شما شرح خوهیم داد.

 

بازگردانی به حالت کارخانه از طریق تنظیمات گوشی

 

در این روش حتما  توجه کنید که برای بازیابی داده‌هایتان پس از بازنشانی، باید اطلاعات امنیتی را وارد کنید. وارد کردن این اطلاعات نشان می‌دهد شما یا فردی که به او اعتماد دارید بازنشانی را انجام داده است.
قبل از بازنشانی تلفنتان، مطمئن شوید اطلاعات امنیتی را دارید. سپس برنامه «تنظیمات» تلفن را باز کنید و روی حساب‌ها ضربه بزنید؛ اگر گزینه «حساب‌ها» را ندارید، از سازنده دستگاه راهنمایی دریافت کنید.
نام کاربری (حسابGoogle ) را پیدا خواهید کرد.
برای تأیید، در دستگاه یا رایانه دیگری به سیستم آن حساب وارد شوید. اگر گذرواژه را به یاد نمی‌آورید، برای ورود به سیستم راهنمایی بگیرید؛ اگر قفل صفحه تنظیم کرده‌اید، مطمئن شوید پین تلفن، الگو یا گذرواژه خود را می‌دانید؛ اگر نتوانستید قفل تلفن را باز کنید، ببینید چه کاری می‌توانید انجام دهید.


نکته: اگر اخیراً گذرواژه (حساب Google) خود را بازنشانی کرده‌اید، پیش از بازنشانی کارخانه‌ای، 24 ساعت صبر کنید.

 

ریست گوشی بدون پاک کردن اطلاعات


برای این کار ابتدا از منوی تنظیمات (Settings) به Backup and reset بروید. سپس گزینه Reset settings را انتخاب کرده و Reset settings را تائید کنید.

کد ریست فکتوری

ریست فکتوری کامل گوشی: شما عزیزان می‌توانید با استفاده از شماره‌گیری3855#*2767* گوشی را ریست فکتوری کنید. دقت کنید این شماره گیری برای ریست فکتوری کامل گوشی است و  و پس از انجام آن،‌تمام اطلاعات شخصی شما پاک خواهد شد. 
ریست‌فکتوری اپلیکیشن‌های دانلود شده: نوع دوم ریست فکتوری است که می‌توانید با شماره گیری  *#*#7780#*#*  این کار را انجام دهید. در صورتی که از ریست‌فکتوری اپلیکیشن‌های دانلود شده، غیر از فایل های کارت حافظه، تمامی اپلیکیشن های سیستمی گوشی حذف خواهد شد.

نکته: در واقع از این 2 روش زمانی استفاده می‌شود که هیچ یک از روش‌های بالا برای گوشی شما کاربردی نداشته باشد.


ریست فکتوری از منوی ریکاوری

 

این مورد ممکن است در هر گوشی متفاوت عمل کند. در صورتی که گوشی تاچ گوشی کار نکند و یا گوشی شما به دلایلی هنگ کرده باشد، معمولا می‌بایست دکمه‌ی پاور را رها کرده تا زمانی که گوشی خود به خود خاموش شود. سپس با فشار دادن دکمه های پاور و ولوم چند ثانیه صبر کنید تا زمانی که لگوی اندروید در موبایل نمایش داده شود. توجه داشته باشید که حتما یک کارت حافظه و در موبایلتان باشد؛ زیرا گوشی می‌تواند از اطلاعات پشتیبانی بگیرد. سپس به حالت ریکاوری برگردید و گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کنید و دکمه پاور را فشار دهید. در پنجری باز شده را انتخاب کنید و دوباره دکمه پاور را فشار دهید. حال مشاهده خوهید کرد که گوشی شما شروع به بازگشت به تنظیمات کارخانه می‌کند.

جمع بندی

 

همانطور که می‌دانید ریست فکتوری راهگشای اکر مشکلات نرم افزاری گوشی است. ما این کار به آموزش نیاز دارد همچنین بسیار زمان بر است. اما نگران نباشید زیرا در ادامه یک راهکار سریع و تضمینی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

 

تعمیرات موبایل متخصص


موبایل آباد با داشتن متخصصین فعال، مجرب و مشتری مدار، بهترین انتخاب برای تعمیر گوشی شما عزیزان است. همچنین موبایل آباد تنها مرکز سازمان یافته در سراسر کشور است. این مرکز علاوه بر خدمات حضوری تعمیرات موبایل، برای سهولت و راحتی کاربران عزیز، خدمات آنلاین را نیز راه اندازی نموده و شما عزیزان می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین تعمیر گوشی خود را به دست نمایندگان ما در موبایل‌ آباد بسپارید. 

اگر نگران آینده گوشی خود هستید لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا بتوانید از کارشناسان ما در زمینه‌ی تعمیرات موبایل  مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات