لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

گوشی موبایل آیفون 8 با نمایشگر OLED  در راه است

گوشی موبایل آیفون 8 با نمایشگر OLED  در راه است

احتمالا شما نیز شنیده باشید، مدتی است که خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد آیفون 8 با نمایشگر OLED در حال انتشار است. اما به تازگی گزارشات جدیدی رسیده که صحت این موضوع را می‌تواند بیش از پیش تایید کند. به نقل از The Korea Herald، این شایعات پس از خرید 60 میلیون پانل صفحه‌نمایش OLED در یک معامله چند میلیارد دلاری از Samsung Display، کمی بیشتر به واقعیت نزدیک تر شد. البته گفته می‌شود که اپل آوریل گذشته نیز 100 میلیون صفحه OLED خریداری کرده است، بنابراین این معامله می‌تواند دومین قرارداد در نوع خود باشد. این دو معامله، که مجموعاً 160 میلیون نمایشگر OLED را جمع می‌کند، می‌تواند به این معنی باشد که سامسونگ ممکن است در آخر تأمین کننده اصلی نمایشگرهای آیفون 8 باشد و دریافت کننده اصلی یک تغییر باشد.

نمایشگر خمیده در آیفون 8


گفته شده که اپل برای ساده ساختن و کاهش چالش‌های ساخت پوشش‌های شیشه‌ای منحنی متناسب با زاویه خم شدن صفحه نمایش، منحنی‌های چشمگیری را در صفحه انعطاف پذیر همانطور که در سایر محصولات مشاهده می‌شود، ندارد. 


صفحه نمایشگر های OLED

صفحه نمایش های OLED به سختی جدید و منحنی در تلفن‌های هوشمند توسط سامسونگ پیشگام شدند و شرکت‌های چینی از جمله Vivo و Huawei نیز گوشی‌های رده بالایی را با این ویژگی منتشر کرده‌اند. سازندگان گوشی‌های هوشمند در حالی که می‌خواهند طراحی‌های خود را از انبوه تلفن‌های اندرویدی موجود در بازار اشباع جهانی متمایز کنند، از نمایشگر جدید چشم پوشی کرده اند.

در مقایسه با جریان اصلی جریان نمایش صفحه‌نمایش کریستال مایع که توسط اکثر گوشی‌های هوشمند پذیرفته شده است، پنل‌های OLED کنتراست رنگی واضح تری دارند. شاید با اشاره به اتمام ایده‌های پیشگامانه اپل، اواخر صحنه است و تصور نمی شود مانند سایرین بتواند عملکردهای تغییر دهنده بازی را با صفحه‌های خمیده ارائه دهد.

نتیجه گیری


همچنین انتظار می‌رود آیفون 8 اپل از یک پنل OLED لبه به لبه 5.8 اینچی با یک منطقه عملی 5.1 اینچی استفاده کند. از دیگر ویژگی‌های شایعه شده در این دستگاه اسکنر صورت سه بعدی و سنسورهای دیگر تعبیه شده در شیشه جلوی دستگاه است. امسال اپل با طراحی جدید جدید آیفون ظاهر نخواهد شد. اما تعداد زیادی از گزارش ها ادعا می‌کنند که حداقل یکی از آیفون‌های 2017 تغییرات اساسی ایجاد خواهد کرد. به طور خاص، انتظار می‌رود که اپل سال آینده یک جانشین خمیده مانند آیفون 7 Galaxy S7 Edge به بازار عرضه کند که از یک صفحه‌نمایش OLED انعطاف پذیر برخوردار است و این اولین بار برای سازنده آیفون است. البته تمامی این موارد بر اساس شایعات است. اما با این حال به نظر شما آیا تولید آیفون 8 با نمایشگر OLED و منحنی، حقیقت خواهد داشت؟  


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات