لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

سونی رکورد کم فروش ترین تلفن های هوشمند را در سال 2019 شکست

سونی رکورد کم فروش ترین تلفن های هوشمند را در سال 2019 شکست

سونی پیش بینی کرده بود تا مارس 2019 تعداد 10 میلیون تلفن هوشمند این برند به فروش میرسد. اما این کار عملی نشد و این پیش بینی به 9 میلیون گوشی هوشمند و یک ماه بعد به رقم 7 میلیون کاهش پیدا کرد.

به تازگی اطلاعات جدیدی در سایت Xperia Blog از فروش گوشی های سونی در سه ماه اول سال 2019 منتشر شد. آمار و ارقمامی که نشان میدهد شرکت سونی از حداقل پیش بینی های فروش نیز کمتر گوشی فروخته است.

بهترین روز های سونی برای فروش گوشی در سال 2014 بود که این شرکت 40 میلیون گوشی فروخت ام آن روز ها گذشت و گزارش های منتشر شده از وضعیت بد سال های اخیر این شرکت در فروش گوشی را نشان میدهد. شرکت سونی در ماه مارس و ژوئن 2018 فقط توانسته 2 میلیون گوشی به فروش برساند و همینطور در ماه بعد فروش گوشی های شرکت سونی به 1.6 میلیون کاهش یافت.

زمانی که شرکت سونی Xperia XZ3 را در اواخر سال 2018 عرضه کرد عواملی همچون کریسمس باعث افزایش گوشی های سونی شد. اما با این حال گزارشات نشان داده است که سونی تنها توانسته 1.8 میلیون گوشی را به بازار عرضه و به فروش برساند . سونی وضعیت بد تری نسبت به سال های قبل نیز دارد و در طی 3 ماه اول 2019 فقط توانسته 1.1 میلیون گوشی خود را به فروش برساند.

آسیب و ضرر زیادی به شرکت سونی وارد شد به علت کاهش فروش گوشی به قیمت 97 میلیارد(869 دلار) که بسیار برای شرکت سونی تاسف بار میباشد. شرکت سونی با تعدیل نیرو های خود و اقدامات دیگر امیدوار است که بتواند هزینه های عملیاتی خود را به 50 درصد کاهش دهد.

شرکت سونی پیش بینی کرده تا مارس سال 2020 می تواند 5 میلیون گوشی به فروش برساند. کارشناسان اقتصادی هشدار داده اند که با توجه به وضعیت بد این شرکت احتمالا در سال 2021 یا حتی زود تر از آن سونی مجبور به تعطیلی قسمت موبایل خود برای همیشه شود.

منبع خبر


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات