لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

رفع مشکل سیاه شدن و از کار افتادن دوربین آیفون

رفع مشکل سیاه شدن و از کار افتادن دوربین آیفون

گوشی‌های آیفون از جمله محصولاتی هستند که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارند. تمامی کسانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند به این موضوع اشاره می‌نمایند برند اپل آنها را به فراسوی تکنولوژی برده است و باعث شده است درک متفاوتی از تکنولوژی داشته باشند. دوربین‌های اپل بسیار خاص هستند و تصاویر متفاوتی را از محیط ایجاد می‌کنند. در واقع، زمانیکه شما به فیلم‌ها و تصاویر بدست آمده از دوربین‌های آیفون نگاه می‌کنید نمی‌توانید مرز میان واقعیت و دنیای مجازی را تشخیص دهید. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای این گوشی‌ها رخ دهد سیاه شدن دوربین آیفون و از کار افتادن دوربین است. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. همچنین اگر نیازمند خدمات تعمیرات موبایل هستید می‌توانید به راحتی از طریق سایت موبایل آباد نسبت به تعمیر گوشی خود اقدام کنید.

برای ارتباط با کارشناسان تعمیرات موبایل کافیست که فرم زیر را کامل کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.


 

علت سیاه شدن دوربین آیفون

خراب شدن دوربین آیفون می‌تواند بسیار نگران‌کننده باشد. اغلب کسانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند همیشه با گوشی خود عکس و یا فیلم می‌گیرند و زمانیکه دوربین دیگر کار نکند مشکلات زیادی برای افراد به وجود می‌آید. دلایل مختلفی باعث کار نکردن دوربین آیفون می‌شوند که پس از مشخص شدن علت سیاه شدن دوربین آیفون باید سریعا برای رفع مشکل اقدام شود. در غیر این صورت، آیفون بخش زیادی از کارآیی خود را از دست می‌دهد. 

مشکلات سخت‌افزاری

یکی از مهم‌ترین علل سیاه شدن دوربین گوشی آیفون بروز مشکلات سخت‌افزاری است. بهتر است کمی بیاندیشید و به این سوالات پاسخ دهید:
•    آیا گوشی شما به تازگی آسیب دیده است؟
•    آیا گوشی شما از ارتفاعی به زمین افتاده است؟ 
•    آیا گوشی تحت فشار بوده است؟ 
اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است می‌توانید مطمئن باشید دلیل سیاه شدن دوربین آیفون ضربه‌ای است که به آن وارد شده است و تنها راه شما مراجعه به یک مرکز معتبر برای بررسی بیشتر دوربین است.

با کامل کردن فرم زیر میتوانید گوشی موبایل خود را با پیک رفت و برگشت رایگان و گارانتی بی قید و شرط تعمیر کنید.
 

ضربه تنها دلیل بروز مشکلات سخت‌افزاری نیست!

ضربه به تنهایی یکی از عواملی است که ممکن است باعث آسیب به سخت‌افزارها شود، اما در واقع دلیل بروز مشکلات سخت‌افزاری ممکن است بسیار گسترده‌تر باشد. به دلیل استفاده روزانه از گوشی همراه، سخت‌افزارهای آن می‌توانند در معرض خطرات از قبیل نوسانات ولتاژ، دمای بالا، رطوبت، نور خورشید، گرد و غبار و ... قرار گیرند. 

پس بهتر است بدانید ضربه تنها دلیلی نیست که باعث می‌شود سخت‌افزارهای دوبین آسیب ببینند و کارآیی خود را از دست بدهند. با توجه به این موارد در ادامه به معرفی مواردی می‌پردازیم که باعث آسیب به سخت‌افزارهای گوشی می‌شوند.

نفوذ آب و رطوبت 

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که باعث سیاه شدن دوربین آیفون می‌شود نفوذ آب و یا رطوبت به ساختار داخلی دوربین است. اگر به تازگی گوشی شما در مجاورت با آب و یا رطوبت قرار گرفته باشد و پس از آن دیگر دوربین به خوبی کار نمی‌کند و یا سیاه است باید احتمال دهید که آب به ساختار و مدارهای داخلی آن آسیب رسانده است و در این شرایط تنها یک تعمیرکار خبره و متخصص می‌تواند به شما کمک کند. برای انتخاب یک مرکز تعمیرات برای گوشی موبایل حتما این مورد را در نظر داشته باشید که از قطعات اصل و اورجینال استفاده کند و ضمانت اصالت قطعات را به شما ارائه دهد و علاوه بر آن گارانتی بی قید و شرط تعمیرات نیز داشته باشد. برای ثبت درخواست تعمیرات رایگان می توانید فرم زیر را کامل کرده تا کارشناسان موبایل آباد در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست رایگان تعمیرات موبایل
 

نفوذ گردوغبار 

مسئله دیگری که می‌تواند باعث سیاه شدن دوربین آیفون شود نفوذ گردوغبار به ساختار داخلی دوربین است. به طور مثال تصور کنید کار شما در یک کارگاه چوب است و گوشی خود را به درون کارگاه می‌برید و در تماس با گردوغباری که درون کارگاه وجود دارد قرار می‌دهید. در این شرایط، یکی از قسمت‌های گوشی که بی‌شک دچار آسیب می‌شود دوربین گوشی است. توصیه می‌شود هرگز گوشی خود را در معرض گردوغبار نگذارید و در چنین شرایطی آن را در کیف و یا جیب خود نگهداری کنید. 

مشکلات نرم‌افزاری 

در کنار مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، گاهی وجود مشکلات نرم‌افزاری باعث سیاه شدن دوربین آیفون می‌شود. معمولا کسانی که به آپدیت کردن برنامه‌های اصلی گوشی خود اهمیتی نمی‌دهند پس از مدتی متوجه می‌شوند عملکرد قسمت‌های مختلف دوربین تحت تاثیر قرار گرفته است و به طور مثال دوربین به خوبی کار نمی‌کند. سیاه شدن دوربین آیفون نیز می‌تواند در اثر عدم آپدیت‌سازی برنامه‌رخ دهد و همین امر نگرانی‌های زیادی را برای صاحبان آیفون به وجود می‌آورد. در این شرایط بهتر است ابتدا برنامه‌های گوشی خود را آپدیت سازید و دوباره دوربین را بررسی کنید. اگر مشکل سیاه شدن دوربین آیفون به دلیل عدم آپدیت کردن نرم‌افزارها باشد، این مشکل پس از آپدیت کردن برنامه‌ها از بین می‌رود. 

وجود برنامه شخص ثالث 

برای اینکه بتوانید از امکاناتی که در گوشی آیفون وجود دارد استفاده نمایید، می‌توانید برنامه‌های داخلی گوشی آیفون را به کار ببرید. اما در برخی از موارد افراد تصمیم می‌گیرند از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنند. یکی از مواردی که باعث سیاه شدن دوربین آیفون می‌شود استفاده از برنامه شخص ثالث است.

اگر مدتی است که از این برنامه استفاده می‌کنید و به تازگی متوجه شده‌اید دوربین سیاه شده است باید شک کنید که این برنامه دیگر به خوبی کار نمی‌کند. اگر هنوز می‌خواهید از این برنامه استفاده نمایید بهتر است آن را آپدیت کنید. اگر پس از آپدیت هنوز مشکل دوربین به جای مانده بود باید برنامه را پاک کنید و از برنامه دیگری استفاده نمایید. 
 

رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی آیفون

راهکارهای مناسب برای رفع مشکل سیاهی دوربین 

همانطور که در بالا متوجه شدید موارد متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند دوربین آیفون سیاه شود. اما راهکارهای متعددی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها مشکل را رفع کنید. اگر پس از اجرای این کارها هنوز مشکل دوربین شما باقی مانده است، بهتر است به یک مرکز معتبر مانند موبایل آباد مراجعه کنید و گوشی آیفون را به دست متخصصان بسپارید. 

فلش گوشی هنگام سیاه شدن دوربین

ساده‌ترین راهکاری که برای رفع مشکل سیاه شدن دوربین آیفون پیشنهاد می‌شود فلش کردن گوشی است. ممکن است این کار در ابتد ابرای شما بسیار سخت باشد. 
 
زیرا با فلش کردن گوشی تمامی اطلاعاتی که بر روی گوشی ذخیره بوده‌اند از بین می‌روند و این مسئله می‌تواند چالش‌های زیادی را برای افراد به وجود بیاورد. اما بر اساس تجربه‌ای که در این زمینه داریم می‌توانیم بگوییم در بسیاری از موارد فلش کردن باعث می‌شود مشکل دوربین از بین برود و دیگر نیازی به هزینه‌های اضافی برای تعمیر دوربین گوشی آیفون نیست. 

حذف برنامه دوربین 

برای اینکه مشکل سیاه شدن دوربین آیفون را از بین ببرند برنامه دوربین را از روی گوشی خود حذف کنید. گاهی وقت‌ها برنامه دوربین بر روی گوشی دچار باگ می‌شود و در نتیجه دیگر به خوبی اجرا نمی‌شود. برای انجام این کار دو بار بر روی دکمه هوم بزنید و سپس اپلیکیشن دوربین را از روی گوشی خود حذف کنید. پس از آن، دوباره اپلیکیشن دوربین را بر روی گوشی خود نصب کنید. با اینکار اگر مشکل سیاهی دوربین به دلیل باگی باشد که در دوربین وجود داشته باشد رفع می‌گردد.

خاموش کردن آیکون Voice Over

یکی از دلایلی که باعث سیاه شدن دوربین در گوشی‌های آیفون می‌شود روشن ماندن گزینه Voice over است. در بسیاری از موارد دیده شده است این گزینه با دوربین تداخل دارد و باعث می‌شود دوربین سیاه شود و دیگر به خوبی کار نکند. برای اینکار باید به تنظیمات گوشی بروید و این آیکون را حذف کنید. پس از آن صبر کنید. اگر می‌خواهید می‌توانید برای اطمینان بیشتر گوشی خود را ریستارت کنید. اکنون باید مشکل دوربین شما رفع شده باشد.

پاک کردن حافظه کش 

از جمله مواردی که ممکن است بر عملکرد دوربین آیفون اثر بگذارد حافظه کش موبایل است. زمانیکه حافظه کش را از روی گوشی خود حذف می‌کنید به تمامی برنامه‌ها این اجازه را می‌دهید در شرایط ایده‌آل شروع به کار کنند. برای حذف کردن این حافظه به تنظیمات بروید و سپس storage را انتخاب کنید. پس از آن گزینه clear data را فشار دهید و در پایان حافظه کش حذف می‌گردد. در بسیاری از مواقع دیده شده است با حذف کردن حافظه کش از روی موبایل می‌توان به عملکرد دوباره دوربین کمک کرد. 
 

اجرای حالت safe mode    

اگر مطمئن هستید که عدم کارکرد دوربین آیفون شما به دلیل بروز مشکلات نرم‌افزاری است بهتر است آن را در حالت safe mode قرار دهید. این حالت یکی از بهترین شرایطی است که برای موبایل شما به وجود می‌آید. با فعال‌سازی این حالت دیگر برنامه‌های مخرب و آسیب‌رسان بر روی گوشی شما نصب نمی‌شوند و در نتیجه به راحتی می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل خود استفاده کنید. توصیه می‌شود اگر از قبل برنامه‌های مخربی بر روی گوشی دارید سریعا پاک کنید و یا موبایل خود را فلش نمایید تا تمامی ویروس‌هایی که ممکن است بر روی گوشی وجود داشته باشند از بین بروند.
 

علت سیاه شدن دوربین گوشی آیفون

هزینه و قیمت تعمیر دوربین آیفون

یکی از سوالاتی پرتکراری که در زمان مراجعه به موبایل آباد برای رفع سیاه شدن دوربین آیفون پرسیده می‌شود در این زمینه است که هزینه اینکار چقدر است. بهتر است بدانید هزینه این کار به شدت به آسیب وارده به آیفون و مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بستگی دارد. اگر دوربین آیفون باید تعویض گردد هزینه مشخصی باید توسط کاربر پرداخته شود. گاهی نیاز به تعویض نیست و همان قطعات را می‌توان تعمیر کرد. هر یک از این کارها هزینه‌های متعددی را در پی دارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه با کارشناسان موبایل آباد در تماس باشید. 

اصالت قطعات و گارانتی قطعات موبایل در موبایل آباد 

هیچ‌کس تمایل ندارد از قطعات تقلبی و فیک برای گوشی آیفون خود استفاده نماید. متاسفانه امروزه تعداد محصولات تقلبی در بازار بسیار زیاد است و تشخیص این محصولات از یکدیگر کمی دشوار است. همچنین، گاهی افراد هزینه‌های زیادی را برای محصولات اصل پرداخت می‌کنند اما پس از مدتی متوجه می‌شوند این قطعات تقلبی است. تمامی این نگرانی‌ها باعث شده است کارشناسان موبایل آباد در کنار استفاده از قطعات اصل بر روی گوشی‌های آیفون گارانتی را به مشتریان خود ارائه دهند. در نتیجه، مشتریان می‌توانند با خیال آسوده تعمیر دوربین آیفون 12 و 13 و گوشی‌های دیگر را به این مرکز بسپارند.

تعمیر مشکل سیاه شدن دوربین آیفون در موبایل آباد 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد سیاه شدن دوربین آیفون در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید وجود مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سبب می‌شوند دوربین آیفون آسیب ببیند. گاهی ضربه، نفوذ آب و گردوغبار به داخل سیستم دوربین عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در این شرایط باید برای تعویض دوربین و یا تعمیر آن اقدام شود. از طرف دیگر، عدم آپدیت‌سازی برنامه‌هایی که بر روی گوشی قرار دارند و یا استفاده از برنامه ثالث برای اجرای دوربین ممکن است باعث شوند دوربین به خوبی کار نکند. در تمامی این شرایط، با آپدیت‌سازی برنامه‌‎ها و یا عدم استفاده از برنامه ثالث می‌توان دوباره از دوربین استفاده کرد. موبایل آباد یکی از مراکز تخصصی است که شما می‌توانید برای تعمیر آیفون خود به آن اعتماد داشته باشید.
 

سوالات پرتکرار در مورد سیاه شدن دوربین آیفون 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد سیاه شدن دوربین آیفون پاسخ دهیم. ممکن است این سوالات بخشی از سوالات شما نیز باشد و در نتیجه ذهن شما نسبت به رفع این مشکل باز می‌گردد و سریعا می‌توانید برای حل آن اقدام نمایید. 
 

سوالات متداول

 

آیا ممکن است سیاه شدن دوربین آیفون به دلیل عدم قرارگیری درست کاور موبایل باشد؟
 

یکی از بیشترین اشتباهاتی که در بسیاری از افراد رخ می‌دهد و سبب می‌شود آنها برای تعمیر موبایل به موبایل آباد مراجعه کنند عدم قرارگیری درست کاور بر روی آیفون است. بهتر است قبل از هر چیز ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید آیا کاور موبایل شما به درستی قرار گرفته است. زیرا در بسیاری از موارد متوجه می‌شوید با درست قرار دادن کاور می‌توانید مشکل سیاه شدن دوربین آیفون را رفع کنید. 
 

آیا سیاهی در دوربین آیفون بدین معناست که دوربین باید تعویض گردد؟
 

بهتر است بدانید سیاه شدن دوربین آیفون همیشه به این معنا نیست که دوربین آسیب دیده است و باید تعویض گردد. ممکن است دلیل بروز این امر مشکلات نرم‌افزاری باشد. به طور مثال، ممکن است شما از برنامه شخص ثالث استفاده می‌کنید و این مسئله دوربین را سیاه کرده است. همچنین، در بسیاری از موارد اشکال در دوربین گوشی آیفون است، اما نیازی به تعویض نیست و با تعمیر می‌توان این مشکل را رفع کرد. 
 

آیا خودم می‌توان مشکل سیاهی دوربین آیفون را رفع کنم؟
 

توصیه می‌شود قبل از آنکه برای رفع این مشکل به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید ابتدا یک بار گوشی خود را خاموش و روشن کنید. همچنین، می‌توانید گوشی خود را ریست نمایید. نرم‌افزارهای خود را آپدیت کنید و در صورتی که از برنامه شخص ثالث برای دوربین استفاده می‌کنید آن را حذف کنید. اگر با تمامی این کارها مشکل سیاهی دوربین رفع نشد به احتمال زیاد گوشی آیفون مشکل سخت‌افزاری دارد.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
https://mobileabad.com/request