لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علائم خرابی سوکت شارژ گوشی

علائم خرابی سوکت شارژ گوشی

 

امروزه، گوشی‌های هوشمند به بخش بسیار مهمی از زندگی تبدیل شده‌اند و ورود کسب‌وکارها به فضای آنلاین باعث شده است استفاده از گوشی‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. اگر به بازار موبایل نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید برندهای متفاوتی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت دارند و رقابت در این حیطه بسیار بالاست. همانطور که می‌دانید قیمت گوشی‌ها بسیار بالا رفته است و با بروز مشکل نمی‌توان سریعا گوشی را عوض کرد و یک گوشی جدید خرید. 
خرابی سوکیت شارژ از مواردی است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت. زیرا تا زمانیکه گوشی خود را شارژ نکنید، نمی‌توانید از اطلاعات آن استفاده نمایید. همین امر باعث شده است سوالات زیادی در مورد علت خرابی سوکیت شارژ گوشی پرسیده شود که در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. 


دلیل خرابی سوکیت شارژ گوشی


همانطور که می‌دانید زمانیکه صحبت از خرابی بخشی از موبایل می‌شود، عوامل مختلفی مطرح می‌شوند که هر یک به نحوی می‌توانند عملکرد گوشی را تحت تاثیر قرار دهند. به طور کلی، دلایل محتلفی وجود دارند که باعث خرابی سوکیت شارژ گوشی می‌شوند، اما یکی از مهمترین دلایلی که می‌تواند به ساختار سوکیت شارژ آسیب وارد کند عدم نگهداری درست از گوشی است. 
 
برخی از افراد دائما گوشی از دستشان می‌افتد و یا گوشی را در محیط‌های نامناسب ( نزدیکی آب و رطوبت) قرار می‌دهند. در نتیجه، ساختار ظریف و حساس سوکیت شارژ دیگر نمی‌تواند به خوبی عمل کند و با عدم شارژ شدن باتری دائما شارژ خود را از دست می‌دهد ( اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله چرا شارژ باتری گوشی زود خراب می‌شود؟ را مطالعه کنید). 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


توصیه مهم برای محافظت از سوکت شارژ 


برای اینکه بتوانید عملکرد سوکت شارژ را بهبود ببخشید و از خرابی آن جلوگیری کنید، توصیه می‌شود هر چند وقت یکبار با استفاده از یک خلال دندان گوشه‌های سوکت را تمیز کنید و آلودگی‌هایی را که ممکن است در آن قسمت جمع‌ شده باشند خارج نمایید. در اینجا باید به نکته مهمی توجه داشته باشید. خلال دندان را با فشار و ضربه وارد سوکت نکنید. زیرا ممکن است سوکیت آسیب ببیند و یا مدارهای آن دچار مشکل شوند. این کار را با آرامش و احتیاط فراوان انجام دهید. 


عدم استفاده از شارژر مناسب و اورجینال 


یکی از مهمترین مواردی که سبب خرابی سوکیت شارژ گوشی می‌شود عدم استفاده از شارژر مناسب و اورجینال است. در همینجا به شما می‌گوییم هر شارژری که به گوشی متصل گردد الزما شارژر خوبی نیست. شارژر باید متناسب با گوشی باشد تا بتواند ولتاژ ورودی به درون گوشی را تنظیم نماید. زمانیکه از شارژرهای نامناسب استفاده می‌کنید ولتاژهای نامناسب وارد گوشی می‌شوند و در نتیجه به ساختار داخلی گوشی از جمله سوکیت آسیب‌های زیادی وارد می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل توصیه می‌شود از شارژر اورجینال گوشی استفاده نمایید. اگر شارژر گوشی خراب شده است، شارژری را خریداری کنید که متناسب با گوشی شماست. در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید می‌توانید با کارشناسان مشورت نمایید. 


عدم اتصال درست شارژر به گوشی 


بی‌حوصلگی و عجله مهمترین مواردی هستند که سبب می‌شوند سوکیت گوشی آسیب ببیند و افراد را برای  رفع مشکل خرابی سوکیت شارژ گوشی به سمت مراکز تعمیر موبایل می‌کشاند. بسیاری از افراد شارژر را با بی‌دقتی فراوان در گوشی موبایل قرار می‌دهند و هرگز به جهت شارژر توجهی نمی‌کنند. به طور مثال، گوشی‌هایی که دارای درگاه تایپ سی هستند برای اینکه بتوانند به شارژر متصل شوند باید بر طبق مدل شارژر وصل شوند. اما برخی از افراد به این مسئله توجه ندارند و با زور و یا فشار می‌خواهند شارژر را در پورت قرار دهند.
 
 در برخی از موارد سوکیت می‌شکند و هیچ‌راهی جز مراجعه به یک مرکز برای تعمیر و تعویض سوکیت شارژ گوشی باقی نمی‌ماند. بهتر است بدانید اگر شما به جهت شارژر خود توجه ویژه‌ای داشته باشید و قبل از آنکه شارژر را در پورت گوشی قرار دهید به مدت یک ثانیه جهت آن را چک کنید، دیگر این مشکل برای شما پیش نمی‌آید و سوکیت شارژر همواره سالم باقی می‌ماند. 

 

 

علت خرابی سوکیت شارژ گوشی


نفوذ آب و رطوبت 


به طور کلی، بهتر است بدانید آب و رطوبت دشمن اصلی گوشی شماست و اگر از آن در مقابل رطوبت محافظت نکنید به زودی آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. یکی از مهمترین دلایل خرابی سوکیت شارژ گوشی نفوذ آب به درون گوشی است. به طور مثال، افرادی که به استخر می‌روند و گوشی خود را بدون هیچ‌گونه دقتی در کنار استخر رها می‌کنند ممکن است با این مشکل روبه‌رو شوند. اگر به هر دلیلی متوجه شدید گوشی شما در نزدیکی آب و یا رطوبت قرار گرفته است بلافاصله آن را خاموش کنید و آن را در دستگاه‌های که رطوبت موبایل را از بین می‌برند قرار دهید. با توجه به این مسئله که ممکن است تمامی افراد این دستگاه را نداشته باشند، می‌توانید گوشی موبایل خود را در کیسه برنج قرار دهید. با این روش می‌توانید از آسیب آب به ساختار داخلی گوشی جلوگیری کنید.


نفوذ گردوخاک

 
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث خرابی سوکیت شارژ گوشی شود نفوذ گردوخاک به ساختار درون گوشی است. همانطور که می‌دانید ذرات گردوغبار بسیار آسیب‌رسان هستند و اگر به داخل گوشی نفوذ کنند می‌توانند عملکرد قسمت‌های مختلف آن از جمله سوکیت شارژ را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل، در زمانیکه گردوغبار در محل زیاد است بهتر است گوشی خود را در معرض آن قرار ندهید. همچنین، می‌توانید از کاورهای مناسب برای جلوگیری از نفوذ گردوغبار به ساختار داخلی گوشی استفاده نمایید. 

 


علائم خرابی سوکیت شارژ گوشی 


در بالا به مواردی اشاره کردیم که باعث می‌شوند سوکیت گوشی خراب شود و در نتیجه چالش‌های بسیار زیادی را برای کاربران به وجود می‌آورند. اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید علائم خرابی سوکیت شارژ گوشی چیست و چگونه می‌توانیم متوجه شویم که سوکیت آسیب دیده است. این مشکل مانند تمامی مشکلات دیگری که برای موبایل پیش می‌آیند دارای علائم ویژه‌ای است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.


قطع و وصل شدن شارژ 


از جمله مواردی که به شما نشان می‌دهند سوکیت شارژ خراب شده است زمانی است که گوشی خود را به شارژ متصل می‌کنید و متوجه می‌شوید دائما شارژ قطع و وصل می‌شود. در یک گوشی سالم شارژ باید به صورت یکدست و یکنواخت صورت گیرد و قطع و وصل شدن شارژر نشان می‌دهد مشکلی در ساختار گوشی به وجود آمده است. البته باید بدانید خرابی سوکیت شارژ گوشی یکی از دلایل قطع و وصل شدن شارژ است و از دلایل دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
•    بی‌کیفیت بودن کابل شارژر 
•    خرابی آی‌سی شارژر گوشی
•    خرابی باتری گوشی 

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


شارژ گوشی در یک جهت خاص 


این مشکل تقریبا برای تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند پیش آمده است که گوشی‌شان در برخی از موارد تنها در یک جهت خاص شارژ شود. در این شرایط، زمانیکه شما گوشی را به شارژر متصل می‌کنید فرآیند شارژ آغاز نمی‌گردد و شما باید گوشی را تکان دهید و در یک حالت خاص قرار دهید تا شارژ آغاز شود. در این صورت تقریبا می‌توانید مطمئن باشید خرابی سوکیت شارژ گوشی رخ داده است و برای رفع آن باید به یکی از مراکز معتبر تعمیرات موبایل مراجعه نمایید.


عدم شارژ شدن گوشی با هیچ نوع شارژی 


یکی از مهمترین مواردی که نشان‌دهنده خرابی سوکیت شارژ گوشی است عدم شارژ شدن گوشی با هیچ نوع شارژری است. ممکن است شما گوشی خود را در جهات مختلف قرار دهید و یا آن را به شارژرهای متفاوت وصل کنید، اما باز متوجه شوید که گوشی شما شارژ نمی‌شود. 
 
در این صورت می‌توانید تقریبا مطمئن باشید که ساختار سوکیت شارژ آسیب دیده است و باید سریعا به یک مرکز معتبر مراجعه نمایی و برای رفع مشکل اقدام کنید. در غیر اینصورت گوشی خاموش می‌شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. 

 


هزینه تعمیر و تعویض سوکیت شارژ گوشی در موبایل آباد


یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می‌شود در مورد هزینه تعمیر و تعویض خرابی سوکیت شارژ گوشی است. بهتر است بدانید پاسخ به این سوال به برند گوشی و میزان آسیب به سوکیت گوشی بستگی دارد. گاهی سوکیت گوشی به حدی آسیب دیده است که دیگر قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد و گاهش شدت آسیب محدود است و می‌توان آن را تعمیر کرد. زمانیکه صحبت از تعویض سوکیت می‌شود مشتریان باید هزینه قطعه تعویض‌شده را پرداخت کنند. با توجه به تمامی این امور توصیه می‌شود برای استعلام دقیق قیمت با کارشناسان ما در موبایل آباد در تماس باشید. 

 

تعمیر سوکیت شارژ گوشی در موبایل آباد


اصالت قطعات و گارانتی قطعات موبایل موبایل آباد 


یکی از نگرانی‌های عمده کسانی که می‌خواهند برای تعویض سوکیت شارژ اقدام کنند در این باره است که آیا این قطعه اصل است یا تقلبی! همانطور که می‌دانید امروزه محصولات تقلبی زیادی در بازار موجود هستند و اگر این قطعات بر گوشی موبایل سوار شوند می‌توانند به ساختار داخلی گوشی آسیب‌های جدی وارد کنند و طول عمر آن را کاهش دهند. باید بدانید موبایل آباد یکی از مراکز معتبری است که سالیان زیادی است در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل فعالیت دارد. تمامی قطعاتی که در این مرکز به مشتریان عرضه می‌شوند دارای گارانتی هستند و شما می‌توانید بدون دغدغه تعمیر گوشی خود را به این مرکز بسپارید.

 

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 تماس بگیرید .


تعمیر و تعویض سوکیت شارژ گوشی در موبایل آباد 


تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد علل خرابی سوکیت شارژ گوشی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید دلایل متفاوتی وجود دارند که باعث می‌شوند سوکیت شارژ خراب شوند که از مهمترین آنها می‌توان به استفاده از شارژرهای بی‌کیفیت، نفوذ آب‌ورطوبت و نفوذ گردوغبار به ساختار داخلی گوشی، عدم قراردهی شارژر در جای مناسب اشاره کرد. این مشکل با علائمی نظیر قطع‌ و وصل شدن شارژ و یا شارژ گوشی در یک جهت خاص مشخص می‌گردد. شما می‌توانید با ورود به سایت موبایل آباد و پر کردن فرم درخواست با کارشناسان ما در تماس باشید. 


سوالات پرتکرار در مورد خرابی سوکیت شارژ گوشی


در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد خرابی سوکیت شارژ گوشی پاسخ دهیم. بررسی این سوالات باعث می‌شود ذهن شما نسبت به تعمیر و یا تعویض سوکت موبایل تغییر کند و در زمان نیاز با شناخت کامل اقدام به تعمیر موبایل خود نمایید. همچنین، می‌توانید قبل از تعمیر از کارشناس مربوطه بخواهید توضیحات کاملی را در این باره در اختیار شما قرار دهد.

 

سوالات متداول

 


گوشیم دائم خاموش می‌شود آیا سوکیت آن خراب شده است؟


زمانی که سوکیت شارژ خراب می‌شود، گوشی دیگر نمی‌تواند به خوبی شارژ شود، در نتیجه شارژ گوشی به زودی تمام می‌شود و این امر باعث می‌شود گوشی دائما خاموش شود. یکی از دلایلی که گوشی دائم خاموش می‌شود می‌تواند خرابی سوکیت شارژ گوشی باشد. اما دلایل دیگری مانند خراب شدن باتری و یا برد گوشی باعث خاموشی دائمی گوشی می‌شوند. به همین دلیل، توصیه می‌شود به یک مرکز معتبر برای تعمیرات موبایل مراجعه کنید. 


پس از تعویض سوکیت خراب شده، گوشی به خوبی کار می‌کند؟


اگر سوکیت گوشی خراب شده باشد و تعمیرکار تشخیص دهد مشکلاتی که بر روی گوشی شما به وجود می‌آید در اثر خرابی سوکیت است، پس از تعویض سوکیت مشکل شما به طور کامل رفع می‌گردد ‌و می‌توانید با خیال آسوده و بدون نگرانی از گوشی خود استفاده کنید. بهتر است در این میان از گوشی خود به خوبی مراقبت کنید که دیگر سوکیت آن آسیب نبیند. 


خرابی سوکیت نشان می‌دهد گوشیم را باید تعویض کنم؟


بهتر است بدانید خرابی سوکیت شارژ گوشی یک مشکل رایج است که به سرعت رفع می‌شود. بنابراین، در صورتی که علائم خرابی سوکیت شارژ گوشی را تجربه کردید سریعا گوشی خود را به یک مرکز معتبر ببرید. بلافاصله پس از تعمیر گوشی قابل استفاده است و این مسئله هرگز به عملکرد گوشی آسیب وارد نمی‌کند. 


آیا خرابی سوکیت شارژ گوشی به مشکلات نرم‌افزاری مرتبط است؟


از جمله سوالاتی که همواره پرسیده می‌شود در مورد ارتباط خرابی سوکیت شارژ گوشی با مشکلات نر‌افزاری است. بهتر است بدانید مشکلات نرم‌افزاری هرگز بر روی خرابی سوکیت شارژ گوشی اثر نمی‌گذارند و تنها آسیب به ساختار سوکیت باعث می‌شود قابلیت شارژ کردن آن از دست برود. بهتر است بدانید سوکیت از جمله مواردی است که شما نمی‌توانید در خانه تعمیر کنید و برای تعمیر آن باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. گاهی با تعویض قطعه و گاهی تعمیر قطعه مشکل سوکیت رفع می‌شود و شما می‌توانید از آن گوشی خود استفاده کنید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات