لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت از کارافتادن اثر‌انگشت هنگام تعویض ال سی دی در گوشی شیائومی

علت از کارافتادن اثر‌انگشت هنگام تعویض ال سی دی در گوشی شیائومی

اثر‌انگشت یکی از قابلیت‌های امنیتی در گوشی‌های شیائومی محسوب می‌شود که وجود آن در امنیت اطلاعات شما بسیار حائز اهمیت است. این قسمت از موبایل، دارای حسگرهای حساسی است که اثر‌‌انگشت صاحب گوشی را به‌سادگی تشخیص می‌دهد و بعد از تائید، اجازه ورود داده می‌شود. گاهی اوقات این قابلیت دچار مشکل می‌شود و شما را کلافه می‌کند. کار نکردن آن، یا دلیل سخت‌افزاری دارد یا مشکلات نرم‌افزاری گوشی این مشکل را ایجاد کرده است. بهتر است برای دانستن علت از کارافتادن اثر‌انگشت هنگام تعویض ال سی دی در گوشی شیائومی به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید. توصیه ما در موبایل آباد این است که خودتان هرگز اقدام به تعمیر گوشی نکنید.
 

علت کاهش کارایی اثرانگشت گوشی شیائومی و رفع آن

کاربران بی‌شماری در سرتاسر جهان در حال دست‌وپنجه نرم کردن با این مشکل هستند. برخی دیگر نیز کلاً از آن چشم‌پوشی کرده و سایر لایه‌های امنیتی را برای گوشی خود انتخاب می‌کنند. اگر به‌تازگی ال سی دی گوشی شیائومی خود را تعویض کرده‌اید و با این مشکل مواجه شدید، بهتر است به‌دنبال راهی باشید که علت از کارافتادن اثر‌انگشت هنگام تعویض ال سی دی در گوشی شیائومی را به‌صورت اساسی برایتان مشخص کند.

 

از کار افتادن اثر انگشت هنگام تعویض ال سی دی

 

در ادامه این مطلب، با روش‌های ساده‌ای آشنا می‌شوید که در حل این مشکل بسیار کار‌ساز هستند.

 

اضافه کردن مجدد اثر‌انگشت

اگر از کارنکردن سنسور اثرانگشت هنگام تعویض ال سی دی گوشی شیائومی خود کلافه شدید، بهتر است اضافه کردن مجدد اثر‌انگشت را امتحان کنید. مطالب زیر روند تنظیم مجدد اثر انگشت در گوشی شیائومی را نشان می‌دهند. با استفاده از این روش، می‌توانید اثر انگشت خود را دوباره برگردانید و از آن استفاده کنید.


قبل از شروع کار باید از یکی از روش‌های باز کردن قفل اولیه مانند الگو، پین یا رمز عبور استفاده کنید. در این روش حتماً بایستی توجه داشته‌باشید که هیچ چیز مانع حسگر اثرانگشت نباشد. بعد از آن‌که از تمام موارد ذکر شده اطمینان حاصل کردید، مراحل زیر را دنبال کنید.
1.    برای شروع باید نماد تنظیمات را پیدا کنید و وارد آن شوید. این کار به شما امکان این را می‌دهد تا به منوی اصلی تنظیمات دسترسی داشته‌ باشید و لیستی از تمام ویژگی‌ها و تنظیمات داخلی گوشی را ببینید.
2.    بخش رمز عبور و امنیت را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید تا به منوی تنظیمات امنیتی گوشی خود وارد شوید.
3.    برای اثرانگشت جدید، گزینه باز کردن قفل اثر‌انگشت را لمس کنید.
4.    گزینه افزودن اثر‌انگشت را انتخاب کنید. بعد از انجام آن، مجدداً از شما خواسته می‌شود تا پین بازگشایی الگو یا رمز عبور خود را وارد کنید.
5.    اگر به‌درستی انگشت خودتان را بر روی سنسور قرار دهید، مرحله ثبت و اسکن بدون هیچ نقصی به اتمام می‌رسد و می‌توانید گزینه DONE  را انتخاب کنید.

 
راه‌اندازی مجدد گوشی

خراب شدن اثر انگشت گوشی شیائومی هنگام تعویض ال سی دی

 

اگر از کار نکردن اثرانگشت گوشی شیائومی خود خسته شده‌اید و به‌دنبال راه سریع و بی‌دردسر هستید، راه‌اندازی مجدد گوشی گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. فقط با انجام 3 مرحله ساده، قادر خواهید بود تا گوشی خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و از طریق آن مشکلاتی مثل کار نکردن اثر‌انگشت را بر‌طرف کنید. مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. قبل از راه‌اندازی مجدد، باید رمز، الگو یا پین گوشی خودتان را بدانید، زیرا پس از روشن شدن مجدد، به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید.

 

●    مرحله اول:
برای شروع کار باید دکمه روشن / خاموش گوشی را فشار دهید و به مدت چند ثانیه نگه‌ دارید تا صفحه جدیدی با گزینه‌های مختلف ظاهر شود.

 

●    مرحله دوم:
از میان گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود، گزینه Restart را انتخاب کنید.


●    مرحله سوم:
پس از راه‌اندازی و بعد از اینکه گوشی روشن شد، پین کد سیم کارت و الگو، اثر‌انگشت یا کد باز کردن قفل را درخواست می‌کند که باید به‌صورت صحیح وارد کنید.
 

تنظیم مجدد کارخانه

 

تنظیمات مجدد کارخانه، بسیاری از مشکلات گوشی را حل می‌کند. برای این کار لازم است تا به تنظیمات گوشی بروید. بهتر است قبل از اینکه چنین اقدامی را انجام دهید، از اطلاعات گوشی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا پس از اعمال تنظیمات اولیه کارخانه، بتوانید مجدداً اطلاعات گوشی را داشته‌باشید. اگر دستگاهی با شماره IMEI (شماره‌ شناسنامه‌ گوشی) دارید، بازیابی‌ کارخانه را انجام ندهید و به‌جای آن از روش TWRP (کاستوم ریکاوری) داده‌های گوشی را فرمت کنید. چنانچه رمز عبور حساب mi خود را فراموش کرده‌اید، قبل از انجام تمام این مراحل، از حساب mi خارج شوید.


فرمت کردن داده‌ها

 

کارنکردن سنسور اثرانگشت هنگام تعویض ال سی دی گوشی شیائومی یکی از مشکلات رایجی است که کاربران این گوشی را گرفتار می‌کند. خوشبختانه با روش‌هایی که وجود دارد، این مشکل به‌سادگی قابل حل است. فرمت کردن داده‌ها نیز یکی از همین روش‌ها محسوب می‌شود.
در حالی‌که موبایل‌تان خاموش است این مراحل را انجام دهید.
●    دکمه پاور را به همراه دکمه افزایش صدا همزمان نگه‌ دارید تا نماد Mi.com نمایش داده شود.
●    حالا از دکمه کاهش صدا برای انتخاب گزینه Wipe Data کمک بگیرید و بعد از آن دکمه افزایش صدا یا پاور (بستگی به مدل گوشی دارد) را فشار دهید و سپس گزینه Wipe all data را انتخاب و تائید کنید.
●    اکنون فقط Confirm مانده تا فرمت به‌صورت کامل انجام شود.

 
فلش کردن گوشی

 

علت از کار افتادن اثر انگشت هنگام تعویض ال سی دی گوشی شیائومی

 

رام Fastboot گوشی خود را فلش کنید تا از این طریق بتوانید مشکلات کار نکردن اثر‌انگشت را برطرف سازید. Fastboot ابزار قدرتمند و کاربردی است که به شما این امکان را می‌دهد تا با گوشی کارهای زیادی انجام دهید. فلش کردن و بروزرسانی سیستم‌عامل نیز یکی از همین امکانات است که در اختیار دارید. رام Fastboot نسخه پیشرفته‌ای است که امکانات بیشتری دارد. برای اینکه بتوانید این کار را بدون هیچ مشکلی انجام دهید، بایستی اپلیکیشنی مثل MIUI Downloader را دانلود کنید تا رام فست‌بوت در اختیارتان قرار بگیرد.
پس از اینکه برنامه MIUI Downloader را باز کردید، از گزینه‌های آن، دستگاه خودتان را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه Fastboot ظاهر می‌شود که باید آن‌ را انتخاب و دانلود کنید. هنگامی که رام فست‌بوت را دانلود کردید فایل بایگانی tgz را پیدا و به داخل حافظه رایانه خود منتقل کنید. توجه داشته‌باشید که فایل tgz باید استخراج شود. اکنون همه چیز برای نصب آماده است.

 

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.


 
سخن آخر


اگر به تازگی  LCD گوشیتان را تعویض کردید و با مشکلی مثل عدم کارایی اثر انگشت مواجه شدید احتمالا می‌خواهید علت از کارافتادن اثر‌انگشت هنگام تعویض ال سی دی در گوشی شیائومی را بدانید. در بیشتر حالات جابه‌جایی محل حسگر اثر‌انگشت، دلیل اصلی این مشکل محسوب می‌شود. اگر روش‌های ذکر شده را انجام دادید، ولی با این وجود مشکل برطرف نشد، بایستی به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا مشکل را به‌صورت اساسی حل کنند. شما می‌توانید با ثبت درخواست خود در وب‌سایت موبایل آباد از هزینه تعمیر گوشی خود بدون مراجعه حضوری آگاه شوید. تکنسین‌های مجرب ما در کمترین زمان ممکن و به‌صورت تضمینی تعمیرات گوشی شیائومی را برای شما انجام خواهند داد.

 

سؤالات متداول

 

اصلی‌ترین علت از کارافتادن اثر‌انگشت هنگام تعویض ال سی دی در گوشی شیائومی چیست؟


بروز این مشکل دلایل مختلفی دارد. از مشکلات نرم‌افزاری گرفته تا آسیب‌های سخت‌افزاری، همگی در این مشکل نقش دارند. در موارد بسیاری، تعویض LCD دلیل اصلی از کار افتادن اثرانگشت گوشی شیائومی است. راه‌کارهای ساده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد که خودتان می‌توانید انجام دهید. همچنین می‌توانید با مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل مشکل را به‌صورت اساسی برطرف می‌کنند.

 

اعمال تنظیمات مجدد کارخانه چه کمکی در برطرف کردن مشکل اثر‌انگشت گوشی شیائومی دارد؟

 

با استفاده از این روش، گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه بر‌می‌گردانید تا از طریق آن تنظیمات پیش‌فرضی که در گوشی‌های سالم وجود دارد، برای گوشی شما نیز مجدداً فعال شود. در جریان این فرایند به احتمال خیلی زیاد، مشکل کار نکردن اثرانگشت هم بر‌طرف می‌شود.

 

فلش کردن گوشی شیائومی، چگونه مشکل کار نکردن اثر‌انگشت را حل می‌کند؟

 

تجربه ثابت کرده که فلش کردن گوشی، تا حد خیلی زیادی می‌تواند مشکل کار نکردن اثرانگشت موبایل را حل کند. رام Fastboot را دانلود کنید تا با ابزارهای قدرتمندی که در اختیارتان قرار می‌دهد، فلش کردن گوشی را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات