لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت خرابی اسپیکر آیفون 14

علت خرابی اسپیکر آیفون 14

برند اپل در سپتامبر سال 2022 از آیفون 14 رونمایی کرد و توانست موجی از هیجان را در میان کاربران و طرفداران برند اپل به وجود بیارد. این گوشی قابلیت‌های زیادی دارد و توانسته است به افراد کمک کند به فراسوی تکنولوژی حرکت نمایند. اسپیکر آیفون 14 در قسمت جلوی گوشی تعبیه شده است که وظیفه انتقال صدا را در طول مکالمات تلفنی بر عهده دارد. گاهی موارد مختلفی باعث بروز مشکل اسپیکر آیفون 14 می‌شوند و در نتیجه افراد را برای تعمیرات موبایل به سمت مراکز معتبر می‌کشانند. در نتیجه، جای تعجب نیست همواره این سوال پرسیده شود علت خرابی اسپیکر آیفون 14 چیست. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات مناسبی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. 
 

علت کار نکردن اسپیکر ایفون 14
 

خش خش کردن صدا و یا عدم انتقال صدا در هنگام مکالمه همگی نشان می‌دهند اسپیکر گوشی دچار مشکل شده است. وقتی اسپیکر گوشی کار نکند، شما نمی‌توانید از گوشی برای مکالمه استفاده کنید و در واقع بخش بزرگی از عملکرد گوشی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. 
 
این موارد مشکلات می‌توانند در اثر اختلالات نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری رخ دهند. با توجه به این موضوع که امروزه گوشی‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی افراد دارند، حل مشکل اسپیکر ایفون 14 از مهمترین مواردی است که باید سریعا برای آن اقدام شود (اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله رفع مشکل اسپیکر گوشی را مطالعه کنید).

 

ضربه به گوشی
 

یکی از مهمترین مواردی که به عنوان دلیل اصلی خرابی اسپیکر آیفون 14 شناخته می‌شود ضربه به گوشی است. همانطور که می‌دانید گوشی‌های آیفون ساختار بسیار ظریفی دارند و اگر تحت فشار قرار گیرند مدارهای داخلی آنها آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. اسپیکر گوشی بسیار ظریف است و هرگز نباید به آن فشار وارد شود. برای جلوگیری از آسیب به اسپیکر گوشی بهتر است از کاورهای مناسب برای گوشی خود استفاده نمایید. در نتیجه، در صورت وارد شدن ضربه به گوشی، این کاور بخش زیادی از انرژی را جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد بخش‌های داخلی آن تحت تاثیر قرار گیرند. از طرف دیگر، دارندگان گوشی‌های آیفون باید مراقب باشند گوشی‌هایشان در شرایط نامناسبی ( به طور مثال لبه میز) قرار نگیرد که بر زمین بیافتد و از بین برود. 
 

نفوذ آب 
 

مسئله دیگری که می‌تواند باعث خرابی اسپیکر آیفون 14 شود نفوذ آب به درون گوشی است. به طور کلی، همانطور که می‌دانید آب و رطوبت برای گوشی‌های هوشمند بسیار آسیب‌رسان هستند و باعث از بین رفتن و یا کاهش عملکرد مدارهایی می‌شوند که در این گوشی‌ها وجود دارند. با توجه به تمامی این موارد دائما به افراد گوشزد می‌شود از گوشی‌های خود محافظت کنند و اجازه ندهد آب و رطوبت به داخل آن نفوذ یابد. رطوبت می‌تواند اسپیکر گوشی‌ آیفون را به شدت خراب کند که در بسیاری از مواقع نیاز به تعویض اسپیکر است. به همین دلیل، اگر به تازگی گوشی شما آب‌خورده است و پس از آن خرابی اسپیکر آیفون 14 پیش‌ آمده است می‌توانید مطمئن باشید آب باعث بروز این مشکل شده است. 
 

نفوذ گردوغبار 
 

در کنار مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مسئله دیگری نیز وجود دارد که باعث خرابی اسپیکر آیفون 14 می‌شود. گردوغبار می‌تواند به ساختار اسپیکر نفوذ کند و در نتیجه کارکرد آن با اختلال روبه‌رو می‌شود. افرادی که در محیط‌های کارگاهی چوبی و یا موادی که گرد زیادی دارد کار می‌کنند این مشکل را زیاد تجربه می‌کنند. عدم قرار دادن گوشی در مجاورت با چنین کارگاه‌هایی از مهمترین راهکارهایی است که به دارندگان گوشی آیفون 14 پیشنهاد می‌شود. 
 

خراب شدن آی‌سی موبایل 
 

از جمله مواردی که می‌تواند باعث خرابی اسپیکر آیفون 14 شود آسیب دیدن آی‌سی موبایل است. آی‌سی با دلایل متفاوتی از جمله نفوذ آب و رطوبت می‌تواند بسوزد و یا دیگر کار نکند. عملکرد اسپیکر به آی‌سی مرتبط است و اگر آی‌سی به خوبی کار نکند سیگنال‌ها پردازش نمی‌شوند و در نتیجه دیگر نمی‌توان از آیفون 14 برای برقراری ارتباط استفاده کرد. معمولا زمانیکه آی‌سی موبایل آسیب می‌بیند راهکاری به جز تعویض و یا تعمیر آن وجود ندارد و تنها افراد متخصص می‌توانند این کار را انجام دهند. 

تعمیر و تعویض اسپیکر آیفون 14

فعال‌ بودن برنامه Phone Noise Cancelation بر روی گوشی 
 

همانطور که در ابتدای این متن به آن اشاره کردیم گاهی کار نکردن اسپیکر آیفون 14 به دلیل مشکلات نرم‌افزاری است. یکی از دلایلی که سبب خرابی اسپیکر آیفون 14 می‌شود فعال بودن برنامه Phone Noise Cancelation بر روی گوشی است.
 
دارندگان آیفون 14 که به تازگی متوجه شده‌اند اسپیکر آیفون آنها به خوبی کار نمی‌کند باید برنامه‌های گوشی را بررسی کنند و ببینند آیا این برنامه فعال است یا خیر. برای اینکار می‌توانید به setting سپس بخش general و Accessibility بروید و در صورت فعال بودن برنامه  Phone Noise Cancelation آن را خاموش نمایید. توصیه می‌شود پس از انجام این کار گوشی خود را یکبار خاموش و روشن کنید.

 

روشن مانند بلوتوث بر روی گوشی 
 

از جمله مواردی که سبب خرابی اسپیکر آیفون 14 می‌شود روشن ماندن بلوتوث بر روی گوشی است. برخی از افراد به این مسئله توجهی ندارند و دائما بلوتوث گوشی خود را روشن نگه می‌دارند. در برخی از موارد زمانیکه افراد از طریق بلوتوث به سیستم‌های صوتی متصل می‌شوند پس از آن متوجه می‌شوند دیگر اسپیکر گوشی کار نمی‌کند. در این شرایط، بهتر است یکبار دیگر به بلوتوث سیستم صوتی متصل شوید و سپس آن را قطع کنید. پس از آن گوشی خود را خاموش و روشن کنید. اگر مشکل از بلوتوث باشد، اسپیکر شروع به کار می‌کند. 
 

قرارگیری در حالت هدفون 
 

گاهی گوشی در حالت هدفون باقی می‌ماند و با اینکه شما هندزفری را از گوشی خود خارج کرده‌اید، اما گوشی هنوز در همان حالت باقی مانده است. در نتیجه، اسپیکر آن به خوبی کار نمی‌کند و این مسئله برای شما مشکل‌آفرین می‌شود. برای اینکار ابتدا مطمئن شوید که گوشی در حالت هدفون نیست و اگر متوجه شدید گوشی در این حالت قرار گرفته است باید سریعا آن را از حالت هدفون خارج کنید. سپس گوشی خود را ریستارت نمایید. اگر مشکل مرتبط به هدفون گوشی باشد، مشکل خرابی اسپیکر آیفون 14 به راحتی حل می‌شود. 
 

راهکارهای موثر برای رفع خرابی اسپیکر آیفون 14 
 

همانطور که متوجه شده‌اید علل مختلفی وجود دارند که باعث خرابی اسپیکر آیفون 14 می‌شوند، در همین راستا راهکارهای متفاوتی پیشنهاد می‌شوند که می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند. در ادامه تلاش می‌کنیم راهکارهای موثر برای رفع خرابی اسپیکر آیفون 14 را به شما معرفی کنیم. 
 

فورس ریست
 

گاهی گوشی آیفون با برنامه‌های دیگری نظیر هدفون و بلوتوث همگام می‌شود و همین امر باعث می‌شود صدا از اسپیکر انتقال پیدا نکند و کاربران با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. برای اینکار باید فورس ریست انجام شود. برای انجام این کار باید دکمه پاور (Power) و دکمه کاهش صدا (Volume Down) را به صورت همزمان و به مدت 5 ثانیه با یکدیگر نگه دارید. در نتیجه، گوشی ریست می‌شود و این همگام‌سازی‌هایی که بر روی اسپیکر اثر گذاشته‌اند از بین می‌روند. 
 

ریست فکتوری
 

روش دیگری که می‌تواند به رفع مشکل خرابی اسپیکر آیفون 14 کمک کند ریست فکتوری است. این کار ممکن است برای شما بسیار سخت و دشوار باشد. زیرا با انجام این کار حجم زیادی از اطلاعات شما از دست می‌رود و این مسئله می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما این روش در بسیاری از موارد به رفع مشکل خرابی اسپیکر کمک می‌کند. در نتیجه، هر اطلاعاتی را که نیاز دارید باید از روی گوشی خود بردارید و سپس ریست فکتوری را انجام دهید. 
 

پاک کردن حافظه کش از روی گوشی 
 

پاک کردن حافظه کش از روی گوشی می‌تواند به رفع مشکل و اختلالی که در گوشی آیفون 14 به وجود آمده است کمک کند. برای اینکار بهتر است به بخش تنظیمات گوشی بروید و گزینه clear cache را پیدا کنید و سپس اطلاعات را پاک کنید.
 
 بسیاری از کاربران به این موضوع اشاره می‌کنند با پاک کردن کش مشکل اسپیکر گوشی آنها رفع شده است و توانسته‌اند دوباره از گوشی آیفون خود استفاده کنند. همچنین، پاک کردن حافظه کش باعث بهبود عملکرد گوشی می‌شود و این مسئله بسیار مهم است. 

 

تمیز کردن محل اسپیکر 
 

روش دیگری که می‌تواند مشکل خرابی اسپیکر را رفع کند تمیز کردن محل اسپیکر است. در بسیاری از موارد ورود گردوغبار به این بخش باعث می‌شود المان‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند دیگر نتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند. برای انجام این کار می‌توانید با خلال دندان محل اسپیکر را تمیز کنید. البته باید بدانید اگر در این کار تخصص نداشته باشید می‌توانید به اسپیکر آسیب وارد کنید. به همین دلیل، انجام این کار زیاد توصیه نمی‌شود. با وجود این برخی از افراد از انجام این کار نتیجه گرفته‌اند و توانسته‌اند به رفع مشکل خرابی اسپیکر کمک کنند. 
دلایل خرابی اسپیکر آیفون 14

هزینه و قیمت تعمیر و تعویض اسپیکر آیفون 14
 

یکی از مهمترین سوالاتی که در زمان مراجعه به موبایل آباد برای رفع خرابی اسپیکر آیفون 14 پرسیده می‌شود در مورد هزینه این کار است. بهتر است بدانید تعیین هزینه به موارد متعددی بستگی دارد. به طور مثال، ممکن است گاهی اسپیکر به شدت آسیب دیده باشد و نیاز به تعویض قطعه باشد. گاهی نیز ممکن است اختلالات نرم‌افزاری باعث بروز خرابی اسپیکر آیفون 14 باشند. هر کدام از این شرایط باعث می‌شوند هزینه تعمیر متغیر باشد. با توجه به این موارد، برای استعلام قیمت رفع خرابی اسپیکر آیفون 14 می‌توانید با کارشناسان ما در موبایل آباد در تماس باشید. 
 

اصالت قطعات و گارانتی قطعات موبایل موبایل آباد 
 

زمانیکه خرابی اسپیکر آیفون 14 بسیار شدید است و نیاز به تعویض قطعه است نگرانی مراجعه‌کنندگان افزایش پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید امروزه قطعات فیک در بازار زیاد هستند و تشخیص قطعات اصلی از قطعات اصلی کار بسیار دشواری است. با توجه به این موضوع اگر تمیرکاران قطعات فیک را بر روی گوشی قرار دهند عملکرد گوشی آیفون کاهش پیدا می‌کند و این مسئله باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. بهتر است بدانید تمامی قطعاتی که در موبایل آباد بر روی گوشی‌های شما قرار داده می‌شوند اصل هستند و این مرکز بابت تعویض قطعات گارانتی معتبر ارائه می‌دهد. 
 

تعمیر اسپیکر آیفون 14 در موبایل آباد
 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کافی را در مورد علل خرابی اسپیکر آیفون 14 در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید عواملی مانند رطوبت و آب، ضربه و گردوغبار به اسپیکر آسیب وارد می‌کنند. اگر آی‌سی موبایل آسیب ببیند به احتمال زیاد اسپیکر دیگر به خوبی کار نمی‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید از ریست فورس و یا ریست فکتوری استفاده کنید. همچنین، آپدیت کردن برنامه‌ها نیز می‎تواند به رفع این مشکل کمک کند. باید بدانید در بسیاری از موارد سخت‌افزار آسیب دیده است و باید قطعه عوض و یا تعمیر شود. شما می‌توانید وارد صفحه اصلی موبایل آباد شوید و فرم درخواست تعمیرات را پر کنید. پس از آن کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت.
 

سوالات پرتکرار در مورد مشکل خرابی اسپیکر آیفون 14 
 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات شما در مورد خرابی اسپیکر آیفون 14 پاسخ دهیم. این سوالات دید شما را باز می‌کند و باعث می‌شود به راحتی بتوانید مشکلاتی را که بر روی آیفون 14 به وجود آمده است مدیریت نمایید.

 

سوالات متداول 
 

آیا خش‌خش صدا نشان‌دهنده خرابی اسپیکر است؟
 

از جمله مواردی که ممکن است برای اسپیکر به وجود بیاید شنیدن صدای خش‌خش در گوشی است. این مسئله می‌تواند بر کیفیت صدا اثر بگذارد و دیگر افراد نتوانند ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار کنند. بروز خش‌خش نشان‌دهنده این است که اسپیکر گوشی آسیب دیده است. این مشکلات می‌تواند نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد که باید برای رفع آن به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه شود. 
 

آیا با تعویض اسپیکر آیفون طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند؟
 

همواره این نگرانی وجود دارد که خرابی اسپیکر آیفون 14 و تعویض آن باعث می‌شود طول عمر گوشی کاهش پیدا کند و دیگر به درد نمی‌خورد. باید بدانید این تفکر در مورد تعمیر موبایل اشتباه است. موبایل‌ها مانند انسان‌ها که نیاز به پزشک دارند باید به تعمیرگاه بروند تا مشکلاتشان رفع شود. در نتیجه، هرگز نباید نگران این مسئله باشد که با تعویض و یا تعمیر اسپیکر گوشی شما دیگر خراب شده است. 
 

آیا عدم آپدیت‌سازی برنامه‌ها می‌تواند باعث خراب شدن اسپیکر شود؟
 

یکی از مواردی که به عنوان علل خرابی اسپیکر آیفون 14 در نظر گرفته می‌شود عدم آپدیت‌سازی برنامه‌های اصلی گوشی است. در نتیجه، توصیه می‌شود تمامی افراد برنامه‌های خود را اپدیت نگه دارند تا المان‌های داخلی آن مانند اسپیکر آسیب نبیند. اما بهتر است بدانید این مشکل زیاد رایج نیست و عدم آپدیت‌سازی همیشه بر روی اسپیکر گوشی اثر نمی‌گذارد. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات