لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

دلایل خرابی باتری آیفون + تعمیر و حل مشکل در موبایل آباد

دلایل خرابی باتری آیفون + تعمیر و حل مشکل در موبایل آباد

امروزه، گوشی‌های آیفون به گوشی‌های بسیار مهم و دوست‌داشتنی در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. بسیاری از افرادی که از این گوشی‌ها استفاده کرده‌اند به این موضوع اشاره می‌کنند کیفیت گوشی‌های آیفون به حدی زیاد است که نمی‌توان آنها را با برندهای دیگر مقایسه کرد. همچنین، سرعت گوشی‌های آیفون در مقایسه با گوشی‌های برندهای دیگر بسیار بالاتر است و این مسئله برای دنیای امروز که عصر سرعت و تکنولوژی بسیار مهم است. 
اما باید بدانید گوشی‌های آیفون مانند تمامی گوشی‌های دیگر ممکن است دچار مشکلاتی شوند. تخلیه باتری گوشی آیفون از شارژ از جمله مواردی است که نگرانی‌های زیادی را برای افراد به وجود بیاورد. شما به راحتی می‌توانید برای تعویض باتری آیفون اقدام کنید و در صورت نیاز تعمیرات موبایل را انجام دهید. پس از آن عملکرد گوشی موبایل شما به حالت اولیه باز می‌گردد. در ادامه تلاش می‌کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد تعویض باتری گوشی آیفون / اپل در اختیار شما قرار دهیم. همچنین شما می‌توانید برای تعمیرات آیفون از طریق سایت موبایل آباد نسبت به تعمیر گوشی خود اقدام کنید.


نحوه عملکرد باتری گوشی‌های آیفون

 

قبل از آنکه بخواهیم در مورد تعویض باتری آیفون صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به روش کارکرد باتری‌های آیفون داشته باشیم. بهتر است بدانید عملکرد باتری‌های آیفون بر اساس سیکل است. در واقع، هر بار که گوشی شما تا 100 پر می‌شود یک سیکل را طی کرده است. به طور مثال تصور کنید شارژ گوشی شما به 30 درصد رسیده است و شما آن را شارژ می‌کنید. زمانیکه شارژ گوشی به 100 برسد 70 درصد از سیکل باتری شما پر شده است. 
 
دفعه بعدی که گوشی را شارژ می‌نمایید 30 درصد دیگر به این مقدار اضافه می‌شود و همین امر یک سیکل را پر می‌کند. هر چقدر از گوشی خود بهتر مراقبت کنید و به الگوهای شارژ توجه بیشتری داشته باشید، به همان اندازه طول عمر باتری آیفون افزایش پیدا می‌کند. اجازه ندهید شارژ گوشی کاملا خالی شود و زمانیکه بر روی 30 و یا 40 درصد است آن را شارژ نمایید. این مسئله می‌تواند طول عمر باتری آیفون را به میزان زیادی افزایش دهد.


چرا باید باتری آیفون را تعویض کنیم؟ 

 

وقتی صحبت از تعویض باتری آیفون می‌شود بسیاری از افراد در این باره سوال می‌پرسند چه مواردی به باتری آیفون آسیب می‌رسانند و باعث می‌شوند کاربران برای رفع مشکل باتری آیفون اقدام نمایند (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، می‌توانید مقاله تعمیر و تعویض باتری آیفون را مطالعه کنید). در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی دلایل اصلی خرابی باتری که زمینه‌ساز تعمیر باتری آیفون / اپل می‌شوند بپردازیم. 


استفاده از برنامه‌های سنگین 

 

اولین و مهمترین مسئله‌ای که کاربران باید به عنوان دلیل اصلی تعویض باتری آیفون در نظر بگیرند نصب برنامه‌های سنگین بر روی موبایل است. برخی از کاربران از برنامه‌های سنگین زیادی بر روی گوشی آیفون خود استفاده می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود باتری گوشی به سرعت خالی شود. در نتیجه، به مرور زمان به باتری آسیب وارد می‌شود و در پایان چاره‌ای جز تعویض باتری آیفون باقی نمی‌ماند. 


روشن بودن مداوم جی‌پی‌اس 

 

مسئله دیگری که می‌تواند به باتری آیفون آسیب وارد کند و طول عمر آن را کاهش دهد روشن بودن مداوم جی‌پی‌اس است. این برنامه می‌تواند شارژ زیادی را از باتری بگیرد. در نتیجه، زمانی که دائما روشن باشد باتری آیفون خالی می‌شود و در پایان طول عمر آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل، کارشناسان به این موضوع اشاره می‌کنند برای جلوگیری از تعویض باتری آیفون برنامه جی‌پی‌اس را در مواقعی که نیاز ندارید خاموش نمایید.


گرم شدن بیش از حد گوشی  

 

از جمله مواردی که افراد را به سمت تعمیرات آیفون می‌کشاند گرم شدن بیش از حد گوشی است. به طور مثال، برخی از کاربران به محل قرارگیری گوشی آیفون خود اهمیتی نمی‌دهند و گوشی خود را در پشت پنجره و در نزدیکی وسایل گرمایشی قرار می‌دهند. در نتیجه باتری گوشی به مرور زمان آسیب می‌بیند. از طرف دیگر، ممکن است شارژر و یا کابل آن خراب باشد و این مسئله باعث می‌شود باتری دچار مشکلات زیادی شود. اگر این اتفاق برای گوشی شما می‌افتد باید بدانید که باعث می‌شود هر چه زودتر برای تعویض باتری آیفون اقدام کنید. 


خراب شدن درگاه شارژ

 

 خراب شدن درگاه شارژ می‌تواند باعث خراب شدن باتری گوشی شود. گاهی ضربه به گوشی آیفون باعث می‌شود درگاه شارژ آن آسیب ببیند و در نتیجه باتری به سختی شارژ می‌شود. این مسئله می‌تواند به باتری آسیب‌های زیادی وارد کند و در پایان کاربران باید برای تعمیر باتری آیفون اقدام کنند. اگر درگاه شارژ شما خراب شده است باید هر چه زودتر برای تعمیر آن اقدام کنید، در غیر اینصورت باتری آیفون آسیب‌های جدی می‌بیند. 

 

علائم و نشانه‌های زمان تعویض یا تعمیر باتری آیفون

 


اکنون که با دلایل خراب شدن باتری آیفون آشنا شده‌اید ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید چگونه بفهمیم باید برای تعویض باتری آیفون اقدام کنیم! مواردی که به شما نشان می‌دهند باید هر چه زودتر برای تعویض باتری آیفون اقدام کنید به شرح زیر هستند:
•    خاموش شدن مداوم گوشی: یکی از مهمترین مواردی که نشان می‌دهد شما باید هر چه زودتر برای تعویض باتری آیفون اقدام کنید خاموش شدن مداوم گوشی است. اگر گوشی خود را تا 100 شارژ می‌کنید اما ناگهان متوجه می‌شوید گوشی خاموش شده است باید سریعا برای تعویض باتری اقدام نمایید. 
•    خاموش شدن گوشی پس از جدا شدن از شارژ: از جمله دلایل دیگری که به شما نشان می‌دهند وقت تعویض باتری آیفون رسیده است خاموش شدن گوشی پس از جدا شدن از شارژ است. در واقع، گوشی شما زمانی قابل استفاده است که به شارژ متصل است و زمانیکه آن را از شارژ جدا می‌کنید سریعا شارژش تمام می‌شود و خاموش می‌شود. 
•    داغ شدن بی‌دلیل گوشی: گوشی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله استفاده بیش از حد از آن داغ شود. دلایل دیگری نیز وجود دارند که سبب می‌شوند گوشی آیفون داغ شود. اگر بدون انجام هیچ عمل خاصی احساس می‌کنید یک دفعه گوشی داغ شده است باید بدانید باتری آن آسیب دیده است و باید تعویض باتری آیفون را مد نظر قرار دهید. 
•    متورم شدن باتری: اگر متوجه شده‌اید باتری شما متورم شده است و زمانی که دست خود را در قسمت پشت گوشی قرار می‌دهید این تورم را احساس می‌کنید باید بدانید زمان تعویض باتری آیفون فرا رسیده است و باید هر چه زودتر این کار را انجام دهید. 


نحوه تشخیص باتری‌های تقلبی یا جعلی اپل

 

تشخیص باتری اصل از تقلبی یکی از مهمترین نگرانی‌های کسانی است که می‌خواهند برای تعویض باتری اپل اقدام نمایند. شما می‌توانید با ترفندهای بسیار ساده باتری اصل را از باتری تقلبی تشخیص دهید. 
 

خرابی باتری آیفون و تعمیر و تعویض آن در موبایل آباد

 

این ترفندها به شرح زیر هستند:

 

  • بسته‌بندی باتری: یکی از مهمترین مواردی که به شما نشان می‌دهد باتری اصل است روش بسته‌بندی است. باتری‌های اصل اپل در بسته‌بندی‌های شفاف قرار می‌گیرند و مشخصات فنی بر روی این بسته‌بندی حک شده است.

  • ظاهر باتری: یکی دیگر از فاکتورهایی که نشان می‌دهد باتری شما اصل است ظاهر آن است. باتری‌های اصل بسیار باکیفیت و شفاف هستند، اما باتری‌های تقلبی ظاهر کدری دارند و افراد به راحتی پی می‌برند از متریال‌های با کیفیت در ساخت آنها استفاده نشده است.

  • تاریخ باتری: شاید بتوان گفت یکی از ساده‌ترین ترفندهایی که به شما کمک می‌کند باتری اصل را از تقلبی تشخیص دهید تاریخ باتری است. برای اینکار باید تاریخی را که بر روی بسته‌بندی ذکر شده است با تاریخی که بر روی بدنه باتری است با یکدیگر مقایسه کنید. اگر این تاریخ با یکدیگر متفاوت است نشان می‌دهد باتری تقلبی است.

  • وزن باتری: باتری‌های تقلبی معمولا وزن سبکی دارند و دلیل اصلی آن استفاده از متریال‌های بی‌کیفیت است.

 

تعویض باتری آیفون 12

 

آیفون 12 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های آیفون است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. در صورتی که به باتری آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی زیادی وارد شده باشد باید سریعا برای تعویض باتری اقدام کنید. این کار به سرعت انجام می‌شود و شما می‌توانید در مدت بسیار کوتاهی گوشی آیفون خود را تحویل بگیرید. 


تعویض باتری آیفون 7

 

باتری آیفون 7 دارای باتری لیتیوم یونی است که با توجه به میزان استفاده شما از گوشی به تدریج ظرفیت شارژ خود را از دست می‌دهد. در این شرایط، کم‌کم علائم خراب شدن باتری مشخص می‌شوند و شما باید برای تعویض باتری گوشی اقدام نمایید. در این صورت می‌توانید گوشی خود را به یک مرکز معتبر مانند موبایل‌آباد بسپارید و پس از مدت کوتاهی گوشی خود را بگیرید و دوباره از آن استفاده نمایید. 


تعویض باتری آیفون 6 و 6s

 

با تعویض باتری می‌توانید عمر تازه‌ای را به گوشی‌ آیفون خود بدهید و برای مدت طولانی دوباره از آن استفاده نمایید. زمانیکه متوجه شدید آیفون 6 و یا آیفون S6 به خوبی کار نمی‌کند و دائما خاموش می‌شود باید سریعا برای تعویض باتری اقدام کنید (به این موضوع توجه داشته باشید خاموش شدن گوشی همیشه به معنای خراب شدن گوشی نیست. بنابراین، بهتر است ابتدا مطمئن شوید باتری گوشی آسیب دیده است و سپس برای تعویض باتری اقدام نمایید). 


تعویض باتری آیفون x  

 

 باتری آیفونX معمولا پس از 500 سیکل عملکرد خود را از دست می‌دهد و کم‌کم علائم تعویض باتری مشخص می‌شوند. در این صورت شما باید برای تعویض باتری اقدام نمایید. 


هزینه تعویض باتری آیفون

 

از جمله مواردی که کاربران تمایل دارند در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند هزینه تعویض باتری است. باید بدانید هزینه تعویض باتری به موارد متعددی بستگی دارد. 
 

هزینه تعویض و تعمیر باتری آیفون در موبایل آباد


مدل گوشی می‌تواند بر قیمت باتری آیفون اثرگذار باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود برای استعلام دقیق هزینه تعویض باتری با متخصصان ما در موبایل آباد در تماس باشید. 

 

تعویض باتری گوشی آیفون با موبایل آباد

 

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد تعویض باتری آیفون در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید نحوه عملکرد باتری آیفون بر اساس سیکل است و زمانیکه سیکل آن پر شود باید برای تعویض باتری اقدام شود. تعویض کردن باتری هیچ‌گونه اثری بر عملکرد گوشی ندارد و باعث می‌شود گوشی دوباره قابل استفاده باشد. خاموش شدن مکرر گوشی و یا باد کردن باتری از جمله مواردی است که نشان می‌دهند باتری آیفون خراب شده است. اگر می‌خواهید برای تعویض باتری گوشی آیفون خود اقدام کنید، می‌توانید فرم درخواست خدمات را در سایت موبایل آباد پر کنید و سپس منتظر تماس کارشناسان باشید. 


سوالات پرتکرار در مورد تعویض باتری آیفون 

 

در این قسمت تلاش می‌کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد تعویض باتری آیفون پاسخ دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید باتری گوشی آیفون به هر دلیلی ممکن است خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد. اگر به این مسئله توجه نداشته باشید و تعویض باتری گوشی را به تعویض بیاندازید ممکن است قسمت‌های مختلف آیفون  آسیب ببینند و این امر سلامتی گوشی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

 

سوالات متداول

 


آیا تعویض باتری آیفون به این معناست که گوشی خراب شده است؟ 


یکی از نگرانی‌های عمده کسانی که می‌خواهند برای تعویض باتری اقدام کنند در این باره است که آیا تعویض باتری به این معناست که گوشی خراب شده است. پاسخ به این سوال منفی است. خراب شدن باتری آیفون یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای تمامی صاحبان گوشی آیفون در سراسر دنیا رخ می‌دهد. تعویض آن باعث می‌شود دوباره گوشی قابل‌استفاده باشد و هرگز عملکرد آن تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. 


آیا تعویض باتری باعث کند شدن گوشی می‌شود؟ 


برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند تعویض باتری به معنای کند شدن گوشی است. باید بدانید این تفکر اشتباه است و کند شدن گوشی آیفون هیچ ارتباطی به باتری آن ندارد. اگر گوشی شما کند شده است باید به دنبال دلایل دیگری باشید. با تعویض باتری تنها به شارژ شدن گوشی خود کمک می‌کنید و دیگر مشکلاتی نظیر خاموش شدن ناگهانی گوشی برای شما رخ نمی‌دهند. به همین دلیل، بدون هیچ‌گونه نگرانی باید باتری گوشی خود را تعویض نمایید و هرگز نگران کندی گوشی آیفون خود نباشید. 


آیا باتعویض باتری اطلاعات گوشی می‌پرد؟ 


یکی از سوالات افراد در این باره است که آیا تعویض باتری باعث می‌شود اطلاعات گوشی بپرد. باید بدانید اطلاعات گوشی شما در قسمتی به نام حافظه گوشی ذخیره می‌شود و اطلاعات هرگز بر روی باتری قرار نمی‌گیرند!! در نتیجه، شما می‌توانید به راحتی گوشی آیفون را تعویض کنید و اصلا نباید نگران از دست رفتن اطلاعات خود باشید. عملکرد باتری تنها این است که باعث می‌شود گوشی شما روشن بماند و بتوانید از امکاناتی که بر روی گوشی قرار دارد استفاده نمایید. در نتیجه، اگر هر مشکلی بر روی گوشی رخ می‌دهد باید به دنبال دلایل دیگری باشید. 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات