لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71

داغ کردن اسمارت‌فون مشکلی است که از ابتدای ساخته شدن این دستگاه تا به امروز باعث آزار و اذیت کاربران شده است. با این‌حال با پیشرفت علم و تکنولوژی، و دستیابی بشر به فناوری ساخت کمتر از 10 نانومتر برای چیپست‌های موبایل، این مشکل را تا حد زیادی برطرف کرده است. اما در مورد یکی از بهترین میان رده‌های سامسونگ، هنوز هم برخی از کاربران از گرم شدن بیش از حد دستگاه خود گلایه دارند، و مطمئنا کسی دوست ندارد تا اسمارت‌فون گران‌قیمت خود را در چنین وضعیتی ببیند! اما نگران نباشید، گلکسی a71 سامسونگ همچنان دستگاه قدرتمند و خوبی است و اگر برخی اوقات بیش از حد گرم می‌شود، حتما دلیل خاصی دارد که شما از آن بی‌اطلاع هستید! در ادامه این مطلب قصد داریم تا علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 را بررسی کنیم. همراه ما باشید.

 

داغ شدن گوشی سامسونگ a71

 

چرا یک اسمارت‌فون داغ می‌شود؟

 

باید بدانید که شما نمی‌توانید قوانین فیزیک را شکست دهید! برخی از دلایل رایج برای گرم شدن بیش از حد یک اسمارت‌فون شامل استفاده طولانی‌مدت از دوربین تلفن، استفاده از صفحه نمایش تلفن با روشنایی بالا یا انجام بازی‌های گرافیکی فشرده است. استفاده فشرده یا بدون توقف از تلفن همراه به این معنی است که پردازنده آن باید به‌طور مداوم کار کند، که در نتیجه می‌تواند گرمای زیادی تولید کند. به‌طور مشابه، استفاده طولانی‌مدت از دوربین گوشی به این معنی است که دوربین، پردازنده و صفحه نمایش باید به‌طور مداوم کار کنند و همه این قسمت‌ها گرما تولید می‌کنند. این گرما از طریق بدنه گوشی دفع می‌شود و به‌همین دلیل است که برنامه‌های حجیم، مانند بازی‌ها، اغلب می‌توانند منجر به داغ شدن گوشی شوند.

به‌صورت خلاصه، هر چیزی که قدرت پردازش زیادی بخواهد، احتمالاً منجر به گرم شدن تلفن همراه شما می‌شود. اما فقط برنامه‌های اجرا شده بر روی گوشی مقصر نیستند. گاهی اوقات تنظیمات نادرست نیز منجر به تولید گرمای بیش از حد می‌شوند. ما به روشنایی صفحه نمایش اشاره کردیم که یکی از بزرگترین مقصرها در مورد تنظیمات غیربهینه تلفن است و باعث گرم شدن بیش از حد گوشی می‌شود. علاوه‌براین، شرایط بد شبکه سلولی، تلفن را مجبور می‌کند تا دائماً سیگنال‌ها را جستجو کند، به این معنی که مجبور است بیش از حد کار کند و گرمای زیادی تولید نماید.

شرایط زیر هم منجر به گرم شدن بیش از حد اسمارت‌فون شما خواهند شد:

اگر آپدیت یک نرم‌افزار دچار مشکل باشد و یا یک بدافزار بر روی گوشی نصب شده باشد، می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد تلفن همراه شود.
استفاده از باتری، کابل یا شارژر معیوب خطرناک است و می‌تواند تلفن همراه را بیش از حد داغ کند.
اگر راه تهویه هوای تلفن شما مسدود شده باشد (یعنی هر درگاهی که هوا می‌تواند از طریق ان به درون تلفن شما وارد شود، مثل درگاه شارژر)، ممکن است گاهی بیش از حد داغ شود. این مشکل فقط برای اسمارت‌فون‌های قدیمی رخ می‌دهد.
آسیب داخلی می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد تلفن همراه شود.
سخت‌افزارهای قدیمی‌تر بیشتر مستعد افزایش گرما هستند.

 

بررسی علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71

 

بیشتر بخوانید: حل مشکل داغ شدن گوشی

 

بسیاری از مشکلاتی که باعث داغ شدن یک اسمارت‌فون می‌شوند را در قسمت قبل توصیح دادیم و تمامی آن‌ها می‌توانند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 هم باشند. سایر مشکلاتی که می‌توانند SAMSUNG GALAXY A71 را داغ کنند، تا حد زیادی با دیگر اسمارت‌فون‌های دنیا مشابه هستند. مثلا بسیاری از کاربران از تعداد برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند آگاه نیستند، زیرا ما فقط یک برنامه را روی صفحه می‌بینیم. برخی از برنامه‌ها عملکرد چندوظیفه‌ای دارند و تا زمانی که کاربران دکمه خروج یا بستن آن‌‌ها را فشار ندهند، همچنان در پس‌زمینه منتظر می‌مانند. این وضعیت باعث می‌شود منابع پردازنده برای پشتیبانی از بسیاری از برنامه‌ها با هم سخت‌تر کار کنند، سپس دمای پردازنده SAMSUNG GALAXY A71 افزایش یافته و داغ می‌شود.

همچنین، استفاده مداوم از گوشی تلفن همراه زمانی که در حال شارژ شدن است می‌تواند علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 باشد. حتی استفاده از گوشی a71 در یک اتاق گرم و یا زیر نور آفتاب هم می‌تواند باعث داغ شدن آن شود. تمامی این موارد را مثال زدیم تا بدانید که در واقع، گلکسی a71 سامسونگ دارای هیچ مشکل منحصربه‌فردی نیست که باعث داغ شدن آن شود، بلکه همانند سایر اسمارت‌فون‌ها، یک سری مشکلات و اتفاقات رایج باعث داغ شدن این گوشی می‌شوند.

همچنین باید بدانیم که گوشی هوشمند اندرویدی در اصل یک مینی کامپیوتر کوچک است، یعنی پردازنده، گرافیک، رم، حافظه، صفحه نمایش، سنسور و باتری دارد. گوشی سامسونگa71 با پردازنده Qualcomm SDM730 Snapdragon 730 با سایز LCD 6.7 اینچی و ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت کار می‌کند، بنابراین شباهت زیادی با دیگر میان رده‌ها از نظر مشخصات داخلی دارد. نمایشگر این گوشی، بزرگ است و SoC آن نیز اگرچه ساخت کمپانی معتبر کوالکام است، اما یک مدل رده میانی است که انرژی بالایی را در مقایسه با اسنپدراگون‌های سری 800 مصرف می‌کند و تمامی این عوامل باعث می‌شوند تا گلکسی a71 سامسونگ علی‌رغم قیمت نسبتا بالایی که دارد، مثل تمامی میان رده‌های موجود در بازار مستعد داغ شدن باشد.

 

حل مشکل داغ شدن گوشی ساموسنگ a71

 

بررسی راه‌حل‌های رفع مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ  a71

 

خوشبختانه باید بگوییم که برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی وجود دارد. شما می‌توانید با رعایت بسیاری از نکات که در ادامه خواهیم گفت، علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 را یافته و آن را برطرف کنید. ضمنا باید یاداوری کنیم که داغ شدن گوشی، زمانی به‌عنوان یک مشکل شناخته می‌شود که به‌صورت غیر معمول رخ دهد. مثلا انتظار نداشته‌باشید که پس از 3 ساعت اجرای یک بازی سنگین مثل پابجی، اسمارت‌فون گلکسی a71 شما هنوز مثل حالت عادی خنک و سریع باشد!

به‌هرحال، با رعایت نکات و دستورالعمل‌های زیر می‌توانید از مشکل گرم شدن بیش از حد گلکسی a71 بکاهید:

هر زمان که cpu خیلی مشغول است، می‌توانید برنامه‌هایی که در Samsung Galaxy A71 باز هستند را یکی یکی ببندید و ببینید که آیا گوشی شما خنک می‌شود یا خیر. می‌توانید یک بار گوشی را ریست کنید.
در مواردی که Samsung Galaxy A71 هنگام شارژ بیش از حد گرم می‌شود، اگر کابل و شارژر اورجینال آن را دارید، از آن‌ها استفاده کنید. درغیراین‌صورت از کابل و شارژر دیگری استفاده کنید که می‌دانید سالم هستند.
در مواردی که باتری بیش از حد گرم می‌شود برنامه‌ای را نصب کنید که دمای باتری Samsung Galaxy A71 را کنترل کند. اگر دمای باتری همیشه بالا باقی می‌ماند، آن را قبل از انفجار تعویض کنید!
هر زمان که دمای محیط خیلی زیاد است برنامه‌ها را ببندید و Samsung Galaxy A71 خود را تا زمانی که خنک می‌شود از نور خورشید دور نگه دارید.
آپدیت‌های موجود برای برنامه‌ها و سیستم‌عامل گوشی خود را بررسی کرده و در صورت وجود، تمامی به‌روزرسانی‌ها را انجام دهید.
اگر تمام موارد بالا راه‌حل مشکل نبودند، از اطلاعات گوشی خود پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

 

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن


با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

رفع مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ a71

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ a71 در موبایل آباد

 

گاهی اوقات علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 می‌تواند سخت‌افزاری باشد، یعنی آسیبی به برخی از اجزای داخلی گوشی شما وارد شده باشد. مثلا نوعی آسیب به اتصالات چیپست داخلی گوشی (اتصال پروسسور به هیت سینک) باعث افزایش بیش از حد دمای آن می‌شود. خراب شدن باتری یا شارژر هم یکی دیگر از دلایل داغ شدن این اسمارت‌فون است. گاهی اوقات وجود یک بدافزار یا آپدیت ناسالم یکی از اپ‌های گوشی می‌تواند cpu آن را بیش از حد درگیر کند و علاوه‌بر کاهش سرعت دستگاه، دمای آن را افزایش دهند. به‌هرحال، اگر گلکسی a71 شما بیش از حد معمول داغ می‌شود، مهم است که در ابتدا بتوانید علت این موضوع را تشخیص دهید، زیرا همانطور که گفتیم، علت داغ شدن آن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد.

اما نگران نباشید! اگر در منزل نتوانستید علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 خود را بیابید، آن را به موبایل آباد بسپارید! فقط کافی است تا مشکل خود را در صفحه اول وب‌سایت موبایل آباد ثبت کنید تا کارشناسان ما به آن رسیدگی کنند. در موبایل آباد سخت‌ترین انواع تعمیرات موبایل که کمتر متخصصی از پس آن‌ها برمی‌آید به سادگی انجام می‌شود!

 

علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71

 

سوالات متداول

 

هزینه حل مشکل داغ شدن گلکسی a71 چقدر است؟

 

بستگی به نوع مشکل گوشی شما دارد. مثلا اگر یک مشکل نرم‌افزاری علت داغ شدن گوشی سامسونگ a71 شما باشد، هزینه تعمیر آن کم خواهد بود، اما اگر باتری دستگاه شما خراب شده باشد، باید هزینه تعویض یک باتری نو را پرداخت کنید. ما در موبایل آباد تنها از قطعات اورجینال استفاده می‌کنیم بنابراین باید هزینه یک باتری اصل گلکسی a71 را بپردازید.

 

آیا گلکسی a71 دارای مشکل خاصی است که بیش از حد داغ می‌شود؟

 

شاید اسمارت‌فون شما دچار یک مشکل ویژه شده باشد، اما در مجموع گلکسی a71 مشکل خاصی ندارد و اکثر کاربران در سرتاسر دنیا بدون هیچ مشکلی در حال استفاده از این گوشی موبایل هستند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات