لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

فراموش کردن رمز جیمیل

فراموش کردن رمز جیمیل

فراموش کردن رمز جیمیل

 

در دنیایی که همه چیز بر محوریت گوگل می‌چرخد و بدون داشتن حساب جیمیل استفاده از بسیاری از محصولات گوگل مثل گوگل درایو، گوگل کلندر و... به سختی امکان‌پذیر است، از دست رفتن حساب کاربری جیمیل یا فراموشی گذرواژه آن ممکن است برای خیلی از کاربران چالش‌برانگیز باشد.

در این مطلب از موبایل‌آباد قصد داریم با شما درباره روش‌های بازیابی رمز جیمیل و بازنشانی حساب کاربری جیمیل با شما صحبت کنیم. حتما تا انتها ما را همراهی کنید.  

 

احراز هویت در  Gmail


قبل از آنکه به ارائه راهکارهایی برای بازنشانی گذرواژه یا حساب کاربری Google بپردازیم، توصیه می‌کنیم بعد از باز کردن حسابی جدید در گوگل،‌ حتما تنظیمات بازیابی جیمیل و احراز هویت را کامل کنید. در بخش تغییر پسوورد و تنظیمات ریکاوری (Change Password Recovery Options)، سه روش برای بازیابی رمز عبور جیمیل وجود دارد:

ایمیل


در این بخش باید ایمیل دیگری برای پشتیبانی معرفی کنید تا بعدا در صورت فراموشی رمز عبور، گذرواژه شما به این ایمیل ارسال گردد. 

 

شماره تلفن


هنگام ساخت حساب کاربری گوگل، حتما شماره تلفن خود را برای احراز هویت وارد کنید. از این طریق، بازنشانی گذرواژه با ارسال پسوورد به شماره همراه شما انجام می‌شود. 

 

پاسخ به سوالات امنیتی


در این بخش، باید به یکسری سوالات امنیتی پاسخ دهید و پرسش‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که پاسخ آن‌ها به‌راحتی در خاطرتان بماند تا در صورت فراموشی رمز عبور با پاسخ دادن به آنها رمز عبور Gmail خود را بازیابی کنید. 


راهکارهای بازیابی رمز جیمیل


همانطور که در بخش قبلی گفته شد، گوگل از روش‌های مختلفی برای تایید هویت و بازیابی رمز جیمیل استفاده می‌کند. بازنشانی گذرواژه Gmail با استفاده از این روش‌ها بسیار ساده است. اما قبل از آنکه از این روش‌ها برای پیدا کردن رمز جیمیل استفاده کنید، توصیه می‌کنیم حتما راهکار زیر را امتحان کنید:

 

بازنشانی گذرواژه با استفاده از تنظیمات مرورگر


اکثر مرورگرها هنگام ورود به حساب‌های کاربری مختلف از شما می‌رسند که آیا مایل هستید رمز عبور خود را ذخیره کنید یا خیر؟ در صورت موافقت، رمز عبور شما در مرورگرتان ذخیره می‌شود و اگر گذرواژه خود را فراموش کنید از طریق تنظیمات مرورگر می‌توانید آن را بازیابی کنید. 
زمانی که در صفحه ورود به حسابی نام کاربری خود را وارد می‌کنید، هنگام انتخاب پسوورد ذخیره‌شده، گزینه‌ای به نام manage password وجود دارد. با کلیک کردن بر روی آن به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که تمامی حساب‌های شما به تفکیک نام کاربری وجود دارند. روی آیکون چشم یا گزینه show که کلیک کنید، پسوورد هر نام کاربری به شما نشان داده می‌شود. 

بازیابی رمز Gmail با استفاده از روش‌های احراز هویت


شروع فرایند بازیابی بسیار آسان است. کافی است روی فراموش رمز عبور (forgot password) کلیک کنید در صفحه ورود به سیستم Google کلیک کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود آخرین پسووردی را که به خاطر دارید وارد کنید. نگران وارد کردن گذرواژه اشتباه نباشید. حساب شما مسدود نخواهد شد. روی گزینه Try a different question کلیک کنید تا با استفاده از روش‌‎های مختلف، رمز عبور خود را احیا کنید. 

 

بازیابی از طریق شماره تلفن


در این روش، از طریق اس‌ام‌اس یا تماس تلفنی کد تایید برای شما ارسال می‌شود. کد را وارد کنید تا بتوانید گذرواژه خود را تغییر دهید. اگر از این طریق نتوانستید رمز عبور خود را بازنشانی کنید، روش بعدی را امتحان کنید: بازیابی از طریق ایمیل.

 

بازیابی از طریق ایمیل


برای آنکه بتوانید رمز عبور خود را از طریق ایمیل پیدا کنید، باید قبلا در بخش بازیابی جیمیل، ایمیل پشتیبانی وارد کرده باشید تا کد بازیابی و تغییر گذرواژه به آن ارسال گردد. در این حالت، لینکی با کدی 6رقمی برای شما ارسال خواهد شد که از طریق آن می‌توایند رمز ورود جدیدی تنظیم کنید و مجددا به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. پیام‌های ایمیل پشتیبانی را بررسی کنید تا به کد دسترسی پیدا کنید و بعد از وارد کردن آن بتوانید گذرواژه جدیدی ایجاد کنید. 

 

بازیابی از طریق پاسخ به سوالات امنیتی


اگر به ایمیل پشتیبانی دسترسی ندارید و یا اصلا ایمیلی برای پشتیبانی وارد نکرده‌اید،‌ مجددا روی گزینه Try a different question کلیک کنید تا با پاسخ به سوالات امنیتی بتوانید رمز عبور خود را بازیابی کنید. در این مرحله سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که در بخش تنظیمات بازیابی جیمیل به آن‌ها پاسخ داده‌اید. 
در صورتی که به درستی به سوالات پاسخ دهید، به صفحه تغییر گذرواژه هدایت خواهید شد که از آنجا می‌توانید رمز عبور جدیدی انتخاب کنید و به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. 

فراموشی آدرس ایمیل و بازیابی آن


اگر برای ورود به حساب جیمیل نام کاربری خود را فراموش کرده‌اید، به صفحه Find My Email گوگل بروید و با استفاده از روش‌هایی که در بالا گفته شد، ایمیل خود را بازیابی کنید. توجه داشته باشید که برای بازنشانی نام کاربری، باید نام کامل خود را که هنگام ثبت نام وارد کرده‌اید، به خاطر داشته باشید. 

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است کاربران اینترنت تجربه کنند، فراموشی رمز عبور جیمیل است. اما لازم نیست نگران باشید. با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله ارائه کردیم، به راحتی می‌توانید رمز عبور یا حساب کاربری خود را احیا کنید. 
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات