لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مزایا و معایب آیفون 14

مزایا و معایب آیفون 14

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، اپل خانواده آیفون 14 را در سپتامبر 2022 منتشر کرد و مثل همیشه، کاربران زیادی در مورد این نسل از اسمارت‌فون‌های امریکایی هیجان دارند. اما آیا آیفون 14 واقعا بهترین اسمارت‌فونی است که می‌توانید خریداری کنید؟ لطفاً توجه داشته‌باشید، ما نمی‌گوییم که این محصول بد است، اما از نقطه‌نظر خود اطلاعات بیشتری را برایتان درباره مزایا و معایب آیفون 14 ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید؛ همچنین به نحوه تشخیص مرکز تعمیرات موبایل معتبر و مطمئن برای رفع این مشکل می‌پردازیم.

همچنین اگر خدمات تعمیرات گوشی آیفون نیاز داشتید؛ می‌توانید از طریق سایت موبایل آباد نسبت به ثبت درخواست و تعمیر گوشی آیفون خود بپردازید.

بررسی ایفون 14
 
قیمت گوشی آیفون 14 چقدر است و چه زمانی به بازار ایران وارد می‌شود؟


خوشبختانه همین الان شما می‌توانید اسمارت‌فون‌های سری آیفون 14 را با قیمتی در حدود 40 تا 90 میلیون تومان (بسته به مدل) در بازار ایران خریداری کنید. با این‌حال با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور ما که برای محصولات اپل وضع شده‌اند، این محصولات عمدتا توسط مسافران وارد کشور می‌شوند و بنابراین قیمتی بالاتر از قیمت واقعی خود خواهند داشت.
از طرف دیگر، در روزهای اخیر بحث‌های زیادی بر سر مساله رجیستری این گوشی وجود داشت که خوشبختانه در نهایت اعلام شد که امکان رجیستری آیفون 14 در سامانه همتا وجود دارد.

 


مزایا و معایب آیفون 14 و تفاوت‌های آن با آیفون 13

اپل، امسال آیفون جدید خود را برخلاف سال گذشته در 4 مدل مختلف ارائه کرد:
●    iPhone 14
●    iPhone 14 Pro
●    iPhone 14 Plus
●    iPhone 14 Pro Max
اپل به‌عنوان یک سری جدید از گوشی‌های هوشمند خود، مطمئناً مزایای مختلفی، از باتری گرفته تا پردازنده‌ مرکزی را در سری آیفون 14 خود وارد کرده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم: 

ویژگی های گوشی آیفون 14

عمر باتری طولانی از مزایای آیفون 14

اپل در زمان عرضه خود به ظرفیت باتری گوشی‌های سری آیفون 14 اشاره‌ای نکرد. فقط طبق شایعات منتشرشده، آیفون 14 از باتری 3279 میلی‌آمپر ساعتی، آیفون 14 پلاس 4325 میلی‌آمپر ساعت، آیفون 14 پرو 3200 میلی‌آمپر ساعت و آیفون 14 پرو مکس از باتری 4323 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند.
اگرچه ظرفیت باتری در این سری تفاوت چندانی با سری آیفون 13 ندارد، اما عمر باتری در جدیدترین تلفن همراه‌های اپل بیشتر است. مثلا براساس بررسی Gizchina، دوام آیفون 14 در هنگام پخش تصویر و صدا به‌ترتیب 20 و 80 ساعت است.
درحالی‌که عمر باتری آیفون 13 برای پخش فیلم یا صدا به‌ترتیب 19 ساعت و 75 ساعت است. همین نتایج برای آیفون 14 پرومکس در مقابل 13 پرومکس نیز رخ می‌دهد. باتری آیفون 14 پرومکس می‌تواند تا 29 ساعت و 95 ساعت برای پخش ویدئو و صدا دوام بیاورد، اما با آیفون 13 پرومکس می‌توان با یک‌بار شارژ به‌مدت 28 ساعت فیلم دید. 

دوربین قوی

آیفون 14 به لنز دوربین دوگانه‌ای مجهز شده که می‌توانیم آن را در بدنه پشتی با 12 مگاپیکسل f/1.5 برای دوربین عریض با قابلیت OIS (تثبیت کننده اپتیکال تصاویر) و 12 مگاپیکسل f/2.4 برای 120 درجه‌ی فوق عریض پیدا کنیم. وضوح دوربین جلو 12 مگاپیکسل f/1.9 با فوکوس خودکار با عملکرد TrueDepth است. 
دوربین اصلی این گوشی دارای سنسوری بزرگ برای دریافت روشنایی بهتر در شرایط نور کم است و با دیافراگم بزرگ f/1.5 نیز بهینه شده است. ما می‌توانیم ویدیوهای 4k با سرعت 60 فریم در ثانیه یا 1080p با سرعت 240 فریم بر ثانیه را با دوربین اصلی این گوشی ضبط کنیم.
همچنین حالت‌هایی مانند Dolby Vision HDR با سرعت 60 فریم در ثانیه و حالت سینمایی در کیفیت 4k با سرعت 30 فریم در ثانیه در دسترس هستند. اگر می‌خواهیم فیلم‌برداری ورزشی با حرکت زیاد داشته‌باشیم، حالت Action Mode با عملکرد تثبیت‌کننده الکترونیکی تصاویر آماده استفاده است.
دوربین آیفون 13 هم از نظر سخت‌افزاری همانند آیفون 14 است. اما تفاوت دوربین این دو گوشی در این است که آیفون 14 یک «Photonic Engine» (یک مرحله پردازش اضافی که کمک می‌کند عکس‌های شما واضح‌تر به‌نظر برسند) و یک «Action mode» که به‌طور خودکار ویدیوهای لرزان را تثبیت می‌کند را نسبت به آیفون 13 بیشتر دارد.
دوربین سلفی جلوی آیفون 14 هم اکنون دارای فوکوس خودکار است که به شما کمک می‌کند حتی زمانی‌که از سوژه‌های مختلف در فواصل مختلف عکس می‌گیرید، عکس‌ها واضح باشند.

خدمات ویژه موبایل‌آباد: 

پیک رفت و برگشت رایگان
گارانتی بی قید و شرط تعمیرات
 ضمانت اصالت قطعات 
برای استفاده از این خدمات، درخواست خود را در کادر زیر ثبت کرده
و یا با شماره 43412-021 ما تماس بگیرید .


مزایا و معایب آیفون 14 و بررسی سخت‌افزار داخلی

احتمالاً قابل توجه‌ترین شباهت بین آیفون 13 و آیفون 14 تراشه داخلی Bionic آن‌ها است. هر دو گوشی از تراشه A15 Bionic اپل استفاده می‌کنند. این تراشه شامل CPU، کارت گرافیک، پردازشگر تصویر و موتور عصبی هوش مصنوعی آیفون است. اما اگرچه هر دوی آن‌ها از تراشه A15 استفاده می‌کنند، تراشه آیفون 14 با تغییرات جزئی همراه است. 
نسخه آیفون 14 دارای یک پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای است، در مقایسه با 4 هسته‌ای آیفون 13، که این تراشه به بازی‌ها و ویدیوها اجازه می‌دهد با مصرف انرژی کمتر و به‌صورت روان.تری ران شوند. در مقایسه، آیفون 14 پرو و پرومکس از تراشه جدید A16 Bionic استفاده می‌کنند که از هر دو نسخه A15 قدرتمندتر است.
با وجود این، A15 هنوز یکی از بهترین طراحی‌های «system on a chip» در هر گوشی هوشمندی است. همچنین هم آیفون 13 و هم آیفون 14 از Face ID استفاده می‌کنند و هر دو می‌توانند سیگنال‌های 5G را دریافت کنند.

مزایا و معایب گوشی آیفون 14

اندازه و صفحه نمایش

وقتی صحبت از اندازه به‌میان می‌آید، هر دو آیفون 13 و 14 تقریباً یکسان هستند. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با وضوح 2532 در 1170 پیکسل هستند. آن‌ها هر دو 5.78 اینچ قد و 2.82 اینچ عرض دارند. همچنین هر دو از آلومینیوم مقاوم در برابر آب و گردوغبار با صفحه نمایش سرامیکی ساخته شده‌اند. 
تنها تفاوت جزئی در وزن و عمق این دو گوشی است، زیرا وزن آیفون 13 کمی بیشتر از برادر کوچک خود است، درحالی‌که مقداری باریک‌تر از آن می‌باشد. علاوه‌براین، آیفون 13 در رنگ‌های بیشتری موجود است. شما می‌توانید آیفون 13 را در رنگ‌های سبز، صورتی، آبی، مشکی نیمه شب، سفید استارلایت و قرمز خریداری کنید. آیفون 14 فقط در رنگ‌های آبی، بنفش، مشکی نیمه شب، سفید استارلایت و قرمز عرضه می‌شود.

 


سایر ویژگی‌های قابل توجه و مزایا و معایب آیفون 14

چند ویژگی جدید در آیفون 14 معرفی شده است که کاربران آیفون 13 آن را نخواهند داشت.
اولین مورد، اتصالات SOS ماهواره‌ای اضطراری است. وقتی آیفون 14 می‌خرید، یک اشتراک دوساله رایگان برای برنامه «SOS اضطراری از طریق ماهواره» اپل دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد حتی زمانی که سیگنال تلفن همراه ندارید، به خدمات اضطراری پیامک ارسال کنید. این کار را با اتصال به ماهواره‌هایی که در فضا پرواز می‌کنند انجام می‌دهد، که سپس پیام‌ها و مکان شما را به پاسخ‌دهندگان اضطراری بر روی زمین ارسال می‌کنند.
آیفون 14 همچنین دارای یک حسگر نیروی داخلی است که می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی با اتومبیل تصادف می‌کنید. اگر این سنسور تصادفی را تشخیص دهد، به‌طور خودکار پیشنهاد می‌کند با خدمات اضطراری تماس بگیرد و اگر پاسخ ندهید یا نتوانید پاسخ دهید، بدون اجازه شما با آن‌ها تماس می‌گیرد.


 
نقاط ضعف آیفون 14

مثل هر دستگاه دیگری، اسمارت‌فون‌های سری آیفون 14 نیز دارای معایب و اشکالاتی هستند و حداقل 2 نقطه ضعف در سری آیفون 14 از نظر صفحه نمایش و چیپست وجود دارد.

آیفون 14 هنوز از چیپست A15 Bionic استفاده می‌کند

توجه داشته‌باشید که از چیپست A16 Bionic فقط در سری Pro و Pro Max آیفون 14 استفاده شده است و همانطور که گفتیم، برای نسخه‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس، اپل ترجیح داده تا همچنان از A15 Bionic موجود آیفون 13 استفاده کند.
این کمپانی امریکایی هیچ توضیحی نداده که چرا همچنان A15 Bionic را در جدیدترین محصول خود نصب می‌کند. با این‌حال، غول موبایل‌سازی دنیا ادعا می‌کند که A15 Bionic تعبیه‌شده در آیفون 14 ظرفیت GPU بیشتری دارد که پیشتر در مطلب مزایا و معایب گوشی آیفون 14 به آن پرداختیم.


نمایشگر و سخت‌افزار دوربین آیفون 14 دقیقا مثل آیفون 13 است!

متاسفانه در قسمت نمایشگر هم هیچ تفاوتی از نظر تکنولوژی و ابعاد بین آیفون 14 و 13 وجود ندارد که این موضوع کمی ناراحت‌کننده است، زیرا اغلب کاربران دوست دارند که در هنگام ارتقای گوشی، با نمایشگری بزرگتر، واضح‌تر و باکیفیت‌تر روبه‌رو شوند. همچنین، سخت‌افزار این دو گوشی مثل هم هستند، هرچند که چندین ویژگی جدید به دوربین آیفون 14 افزوده شده است.

نقاط ضعف آیفون 14
 
با توجه به مزایا و معایب آیفون 14، آیا آیفون 14 ارزش خریدن دارد؟

اگرچه این گوشی همچنان از همان پردازنده Apple A15 Bionic استفاده می‌کند که در خانواده آیفون 13 استفاده می‌شد، اما همچنین دارای GPU قدرتمندتر با عملکرد حرارتی بهتر برای کاهش گرمای بیش از حد هنگام بازی یا انجام عملیات سنگین است. ما می‌توانیم با دوربین‌های پشتی دوگانه 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 12 مگاپیکسلیآیفون 14  عکس‌های خوبی داشته‌باشیم. آن‌ها عملکرد خوبی در عکاسی در شب و عکس در نور کم دارند. ضبط فیلم با APPLE IPHONE 14  نیز با دوربین بهینه‌سازی شده‌ی 4K آن سرگرم‌کننده است.
اما از سمت دیگر، آیفون 14 تعدادی برتری اساسی نسبت‌به آیفون 13 دارد که متاسفانه مردم ایران فعلا سودی از آن‌ها نخواهند برد. مهم‌ترین ویژگی این گوشی، تماس اضطراری ماهواره‌ای SOS است که به‌مدت دو سال برای هر کسی در ایالات متحده و کانادا زندگی می‌کند رایگان است.
کاربران ساکن در کشورهای غربی اختلاف قیمت 100 دلاری بین آیفون 13 و 14 را به‌دلیل همین ویژگی جالب توجیه می‌کنند، اما برای مردم ایران که احتمالا به‌زودی ویژگی‌هایی نظیر تماس اضطراری ماهواره‌ای و eSIM را دریافت نخواهند داشت، آیا قابل قبول است تا آیفون 14 را با قیمتی بسیار بالاتر از آیفون 13، ولی با همان سخت‌افزار و شکل و شمایل خریداری کنند؟ نتیجه‌گیری با خود شماست!

نکات مهم درباره تشخیص مرکز تعمیرات موبایل مطمئن

با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، دست افراد سودجو در حوزه تعمیرات موبایل هوشمند زیاد شده و شما باید حتما برای درخواست خدمات تعمیرات موبایل از مراکز یا تعمیرکاران موبایل به این نکات توجه داشته باشید:
1-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت اصالت قطعات داشته باشد.
2-خدمات دهنده تعمیرات حتما ضمانت گارانتی بی قید و شرط داشته باشد.
3-خدمات دهنده مبلغ بیش از عرف را به بهانه داشتن مشکلات دیگر در گوشی از شما دریافت نکند.
همچنین شما می‌توانید درخواست تعمیر موبایل خود را در سایت موبایل‌آباد نیز ثبت کنید تا در اسرع وقت مشکل گوشی شما حل شود.

 

تعمیرات آیفون 14 با موبایل آباد

همانطور که بارها گفته‌ایم، تعمیرات آیفون، علاوه‌بر تخصص و مهارت بالا، نیاز به ابزار و قطعات یدکی اورجینال دارد. آیفون اگرچه به عقیده بسیاری از کاربران خوش‌ساخت‌ترین اسمارت‌فون موجود در بازار است، اما باز هم مثل هر ساخته‌ دست بشر ممکن است دچار مشکل شده و به تعمیرات نیاز داشته‌باشد. 
در این راستا می‌توانیم به شما مژده دهیم که همانند همیشه، موبایل آباد در عرصه‌ی تعمیرات آیفون 14 در ایران پیشتاز است و ما مفتخریم به شما بگوییم که در حال‌حاضر، متخصصان آموزش دیده‌ی موبایل آباد می‌توانند به‌صورت کاملا تضمینی و با قیمت بسیار مناسب هر نوع تعمیراتی را برای گوشی آیفون 14 بر عهده بگیرند.
برای این منظور، اگر آیفون گران‌قیمت شما دچار مشکلی شده است، فقط کافیست تا در صفحه‌ی اول وب‌سایت موبایل آباد مشکل خود را ثبت کرده و کمی منتظر پاسخ متخصصان ما بمانید!

 

سوالات متداول
 

مزایا آیفون 14 چیست؟

از مزایای آیفون 14 می‌توان به دوربین قوی و عمر باتری طولانی اشاره کرد. همچنین از لحاظ سخت‌افزاری تغییرات قابل توجهی نسبت به سری‌های گذشته دارد که این مدل گوشی را منحصربه‌فرد می‌سازد.

معایب آیفون 14 چیست؟

از معایب این مدل گوشی می‌توان به مشابه بودن این گوشی نسبت به سری قبلی آن یعنی آیفون 13 اشاره کرد که این دو سری از گوشی‌های آیفون از لحاظ سخت‌افزاری با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات