لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مزایا و معایب گوشی های وان پلاس را بشناسید

مزایا و معایب گوشی های وان پلاس را بشناسید

مزایا و معایب گوشی های وان پلاس را بشناسید

وان پلاس یک کمپانی چینی در زمینهی تولید گوشیهای هوشمند است که اخیرا رشد قابل توجهی دربین رقبای چینی خود داشته است. همچنین این کمپانی توانسته سهم مناسبی از بازارهای جهانی را از آن خود کند. جالب است بدانید این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک گوشی های هوشمند نسل پنجم خود را نیز روانه‌ی بازار کند. در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب گوشی های بینظیر این کمپانی آینده دار را مورد بررسی قرار دهیم.


قیمت نسبتاً پایین one plus در مقایسه با سایر پرچمداران روز

یکی از مزایایی که توجه کاربران را به خریدن گوشیهای وان پلاس جلب کرده است، قیمت بسیار پایین و منصفانه این اسمارت‌فون پرچمدار نسبت به دیگر رقیبانش است. کمپانی وان پلاس سعی داشته تا با تولید گوشیهای باکیفیت، خوش ساخت، با کمترین درصد خرابی وهمچنین با قیمت نسبتا پایین به بازارعرضه کند. 


اجرای برنامه ها در گوشی وان پلاس بدون لگ زدن 

بسیاری از افرادی که از اسمارت فون‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، از لگ زدن و یا هنگ کردن آن اکثر اوقات شکایت دارند. طرفداران پرو پا قرص بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی، افرادی هستند که این قضیه را بیش از دیگران حس کرده و تقریبا چند برابر کاربران عادی از دست این موضوع عصبانی می‌شوند. اما کمپانی وان پلاس این مورد را نیز در نظر گرفته است و این گوشی‌ها می‌توانند بدون ذره ای لگ زدگی، برنامه‌ها و یا بازی‌های گرافیک دار و سنگین را روان اجرا کنند.

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

پشتیبانی از شارژ سریع درگوشی وان پلاس

کمپانی وان پلاس سعی کرده تا از باتری‌های قدرتمند برای این این گوشی به کار گیرد. اما با توجه به اجرای روان برنامه‌ها، محتواها و بازی‌های سنگین و گرافیک‌دار این گوشی‌ها انرژی زیادی را باید صرف کنند و به همین خاطر باتری زود خالی می‌شود. به همین دلیل این کمپانی از شارژرهایی با ولتاژ بالا استفاده کرده است تا در صورت تخلیه‌ی زود هنگام شارژ باتری، بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن آن را شارژ کند. 

ابعاد نسبتا بزرگ one plus

 حال به نکات منفی این گوشی‌ها می پردازیم؛ مطمئنا تاکنون تصاویر زیادی از گوشی های‌ هوشمند وان‌پلاس منتشرشده که احتمالا بررسی‌های متعددی را از این محصول مطالعه کرده‌اید. تقریبا در تمام نقدهای مربوط‌ به این دستگاه‌ها، به بزرگ بودن آن اشاره شده است. شاید پس از در دست گرفتن آن‌ها، حس کنید که بزرگ‌ترین گوشی‌ هوشمندی است که تاکنون از آن استفاده کرده‌اید. اگرچه وان‌پلاس نرم‌افزار این گوشی‌ های هوشمند را برای کار با یک‌ دست بهینه کرده، اما در هر صورت برای دسترسی به تمامی بخش‌های صفحه‌نمایش باید انگشتان بزرگی داشته باشید. البته، ابعاد دستگاه یک موضوع سلیقه‌ای است و شاید شما ترجیح دهید حتی از یک تبلت برای برقراری تماس استفاده کنید. 

عدم ضد آب بودن در وان پلاس

به دلیل پرچمدار بودن این گوشی شاید افراد تصور کنند که گوشی پرچمدار وان‌پلاس نیز از قابلیت ضد آب بودن برخوردار است. اما متاسفانه اینطور نیست و این کمپانی چینی از چنین ویژگی برای این گوشی استفاده نکرده است.

 

دوربین‌ گوشی one plus

اگر دوربین برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، گوشی‌های وان‌پلاس گزینه‌ی نسبتا مناسبی برای شما نیست. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوربین‌های ارائه‌شده در این محصولات بهترین نمونه‌ای است که شرکت وان‌پلاس تاکنون در گوشی‌های هوشمند خود قرار داده است. با وجود مجهز بودن وان‌پلاس به دوربین‌های پشتی اما کیفیت تصاویر این اسمارت‌فون‌ها به پای دوربین گوشی‌های پرچم‌دار شرکت‌های رقیب وان‌پلاس از جمله سامسونگ، هواوی، اپل و گوگل نمی‌رسد.

بدنه‌ی پشتی شیشه‌ای ولی بدون کاربرد در وان پلاس

استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای در چندسال گذشته به یک امر مرسوم در تولید گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. استفاده از شیشه باعث می‌شود حس یک دستگاه رده‌بالا و باکیفیت به کاربر منتقل شود و یکی از دلایلی که سبب شده تا در دست گرفتن وان‌پلاس لذت بخش باشد نیز استفاده از شیشه در بدنه‌ی این دستگاه است. اگرچه شیشه زیبایی و حس خوب را به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند اما یکی از شکننده‌ترین مواد موجود محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس فقط به‌دلیل عوامل زیبایی‌شناسی تصمیم به استفاده از شیشه در بدنه‌ی این گوشی‌ هوشمند گرفته است. از آنجا که بدنه‌ی شیشه‌ای گوشی های وان‌پلاس کاربرد خاصی ندارد، استفاده از یک بدنه‌ی آلومینیومی یا حتی پلی‌کربنات هم می‌توانست گزینه‌ی مناسبی برای آن‌ها باشد. 


جمع بندی | آیا one plus بخریم؟

برای شفافیت بیشتر این موضوع، باید اعتراف کنیم که گوشی‌های وان پلاس از نظر ظاهری، سخت افزاری و ... تا به اینجا کار خیلی خوب کار کرده اند. حتی ایرادات خرابی سخت افزاری در این اسمارت‌فون‌ها بسیار کمتر نسبت گوشی های هوشمند دیگر نیز بوده است؛ این گوشی کارایی بسیار بالایی را دارد و همانطور که پیشتر در مطالب بالا نیز عنوان شد برای افرادی که از طرفداران بازی های گرافیکی هستند بسیار گزینه‌ی مناسبی می‌باشد. 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات