لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

معایب گوشی گلکسی A51 | بخرم یا نه؟

معایب گوشی گلکسی A51 | بخرم یا نه؟

حتما شما هم شنیده‌اید که هیچ انسانی بی‌عیب نیست؛ راستش را بخواهید همین مساله در مورد دستگاه‌های الکترونیکی و به ویژه گوشی‌ها هم صدق می‌کند و به ندرت پیش می‌آید که یک موبایل هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد. گلکسی A51 هم از این قضیه مستثنی نیست و علی رغم مزایای متعدد، در برخی موارد حرفی برای گفتن نداشته و از رقبایش عقب می‌ماند.

طراحی و مقاومت بدنه‌ی ضعیف گلکسی A51

در بین گوشی‌های میان‌رده کسی انتظار بدنه فلزی یا آلومینیومی را ندارد اما زمانی که پای یک گوشی 5.5 میلیون تومانی به میان می‌آید، سطح انتظارات کمی بالاتر می‌رود؛ با این حال در گلکسی A51 خبری از فلز نیست و بدنه از پلاستیک ساخته شده‌اند واین می‌تواند یکی از این معایب باشد. پس میباست از آن در برابر فشار، ضربه، آب‌خوردگی و... محافظت کنید.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

گلکسی A51 برای گیمینگ مناسب نمی‌باشد!

طبق بررسی‌های انجام شده و با بررسی نظرات کاربران گوشی سامسونگ A51 درزمینه اجرای بازی های سنگین عملکرد ضعیفتری دارد. چیپست Galaxy A51 همانند نسخه قبلی A50s تراشه اگزینوس 9611 می‌باشد و تقریبا میتوان گفت با تراشه گوشی A50 هم رده می‌باشد که یکی از معایب گوشی سامسونگ A51 محسوب می‌شود.

 

دوربین گلکسی A51 ‍

دوربین چهارگانه گلکسی A51 روی کاغذ فوق العاده است اما بی‌نقص نیست. هرچند این دوربین امکان فیلمبرداری 4K را به شما می‌دهد اما در این حالت لرزشگیر در دسترس نیست. برای مثال اگر دوربین را روی پایه قرار ندهید احتمالا بعد از دیدن فیلم آنرا پاک خواهید کرد چون به خاطر لرزش‌های فراوان بسیار بی کیفیت خواهد بود. امکان سوییچ کردن بین دوربین اصلی و الترا واید بعد از شروع فیلمبرداری وجود ندارد. هرچند می‌توان با دوربین فوق عریض فیلمبرداری کرد اما باید از همان ابتدا در این دوربین را انتخاب کنید که در آن صورت هم پس از لمس کلید ضبط دیگر امکان زوم وجود ندارد. فوکوس دوربین ماکرو هم که جانشین تله فوتو شده، ثابت است؛ به عبارت دیگر برای ثبت عکس با کیفیت با آن باید سوژه ثابت بوده و دستتان هم لرزش نداشته باشد. 


باتری نسبتا ضعیف گلکسی A51

اگر بخواهیم از نظر فنی نگاه کنیم باتری 4 هزار میلی آمپری با قابلیت فست شارژ توسط جریان 15 واتی برای این تلفن همراه هوشمند مناسب است.
طبق نظریات برخی کاربران در مورد معایب گوشی سامسونگ  این ظرفیت باتری با جریان 15 واتی برای A51 مناسب نبوده و کافی نمی‌باشد. در ذهن داشته باشید که پشتیبانی از شبکه 4G ، صفحه نمایش Super AMOLED با کیفیت دهی Full HD، فیلم برداری با کیفیت 4K مواردی هستند که باعث مصرف زیاد باتری در A51 محسوب شده و اکثریت کاربران از این ویژگی‌ها استفاده طولانی مدت و تکراری دارند. به همین دلیل، عده‌ای از کاربران باتری 4 هزار میلی آمپری را برای A51 مناسب نمی‌دانند.


جمع‌بندی نقاط ضعف گلکسی A51

گلکسی A51 با طراحی جذاب و مدرن خریداران بسیاری را به سوی خود کشانده اما از برخی جهات به پای رقبایش نمی‌رسد. از نظر تصویربرداری گزینه‌های بهتری مثل ردمی نوت 8 و شیائومی MI 9T پیش رویتان است که عملکردی بهتر داشته و در عین حال صدها هزار تومان ارزانتر تمام می‌شوند.

 

پردازش نه چندان قوی گلکسی A51

یکی دیگر از نقطه ضعف‌های اصلی گلکسی A51 تراشه نه چندان قوی است که باعث شده از نظر پردازش نسبت به رقبای ارزانتری نظیر آنر پلی، پوکوفون F1 و شیائومی MI 9T ضعیفتر باشد. از نظر باتری هم سامسونگ به باتری 4 هزار میلی آمپرساعتی با شارژ 15 واتی بسنده کرده در حالی که گلکسی A70 باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با توان 25 وات را به ارمغان می‌آورد. 

 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات