لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مقایسه آیفون 12با شیائومی Mi note 10

مقایسه آیفون 12با شیائومی Mi note 10

اپل و شیائومی 2 کمپانی قدرتمند و محبوب چینی هستند که امروزه بخش عظیمی از بازار تلفن‌های هوشمند را در اخیار دارند. همانطور که می‌دانید مدتی پیش اپل از سوپرایز جدید خود یعنی گوشی آیفون 12 را رونمایی کرد که هنوز به بازار نیامده، سر و صدای زیادی را در بین هواداران آیفون ایجاد کرده. از طرفی شیائومی نیز با معرفی پرچمدار جدید و قدرتمند خود یعنی گوشی mi10 قدرت خود را به رخ رقیبان خود کشیده است. این‌ بار قصد داریم تا 2 گوشی پرچمدار کمپانی‌های پرطرفدار اپل و شیائومی را با هم مقایسه کنیم و نقاط قوت و ضعف هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم. 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

طراحی ظاهری گوشی آیفون 12 در یک نگاه

ابتدا بهتر است از طراحی نسخه‌ی پرچمدار اپل یعنی آیفون 12 شروع کنیم. اسمارت‌فون جدید آیفون 12 در یک نگاه، ظاهرا از طراحی صفحه نمایش جذابی برخوردار است. این کمپانی در‌سال جاری، طراحی گوشی‌های نسخه جدید خود را نسبت به نسخه‌های قبلی یعنی آیفون 12 به طور جدید اصلاح کرد و از لبه‌های مسطح شده در آیفون‌های جدید خود به جای لبه‌های گرد مدل‌های قبلی استفاده کرده است. در صفحه نمایش نیز خبری از نمایشگر 120 هرتزی نیست؛ همچنین در قسمت جلویی این گوشی از جلد شیشه با فناوری Ceramic Shield که البته جدیدا بلورهای نانو سرامیک نیز در آن تزریق شده پوشانده شده است که علاوه بر جذابیت و زیبایی، بدنه‌ی این گوشی را چهار برابر مقاوم تر کرده است. 

طراحی ظاهری شیائومی می نوت 10

به نظر می‌رسد شیائومی برای اول شدن تلاش می‌کند. گوشی شیائومی mi10 از شاهکارهای جدید این کمپانی است. در صفحه‌ی پشتی این دستگاه صفحه شیشه‌ای صیقلی است که به آرامی در اطراف لبه‌ها منحنی می‌شود تا به خوبی در دست قرار گیرد. همچنین ماژول‌های دوربین در سمت چپ این گوشی قرار داده شده اند. در قسمت نمایشگر این دستگاه نیز، نمایشگری Super AMOLED از جنس گوریلا گلس 5 که جدید ترینو مقاوم ترین صفحه نمایش در بین گوشی‌های اندرویدی است استفاده شده است. گرچه ممکن است در مقایسه با نمایشگر آیفون 12 مقاوت پایین تری را شامل می‌شود اما باتوجه به تفاوت قیمت پرچمدار جدید اپل می‌توان گفت نمایشگر این گوشی عملکر قابل قبولی را ارائه داده؛ اما در کل می‌توان گفت کمپانی شیائومی یک گوشی پرچمدار با ظاهری جذاب را روانه‌ی بازار کرده است.


سیستم عامل گوشی آیفون 12


لذت‌بخش ترین سوپرایز اپل برای کار‌بران، قسمت سیستم عامل و سخت افزار این گوشی بود که می‌توان گفت دراکثر موارد گوشی برتری بوده است. جدیدترین پردازنده A14 Bionic از قابلیت‌های مهمی بود که این کمپانی در گوشی آیفون 12 ایجاد کرده است؛ این پرچمدار از سوی اپل اولین گوشی 5 نانومتری در جهان اعلام شده است. گفته شده این پردازنده نسبت به بهترین تراشه‌های اندرویدی، 50 درصد سریعتر شده است. همچنین جالب است بدانید تمامی نسخه‌های آیفون 12 اولین گوشی قادر به اتصالات  G5 هستند و کاربران می‌توانند بازی‌ها، ویدئوها و بارگزاری‌های خود را با سریع‌ترین سرعت دانلود کنند. گوشی پرچمدار آیفون 12 تنها گوشی است که به رم 6 مجهز شده ( البته در نسخه‌های پرو و پرو مکس) و قرار است با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 به فروش برسد.

سیستم عامل گوشی شیائومی Mi note10


شیائومی با استفاده از پردازنده‌ Qualcomm SDM730 Snapdragon 730G  قدرتمندانه ظاهرشده و اجرای روان برنا‌مه و بازی‌ها را برای کاربران بسیار لذت بخش کرده است. پرچمدار جدید شیائومی با رم‌های 6و 8 با حافظه داخلی 128و 256 در بازار عرضه می‌شود.

دوربین گوشی آیفون 12


درقسمت دوربین نیز، اپل تغییراتی را درنسخه‌ی جدید گوشی پرچمدار خود ایجاد کرده. در این گوشی 2 لنز 12 مگاپیکسلی قرار داده شده. بخش ارتقا یافته از دوربین این گوشی در دیافراگم‌ها هستند که سریع‌ترین سرعت و بهترین کیفیت را برای عکاسی و فیلم‌برداری را ایجاد کرده است.

دوربین گوشی شیائومی می نوت 10


دوربین را می‌توان متمرکز ترین بخش در گوشی ها‌ی شیائومی دانست و خوشبختانه در این اسمارت‌فون به تعداد 5 دوربین قرار داده شده؛ لنز‌های آن به ترتیب 105، 5، 12، 20 و 2 مگاپیکسلی هستند که کیفیت‌های عکس های فوق العاده ای را ایجاد می‌کنند.


باتری آیفون 12


نوبت به باتری این گوشی تازه نفس می‌رسد. البته شاید تنها معایبی که بتوان برای آن را در نظر گرفت، قدرت پایین باتری و حذف آداپتور و هنزفری ازگوشی‌های این برند باشد. استفاده از یک باتری 2815 میلی آمپری چندان راضی کننده نیست و از طرفی اپل اعلام کرده به دلایل زیست محیطی، اقدام به حذف این دو مورد از جعبه ‌ی نسخه های جدید گوشی‌های خود نموده. البته اپل در مراسم رونمایی این اسمارت‌فون اپل از شارژری به نام mag safe رونمایی کرد که می‌تواند بسیار سریع گوشی شما را  از 0 به 100 برساند.

باتری گوشی شیائومی Mi note 10


باتری غول‌پیکر 5260 میلی‌آمپرساعتی، شارژدهی فوق‌العاده‌‌ی می نوت 10 / CC9 Pro را نوید می‌دهد. شیائومی گفته که گوشی شیائومی می نوت 10 به لطف باتری 5260 میلی آمپری می تواند تا2 روز شارژ را نگه دارد.

جمع بندی 

گوشی پرچمدار اپل ظاهرا باطراحی خیره‌کننده‌ی خود محبوبت زیادی را  در بین کاربران ایجاد کرده و با قابلیت‌هایی بینظیر خود دنیارا شگفت زده کرده است. 
از طرفی شیائومی نیز با گوشی جدید Mi note 10 هوشمندانه عمل کرده و سعی داشته تا تمام نیاز کاربران را برطرف کند. البته نسبت به جدیدتر بودن گوشی آیفون 12 ممکن است از نظر قیمت و قابلیت‌ها یکسان نباشد و گویا تفاوت قیمت این دو گوشی مانند فیل و فنجان هستند. اما این اسمارت‌فون تمام عیار، به لطف پردازنده‌ی جدید و قدرتمند اسنپدراگون 865 تقربا تمام نیازهای کاربران را برطرف کرده است.
 

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات