لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مقایسه گلکسی A10 با گلکسی A10S

مقایسه گلکسی A10 با گلکسی A10S

اگرشما هم از طرفداران سامسونگ هستید؛بی شک از سیاست جدید این کمپانی در طراحی جدید سری A باخبر هستید.
کمپانی سامسونگ در سال 2019با طراحی متفاوت و چشمگیر سری A و هم‌چنین هم‌سو با نیاز و سلیقه مخاطبان بار دیگر بازار رده‌میانی را در دست گرفت.
طراحی صفحه نمایش عریض با حداقل حاشیه و ناچ استایل، کاربران علاقه‌مند به نمایشگرهای بزرگ را شگفت‌زده کرد. هم‌چنین دوربین‌های چندگانه با کیفیت مطلوب، افزایش قدرت پردازنده‌ها و ظرفیت باتری در رده‌میانی بازار کم‌نظیر است.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 


گلکسی A10 و A10S که با فاصله زمانی کوتاهی از هم وارد عرصه رقابت در رده میانی بازار شدند از این طراحی ویژه سامسونگ بهره مند هستند. باما در بررسی تفاوت‌های این دو میان‌رده محبوب همراه باشید.

 

مقایسه گلکسی A10 با گلکسی A10S- بررسی طراحی

سامسونگ در طراحی ظاهری گلکسی A10 و A10S تفاوت چندانی قائل نشده، صفحه نمایش 6.2 اینچی ناچ استایل(Infinity-v) با حداقل حاشیه در هردو گوشی مشابه است.تنها تفاوت اضافه‌شدن چندمیلیمتر به طول کلی گلکسی A10s است که خیلی به چشم نمی‌آید. و این تصور را در ذهن مخاطب بوجود می‌آورد که دو گوشی هیچ تفاوتی باهم ندارند.

اما پنل پشتی همه معادلات ذهنی شما را بر هم ‌می‌زند.اضافه شدن یک سنسور دوربین و حسگر اثر انگشت در پنل پشتی گلکسی A10S ،تفاوت این دو گوشی را به خوبی آشکار می‍سازد. 
سامسونگ برای صرفه جویی در هزینه جنس پنل پشتی هر دو دستگاه را پلاستیک در نظر گرفته و از دریافت گواهی IP68  که عضو جدانشدنی سری A سامسونگ بود صرف نظر کرده است. 

 

مقایسه گلکسی A10 با گلکسی A10S- بررسی نمایشگر

نمایشگر 6.2 اینچی IPS LCD با رزولیشن1520در 720 پیکسل و تراکم 721 پیکسل انتخاب مناسبی برای گلکسی A10 و A10s است. 
با توجه به رده قیمتی نمی توان از آن‌ها توقع نمایشگر سوپرامولد را داشت.دوربین سلفی Infinity-v در صفحه نمایش علاوه برجلوه ویژه‌ای که به دستگاه می‌دهد،حداقل فضای نمایشگر را برای تماشای فیلم و بازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

 

مقایسه گلکسی A10 با گلکسی A10S- بررسی دوربین

سامسونگ گلکسی A10  از دوربین 13 مگاپیکسلی واید و دیافراگم  F/1.9  و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دیافراگم F/2.0 بهره می‌برد.
سامسونگ در طراحی دوربینA10S کمی متفاوت عمل کرده و علاوه‌بر سنسور13 مگاپیکسلی واید و دیافراگمF/1.8 از یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز بهره گرفته است.همچنین دوربین سلفی 8مگاپیکسلی A10S از کیفیت بالاتری برخوردار است.


قابلیت ثبت تصاویر پانوراما وHDR در هر دو دیوایس مشترک است و همچنین فیلم‌برداری در هر دو گوشی کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه امکان پذیر است. بنابراین می توانید از لحظات شیرین خود عکس و فیلم های با کیفیتی تهیه کنید.

مقایسه گلکسی A10 با گلکسی A10S- بررسی باتری

گلکسی A10S و برادر بزرگترش در بخش‌های زیادی تشابه دارند اما گلکسی A10S با افزایش 600 میلی آمپری باتری،ظرفیت باتری خود را به  عدد 4000میلی آمپر ساعت رسانده و نسبت به گلکسی A10 تفاوت چشمگیری کرده است.

 

 مقایسه گلکسی A10 با گلکسی A10S -بررسی عملکرد

گلکسی A10 و A10S در بخش پردازشی تفاوت‌های فاحشی دارند.پردازش‌های مرکزی گلکسی A10 را تراشه اگزینوس 7884 با 8هسته 1.6 گیگاهرتزی مدیریت و رهبری می‌کند و پردازش‌های گرافیکی برعهده Mali-G71 MP2 است.
هم‌چنین 2یا4 گیگا بایت رم فضا برای انجام فعالیت‌های پردازشی برای گلکسی A10 در نظر گرفته شده است.
گلکسی A10s برای انجام پردازش‌های مرکزی از تراشه 8 هسته‌ای مدیاتک MT6762 Helio P22 با معماری 12 نانومتری کمک می‌گیرید و رهبری پردازش‌های گرافیکی برعهده PowerVR GE8320 است.
هم‌چنین 2یا3 گیگا بایت رم فضا برای انجام فعالیت‌های پردازشی برای گلکسی A10S در نظر گرفته شده است.


گلکسی A10 و A10S، هردو از پردازنده‌های نسبتا مطلوبی بهره‌مند هستند و کاربران برای وب‌گردی و فعالیت‌های روزانه با هیچ مشکلی روبه رو نمی‌شوند. اما برای بازی‌هایی با حجم بالا و فعالیت‌های سنگین انتخاب مناسبی نیستند.  
سامسونگ برای هر دو دستگاه 32 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته و برای کاربرانی که به حافظه بیشتری احتیاج دارند امکان ارتقاء فضای حافظه تا 512 گیگابایت فضا توسط اسلایت اختصاصی Micro SD را فراهم نموده است.

 

کلام پایانی

بی شک تصمیم‌گیری برای انتخاب میان گلکسی A10 و A10S، کار دشواری است و هر دو دستگاه از امکانات قابل توجهی بهره‌مند هستند. نیاز و خواسته هر کاربر از گوشی‌های هوشمند متفاوت بوده و معرفی یک گوشی به عنوان دیوایس برتر، انتخاب اشتباهی است.    
ما قصد داشتیم با بررسی تفاوت‌های این ‌میان‌رده‌های محبوب به شما در انتخاب اسمارت‌فون مناسب سلیقه و نیاز تان کمک کنیم.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

 


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات