لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

مقایسه گوشی های آیفون 12 با گلکسی S20

مقایسه گوشی های آیفون 12 با گلکسی S20

اپل و سامسونگ 2 کمپانی شناخته شده  و مطرح در زمینه تولید موبایل‌های هوشمند به شمار می‌روند که امروزه توانسته‌اند بخش عظیمی از بازار تلفن‌های همراه را در دست داشته باشند و امروز آمده ایم تا به مقایسه‌ی جذاب پرچمداران این دو برند یعنی آیفون 12 و سامسونگ s20 بپردازیم. به نظر شما کدام یک پیروز خواهد شد؟

پس با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری گوشی آیفون 12

معمولا گوشی‌های آیفون در بخش طراحی عملکرد قابل قبولی را ارائه داده اند و مقاوم‌ترین بدنه را در بین گوشی‌های هم رده خود دارند. این بار اپل از یک نوع سرامیک سخت در بدنه و نمایشگر آیفون 12 استفاده کرده که علاوه بر جذابیت، مقاومت آن را در مقابل ضربه و خط و خش افزایش داده است که ممکن است یکی از مزایای برتر این گوشی نسبت به رقیب دیرینه ی خود باشد. 

 

 

همین حالا گوشیتو تعمیرکن


طراحی ظاهری سامسونگ گلکسی s20

می‌توان گفت سامسونگ نسبت به نسل‌های قبلی گوشی خود ظاهر آن ها را تغیر نداده است؛ اما در سری‌ جدید گوشی‌های خود نظیر گلکسی S20، کمی متفاوت تر شده است. سامسونگ در بدنه‌ی این گوشی، از طراحی خاص خود که از جنس شیشه‌های گوریلا گلس و فلز است استفاده کرده است. در قسمت پشتی این گوشی نیز یک ماژول نسبتا بزرگ که دارای 3 دوربین است که 2 دوربین 12 مگاپیکسلی و 1 دوربین 64 مگاپیکسلی قرار داده شده که کیفیت عکس‌ها را بی‌نظیر کرده؛ همچنین در بخش صدا نیز سامسونگ عملکرده قابل قبولی را ارائه داده؛ در گلکسی S20 از بلند گو های استریویی استفاده شده که کیفت صدای عالی را ایجاد کرده و حرفی برای گفتن نگذاشته است.


پردازنده و سخت افزار سامسونگ گلکسی s20

سامسونگ همیشه در سخت افزار گوشی‌ها فوق‌العاده کار کرده؛ این کمپانی در تولید گوشی‌های سری S از یک پردازنده قدرتمند به نام Snapdragon 865 استفاده کرده که سرعت عملکرد این گوشی را فوق العاده بالا برده و حتی توان اجرای برنامه‌های سنگین و دیتا دار را نیز داراست. همچنین در تمام نسخه‌های این گوشی با حافظه رم 12 گیگابایتی با ظرفیت 128 گیگابایت استفاده شده است.

پردازنده و سخت افزار آیفون 12 اپل 


از طرفی اپل در سخت افزار گوشی‌های خود حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ اپل از سخت افزار جدید  A14 Bionic (پنج نانومتری)  برای سیستم عامل خود استفاده کرده که نسبت به نسخه های  مانند قبلی آیفون 11 پرو و پرو مکس و حتی گوشی های اندرویدی، 20 برابر سریع تر شده است. این گوشی با حافظه رم 128 ، 256 و 512گیگابایت در بازار عرضه می‌شود؛ همچنین آیفون 12 اولین گوشی می‌باشد که به رم 6 گیگابایت مجهز شده است. 

کیفیت دوربین آیفون 12

حال رسیدیم به سخت ترین بخش از گوشی‌ها یعنی دوربین؛ اپل در رونمایی از پرچمدار تازه نفس خود، از مشخصات آن عنوان کرد که نسخه‌های جدید آیفون 12 از دوربین‌های دو گانه و سه گانه که هر کدام 12 مگاپیکسل می‌باشند مجهز شده است که کیفیت عکس ها فوق‌العاده بالا برده است.

کیفیت دوربین سامسونگ گلکسی s20

از طرفی سامسونگ نیز با استفاده از 3 لنز دوربین به ترتیب 2 لنز دوربین فوق عریض و تلفوتو لنز اصلی 64 مگاپیکسلی در دوربین گوشی خود استفاده کرده است حس عکاسی لذت بخش را به کاربران ارائه دهد.

باتری گوشی آیفون 12 

بر اساس گزارشات و گفته‌‌های اپل، این کمپانی گوشی‌های نسخه ‌ی آیفون 12 را به باتری های قدرتمند مجهز کرده. البته این گوشی ها هنوز به بازار عرضه نشده و اطلاعاتی از باتری مشخص نشده.

باتری سامسونگ گلکسی s20


در ابتدا باید گفت که سامسونگ یکی از برند هایی بوده که در زمینه ی باتری گوشی ها موفق ظاهر شده است که گوشی گلکسی S20 نیز از این قائده مستثنی نیست. سامسونگ در این پرچمدار از یک باتری قدرتمند 4000 میلی آمپری استفاده کرده است. همچنین این کمپانی امکان شارژر بیسیم و معکوس را در این گوشی ایجاد کرده که خیال کاربران از نظر باتری راحت باشد.


نتیجه گیری

در کل باید گفت هر دو گوشی پرچمدار این دو کمپانی، فوق‌العاده هستند. البته آیفون 12 به دلیل جدیدتر بودن آن، از قابلیت‌های بهتری نسبت به سامسونگ s20 برخوردار بوده و پیروز این میدان خواهد بود البته فعلا؛ اما از طرفی باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونک در اسمارت‌فون های نسخه جدید، چه قابلیت‌هایی را اضافه می‌کند.

 

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات