لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

کاربران اندکی از برنامه جدید تعمیرات اپل استفاده خواهند کرد.

کاربران اندکی از برنامه جدید تعمیرات اپل استفاده خواهند کرد.

چند روز گذشته اپل، از برنامه جدید خود به نام (Self Service Repair) رونمایی کرده که به واسطه این برنامه قطعات و ابزارهای مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار دهد تا در صورت تمایل در خانه آیفون خود را تعمیرات کنند. 
حال شرکت Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) مدعی شده که براساس تحقیقات آن‌ها،شمار بسیار کمی از دارندگان آیفون، تعمیر دستگاه فعلی خود را به خرید آیفون جدید ترجیح می‌دهند در نتیجه افراد اندکی از برنامه تعمیر اپل (Self Service Repair) استفاده خواهند کرد.
همچنین با توجه به نتایج تحقیقات‌شان معتقدند که تقریبا همه آیفون‌های موجود در دست کاربران نمایشگر و باتری «قابل استفاده» دارند. 

آن‌ها در این تحقیق به نتایج جالبی دست پیدا کردند که به شرح زیر است:  
در حالی که 12 درصد نمایشگرها ترک برداشته‌اند اما همچنان  قابل استفاده‌ هستند و تنها  6 درصد دستگاه‌ها نیاز به  نمایشگر دارند.
 به‌علاوه، باتری 26 درصد آیفون‌ها نصف یک روز دوام می‌آورد و 14 درصد آن‌ها هر چند ساعت یک بار باید شارژ شوند. در نتیجه، به نظر می‌رسد که تعویض باتری بیشترین نرخ تعمیر را به خود اختصاص دهد. ولی در مجموع شمار دستگاه‌هایی که نیاز به تعمیر دارند، بسیار پایین است.
مایکل وین، هم‌بنیان‌گذار CIRP می‌گوید: «به نظر می‌رسد که عمر باتری بیشتر از وضعیت نمایشگر بر تجربه کاربری مشتریان اثر می‌گذارد،خریداران دلایل متعددی مثل قدرت پردازنده یا ظرفیت حافظه داخلی را برای ارتقای آیفون به یک مدل جدیدتر درنظر می‌گیرند، اما در مجموع کسر کوچکی از آن‌ها با تعمیر گوشی قدیمی خود از طریق برنامه Self Service Repair از خرید آیفون جدید صرف نظر می‌کنند.

جالب است بدانید نتیجه تحقیقات CIRP بر اساس نظرسنجی از 2000 مشتری اپل در آمریکا بوده که در بازه زمانی اکتبر 2020 تا سپتامبر 2021 به طور متوسط حداقل یک آیفون، آیپد، اپل واچ یا مک خریداری کرده بودند.
حال در ابتدای سال آینده باید منتظر برنامه جدید اپل موسوم به Self Service Repair باشیم که ابتدا در اختیار کاربران آمریکایی و سپس سایر کشور قرار میگیرد تا ببینیم نتیجه این تحقیقات تا چه اندازه با واقعیت تطابق پیدا میکند.  
 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات