لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نحوه ایجاد و حذف گروه ها در تلگرام

نحوه ایجاد و حذف گروه ها در تلگرام

نحوه ایجاد و حذف گروه ها در تلگرام


دانستن نحوه ایجاد و حذف گروه در تلگرام این روزها یک امر ضروری است. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد گروهی خانوادگی یا دوستانه ایجاد کنید یا حتی از گروهی خوشتان نیاید و آن را حذف کنید. دلیل ایجاد یا حذف یک گروه تلگرامی هر چه باشد ، خبر خوب این است که انجام هر دو گزینه آسان است. 


ایجاد گروه در تلگرام


ایجاد گروه تلگرام بسیار آسان است. برای دسترسی به گزینه ایجاد گروه دو راه وجود دارد: می‌توانید روی نماد سه خط در بالا سمت چپ ضربه بزنید یا می‌توانید نماد مداد را در پایین سمت راست انتخاب کنید. پس از انتخاب گزینه، وقت آن است که عضوی را که می‌خواهید اضافه کنید. می‌توانید به پایین انگشت خود را به پایین بکشید و اعضای جدید را اضافه کنید، یا می‌توانید در نوار جستجو در بالا جستجو کنید.
گروه جدید شما به یک نام و تصویر گروهی احتیاج دارند. حتی می‌توانید با ضربه زدن روی نماد شکلک در سمت راست خود، یک شکلک به نام گروه خود اضافه کنید.
پس از پر کردن اطلاعات لازم، روی علامت تیک بزنید و به شما تبریک بگوییم، اکنون شما صاحب یک گروه جدید تلگرام هستید.


نحوه افزودن اعضای جدید به گروه تلگرام

گروه شما به قدری محبوب شده که دیگران خواهان حضور در آن هستند، اما چگونه آن‌ها را اضافه کنیم؟ گروه جدید خود را باز کنید و روی نام گروه در بالا و سپس روی نماد مداد ضربه بزنید. به سمت پایین، گزینه Members را می‌بینید و باید روی آن ضربه بزنید.
در صفحه بعد، گزینه Add Member را در بالا مشاهده می‌کنید، آن را انتخاب کرده، اعضای جدید را اضافه می‌کنید و علامت تیک را برای نهایی شدن انتخاب می‌کنید. اگر نمی‌خواهید همه آنچه را که گفتید قبل از افزودن عضوی خاص کپی و جایگذاری کنید، بهتر است این ویژگی را فعال کنید که به اعضای جدید اجازه می‌دهد قبل از عضویت آنچه را که نوشته شده است ببینند.

این گزینه چند گزینه بالاتر از گزینه Members در دسترس است. روی آن ضربه بزنید و گزینه Visible را انتخاب کنید که پیام‌های گذشته را برای تازه واردان قابل مشاهده کند.


نحوه حذف اعضای گروه از تلگرام

اگر کسی قوانین را زیر پا بگذارد و مستحق حذف شدن است، گروه خود را باز کنید و مانند قبل روی نام ضربه بزنید و گزینه Remove from group را انتخاب کنید.


چگونه کسی را ادمین گروه تلگرام کنیم؟

از طرف دیگر ، شاید شخصی در گروه شما شایسته ارتقا باشد. در این صورت، برای دادن امتیازات مدیریتی باید گروه را باز کنید و روی نام گروه ضربه بزنید و نماد مداد را در بالا انتخاب کنید.
روی Administrator ها و سپس گزینه Add Administrator ضربه بزنید. مخاطب را اضافه کنید و برای نهایی کردن، روی علامت تأیید در بالا سمت راست ضربه بزنید.

چگونه کارهایی را که کاربران می‌توانند در یک گروه تلگرامی محدود کنیم؟

تا زمانی که تغییرات لازم را اعمال نکنید، همه اعضا قادر به انجام کارهایی مانند ارسال رسانه، پیام، افزودن کاربر، پین پیام، ارسال نظرسنجی، تغییر اطلاعات چت، تعبیه پیوندها، ارسال برچسب و GIF هستند. این معامله همه یا هیچ چیز نیست زیرا شما می‌توانید موارد استثنایی را اضافه کنید.
می‌توانید مجوزهایی را که نمی‌خواهید کاربران داشته باشند غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید تمام مجوزها را از کاربران رد کنید و با انتخاب گزینه "اضافه کردن استثناها" ، مجوزهایی که رد می‌کنید تأثیری در کاربران این لیست نخواهد داشت.


چگونه می توان از طریق لینک دعوت ، شخصی را به گروه تلگرام دعوت کرد؟

برای دعوت کردن فرد در تلگرام از طریق لینک کافیست:
تلگرام را باز کنید و گروهی را که می‌خواهید عضوی جدید به آن اضافه کنید انتخاب کنید. روی نام گروه در بالا و سپس گزینه Add Member با رنگ آبی ضربه بزنید. گزینه دعوت به گروه از طریق پیوند در بالا خواهد بود. پس از ایجاد پیوند، چند گزینه از کارهایی را که می‌توانید با آن انجام دهید مانند کپی، لغو یا اشتراک‌گذاری لینک مشاهده می‌کنید.


نحوه ترک یک گروه در تلگرام

بنابراین شما به اندازه کافی از گروه اضافی دارید و می‌خواهید از شر آن‌ها خلاص شوید. برای ترک یک گروه تلگرامی، گروه را باز کنید و روی سه نقطه در سمت راست بالا ضربه بزنید. اگر شما مالک گروه باشید، گزینه حذف گروه را در کنار گزینه ترک گروه مشاهده خواهید کرد.

نتیجه

همانطور که مشاهده می‌کنید، کارهای مربوط به ایجاد، مدیریت و حذف گروه‌های تلگرامی بسیار زیاد است. امیدوارم به زودی تلگرام گزینه‌های بیشتری اضافه کند. دوست دارید تلگرام چه گزینه‌هایی اضافه کند؟


 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات