لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نحوه رفع اشکال در جک هدفون گوشی

نحوه رفع اشکال در جک هدفون گوشی

نحوه رفع اشکال در جک هدفون


قرار گرفتن در شرایطی که به طور ناگهانی جک هدفون خراب شود، می تواند یک مشکل بسیار ناراحت کننده باشد ، به خصوص اگر در آن لحظه تماس مهمی برقرار کنید و یا در حال گوش کردن موسیقی باشید. 
اگرچه ممکن است به سرعت گزینه هایی مانند استفاده از هدفون یا اتصال به دستگاه بلوتوث را انتخاب کنید ، اما با این حال باز هم ممکن است شارژ آن ها تموم شود و به هدفون سیم دار برای گوش دادن به موسیقی و یا برقراری تماس نیاز پیدا کنید. 
در این پست از موبایل آباد، ما شما را به روشهایی راهنمایی خواهیم کرد که از طریق آنها دوباره جک تلفن شما به درستی کار کند. لطفا اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. همچنین اگر شما قصد تعمیر موبایل خود را دارید می‌توانید از طریق سایت موبایل آباد در اسرع وقت گوشی خود را تعمیر کنید.

 

جک هدفون کار نمی کند با هدفون دیگر بررسی کنید


در شرایطی که نمی توانید از طریق بلندگوی گوش تلفن خود را بشنوید یا تماس بگیرید ، اولین چیزی که باید امتحان کنید قرار دادن هدفون در جک 3.5 میلی متری است تا بررسی کنید آیا از هدفون می توانید صدا را بشنوید. پس از انجام این کار، هدفون ها را برداشته و بلندگوی گوش خود را امتحان کنید و سپس به مرحله ی بعد بروید. 
بررسی کنید که آیا ذرات خارجی درون هدست باعث ایجاد مشکل در  گوشی می شوند.

 

بررسی وجود ذرات به داخل درگاه جک هدفون 


اگر بعد از انجام اولین مرحله هنوز از هدفون صدایی نمی شنوید، مرحله بعدی بررسی درگاه جک (جایی که معمولاً هدفون های سیمی خود را در آن قرار می دهید) 
برای بررسی وجود ذرات خارجی در داخل پورت ممکن است به یک چراغ قوه نیاز داشته باشید. این عمدتا توسط ذرات گرد و غبار ایجاد می شود به همین دلیل Infinix و Tecno به طور معمول یک مورد TCP را ارائه می دهند که دارای کلیپ هایی برای پوشش جک هدفون و درگاه شارژ است. 


تمیز کردن جک هدفون گوشی 


اقدام بعدی که باید دنبال کنید تمیز کردن جک است. سریعترین راه برای انجام این کار دمیدن باد خشک به داخل جک است و یا می توانید یک جوانه پنبه ای را به آرامی دور جک بچرخانید تا تمیز شود. بررسی کنید که آیا پس از این مرحله بلندگو گوش کاملاً کار می کند یا خیر.

 


بررسی وجود مایعات داخل جک هدفون


ریختن مایعات به جک می تواند اطلاعات نادرستی به سیستم بدهد و در نتیجه باعث عدم کارکرد جک هدفون شود. در این صورت ، شما باید جک را با استفاده از یک دستمال کاغذی نرم به آرامی تمیز کنید. در حین انجام این کار ، اطمینان حاصل کنید که از یک دستمال کاغذی نرم استفاده می کنید و نه هر چیزی که منجر به ریختن ذره دیگری درون آن درگاه شود. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده فلزی یا سختی را به جک وارد نکنید تا به پورت آسیب نرساند. 


ریستارت کردن مجدد گوشی 


نه تنها اشکالات سخت افزاری باعث می شود بلندگوی گوش تلفن شما به خوبی کار نکند ، بلکه خطای نرم افزار می تواند منجر به عدم کارکرد هدفون روی تلفن شود. به همین دلیل restart ( راه اندازی مجدد دستگاه) می توانید گزینه خوبی برای اشکالات کار نکردن هدفون گوشی ما باشد.
با فشار طولانی مدت دکمه روشن / خاموش می توانید دستگاه خود را دوباره راه اندازی کنید تا منوی روشن نشان داده شود و سپس برای راه اندازی مجدد تلفن خود را به سمت بالا بکشید یا روی "راه اندازی مجدد" ضربه بزنید. همچنین می توانید با فشار دادن دکمه روشن / خاموش برای حدود 8-10 ثانیه ، برخی از دستگاه ها را سریعاً راه اندازی کنید.

به مرکز خدمات مراجعه کنید

 

اگر هرکدام از موارد رفع شده در بالا مشکل جک هدفون گوشی شما را حل نکرد، به این معنی است که شما خودتان نمی توانید این مشکل را برطرف کنید و تلفن شما به یک لمس حرفه ای نیاز دارد. برای رفع مشکل باید تلفن خود را به نزدیکترین مرکز تعمیر ببرید.


ما مهندسین ماهر و مجاز داریم که می توانند به شما کمک کنند بلندگوی گوش تلفن خود را تعمیر کنید و همچنین یک روش آسان برای این کار طراحی کرده ایم. می توانید قبل از مراجعه به مرکز خدمات ما ، از طریق کلیک بر روی ثبت درخواست تعمیرات، از کارشناسان ما در موبایل آباد مشاوره رایگان بگیرید و به صورت آنلاین رزرو کنید.

 

موبایل آباد با داشتن حرفه ترین متخصصان در زمینه تعمیرات موبایل هر گونه مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری گوشی شما را برطرف خواهند کرد. کافیست همین حالا روی ثبت درخواست تعمیرات موبایل کلیک کرده و از مشاوران ما در موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات