لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نحوه ی تشخیص شارژر اصلی و غیر اورجینال شیائومی 

نحوه ی تشخیص شارژر اصلی و غیر اورجینال شیائومی 

نحوه ی تشخیص شارژر اصلی و غیر اورجینال شیائومی 

شارژرهای تقلبی موبایل یکی از دلایل اصلی منفجر شدن باتری تلفن های هوشمند بوده است. در حالی که کاربران تلفن همراه آداپتورهای برق را امری عادی می دانند ، اما این پتانسیل جدی برای آسیب رساندن و در برخی موارد حتی مرگ دارد. که اکثر برای کاربران شیائومی این اتفاق افتاده است. همچنین ، اگر شارژر شیائومی مورد استفاده شما با شارژ اصلی مطابقت نداشته باشد ، بر عملکرد باتری ، ظرفیت ذخیره شارژ و عمر کلی تأثیر می گذارد (اگر به طور مکرر انجام شود). بنابراین ، توصیه می شود از شارژر ارزان قیمت جعلی استفاده نکنید. با بیان این گفته ، گاهی اوقات مغازه داران و وب سایت تجارت الکترونیکی تمایل دارند شارژرهای جعلی شیائومی را ارزان بفروشند تا سریع پول بدست آورند و خریداران را فریب دهند. اما نگران نباشید. در این مطلب از موبایل آباد راه هایی را به شما عزیزان می آموزیم که می توانید بررسی کنید شارژر همراهی که خریداری کرده اید در اصل توسط شرکت تلفن های هوشمند ساخته شده است یا کپی جعلی است.

تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی شیائومی: ولتاژ شارژر

یکی از استدلال‌های قانع کننده برای خرید شارژر اصلی، میزان ولتاژی است که شارژر به باتری منتقل می‌کند. در صورتی که ولتاژ شارژر به باتری از حداکثر ولتاژ استاندارد بیشتر باشد، باتری ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. لذا برای اطمینان از کیفیت شارژری که برای گوشی همراه خود انتخاب می‌کنید، باید مشخصات ضروری آن را بررسی کنید. در صورت خرید شارژرهای تقلبی، سخت‌افزار تلفن همراه ممکن است آسیب ببیند. بنابراین، پیش از خرید شارژر، بهتر است اطلاعات مربوطه را جمع‌آوری کرده و از خرید شارژرهای تقلبی در بازار پرهیز کنید.

بررسی آرم یا لوگوی شرکت سازنده

لوگوی سازنده، یکی از ویژگی‌های ضروری برای شناسایی مواد اصلی و تقلبی بودن شارژر شیائومی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. هر کسب و کار، لوگوی متمایز خود را دارد که با حروف خاصی نوشته یا تصویر، ظاهر و احساسی متمایز دارد. تولیدکنندگان محصولات فیک، لوگو را کپی کرده و با قرار دادن آن بر روی کالا، سعی در معرفی آن به عنوان محصول اصلی را دارند. در بیشتر مواقع، لوگوی موجود بر روی محصولات تقلبی با لوگوی اصلی محصول یکسان نیست. آن‌ها سعی می‌کنند از آیتم‌های شیائومی تقلید کنند و نام برند را روی آن‌ها بگذارند، اما فونت‌های آن با فونت‌های برند اصلی تفاوت دارد یا این عبارت اشتباه نوشته شده است. توجه به لوگو، عاملی اساسی و حیاتی در تشخیص شارژر اصلی شیائومی از تقلبی است که نباید از آن غافل شد.

دیر شارژر کردن باتری

دیر شارژر کردن باتری یکی از مشخصه‌های اصلی ترین شارژرهای تقلبی شیائومی است. عملکرد شارژرهای کپی شده شیائومی، احتمالا با شارژرهای اصلی سازگار نبوده و ممکن است باعث دیر شارژ شدن باتری گوشی شود. در صورت خرید شارژر اصلی، به راحتی می‌توانید با استفاده از شارژر فست شارژ، گوشی خود را به سرعت شارژ کنید. همچنین توجه داشته باشید که فقط آداپتور شارژر، نشان‌دهنده شارژ سریع است و ممکن است اگر از یک شارژر 20 واتی استفاده کنید، گوشی شما به کندی شارژ شود.

توجه به نوشته‌ها و مشخصات فنی روی شارژر

یکی دیگر از راه‌های مهم برای تشخیص تفاوت شارژر اصلی و تقلبی شیائومی توجه به نوشته‌ها و مشخصات فنی روی شارژر است. در بیشتر موارد، نام کشور سازنده، ولتاژ و سایر اطلاعات فنی حائز اهمیت هستند و بر روی شارژر نوشته شده‌اند. تولیدکنندگان شارژرهای تقلبی، این اطلاعات را کپی کرده و بر روی محصولات خود قرار می‌دهند. با جستجوی سریع در اینترنت، می‌توانید کیفیت اطلاعاتی که در مورد تفاوت بین محصولات اصلی و تقلبی منتشر شده‌اند را بررسی کنید. ترکیب‌بندی‌ها دارای حروف چاپی و انواع چاپ متفاوت هستند و مشتریان معمولاً تفاوت بین نسخه اصلی و تقلبی را به راحتی تشخیص می‌دهند.

متریال و موارد دیگر مهم در تشخیص شارژر اصلی شیائومی

شارژر اصلی شیائومی معمولاً از مس ساخته شده است که به آهنربا نمی‌چسبد، در حالی که در نسخه‌های تقلبی، دو یا سه پین شارژر به آهنربا می‌چسبد. همچنین، موقعیت پورت USB نیز از روش‌های مهم برای تشخیص شارژر اصلی شیائومی در مقابل شارژرهای تقلبی است. در شارژرهای اصلی، پورت USB در یک نقطه مشخص قرار داده شده است، اما در شارژرهای تقلبی، قرارگیری این درگاه‌ها متفاوت است و ممکن است در هر جای شارژر قرار گیرند. همچنین، شارژر اصلی معمولاً سنگین‌تر و محکم‌تر از شارژر تقلبی است.

بسته‌بندی مناسب و رسمی برای شارژر

استفاده از شارژرهای تقلبی شیائومی که به تازگی در بازار عرضه شده‌اند، ممکن است به گوشی آسیب جبران ناپذیری برساند. بهترین راه برای اطمینان از اعتبار شارژر، خرید آن در بسته‌بندی اصلی است.

تفاوت پین‌های انتهای شارژر

در نسخه‌ی اصلی شارژر، پین‌های انتهای آن (3 پین برای بریتانیا و 2 پین برای سایر مناطق) به درستی ماشین‌کاری شده و در داخل جعبه پلاستیکی قرار گرفته‌اند. از تفاوت‌های اصلی بین شارژرهای اصلی و تقلبی، تراز بودن پین‌ها با پوشش پلاستیکی است.

در نسخه‌ی اصلی، پورت USB روی سر شارژر به درستی قرار گرفته و کج نیست. در نسخه‌ی تقلبی، این پورت به درستی در شارژر وارد نمی‌شود و مشکل اتصال وجود دارد که زمانی رخ می‌دهد که کاربر فشار داده و به سرعت کابل را وارد پورت USB شارژر می‌کند.

بعضی از نمایندگی‌های ایرانی شارژر اصلی را با یک شارژر تقلبی جایگزین کرده‌اند و باعث می‌شوند کاربران اشتباهاً فکر کنند که شارژر اصلی درون جعبه قرار دارد.

چرا نباید از شارژرهای تقلبی استفاده کرد؟

استفاده از شارژرهای تقلبی می‌تواند به عواقب جدی و پرخطر منجر شود. این شارژرها عموماً با کیفیت نامناسبی ساخته شده‌اند و ممکن است با گجت شما هماهنگی مناسبی نداشته باشند. برای مثال، آن‌ها ممکن است دارای سیم‌های ضعیف و یا اندازه‌های نامناسب باشند که باعث آسیب به کابل و حتی خطر آتش‌سوزی شوند. همچنین، این شارژرها ممکن است گجت شما را نتوانند به طور کامل شارژ کنند و در برخی موارد ممکن است باعث کاهش طول عمر باتری گجت شما شوند. 

در صورتی که به دنبال خرید شارژر جدیدی هستید، بهتر است از شارژرهای معتبر و با کیفیت استفاده کنید. در این راستا، خرید شارژر اصلی و گواهینامه‌دار از تولیدکننده شما را مطمئن‌تر از دستگاه خود می‌سازد. همچنین، باید توجه داشت که طول سیم شارژر باید حداقل 120 سانتی‌متر باشد و ماژول آداپتور نباید بزرگتر از ماژول شارژر قبلی شما باشد. به این ترتیب، رعایت این نکات می‌تواند باعث افزایش عمر و بهبود عملکرد گجت شما شود.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا ذکر شد، استفاده از شارژر تقلبی یا جعلی با تلفن هوشمند می‌تواند با گذشت زمان به گوشی آسیب برساند. بنابراین ما به شما توصیه می‌کنیم که فقط از محصولات و لوازم جانبی اصلی استفاده کنید.

امیدواریم از این مطلب از موبایل آباد لذت برده باشید. همچنین اگر گوشی شما با مشکل مواجه شده، می توانید با کلیک بر روی ثبت درخواست تعمیرات از مشاوران ما در موبایل آباد مشاوره ی رایگان دریافت نمایید. 

 

سوالات متداول

 

آیا استفاده از شارژرهای تقلبی موبایل خطرناک است؟

بله، استفاده از شارژرهای تقلبی می‌تواند به عواقب جدی و پرخطر منجر شود. این شارژرها عموماً با کیفیت نامناسبی ساخته شده‌اند و ممکن است با گجت شما هماهنگی مناسبی نداشته باشند.

آیا شارژر جعلی بر روی عمر و عملکرد باتری تأثیر می‌گذارد؟

بله، استفاده از شارژرهای جعلی می‌تواند باعث کاهش عمر کلی باتری و ظرفیت ذخیره شارژ گوشی شما شود، به ویژه اگر این کار به صورت مکرر انجام شود.

چطور می‌توانم بفهمم که شارژر خریداری شده توسط من اصل است یا جعلی؟

برای اطمینان از اصالت شارژر، بهتر است همیشه از شارژرهای اصلی و گواهینامه‌دار تولیدکننده استفاده کنید. در صورتی که شما قصد خرید شارژر جدید دارید، بهتر است به طرز دقیقی بررسی کنید که آیا شارژر مورد نظر شما با شارژر اصلی معتبر سازگاری دارد یا خیر.


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات