لوگو موبایل آباد
صفحه اصلی موبایل آباد تماس باما

نقد و بررسی گلکسی A10S 

نقد و بررسی گلکسی A10S 

اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده با قیمتی مناسب و کیفیت مطلوب هستید؛ پیش از هر اقدامی باما در بررسی گلکسیA10s سامسونگ همراه باشید.
سامسونگ در اوت 2019 و فاصله زمانی 6 ماه با رفع برخی کمبودهای A10 گوشی جدید خود یعنی گلکسی A10s را عرضه کرد. در واقع A10s نسخه اصلاح شده برادر بزرگ‌تر خود است.البته ازنظر ظاهری این دو تفاوت‌ چندانی ندارند.

همین حالا گوشیتو تعمیرکن

 

 

طراحی

کمپانی سامسونگ در هر زمان برای طراحی محصولات خود سلیقه و نیاز کاربران را در نظر می‌گیرد این‌ بار نیز با طراحی گلکسی ‌A10s  با ابعاد 156.9 در 75.8 در 7.8 میلی‌متر و صفحه‌نمایش کم‌حاشیه و باریک نظر بسیاری از کاربران را جلب کرد. البته ابعاد نسبتا بزرگ دستگاه برای افرادی که دست‌های کوچکی دارند مخصوصا خانم‌ها کمی آزاردهنده است و پس از مدت کوتاهی سبب خستگی می‌شود. 


برروی نمایشگر تنها یک دوربین سلفی V شکل که به Infinity_V  معروف است و یک اسپیکر مکالمه به چشم می‌خورد.
 بر روی پنل پشتی علاوه‌بر برند آشنای سامسونگ، دو لنز دوربین‌، یک فلش LED و حسگر اثر انگشت با چینش چشم‌نوازی قرار گرفته دارند ؛ اما جنس پلاستیکی پنل پشت حاکی از مقاومت پایین گلکسی A10s در برابر ضربه و لکه است در نتیجه استفاده از گارد محافظ فراموش نشود.

نمایشگر

گلکسی A10s از صفحه نمایش 6.2 اینچی IPS LCD با رزولیشن  720×1520، نسبت 19:9 و تراکم271 مگاپیکسل بهره‌ می‌برد که برای گوشی در رده‌میانی بازار کیفیت مطلوبی محسوب می‌شود.

دوربین

2 دوربین 13مگاپیکسلی واید و دیافراگم f/1.8 و 2مگاپیکسلی f/2.4 با سنسور تشخیص عمق تصویر بر پنل پلاستیکی پشت مهمان هستند و همچنین دوربین‌سلفی v شکل باسنسور 8 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0  وظیفه ثبت تصاویر را برعهده دارند.


از دیگر قابلیت‌های دوربین گلکسی A10s می‌توان به ثبت تصاویر HDR و پانوراما اشاره کرد. 
فیلم‌برداری در گلکسی A10s با کیفیت 1080 و30 فریم درثانیه امکان‌ پذیر است. 

پردازشگر

پردازنده A10s  هشت هسته‌ای با تراشه مدیاتک و معماری 12 نانومتری، نسبتا مطلوب است هم‌چنین بهره مندی از رابط کاربری One UI سرعت بیشتری به انجام کارها می‌بخشد.
برای فضای کار پردازنده 2گیگابایت رم درنظر گرفته شده و همچین پردازش‌های گرافیکی بر عهده PowerVR GE8320  است.


 همان‌طور که می‌دانید گلکسی A10s یک اسمارت‌فون میان‌رده است و نمی‌توان انتظار پردازش‌های بسیار قوی از آن داشت اما برای پردازش فعالیت‌هایی نظیر وب‌گردی یا استفاده از اپلیکیشن‌های کم‌حجم، بازدهی مناسبی خواهد داشت.
گلکسی A10s با 32 گیگابایت حافظه داخلی از اطلاعات شما محافظ می‌کند که حجم مناسبی است اما برای کاربرانی که به فضای بیشتری احتیاج دارند امکان افزایش ظرفیت تا 512گیگابایت را می‌دهد. 

باتری

چشمگیرترین پیشرفت گلکسی A10s نسبت به A10  افزایش 600 میلی‌آمپری باتری بوده که به ظرفیت 4000 میلی‌آمپر رسیده؛ باتوجه به اینکه وزن دستگاه تغییر چندانی نداشته،این ظرفیت عالی بنظر می‌رسد و با توجه به اینکه شارژ مجدد دستگاه مشکل بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند است، این افزیش ظرفیت سبب رضایت بسیاری از کاربران شده است.
البته عدم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، مسئله مهمی است و گلکسی A10s با توجه به حجم 4000 میلی‌آمپری باتری به زمان زیادی برای شارژ شدن احتیاج دارد و این موضوع برای بسیاری از کاربران آزاردهنده خواهدبود. 
البته یکی از نکات مهم که نقطه قوت A10S محسوب می‌شود پشتیبانی ازسیستم عامل اندروید 9PEI است که تا حدود دو یا سه سال آینده برای کاربران تازگی دارد.

کلام پایانی

گلکسی A10s با توجه به قرارگیری در رده‌میانی بازار، امکانات قابل‌ قبولی در اختیار کاربران قرار داده و همچنین در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود تغییرات چشمگیری کرده است.
همان‌طور که مستحضر هستید از گوشی‌های میان‌رده با این حدود قیمت نمی‌توان انتظار پردازش‌های بسیار قوی یا دوربین‌هایی با کیفیت و امکانات بسیار عالی داشت اما کمپانی سامسونگ نهایت تلاش خود را به‌کاربسته تا گلکسیA10s از  کیفیتی مطلوب بهره ببرد.

تعمیر آسان و سریع تلفن همراه

 

 


لینک مقاله کپی شد
میانگین امتیاز این مقاله 0 امتیاز از 5

دیدگاه و امتیاز شما

با بیان دیدگاه و نظرات سازنده خود، ‌موبایل آباد را در جهت ارائه مقالات با کیفیت بالاتر یاری فرمایید.

امتیاز شما
ثبت درخواست تعمیرات